יוון בחופשת הקיץ זוג + 2 ילדים בני חמש ושנתיים. שילוב של טיולים ובטן גב.

טיול של 11 ימים נטו, קלאסי לעשות עם ילדים ולמי שרוצה לשלב חופים, טיולים, נופים ואוכל טוב.

תאריך הטיולAugust 2022
עונה מומלצתיוני- ספטמבר (חודשי הקיץ כמו בארץ, כדי להינות מהחופים ולהיכנס למים) אפשר לשלב חופשה עם יותר טיולים ואז גם באביב יכול להתאים

רקע והכנות

אנחנו זוג עם 2 ילדים בני 5 ושנתיים. רצינו לטייל ביעד קרוב יחסית להינות מחופים ומטיולים במחיר שפוי- יוון הייתה בחירה מצויינת ועוד נחזור לסיבוב נוסף.

הטיול שלנו התחיל באתונה המשיך לחצי האי פיליון (צד מזרחי), דרך מטאורה, אולימפוס וחזרה מסלוניקי.
בחרנו להקדיש כמה ימים טובים לכל איזור ולא לנסות לטרוף את כל החצי אי.
הנסיעות והמעברים עם 2 ילדים הם לא פשוטים ולקחנו את הטיול ברגוע כדי להינות כמה שיותר מכל מקום.

ביוון באיזור הטיול שלנו יש עוד הרבה טיולים ואטרקציות לעשות במיוחד באיזור זגוריה וצומרקה שהשארנו לפעם הבאה ויש גם את הצד המערבי של חצי האי פיליון שהוא פחות הררי ויותר "רגוע" לפי מה שקראנו.

חשוב להגיד- טיול כמו שאנחנו עשינו בדיעבד היה עדיף להתחיל ולסיים בסלוניקי.
מהסיבה העיקרית שרוב הטיול התרכז בחלק הצפוני שקרוב יותר לסלוניקי.
להתחיל ולסיים בסלוניקי היה חוסך עלויות של רכב, טיסה מפוצלת, נסיעות וזמן.

עלויות- סה"כ עלויות מקצה לקצה כ 22,000 ש"ח
טיסות- שילמנו על 3 כרטיסים 1,760$ (אלה הקטנה הייתה רגע מגיל שנתיים אז לא שילמנו עליה כרטיס מלא, רק מיסים)
טסנו הלוך לאתונה, חזרנו מסלוניקי.
בתי מלון- סה"כ 12 לילות = 1,850 יורו. ממוצע כ 150 יורו ללילה.
רכב- 1,075 יורו ל 10 ימים אספנו מאתונה ליד המלון .דרך חברה יוונית בשם AVANCE כולל כיסא תינוק (50 יורו), בוסטר הבאנו מהארץ, עלה עוד 100 יורו להחזיר את הרכב בעיר אחרת- סלוניקי.
לקחנו רכב פגו' 301 היה חשוב שיהיה בגאז גדול (נכנסו 2 מזוודות גדולות+ 2 קטנות), דיזל.
עדיף לקחת גיר אוטומט כי נוסעים הרבה בהרים והילוכים יכול להיות קצת מציק .
הזמנו דרך האתר של החברה ישירות, יצא זול ב30% מחברות אחרות. יש להם שירות לקוחות מצויין באנגלית.

יום 1-2 נחיתה באתונה, טיול יום באתונה

נחתנו באתונה בשעות הלילה המאוחרות ולקחנו מונית ישירות מהשדה למלון Amalia Hotel Athens.
מלון נחמד, נקי צוות אדיב יחסית במיקום טוב .

התחלנו את היום השני בסיור באקרופוליס (The Acropolis) אחת האטרקציות המרכזיות בעיר.
אם אתם מבקרים בקיץ- לא לשכוח כובע, מים וקרם הגנה. זה טיול שעולים על הר עד הפסגה, רואים נוף יפה של העיר ואת הקולוסיאום. פחות מתאים לילדים קטנים בטח בחום.
לאחר הביקור באקרופוליס המשכנו לשכונת הפלאקה מהקסומות והיפות ביותר באתונה.
טיילנו בין הסמטאות הציוריות, אכלנו את הסלט היווני הראשון ונהנו מקסמה של העיר.

לאחר מנוחה קלה במלון ביקרנו בקשת אדריאנוס (Hadrian’s Arch) ומקדש זאוס האולימפי (Temple of Olympian Zeus). את שעות הערב העברנו גם כן בטיול בין הסמטאות למרגלות האקרופוליס וחזרנו למלא מצברים בשינה טובה טרם נסיעה ארוכה לחצי האי פיליון.

יום 3 - יוצאים לחצי האי פיליון

הנסיעה לחצי האי פיליון אורכת 4.5 שעות מאתונה.
היה לנו חשוב לתכנן עצירות ביניים מראש על מנת להנות מהדרך ולהקל על הילדים (ועל עצמנו)
עצירה ראשונה בעיריית חוף מקסימה בשם LIVANATES שם ארוחת צהריים טובה .

עשינו עצירה לא מתוכננת בחנות דבש קסומה באמצע הדרך, הילדים נהנו מטעימות דבש וקנינו כבר אספקה לבית.

ארוחת ערב בטברנה עם נוף מדהים ליד HOTEL EROTAS.

*חצי האי פיליון הוא מאוד ההרי כשרוב מקומות הלינה הם על ההר והחופים הם מפרצים יפים הפרוסים על הקו החוף.
הנסיעה תלולה ולא פעם הWAZE לקח אותנו דרך סמטאות שהיה לא פשוט לצאת מהן. אז ההמלצה היא לסוע על הכבישים הראשים .
יש המון נקודות עצירה מדהימות בדרך עם נוף עוצר נשימה- הנסיעה מרגישה כמו טיול בפני עצמו.

