טרק מעגלי 5 או 4 ימים בזגוריה

במאי 2019 יצאתי עם אמא שלי לטרק מעגלי של 5 ימים בהרי הפינדוס שבצפון יוון, סביב נקיק הויקוס. בחמישה ימים הכנסנו הרבה מנוחות, וניתן לעשות את המסלול בארבעה ימים ואפילו לקצר לשלושה ימים דחוסים.

תאריך הטיולMay 2019
עונה מומלצתמאי עד אוקטובר

אמא שלי ואני אוהבות מאוד לטייל, וכבר מנוסות טרקים באירופה, אסיה ודרום אמריקה. בחרנו לעשות את המסלול בנחת, ולכן מסלול שלרוב הולכים בארבעה ימים אנחנו פרסנו לחמישה, אז אל תחששו. אפשר אפילו לקצר לשלושה ימים בלבד, אם מתחילים בכפרי פפיגו או בקפסובו ומוותרים על העלייה למונודנדרי (תבינו בהמשך על איזה כפרים אני מדברת).

בחרנו לטייל במסלול זה בעיקר בגלל העונה שבה טיילנו. רצינו טיול קצר שכולל טרק באמצע מאי, זמן פחות נוח לטיולים באזורים צפוניים וקרים יותר של אירופה. תוך כדי הטיול התגלה לנו אזור מדהים, תצפיות על קניון ויקוס (הקניון הצר ביותר בעולם), כפרים עתיקים מקסימים, נופים הרריים נהדרים ואפילו טיול בהרים מושלגים באזור אסטרקה!

את הטיול שלנו התחלנו וסיימנו בסלוניקי, שכרנו רכב ועל מנת לא לנסוע ישירות 4 שעות לכל כיוון עשינו עצירות בשני הכיוונים - בהלוך עצרנו ליום שלם במטאורה, מתחם גדול של הרים מצוקיים ועליהם בנויות כנסיות, אזור מדהים בפני עצמו ואם אתם באזור חבל לפספס! לאחר מכן עצרנו לארוחת צהריים במצובו (Metsovo), כפר קטן ומאוד מתויר שאנחנו דווקא לא נהננו בו במיוחד, ועברנו ביואנינה (Ioannina), עיר חמודה ממש וקרובה מאוד לאזור זגוריה. אם אתם עוצרים בעיר שוטו לאי המקסים באגם, אליו אפשר להגיע כל הזמן בסירות-אוטובוס (2 יורו לאדם לכיוון).
בחזור מצאנו ראפטינג בכפר Felli שנמצא ממש באמצע הדרך מזגוריה לסלוניקי (שעתיים לכל כיוון). מדובר בראפטינג קליל מאוד, די יקר ובהחלט לא לחובבי האקסטרים, אבל דרך נחמדה "לשבור" את הדרך.
בהזדמנות זו נציין שאנחנו שכרנו רכב, אבל בהחלט אפשר לעשות טיול דומה בתחבורה ציבורית כמו שמתואר בסיפור דרך נהדר שהוספתי בפרק הקישורים.

ציוד והכנות

נסיעות:
כאמור אנחנו שכרנו רכב לטיול הזה, הלוך וחזור דרך חברה מקומית מסלוניקי משדה התעופה וחזרה.

לינה:
אנחנו הזמנו מראש לינה בכל מקום דרך בוקינג. עם בקתת אסטרקה חשוב מאוד לתאם מראש, באחד הלילות שהיינו בה היה מלא לחלוטין. בנוסף, בורדטו לפי מה שראינו יש רק מלון אחד ולכן לנו היה חשוב להזמין מראש, למרות שאם נתקעים אפשר בקלות להמשיך באותו יום לכפר הבא, קפסובו.
עוד יש לציין שהכפרים שעוברים בהם במהלך המסלול נטושים ברובם, ובעלי המלונות מגיעים לשם רק בעונת התיירות. לכן במיוחד אם אתם מתכננים לטייל מחוץ לעונה התיירותית או בקצוות שלה, כדאי לתאם מראש על מנת שבעלי המקום יגיעו באותו היום.

