אולימפוס -> זגוריה -> פילון (10 ימים)

10 ימים בצפון יוון ,עם רכב , את הטיול עשינו בסוף ספטמבר שזה אומר שאנחנו לקראת סוף העונה .

תאריך הטיולSeptember 2022
עונה מומלצתמאי עד אוקטובר במידה ומזג האוויר מאפשר.

את הטיול כאמור עשינו בשלהי העונה ,יש לעניין הזה יתרונות וחסרונות
היתרונות הם שלרוב המקומות יהיו פחות עמוסים ויהיה יותר קל למצוא מקום לישון בו מהרגע להרגע ,החסרונות הם שמזג האוויר יכול להיות הפכפך והמים בחופים מתחילים להיות קרים. מה שזה בעיקר יצריך מכם זה גמישות , אנחנו היינו עם רכב מה שאפשר לנו לא מעט גמישות , למשל כשראינו שמזג האוויר בזגוריה צפוי להיות בעייתי נסענו לאזור חצי האי פילון שם היה שימשי.
את הרכב השכרנו עם חברת avance דרך אופרן, קיבלנו רכב במצב טוב (VW POLO) ששירת אותנו בצורה מעולה , אציין שלמרות שהסתדרנו יכול היה להיות נחמד רכב עם טיפה יותר כוח בעיקר לכבישים בפילון שלעיתים דרשו את זה , סה"כ היינו מרוצים מחווית ההשכרה , החברה לא עשתה לנו בעיות בהחזרה.
בטיולים הרגלים ולפעמים גם בערים התבססתי על האפליקציה maps.me (להוריד מפות שצריך מראש) מאוד ממליץ להיעזר בה.

יום 1 : סלוניקי -> ליטוחורו

נחתנו בעיר סלוניק לקראת הצהוריים לקחנו את הרכב , ונסענו לעשות סים בעיר ,עשינו את זה בסניף של cosmote אומנם בסופו של דבר הצלחנו לעשות סים (16 יורו שיחות ואינטרנט ) והייתה קליטה לא רעה במשך הטיול , הסאגה של הוצאת הסים נמשכה כמעט שעה וחצי בעיקר בשל חוסר מקצועיות של העובדים בסניף לכן הייתי ממליץ להימנע מהם ,אפילו לשקול לעשות סים בארץ כדי לא לבזבז זמן על זה ,
משם נסענו ישירות לליטוחרו , ישנו את הלילה ב Kallisto Traditional Guesthouse שסגרנו עוד בארץ דרך booking שהיה ממש אחלה .

טרק האולימפוס

אנחנו עשינו את טרק האולימפוס ביומיים וישנו בבקתה B , שימו לב שיש המון דרכים לעשות את הטרק הזה ואפשר לעשות שינויים כדי שיתאים לתוכניות שלכם , בנוסף במיוחד בסוף העונה מזג האוויר יכול לשבש תוכניות וצריך להיות ערוכים לזה ולשנות מסלולים במידת הצורך.
ממליץ בכול מקרה להיות ציוד גשם ומספיק ציוד חם.
אם ישנים בבקתה אני לא רואה צורך להביא גם שק"ש אבל כן צריך ליינר וציפה לכרית.
שימו לב שאת הבקתות צריך לסגור מראש ולשריין מקום ,(ייתכן וגם אם לא תשיירנו יהיה תצליחו להסתדר אבל במיוחד אם אתם טסים בשיא העונה חבל לקחת את הסיכון).
זהו לא טרק קשה במיוחד אבל העלייה והירידה בשיפוע די חד אז לוודא שאתם סבבה עם זה :)
מקלות הליכה הם כמעט בגדר חובה לדעתי ,במיוחד לאנשים שאוהבים את הברכיים שלהם .

יום 2 : prionia -> refuge A -> giosos Apostolidis refuge

בבוקר נסענו מהעיירה ליטוחרו אל מקום ההתחלה (חניון רכבים ומסעדה) prionia נסיעה של כחצי שעה , משם התחלנו בטיפוס אל עבר בקתה A לצערי בים הזה כמעט ולא ראינו נוף כייוון שבתחילתו היינו בין עצים וכשעברנו את העצים היה ערפל וכמעט לא הייתה ראות ,לאחר מספר שעות של הליכה בעלייה הגענו לבקתה A , שבה יש אפשרות להישאר לישון , אכלנו שם ארוחת צהריים והמשכנו לכיוון בקתה B , שימו לב שדרך זו עוברת במקומות שיכולים להיות מסוכנים אז ללכת בזהירות , אם יורד שלג אז זה הופך למסוכן ואף לא עביר.
בבקתה יש מסעדה כמו ברוב ביתר הבקתות בהר , לילה עולה שם 18 יורו לאדם.

יום 3 : giosos Apostolidis refuge -> petrostrouga refuge -> prionia

זוכרים גמישות ? אז ביום הזה הייתה הרבה , התכנון המקורי היה לקום לפני הזריחה ולטפס לאחת הפסגות שליד הבקתה , קמתי לפני הזריחה וראיתי את הנוף המדהים של האוליפוס כבר כמעט התחלנו להתארגן לתזוזה אבל אבל אז קלטתי שהכול מושלג מחזה מדהים , אבל איתו הגיעה ההבהרה מהאנשים מהבקתה שלא יהיו פסגות היום זה פשוט מסוכן מדי במצב כזה , חיכינו בבקטנה כשעה וכשעלתה השמש עלינו עלינו ל Mikri Toumpa שזה פסגה שממש קרובה לבקתה שישנו בה ,ברמה 20 דקות הליכה ,ואליה היה אפשר להגיע , היה ממנה נוף ממש מרשים, התכנון המקורי שלנו היה ביום הזה לחזור פחות או יותר בדרך ממנה באנו לבקתה A ומשם לחניה , אך בגלל השלג אמרו לנו שהדרך מהבקתה שלנו לבקתה A מסוכנת ולא כדאי לעשות אותה.
במקום זאת ירדנו מצידו השני של ההר דרך petrostrouga refuge אכלנו צהריים ומשם יש שביל תלול שמוביל ל prionia.