יום 4-7 חצי האי פיליון: חופים, הרים, כפרים ציוריים

בחרנו ללון בכפר מורסיי כנקודת יציאה מאוד ממולצת לטיולים ולחופים.
את שתי הלילות הראשונים העברנו במלון טמפאקייקה (Tampakeika), מלון מומלץ מאוד, ממוקם על הר צנטאורס ונריידס (Centaurs and Nereids), בלב הכפר מורסי (Mouressi) הכפר ממוקם במרכז של רוב החופים המומלצים אז שווה להתמקם ולצאת לטיולי כוכב כל יום.

את שלושת הלילות הנוספים העברנו במלון מלון אדיס אוניירו (Adis Oneirou) הבנוי מאבן, מוקף בגן פורח, וממוקם בכפר מורסי (Mouresi) על הר פיליון (Pelion). מקום האירוח מציע חדרים מסורתיים עם אח, ונוף לים האגאי (Aegean Sea) ולאזור הכפרי השופע. (המלון הזה ממש ליד המלון הראשון).

היינו בכמה חופים מרכזיים
1. חוף מילופוטאמוס MYLOPOTAMOS BEACH - חוף יפה מאוד מומלץ.
2. הכפר דמוחארי DAMOUCHARI BEACH בו צולם הסרם MAMAMIA- חוף מדהים, היינו שם פעמיים.
להביא שנורקל ומזרון ים - (אפשר לקנות בסופק קצת במרכז העיירה ששם ישנו).
3. סיבוב בטיילת בערב וחוף AGIOS LOANNIS BEACH. יש הרבה מסעדות פרוסות בחוף.
4. PARALIA AGOIO SARANTA- חוף עם מנזר בקצה

* בגלל שהחופים הם בתוך ההרים אז הקליטה שם לא תמיד טובה.

יום 8-9 סופ"ש קסום במלון Grand Forest Metsovo

יצאנו מחצי האי פיליון לכיוון מצובו 3 שעות נסיעה, עברנו בדרך על פני מטאורה- שנגיע לשם בחזור.

מלון Grand Forest Metsovo הוא מלון ספא מדהים ***** מבודד על פסגת ההר, בחורף קראנו שאפילו עוד יותר מדהים שם- עלות כ 1,000 ש"ח ללילה.

במהלך היום היינו בבריכה במלון ואחה"צ נסענו לכפר Metsovo , הוא אחד הכפרים הקסומים של צפון יוון. יש מוזיקה ברחובות מלא מסעדות וחנויות מזכרות.
מסעדת GALAXY - מומלצת ביותר, לא לפספס את הצלעות כבש.

יום 10- המנזרים התלווים METAORA ונסיעה לLITOCHOROU לטיולים למרגלות האולימפוס

יש מספר מנזרים שניתן לבקר בהם במטאורה (אחד משבעת פלאי תבל!) , אנחנו היינו במנזר בשם MONASTERY OF THE GREAT METEOTON . היה נוף מדהים ואחלה חוויה בהחלט שווה את הביקור .

עלות כניסה סימלית, נשים - לא להגיע עם שמלות קצרות וגופיות, אמור להיות יפה מאוד לצלם את המנזרים מבחוץ בשקיעה.
*תבדקו את שעות הכניסה למנזרים

יום 11-12 טיולים באיזור האולימפוס

ישנו ב Simi Luxury Suites מקום ממש . חצר גדולה הילדים נהנו מאוד.

ניצלנו את היומיים הבאים בטיולים מסביב לאולימפוס, לחוות קצת הרים וטבע.
היינו ב:
ORLIAS STREAM מעיין מדהים וקפוא בהר מומלץ מאוד. מגיעים ממש קרוב עם הרכב .
טיול בPRIONIA עייריה בקצה שום מקום - מימנה יוצאים לטיול יום יפה מאוד בהרים.
בית קפה Stavros Refuge בדרך חזרה - נוף מדהים ואוכל מצויין.
עיירת Panteleimonas- עייריה ציורית על ההר הרבה חנויות ומסעדות.
Byzantine Castle of Platamon- מבצר על קו החוף, אמור להיות נחמד לא היינו.

יום 13- טיסה בוקר חזרה עם ryanair

לא לשכוח לעשות צ'ק אין דרך האתר כמה שעות לפני הטיסה, אחרת תשלמו קנס בצ'ק אין, לנו עלה 160 יורו.
לוודא שמחזירים את הרכב אחרי "ניקוי קרבי", לנו לקחו 50 יורו קנס על ניקוי.

מקומות טיולים שלא היינו, לפעם הבאה

כל איזור זגוריה וצומרקה- ניתן לשלב אחרי מטאורה .
מלא מסלול טיול חד יומיים, רפטינג ועוד.
Pozar Thermal Baths- מעיינות חמים אמור להיות נחמד מאוד, בצפון חזרה לסלוניקי.
פארק מים ממש גדול ומומלץ ליד סלוניקי.
איזור חלקידיקי - מזרחית לסלוניקי גם אמור להיות ממש מומלץ לטיול בפני עצמו.

• הטיפ הטוב ביותר הוא- לסגור כמה שיותר מוקדם מראש טיסה לסלוניקי הלוך וחזור כדי לתפוס מחיר טוב + רכב לכל התקופה . את כל המסביב אפשר לשנות, יש המון מסלולים ודרכים לטייל באיזור.