ציוד שקשור לטרק:
אוכל - חשוב מאוד להתארגן מראש! במהלך הטרק יש אוכל בבקתות ובמלונות אבל לא ניתן למצוא מכולות בדרך.
מים - מילאנו תוך כדי הטיול, הרבה יותר פשוט מנושא האוכל.
מפה - קנינו בחנות טיולים סלוניקי. שמענו שניתן לקנות גם בחנות מזכרות במונודנדרי, אך ידענו שנגיע לשם ביום ראשון והעדפנו לא להסתכן.
גז - קנינו באותה חנות טיולים.

אפליקציות ורשת:
כרטיס סים - אנחנו עשינו מראש כרטיס סים בינ"ל מהארץ. וויפי היה בכל יום לאורך הטרק, למעט בקתת אסטרקה (שם גם בקושי היתה קליטת אינטרנט בסים).
google maps - הכי טובה כמובן בכל מה שקשור להתנהלות בתוך כפרים / ערים, לידיעתכם ניתן גם להוריד מפות ל-OFFLINE.
mapy.cz - אפליקציה פחות מוכרת אבל נהדרת לשימוש במפות OFFLINE במהלך טרקים וטיולים! ניתן להוריד מפות ל-OFFLINE, לבדוק את אורך המסלול ליום ואפילו את הירידות והעליות וכוללת גם קווי גובה וטופוגרפיה.
maps.me - האפליקציה המפורסמת. עשינו בה שימוש בהתחלה אבל פשוט השילוב של גוגל מפס (לשמירת מוקדי עניין ושימוש בערים) ו-mapy.cz ניצח בענק.

ניווט:
המסלול מסומן ברובו בסימון בפס אדום. לעיתים ליד הפס האדום יהיה גם פס לבן, או שהפס האדום יהיה יותר דומה לריבוע או עיגול, אבל בסך הכל - מסומן היטב באדום!
ביום הרביעי שלנו (בקתת אסטרקה-ורדטו) היה מקטע אחד בעייתי, בו הסימון האדום נעלם ובמקומו עקבנו אחר סימון כחול.
בכל מקרה, ברוב הזמן הסימונים היו מעולים והשילוב ביניהם לבין mapy.cz עבד. בתכלס לא השתמשנו במפה בכלל, אבל תמיד טוב שיש.

הערה לגבי השעון:
אנחנו טיילנו באמצע מאי, כלומר בערך חודש לפני היום הארוך בשנה. הימים היו ארוכים בהרבה מהימים בישראל, החושך ירד רק בסביבות 21:00 והרגשנו שאפשר להישאר בשטח עד לשעות מאוחרות יותר משאנחנו רגילות. לנו זה היה נהדר, יכלנו לפרוס את הימים מאוד, לעשות עצירות וקפה ולהרגיש רגועות שלא נלך בחושך.

יום 1 - ממונודנדרי לפפיגו

מתחילים את הטיול!
היום מתחיל בכפר מונודנדרי (Monodendri, Μονοδένδρι), המשקיף על קניון הויקוס מכיוון מערב, ובעצם יורדים לתוך הויקוס, הולכים לאורכו ובסוף היום עולים לכפרי פפיגו (Papingo, Πάπιγκο) הנמצאים ממזרח לויקוס. כפרי פפיגו הם שניים - מגלו פפיגו (Megalo Papingo, Μεγάλο Πάπιγκο), ומיקרו פפיגו (Mikro Papingo, Μικρό Πάπιγκο). בין שני הכפרים יש מרחק הליכה קצר, ובריכות אבן מקסימות ששווה לעצור בהן! בחרנו לישון במגלו פפיגו כי הוא "הראשון" מבחינת המסלול, כך יכלנו להגיע לבריכות בבוקר למחרת.

מרחק הליכה (למגלו פפיגו) - 14ק"מ
פרופיל הגבהים - 1.7ק"מ עלייה, 1.8ק"מ ירידה

במונודנדרי עליכם להגיע לכנסיה של הכפר (כפר קטן, לא קשה למצוא). ממנה תלכו על שביל אבנים לכיוון היוצא מהכפר, ואיתו תתחילו לרדת לכיוון הויקוס. בתחילת המסלול תראו מימינכם אמפי תיאטרון ישן ויפה.
אחרי כמה מאות מטרים על השביל, הוא מתחיל להפוך לשביל שטח ונהיות פחות אבנים, עד שאין בכלל. אל תדאגו - את סימון השבילים האדום תראו בבירור.
אחרי ירידה ארוכה לכיוון הנקיק, תגיעו לפיצול שבילים ותראו פניה שמאלה, עליה עליכם להמשיך.
החלק הבא של היום הוא ההליכה לאורך נקיק הויקוס, כשמצוקים המרשימים מעליכם ומימינכם תראו מדי פעם בריכות מים בצבע כחול-מהמם. אנחנו ירדנו כמה פעמים מהשביל לכיוון הנחל והבריכות, מצויין לשבת שם לקפה ונשנושים!
אחרי כמה שעות הליכה תגיעו לפיצול שבילים, מסומן בשלט שרשום עליו ביוונית. המשך ישר לכיוון הכפר ויקוס, וימינה לכיוון כפרי פפיגו. תמשיכו ימינה, ואחרי כמה מאות מטרים תגיעו למעיינות מדהימים! הנחל לאורכו הלכתם עד כה יראה יבש יחסית, והמעיינות שוצפים מים ויוצרים נחל רחב הממשיך צפונה. מומלץ לעצור ולהתפעל!
בשלב הזה צריך לחצות את הנחל. קצת קשה לראות את נקודת החציה, אבל אם תלכו לכיוון שממנו הגעתם המים כאמור שוצפים הרבה פחות וניתן לחצות יחסית בקלות, ולחפש את המשך המסלול מהצד השני של הנחל.
אחרי שחציתם - מתחילה העלייה לכיוון כפרי פפיגו. העלייה ארוכה ומתישה מאוד, ולוקחת שעתיים-שלוש. לאורך רוב ההליכה הדרך ברורה, אבל כשמתקרבים לכפרים מגיעים לפיצול בין דרך הלוקחת למגלו פפיגו לדרך "מקצרת" למיקרו פפיגו. אנחנו העדפנו ללכת למגלו פפיגו כי הוא "הראשון" מבחינת הדרך, ובין שני הכפרים יש בריכות מים שלא רצינו לפספס.
בסוף העליה מגיעים למנוחה המבורכת ביעד של היום - כפרי פפיגו המקסימים!

יום 2 - פפיגו לבקתת אסטרקה

הדרך עצמה מפפיגו לבקתת אסטרקה (Astraka refuge) קצרה מאוד, ורבים משלבים ביום זה הליכה לאגם הדרקון (דרקלומיני), הסמוך לבקתת אסטרקה. אנחנו החלטנו לפצל לשני ימים פשוט כדי להינות מהחופש על פסגת ההר.

מרחק הליכה (ממגלו פפיגו) - 7.6ק"מ
פרופיל הגבהים - 1.2ק"מ עלייה, 200מ' ירידה

היום מתחיל ביציאה מפפיגו, ואחרי הליכה קצרה מאוד (חצי שעה- שעה) לאורך הכביש שבין מגלו פפיגו למיקרו פפיגו מגיעים לפניה שמאלה לכיוון בריכות פפיגו (papingo rock pools). הבריכות הן קטע קטן ומקסים בנחל, שבשנות השישים בנו עליו זוג סכרים על מנת להפוך אותו לבריכה טבעית. מאז הסכרים פתוחים, אבל השם נשמר, ובלי קשר לבריכות - מי הנחל הכחולים חצבו בסלע צורות מקסימות!

אחרי עצירה ארוכה בבריכות (וקפה...) המשכנו לאורך הכביש למיקרו פפיגו. בפפיגו קצת הסתבכנו בדרך, שימו לב שצריך ללכת לאורך הכביש הראשי עד סוף הכפר ולהתחיל להתעקל איתו כלפי מעלה. רק אחרי העיקול בכביש תראו שוב את סימון השבילים אדום-לבן המוכר.
אם הדרך ממגלו פפיגו לבריכות היתה די מישורית - לקראת מיקרו פפיגו מתחילה עלייה שלא נעזוב אותה עד שנגיע לאסטרקה בסוף היום. סך הכל עולים כקילומטר בגובה, לאורך של כשישה קילומטר. עלייה די קשוחה, אבל כאמור זה כל היום ואפשר לקחת בקלות. בנוסף, לאורך העלייה יש מספר נקודות עצירה מוצלות שבכל אחת מהן גם מותקן ברז קטן שאפשר למלא ממנו מים ממי הנחל. הנקודות הללו מסומנות ב-mapy.cz ובמפס מי ונוח להיעזר בהן כדי לנוח ולהבין כמה עוד נשאר לעלייה. בתאריכים (המדהימים) שאנחנו טיילנו בהם, כשמתקרבים לאסטרקה מתחילים לראות שלוגיות יפות מאוד שנשארו מהחורף ואף ללכת בחלקן. בקתת אסטרקה עצמה מאובזרת ומאויישת, ואפשר להזמין בה ארוחות ומים. אין וויפי וקשה למצוא את הנקודות הבודדות שבהן יש קליטה סלולרית מעטה.

אחרי שהלכנו ממש ממש באיזי כל היום, ואחרי העצירה הארוכה בבריכות פפיגו, הגענו לבקתת אסטרקה בסביבות 17:00. אנשים רבים מסיימים את הקטע הזה של היום עד 14:00 ואף מוקדם מכך, ומשלבים כאמור את ההליכה לאגם הדרקון, ככה כבר אפשר לקצר את המסלול שאנחנו עשינו מחמישה ימים לארבעה.

יש לשים לב שלבקתת אסטרקה צריך להזמין לינה מראש, דרך האתר!

יום 3 - מסלולי הליכה באזור בקתת אסטרקה

יש מספר מסלולי יום שניתן לעשות באזור אסטרקה. אנחנו עשינו את הקל והקצר מביניהם, הליכה קצרה ונינוחה מבקתת אסטרקה לאגם הדרקון (Drakolimni, Δρακολίμνη) וחזרה. מסלול נוסף שניתן לעשות הוא עלייה (קשה בהרבה) לפסגת גמילה (Gamila, Γκαμήλα), הפסגה הגבוהה ביותר ברכס (2,497מ'), שהמסלול המעגלי ממנה וחזרה לבקתת אסטרקה לוקח - לפי מטיילים שפגשנו בבקתה - כ-7 שעות הליכה, ומומלץ לבוא מוכנים עם מקלות הליכה ולצאת יחסית מאוחר כשהשלג על השביל מפשיר (בבוקר הוא די קפוא). אפרט רק על ההליכה לאגם הדרקון.

מרחק הליכה - 3ק"מ לכיוון (סה"כ 6 ק"מ)
פרופיל הגבהים - 347מ' עלייה, 250מ' ירידה לכיוון

ההליכה מבקתת אסטרקה לאגם הדרקון היתה עבורנו נוחה וברורה, גם היא מסומנת באדום-לבן ובתחילת המסלול ישנם שלטים לכיוון האגם. אם אתם חוששים, אפשר לשאול את צוות הבקתה והם יצביעו לכם לכיוון המסלול (כשאנחנו היינו היו גם מטיילים נוספים שחלקם כבר הלכו לאגם ואפשר לשאול גם אותם). ההליכה יפה מאוד ועוברים עוד אגם ממש יפה בדרך, ושוב עוברים באזור מושלג מעט (בעונה). אגם הדרקון יפהפה, ושווה מאוד ללכת מסביבו ולהגיע לצידו השני - שם יש תצפית מרהיבה על העמק לכיוון השני!
על פי שמועה ששמענו, בעונות אחרות רואים המון סלמנדרות באגם ("דרקונים" קטנים), אבל אנחנו לא זכינו להן.
בגדול, כל היום נחנו (שיחקנו קלפים ושתינו קפה באגם) ובסוף חזרנו לאכול ולנוח בבקתה (ולשחק עוד קלפים ולשתות עוד קפה).

יום 4 - בקתת אסטרקה לורדטו

זהו, אחרי שנחנו יומיים באסטרקה הגיע הזמן לרדת מגן העדן הזה. בניגוד לרוב סיפורי הדרך שקראנו, אנחנו בחרנו מאסטרקה לרדת לכיוון ורדטו (Vradeto, Βραδέτο), שהוא כפר קטן מאוד ולכן היינו צריכות להזמין את הלינה מראש (יש מלון אחד בכפר ובעלי המלון מגיעים אליו רק כשהם יודעים שיגיעו אורחים).
אזהרה! בערך קילומטר או שניים לאחר היציאה מאסטרקה מתחילה הליכה של מספר קילומטרים לאורך נקיק. ההליכה בנקיק היא על מסלול צר במורד מצוק (ניתן בערך לראות זאת באחת התמונות שהוספתי למטה) ויש להיעזר במוטות ובחבלים שמחוברים למצוק. תהיו בטוחים שאתם מסוגלים להליכה כזו לפני היציאה.
שימו לב! חלק מהיום (לקראת ההגעה לורדטו) לא מסומן טוב וחשוב ללכת עם אפליקצית ניווט שאתם סומכים עליה או עם מפה טובה.
ראינו סיפורי דרך רבים שיורדים לכיוון צפלובו (Tsepelovo, Τσεπέλοβο) או קוניצה (Konitsa, Κόνιτσα) ובחרנו ללכת לורדטו ממספר סיבות - קודם כל רצינו לעשות מסלול מעגלי, ולחזור למונודנדרי בסופו, והדרך וזאת היתה הנוחה ביותר לעשות את זה. בנוסף, יש שתי אטרקציות ייחודיות בורדטו - תצפית בלוי ומדרגות ורדטו.
תצפית בלוי היא תצפית מדהימה על הויקוס ("התצפית הכי יפה", לפי האינטרנט וגם לפי ההתרשמות שלנו).
מדרגות ורדטו הן מדרגות עתיקות הבנויות בצמוד להר היורדות מורדטו דרומה, לכיוון הכפר קפסובו (Kapesovo, Καπέσοβο). בחרנו ללכת בהן ביום החמישי שלנו, אבל בהחלט אפשר לשלב אותן עוד ביום הזה ולישון בקפסובו, שהוא כפר מעט גדול יותר ומאוד נעים.

מרחק הליכה - 13ק"מ
פרופיל הגבהים - 875מ' עלייה, 1.5ק"מ ירידה

התחלנו את היום מוקדם מאוד, כי הפחידו אותנו שיכול לרדת גשם (בסוף, למזלנו, הגשם הבריז). את היום התחלנו בטיפוס של 45 דקות על מדרון מושלג, ובגלל שיצאנו מוקדם השלג עוד היה קפוא. גם מזה הפחידו אותנו, וקצת התבאסנו שאין לנו מקלות הליכה, אבל בסוף הסתדרנו בזכות עקבות שמטיילים השאירו בשלג בערב הקודם. אחרי שהגענו לפסגת היום ראינו אגם יפהפה, ולא יכלנו להימנע מלעשות לידו עצירה. משם התחלנו ירידה לאורך נקיק מדהים, שההליכה בו נמשכת רוב היום. שימו לב שרוב היום במגמת ירידה, אבל בכל זאת יש כמעט 900מ' עלייה - וזה מורגש.

הדרך מאסטרקה ולאורך הנקיק מסומנת היטב. עם זאת יש להיזהר, חלקים רבים מההליכה בנקיק מצוקיים מאוד ובחלקם השביל צר, כשכמובן יש חבלים ומוטות בסלע לאחיזה.
בשלב מסויים בהליכה בנקיק ראינו שילוט - שמאלה לכיוון צפלובו, ישר לכיוון ורדטו. עוד ראיה לכך שאנחנו בדרך הנכונה!

אחרי רוב ההליכה להיום, וקצת אחרי היציאה מהנקיק מתחיל הסימון הבעייתי. כמה מאות מטרים אחרי סוף ההליכה בנקיק חץ אדום-לבן בולט מסמן לכיוון שמאל, ורק בכתב אדום שחוק ביוונית רשום על האבן שעלינו להמשיך ימינה לכיוון ורדטו (Βραδέτο). הסימון האדום ממשיך עוד מעט (לפעמים עם לבן ולפעמים בלי), ואחרי כקילומטר נוסף הוא נעלם, ומשם לאורך כשלושה קילומטרים מדי פעם יש סימון כחול, ומדי פעם הדרך מסומנת ברוג'ומים (לפעמים גם וגם), עד שאנחנו מתקרבים ממש לורדטו ומוצאים מחדש את הסימון האדום.
כמו שכתבתי בתחילת הפרק, החלק הזה של ההליכה מסומן לא טוב בכלל, גם את השביל עצמו די קשה לזהות, וחשוב מאוד ללכת עם מפה / אפליקציה שנוחה לכם לניווט (אני ניווטתי עם mapy.cz והיה מצויין).

אחרי הרים וגאיות, הגענו לורדטו בסביבות 16:00, מותשות מעט מההליכה בדרך הלא מסומנת, ואחרי עצירה קצרה הלכנו לתצפית בלוי המרהיבה! אליה ההליכה קצרה מאוד, כחצי שעה מהכפר על דרך משולטת היטב למשפחות. צילמנו קצת תמונות, וחזרנו לסיבוב בכפר וארוחת ערב במלון.

יום 5 - ורדטו למונודנדרי

זהו, הגענו ליום האחרון למסלול. היום מתחיל בירידה במדרגות ורדטו העתיקות לכיוון הכפר קפסובו, עובר דרך הכפר ובסופו מתחבר לנקיק הויקוס ועולה לכיוון מונודנדרי באותה עלייה שדרכה התחלנו את ההליכה ביום הראשון למסלול.

מרחק הליכה - 7.4ק"מ
פרופיל הגבהים - 715מ' עלייה, 1ק"מ ירידה

היום מתחיל מורדטו, יורדים לאורך הכפר ומגיעים לשילוט לכיוון מדרגות ורדטו. הולכים מעט על שביל טבעי לפני שמגיעים למדרגות. המדרגות עצמן הן מדרגות אבן ארוכות שנבנו בצמוד להר המצוקי, ואחריהן עוברים בכמה מגשריה המפורסמים של זגוריה. על פי המקומיים, המדרגות היו הדרך היחידה להגיע לכפר ורדטו עד שנבנה הכביש בשנות ה-70'!
אחרי הירידה במדרגות יש עלייה קצרה לכיוון הכפר קפסובו. נגיע לכפר ונעבור דרכו (יש מספר בתי קפה בכפר שאפשר לעצור בהם), ונרד מצדו השני בשביל היורד לתוך נקיק הויקוס. יש לציין אחרי הדרך המסובכת אתמול, היום הדרך כולה מסומנת היטב בסימון האדום-לבן שאנחנו כבר מכירים.
נרד עם המסלול עד שנגיע ממש לתחתית הנקיק, ומשם ישר הדרך עולה על הגדה השנייה (כלומר ברגע שמגיעים לתחתית הנקיק ממש חוצים אותו ולא הולכים לאורכו בכלל). בשלב זה מתחילה עלייה שהיא זהה למעשה לירידה מהיום הראשון למסלול. העלייה די ארוכה ולקחה לנו בערך שעתיים.
סך הכל היום קצר מאוד, ואפילו עם כל העצירות שלנו סיימנו אותו בסביבות 14:30.

• כדאי לשים לב לסופי שבוע וחגים. את ההתארגנות לטרק תעשו כנראה ביום/יומיים שלפני היציאה, ואם היו הזה נופל על יום ראשון או חג לאומי - אתם יכולים להיות בבעיה.
  • להזמין לינה לבקתת אסטרקה מראש! אחרת לא יהיה לכם מקום לישון.
  • באופן כללי, אפשר להסתדר בלי להזמין מראש לינות, אבל יכול לעזור. רוב הכפרים נטושים ומאויישים רק על ידי נותני שירות לתיירים, ובחלק מהמקומות (במיוחד בכפר ורדטו) יהיה קשה למצוא מקום לינה בלי ליצור קשר מראש.
  • אם אתם קצרים בזמן - ניתן לוותר על מונודנדרי ולעשות את המסלול בשלושה ימים. איך? מתחילים מקפסובו (במסלול שלנו הוא היה חלק מהיום האחרון להליכה), עד פפיגו; ביום השני פפיגו-אסטרקה וביום השלישי אסטרקה-קפסובו. אפשרי אך כמובן הרבה יותר עמוס מהמסלול שאנחנו עשינו.
  • נקודות עניין שקל לפספס ושווה להגיע (כתבתי גם במהלך המסלול ומזכירה שוב) - מעיינות בויקוס (יום 1), בריכות פפיגו (יום 2), אגם דרקלומיני (יום 3), תצפית בלוי (יום 4).
  • שווה לדעת קצת על העונה כשאתם מגיעים. תכננו בכוונה להגיע בסוף מאי כדי שעוד יהיו שאריות מהשלג, אבל חשוב גם לשים לב שבקתת אסטרקה כבר פתוחה כשאתם מגיעים. שמחנו גם לגלות כמה מאוחר השמש שוקעת (21:00 בערך, כשאנחנו היינו).
  • *עדכון* - אזהרה לגבי היום הרביעי למסלול (אסטרקה-ורדטו). ביום זה חלק גדול מההליכה הוא על שביל צר במורד מצוק כולל היעזרות במוטות וחבלים שמחוברים למצוק. ניתן בערך להתרשם מהתמונה שהעליתי שמביטה לאחור על המסלול. ודאו לפני היציאה שאתם מסוגלים להליכה כזו.