חזרנו לליטוחרו ללילה נוסף , (בערב אכלנו ב mesa mesa שהייתה ממש טובה )

יום 4 : ליטוחורו -> מטאורה -> יואנינה

קמנו בבוקר נסענו לחופים שמול ליטוחרו לקפה , משם המשכנו למזרים התלויים במטאורה עם הרכב (הגענו ביום שישי לכן חלק מהמנזרים היו סגורים ממליץ לכם לבדוק את העניין במידה ומגיעים ביום שישי (לא סגור לגבי שבת וראשון), לאחר ארוחה בעיר המשכנו לעיר יואנינה שם עשינו את הלילה .

יום 5 : יואנינה

יום רגוע , קמנו בבוקר קפה על האגם ומשם המשכנו לאי שבתוכו ( מעבורות יוצאת מהמזח) , אי חביב אפשר להסתוב בו כמה שעות ולאכול דגים מהאגם .
לאחר מכן עשינו סיבוב בעיר העתיקה של יואנינה , התוכניות שלנו בשלב זה היו לנסוע למונודנדרי ולעשות שם את הטרק סביב קניון ויקוס, אבל לצערנו על פי תחזית מזג האוויר ראינו שיש לנו רק יום שמשי אחד באזור זגוריה ולאחר מכן מתחילים מספר ימים בעייתים , החלטנו לשנות תוכניות ולנסוע ישירות לכפר Papingo ולנצל את היום הזה לטרק אגם הדרקון.

יום 6: אגם הדרקון

את היום פתחנו בנסיעה מ papingo ל Mikro papiko אל המקום ממנו מתחילים את הטרק , במהלך העלייה לכייוון בקתת Astraka יש תחנות עצירה עם מקומות ישיבה ,הדרך מסומנת בצורה טובה יחסית והעלייה לא קשה במיוחד , הגענו אל הבקתה אכלנו שם ארוחה קלה והמשך אל עבר אגם הדרקון (Drakolimni) נשארנו בו מספר שעות והתחלנו בירידה חזרה אל עבר מיקרו פפיגו.

כאמור במצב דברים אחר אולי היינו עושים בשלב זה את הטרק שעובר בקניון ויקוס ,אך בגלל מזג האוויר נסענו בערב לעיירה מונודנדרי.

יום 7: מונדנדרי -> וולוס

קמנו בבוקר במונודנדרי והלכנו לנקודות תצפית על קניון ויקוס (כ20 דק הליכה ממרכז העיר ) ,
התארגנו והתחלנו נסיעה אל עבר חצי האי פיליון , בדרך עצרנו בצד הכביש לתצפית נוספת על יואנינה ועל האי שבאגם , לאחר מכן עצירה לצהריים במוצובו, לדעתי שווה לבלות בה כמה שעות , לקראת הערב הגענו לוולוס. אני חושב שאין סיבה אמיתית להישאר בוולוס יותר מדי , אבל זו נק יציאה נוחה לחצי האי פילון.

יום 8: חופים ונהנים

יום רגוע ++,את היום התחלנו בנסיעה אל עבר החוף Milopotamos , בדרך עצרנו לקפה עם תצפית מרשימה אל עבר העיר וולוס ( נקודה אקראית בצד הדרך) משם המשכנו לכיוון החוף ,
** שימו לב הנסיעה בחצי האי פילון היא חד משמעית הבעייתית ביותר מכול היעדים שביקרנו בהם
פניות קשות תוך כדי עלייה תלולה ונהגים יוונים לא זהירים במיוחד , אז הרבה זהירות **
הגענו אל החוף באמת שהיה מרשים במיוחד , לקראת הצהריים עלינו לארוחה במסעדת הדגים שעל יד החניה שיורדת לחוף , לאחר מכן נסענו אל חוף Paralia Fakistra , חונים הכי קרוב שאפשר להגיע עם הרכב ומשם יש ירידה רגלית של כ10 דקות .
בסוף היום נסענו אל Agios Ioannis שם עשינו את הלילה במקום על החוף.

יום 9 : עוד חופים

את היום התחלנו בנסיעה ל Plaka Beach , היה קצת קשה למצוא שם מקום חניה בקרבת החוף לבסוף חנינו בחניה של מלון Eden שעלתה 6 יורו ( קיימות דרכי גישה נוספות כנראה בחינם אבל לא רצינו לבזבז על זה זמן ), לקראת הצהריים נסענו ל Chorefto שם אכלנו ובילינו מס שעות , לאחר מכן עלינו ל Zagora שם עשינו את הלילה.

יום 10: Chorefto

קמנו בבוקר ונסענו חזרה אל העיר Chorefto עשינו שם קיאקים לאחד החופים המבודדים שם חוויה ממש נחמדה , לקחנו את הקיאקים מ Pelion Extreme ,סיימנו שם והתחלנו נסיעה חזרה לכיוון סלוניקי.