תאריך הטיולJuly 2017
משך הטיולחודש

איך מסתדרים פה?

מסלול- מצפון לדרום
האנוי- מאי צ׳או- (האנוי) סאפה-(האנוי)- הלונג ביי- (האנוי)- הא גיאנג- (האנוי)- פונג נה- הוי אן- דאלאת- הו צי מין/סייגון
(האנוי בסוגריים כי זה מקום מעבר שהיינו צריכות לחזור אליו אחרי יעדים מסוימים)

מילון-

הרבה מאוד אלתוש
שמיכה דקה לסליפרים

תקציב ושער:
4500 שקל בערך (לא התקמצנו בכלל, מקומות לינה טובים עם אוכל טוב והרבה קניות!)
שקל אחד שווה 6400 דונג
דולר אחד שווה 22,500 דונג
*ממליצה למשוך בדונגים וכמה שיותר- 5 מיליון עם עמלה נמוכה (40 אלף).

מזג אוויר:
בתקופה הזאת בויטנאם בדרך כלל גשום ולח מאוד אבל זה בהחלט לא הרס את הטיול, יש גשם מפעם לפעם אבל אפשר ממש לטייל ולהנות מהנופים.
אם אתם נוסעים בתקופה כזאת יש להצטייד במטריות! ולא לוותר על יעדים, הגשם באמת לא מפריע!

תחבורה:
ויאטנם היא מדינה שבעיקרה משתמשת באופנועים, לכל מקום שתגיעו תוכלו לשכור אופנוע ולעשות סיבוב ולראות נוף מדהים. אם יש לכם רישיון לאופנוע מעולה, גם אם לא בויאטנם לא צריך רישיון ואפשר ללמוד תוך כמה שניות.
סליפרים- אוטובוס עם מיטות, בדרכ יש שירותים לעיתים לא. נהוג להוריד נעליים. חשוב לתפוס מקום טוב לא מאחורה ליד השירותים.
בסליפר של המקומיים לעיתים יש מקומות קבועים.

ויזה-
את הויזה יש להזמין מראש באינטרנט, מגיע לך אישור במייל תוך מקסימום שבוע. את האישור יש להביא לשדה תעופה יחד עם תמונת פספורט. בשדה משלמים 25 דולר, באינטרנט אנחנו שילמנו 100 שקל, אני יודעת שיש אתרים שעולים הרבה פחות.

שדה התעופה-
בשדה תעופה בהאנוי החלפנו 20 דולר ל 440,000 דונג .
המוניות יקחו לכם באזור ה15-20 דולר, אנחנו לקחנו מונית שהייתה רחוקה והצלחנו להוריד אותו ל12 דולר. ניתן לקחת גם אובר.

צפון ויאטנם

האנוי-
(סה״כ 4 לילות כל פעם הפסקות באמצע)
אנחנו נחתנו מישראל בהאנוי. בכללי אין הרבה מה לעשות בהאנוי, אבל ממנה יוצאים להרבה אטרקציות ומקומות.

לינה-
1.האנוי בקפקרס- עשינו בוקינג בהוסטל וורד מראש ושילמנו 5 דולר מראש. חדר זוגי עולה 25 דולר.
יש לשים לב! הם לפעמים לוחצים לסגור עוד לילה, לא להתפתות לסגור- אנחנו רצינו לבטל לילה שסגרנו ממש חצי שעה אחרי ולא נתנו לנו.
חוץ מזה ההוסטל ממש אחלה- מים חמים, מזגן בחדר, יש בירה חינם כל יום מהשעה 6, אחלה ארוחת בוקר ומיקום מעולה, ההוסטל קצת יקר.

‏2.Golden snake- יותר מומלץ! ממש בהמשך הרחוב אחרי הבקפקרס. הוסטל מדהים!!!! לחדר סטנדרטי זוגי עם מקלחת ושירותים מחוץ לחדר (משותפים לעוד חדר) בין 320-380 אלף דונג (14-16 דולר). בהוסטל יש שירות כביסה מצוין, דולר לקילו מחזירים נקי ומריח מדהים תוך 10 שעות.
ארוחת בוקר מצוינת , ויפי ומים חמים.
מאוד ממליצה (החדרים קטנים קצת).

קניות-
האנוי בקפקרס נמצא ברחוב המרכזי ליד הכנסייה, שמלא בחנויות ושווקים- כאן תוכלו לעשות קניות! סופטשלים, מעילי גשם, תיקים והרבה מזכרות. לזכור תמיד להתמקח ולהוריד במחיר!
מעיל גשם לא יותר מ250 אלף דונג
תיק קנקן גדול תוכלו למצוא המון לא יותר מ200 אלף דונג.
יש המון ציורים אותנטיים לא יותר מ180 אלף לאחד
חנות יפנית מדהימה מלאה בפיצפקייס- minimoso- לא לפספס!

סים-
עשינו סים בחברת viettle, רק אינטרנט בלי שיחות 10 גיגה בית ב8 דולר. שימו לב צריך דרכון . את הסים עשינו בחנות צהובה בקצה הרחוב.

סוכנויות-
הסוכנות של רוז- דרכה סגרנו את מאי צ׳או, סאפה והלונג ביי. ואת כל הנסיעות של הסליפרים.
מאוד נחמדות ונותנות הרבה מידע, תמיד מחלקות מים קרים בחינם ופירות. כל דבר שתצטרכו תלכו אליהם!

אוכל-
כעיקרון האוכל הויטנאמי מדהים! סלט פאפאיה ומרק פו- מושלם!
מסעדת וואפלים- Wana wafle, טוסטים וארוחות מוואפלים וכמובן קינוחים מוואפל ממש בזול!
נמצא 7 דקות הליכה מהבקפקרס ליד האגם
מסעדה איטלקית- pizza 4p ממוקם ברחוב של בקפקרס ממש טעים! פסטה ופיצה קצת יקר אבל שווה!
מסעדה מערבית- Caugo, ממוקמת ליד הכיכר, אם באלכם ציזבורגר או אוכל מערבי זה המקום, קצת יקר.
מסעדה ויאטנמית מדהימה- Duongs ממוקמת ברחוב של הבקפקרס. נותנים דברים חינם ומנות מושלמות! קצת יקרה אבל מדהימה.

כפר מאי צ׳או-
כפר אותנטי שנמצא שלוש שעות מהאנוי.
אנחנו לקחנו טיול יום מאורגן דרך הסוכנות של רוז. 25 דולר הכוללים- נסיעה הלוך חזור, ארוחת צהריים וטיול אופניים.
הטיול אופניים הוא בערך שעתיים ועוברים דרך נופים מדהימים ובעיקר אותנטיים שעוברים בכפר.
יוצאים ב9:00 וחוזרים באותו יום בערך ב19:00.

סאפה:
(לילה אחד)
עיר מדהימה ממנה אפשר להגיע לכפרים אותנטיים עם נוף עוצר נשימה ולהישאר אצל מאמא.
הגעה-
כדי להגיע מהאנוי לסאפה צריך לקחת סליפר שלוקח בערך 6 שעות.
הסליפרים באיכות ממש טובה- עם ויפי, שירותים ושמיכות. את הסליפר סגרנו דרך הסוכנות של רוז ב16 דולר הלוך וחזור. יש סליפר לילה- יוצא ב21:30 ויש סליפר יום יוצא ב15:30.

בסאפה עשינו הום סטיי אצל מאמא שושו-
20 דולר הכולל ארוחות, לינה וטיול.
ברגע שיוצאים מהסליפר (הגענו ב6 וחצי) מלא מאמות מנסות לשכנע אותך לבוא איתם.
אכלנו ארוחת בוקר בסאפה (על חשבונינו) ואז אחות של מאמא שושו והבת שלה לקחה אותנו לבית שלה.
ההליכה היא טרק כשלעצמו- 12 קמ עם הרבה עליות וירידות חדות. מומלץ להשאיר את התיק אצל מאמא שושו ולקחת איתכם רק מים ונעליים סגורות (יש הרבה בוץ). לנו ירד מבול ויחד עם זאת הייתה לחות משוגעת- חוויה מדהימה!
באמצע עוצרים לארוחת צהריים (כלול).
הגענו למאמא שושו באזור 16:00.
בבית של מאמא שושו יש שירותים ומקלחת עם מים חמים, ויפי, מיטות גדולות. הכינו לנו ארוחה מדהימה וטעימה במיוחד!
ביום השני אכלנו ארוחת בוקר מדהימה שהכינו לנו והמשכנו לטייל.
לאחר ארוחת הצהריים בעלה לקח אותנו ברכב חזרה לסאפה לסליפר.
בעיר סאפה יש הרבה חנויות של ציוד למטיילים מזויף (נורפייס וכו) ניתן למצוא הרבה דברים בזול.

האלונג ביי-
(לילה אחד)
קבוצת איים עוצרי נשימה במרחק 4 שעות מהאנוי, מים טורכיז מדהימים!
סגרנו דרך רוז טיול מאורגן- שייט של יומיים.
ניתן לבחור אצל רוז איזה סירה לקחת- מומלץ לא לקחת את הזול ביותר כי אז הספינה לא טובה.
סגרנו יומיים ב87 דולר לבן אדם אחד.
אספו אותנו ב8:30, מיניבוס של 4 שעות עם הפסקה אחת באמצע, כשהגענו למקום סירה קטנה השיטה אותנו אל עבר הסירה הגדולה שם התאכסנו.
ביום הראשון עושים צ׳ק אין בחדרים, עושים סיור במערת נטיפים (לא מרשימה במיוחד), עושים קייאקים ומגיעים לחוף שם ניתן לשחות. מקבלים ארוחת צהריים וערב- שימו לב לנו היו קצת בעיות כי לא היה הרבה אוכל צמחוני, ממליצה להדגיש מראש אם אתם לא חובבים חזיר או מאכלי ים כי אין הרבה מבחר מעבר לזה.
ביום השני עושים סיור קצר בחוות פנינים ויש קורס בישול להכנת אגרול.
יוצאים מהסירה באזור 12-13 ומגיעים חזרה להאנוי ב17:00.
בדיעבד אני לא ממליצה לקחת סיור מאורגן, זה יקר מאוד, אתה מוגבל בזמנים ואנחנו ספציפית לא קיבלנו את מה שחיפשנו.
הלונג ביי מדהימה, הנוף באמת עוצר נשימה אבל שווה לחשוב להגיע לשם עצמאית.
בכל מקרה אם החלטתם לקחת סיור מאורגן- לא ממליצה על יומיים!! לא עשינו כלום כמעט ביום השני, ולא הרגשנו שקיבלנו משהו ששווה 87 דולר.

