(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

מסילת הרכבת לקלבריטה: מסלול יום בפלפונזים

מסלול מיוחד וחוויתי מחוץ לדרך החומוס של יוון

תאריך הטיולSeptember 2017
משך הטיוליום אחד
עונה מומלצתסוף מאי - אמצע אוקטובר

רקע: הגעה, התארגנות, תכנון

בחודשי החורף, קלבריטה היא מוקד נופש לגולשי סקי, עיר קטנה, מאוד יפה, מוכוונת לתיירים אבל לא מפלסטיק. עם זאת, אין כל כך מה לחפש בקלבריטה עצמה, והאטרקציות האחרות שביקרנו באזור היו על המנעד בין חביבות (כמו המנזר החצוב בסלע ממש מחוץ לעיר) לסתמיות ולא מצדיקות את הנסיעה (כמו מערת האגמונים).

הקבוצה שלי לא ישנה בקלבריטה עצמה - נחתנו באתונה ונסענו כשעתיים וחצי ברכב שכור ל Egira, עיר חוף באזור. עבורנו, טיול היום הזה היה עצירה בדרך לצפון המדינה ואזור הטרקים הדרמטי יותר בסביבות Ioanina. אז למרות שאני ממליץ בחום על הטרק הזה וחושב שהוא שווה את ההגעה, לא הייתי מקדיש יותר מיום-יומיים לאזור הזה של יוון.

יש שני דברים מיוחדים שכדאי להתחשב בהם בתכנון יום הטיול: האם ללכת במעלה המסילה מדיאקופטו לקלבריטה או במורדה מקלבריטה לדיאקופטו, וזמני היציאה האחרונים של הרכבת. זאת כיוון שהדרך המומלצת לעשות את הטיול היא ללכת כיוון אחד ולתפוס את הרכבת לכיוון השני. יש לרכבת אתר שקל למצאנו והמידע בו אמ

1) באיזה כיוון ללכת: בעיקרון, עדיף ללכת את המסלול בירידה פשוט כי זה יותר קל. אם אתם באים מכיוון החוף, זה אומר שכדאי לקחת בכיוון הלוך את הרכבת ואז לחזור ברגל. בקבוצה שלי לא עשינו את זה מתוך תפיסה מוטעית שעדיף לחוות את המסלול בפעם הראשונה ברגל ולא "לעשות ספוילרים" לדרך. הכל טוב ויפה, אבל הנסיעה לקלבריטה באוטו היא יותר משעה של התפתלות בכבישי הרים צרים ותלולים. זה מעייף מנטלית ובסופו של דבר לא שווה את זה, בעיקר כי בפועל בזמן נסיעת הרכבת כמעט בלתי אפשרי להבחין בפרטים. אם אתם מגיעים מההרים (ממערב) או אם אתם ישנים בקלבריטה, אז ללכת כלפי מטה ולחזור בנסיעת רכבת.

2) שעות יציאה אחרונה: יש אתר קל למציאה עם מידע אמין. שימו לב שאתם מתכננים ריאלית את היום ולא מגיעים למצב שאתם לחוצים לא לאחר לרכבת האחרונה!


חוץ מזה, יש את נושא האוכל והמים - המסלול עובר בכמה תחנות רכבת שבחלקן יש אפשרות לקנות מים ואוכל, אבל לא ברור מה שעות הפתיחה, המחירים יקרים יחסית ורוב המסלול חשוף לשמש אז אני ממליץ להצטייד היטב במים וחטיפים.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

בין הרים ובין סלעים

נהג רכבת מרוויח למעלה מ 20 אלף שקלים בחודש, ולא ברור למה כי למיטב הבנתי התפקיד שלו הוא ללחוץ על הגז כשצריך ועל הברקס כשצריך.
באותו האופן, הניווט על מסלול מסילת הרכבת של קלבריטה הוא קל כמה שניווט יכול להיות קל. שימו את גבכם לתחנה והתחילו לצעוד.
בפניכם יתגלה מסלול מגוון ומאוד יפה. הרי הפלפונז המרשימים מסביב, המסלול מתפתל, עולה ויורד (מדובר ברכבת מיוחדת בעלת מערכת גלגלי שיניים וזיזי עץ על המסילה המאפשרים לה לקחת זוויות קיצוניות הרבה יותר מרכבת רגילה), ונהר סמוך זורם לכיוון הים ומספק פכפוך נעים.

למסלול יש כמה שיאים - בחלקים ממנו יש מערות, גשרים (גבוהים ומפחידים!) ושלב אחד צר ודרמטי במיוחד. באחת המערות הארוכות ביותר במסלול אפילו נחצבו "חלונות" לכיוון הנוף.

אלמנט חוויתי נוסף הוא הרכבת עצמה, שצריך לפנות לה את הדרך בערך פעם בשלושת רבעי שעה (זו רכבת יחידה שעושה הלוך ושוב). זו רכבת וינטג' כזו, מעוצבת בסגנון של פעם ונוסעת יחסית לאט, והיא צופרת ממרחק גדול כשהיא מתקרבת. אמנם זה ציורי ושובר את שגרת ההליכה, אבל חשוב גם להיות מודעים לגורם של סכנה - חלקים מהשביל צרים ואם הרכבת בדיוק מגיעה כשנמצאים בהם זה עלול ליצור בעיה. לפני שהתחלנו ללכת במסלול שאלתי את הכרטיסן בתחנת הרכבת מה עושים אם אנחנו בתוך מערה צרה והרכבת בדיוק מגיעה. הוא חייך וענה, "you be careful".


משני כיווני ההליכה האפשריים המסלול מתחיל בשניים שלושה קילומטרים של מסילה לפני שנבלעים לתוך הנקיק בין ההרים, והם יחסית סתמיים. המסלול כולו הוא באורך של 22 קילומטרים. בנוסף, ההליכה על המסילה לפעמים מאט מסורבלת כי צריך לבחור בין להתאים את הצעדים לקרשים לבין לדרוך על אבני חצץ עבות. הכל מצטבר ביחד ליום הליכה ארוך שיכול להיות מעייף, ואם לא מתכננים את הזמן טוב עלולים להגיע למצב שלחוצים להספיק לרכבת האחרונה. בעיקר אם עושים את המסלול בירידה זה מאוד אפשרי גם לאנשים שבכלל לא בכושר, אבל חשוב לתכנן.

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )