טיול משולב טרק בצפון יוון

תכננו טיול המשלב טרק של שלושה ימים בצפון יוון (אזור זגוריה), ביקור במנזרים של מטאורה, קניונינג ועיירת חוף. סה"כ שבעה ימים עמוסים אבל מתוכננים טוב. חשוב לציין ששכרנו רכב.

תאריך הטיולJuly 2021

רכב

השכרנו רכב דרך סוכנות cosmorent. מאוד מומלץ להשכיר רכב כשישנה כוונה לנסוע לצפון יוון הכי התחבורה הציבורית דלה.
הסוכנות מצויינת והכי זולה שמצאנו, זמינים תמיד.

מטאורה

דרך העיירה kalabaka יש אפשרויות עלייה ברכב וברגל לכיוון המנזרים של מטאורה. כל המנזרים פתוחים למעט אחד אחר בכל יום. החלטנו לנסוע ברכב מעלה, נוף מדהים ובו המנזרים בנויים בגובה. לנו הספיק להיכנס ולהתרשם ממנזר אחד, בעלות 3 יורו לתייר.

טרק באיזור האפירוס (זגוריה)

מונדנדרי- מיקרו פפיגו- בקתת אסטרקה- אגם הדרקון- ורדיטו והמדרגות העתיקות- מונודנדרי (החננו את הרכב במונודנדרי).
Monodendri- Mikro papigo- Astraka- Drakolimni- Vradeto-Monodendri

הכנות:
1. הטרק באזור כפרי זגוריה בצפון יוון, ולכן חשוב לציין שאין באף כפר מכולת או סופר, אז כדאי להצטייד לפני העלייה צפונה.
2. אפשר לעשות את הטרק בשלושה ובארבעה ימים, אנחנו עשינו בשלושה.
3. הצטיידנו יותר מידי! בסוף לא ישנו בשטח כלל. סחבנו עלינו ציוד לשינה בשטח בתור אופציה, וכלי בישול מתאימים ובסוף כמעט ולא השתמשנו, כנ"ל לגבי בגדים חמים. באופן כללי צריך להצטייד בשק"ש לבקתה, מקלות, מים וקצת נשנושים לדרך.
4. מים- שלושה ליטר לאדם הספיקו לנו, יש מקורות למלא בדרך.
5. קנינו מפה מתאימה לאזור בחנות מזכרות בMonidendri.
6. אפליקציה- maps.me. אפליקצייה אופליין שממש עזרה לנו בניווט, השתמשנו בה יותר מהמפה.

יום א'-בלילה שלפני הטרק התארחנו במלון בMonodendri, עיירה מקסימה, שם התחיל המסלול. יורדים דרך ירידה מסומנת לVikos Canyon המדהים ביופיו!
המסלול מתחיל מירידה ארוכה מטה, ובהמשכו הליכה בתוך הקניון עד לבריכות עם מים צלולים וקרים (ניתן להיכנס וגם לשתות). לאחר מכן ישנה עלייה ארוכה (900 מ) עד להגעה לPapigo/Mikro papigo. כל היום לקח לנו בערך 7-8 שעות כולל שהייה בבריכות. כל המסלול בערך 20 קמ.

יום ב'- עלייה ל Astraka Refugee לגובה 2000 לערך. תחילת המסלול מסומנת בתוך העיירה. בכל 30-40 דק ישנן 'סככות מנוחה' שבחלקן יש מים זורמים לשתיה. לנו לקחה העלייה כ4 שעות עד לבקתה.
*הסבר על הבקתה בסוף*
השארנו את התיקים בבקתה והלכנו לכיוון אגם הדרקון Drakolimni (ירידה מהבקתה ועלייה נוספת מעלה אל האגם). בדרך אליו ישנו מקור מים זורמים לשתיה. כל המסלול בערך 13 קמ.

יום ג'- ירידה מההר- ירידה לעמק ועלייה נוספת לכיוון Vradeto. הירידה לעיירה מבלבלת והחל ממאגר המים המלאכותי הקטן שנמצא על המסלול, כדאי להיצמד לאפליקציית הניווט. הנוף עוצר נשימה, מדשאות ענקיות והרים מרשימים שעליהם שאריות שלג. Vradeto היא עיירה שאין צורך להתעכב בה לדעתנו, אלא להמשיך ממנה למדרגות העתיקות במורדה. המדרגות היו הדרך של התושבים להגיע לעיירה במאה הקודמת.
לאחר סיום המדרגות מגיעים לעיירה kapesovo שממנה אפשר לתפוס טרמפ (מאוד קשה!) או להמשיך רגלית ממנה למונודנדרי. ההמשך הוא ירידה חזרה לקניון ועלייה נוספת שהיא הירידה של היום הראשון.

*בקתת אסטרקה- חשוב להגיד שבעל המקום מאוד מקפיד על היגיינה ונהלי קורונה, מנסה כמה שיותר לשמור מרחק בין תיירים ולסווג אותם לפי מדינות. בנוסף, השהות שם היתה יותר זולה מכל מלון אחר ביוון. יש במקום מזנון קטן ובו מגישים אוכל איכותי במחירים מאוד מאוד זולים. אין צורך לבשל בערב בכלל! השהות בבקתה עולה 13 יורו לאחד, כדי להזמין מקום יש צורך לשלוח לבעל המקום במייל בקשה ללינה ובכל ערב הוא מאשר או דיס מאשר את ההזמנות. מומלץ ביותר. חשבנו בהתחלה להקים אוהל באגם הדרקון ומהר מאוד אחרי שראינו את התנאים בבקתה החלטנו להישאר שם.

Parga ובדיקת קורונה

בבוקר היום ביצענו בדיקת pcr לקראת הטיסה בעיר Ioannina. העלות היא 60 יורו וצריך לקבוע תור טלפונית/מייל, כל העניין הוא רבע שעה במקום.
לאחר מכן חיפשנו עיירת חוף שבה נוכל לבלות במשך יום אחד, לאור המלצה החלטנו לנסוע לParga. החוף בעיירה מדהים, נקי והמחירים מאוד סבירים.

קניונינג- Deos Canyon

דרך חברת Alpine Zone עשינו קניונינג מאוד מוצלח ! המדריכים היו מקסימים והקניון מרהיב ביופיו. הגענו ב10 בבוקר ויצאנו ב18, מומלץ!

Metsovo and Saloniki

אחרי הקניונינג החלטנו להתארח בעיירה Metsovo הקרובה. עיירה שהיא סיום מעולה לטיול, שקטה ואותנטית עם מסעדות מוצלחות. זו העיירה שבה הכי נהנינו להשתהות, מומלצת בהחלט.
לעומתה, השארנו יום לעיר הגדולה Saloniki ורק התאכזבנו. כל אתרי ההיסטוריה בעיר אינם ממוזגים מה שמקשה על העמידה בתור הארוך לכניסה אליהם, שהוא כחלק מהקפדה על הקורונה. מוזיאון היהדות בעיר מוצלח אבל היה סגור בשהותינו.