האג׳ן/הא ג׳יאנג- לא לפספס!!!!!!
(שלושה ימים)
מקום מדהים ביופיו ועוצר נשימה שמה עושים את הלופ. הלופ הוא טרק אופנועים שיכול להיות בין שלושה ימים ויותר שעובר את הנופים הכי מדהימים שיש בויאטנם.
ללא ספק שווה את ההשקעה של הכסף ואת הנסיעה הארוכה.

הגעה-
לקחנו סליפר מהאנוי שיצא בשעה 20:00. את הסליפר סגרנו דרך רוז ב12 דולר הכולל טרנזיט שאסף אותנו מהמלון לתחנה. כעיקרון הוא עולה 8 דולר- 200 אלף דונג.
הסליפר לוקח כמעט 8 שעות ומגיעים בערך ב4:00 לפנות בוקר להאג׳ן.
בהאג׳ן יש כמה תחנות עצירה, תראו שיש לכם את הכתובת של המקום שאתם רוצים לישון בו ותראו לנהג.
אנחנו עצרנו בהוסטל של qt motorbike דרכם גם סגרנו את הלופ.
הסליפר עצמו הוא סליפר של מקומיים, אין שירותים אבל בהחלט נקי. המקומים יכולים להתעצבן כי יש מקומות שמורים שם.

הלופ-
את הלופ אפשר לסגור עם כמה חברות, אנחנו סגרות עם qt motorbike שהיו מדהימים. דיברנו איתם לפני במייל (מצורף)
והם שלחו לנו את כל הפרטים.
כשהגענו ב4 לפנות בוקר הפקיד לקח לנו את התיקים ונתן לנו לישון בדורמס בחינם! זה נקרא morning rest כי מגיעים לפנות בוקר
ב7:30 אכלנו שם ארוחת בוקר שעלתה 50 אלף דונג לבן אדם.
לאחר מכן המנהל הסביר לנו את המסלול והאופציות וב9:00 יצאנו.
כעיקרון יש 4 אופציות:
1לשכור אופנועים בהם אתה נוהג
2לשכור מדריך שיהיה הנהג שלך לא כולל השאר
3לשכור מדריך שיהיה הנהג שלך כולל לינה ארוחות ושתיה
4לשכור גיפ.
מטעמי בטיחות בחרנו באופציה השלישית לשלושה ימים מלאים. למי שרוצה, לא צריך רישיון על אופנוע כדי לשכור את האופנועים ובהחלט אפשר להסתדר בדרך.
האופציה השלישית עלתה לכל אחת 5,500,000 לכל אחת. זה המון כסף קחו בחשבון.
חייבת להגיד שלאורך כל הדרך המדריכים היו הכי חמודים התחשבו בזה שפחדנו דאגו לנו כשצריך כשרצינו ואפילו בלילה לקחו אותנו לקריוקי
בלילה הראשון ישנו בהופ סטיי שנקרא זוזה qt גסטהאוס
ובלילה השני ישנו במלון דניה
המקומות מדהימים ועוצרי נשימה עוברים בגבול עם סין.
בדרך חזור לקחנו סליפר מהאג׳ן להאנוי 200 אלף דונג

דרום ויאטנם

פונג נה-
(שתי לילות)
עיר מקסימה שהאטרקציה העיקרית בה היא מערות.
הגעה-
אנחנו הגענו מהאג׳ן, אין נסיעה ישירה (היא אורכת יומיים שלמים) אז נסענו בסליפר חזרה להאנוי 8 שעות 8 דולר ולקחנו סליפר נוסף מהאנוי לפונג נה- 8 שעות 12 דולר.

לינה-
איזי טייגר זה המקום הכי מגניב לישון בו, כדאי להזמין מראש כי כשאנחנו הגענו לא היה מקום. כשמזמינים מראש צריך להתחייב למינימום 2 לילות.
הגענו ב4 בבוקר ונתנו לנו לישון שם על הספות בקבלה, בגלל שלא היה מקום הלכנו להוסטל שהוא אחות של איזי טייגר שנקרא שמבלה, בגלל שהם אחים, ישנו בשמבלה אבל יכולנו להשתמש בבריכה של האיזי טייגר, ובכל הדברים שהם מציעים.

אטרקציות-
האיזי טייגר מציע המון אטרקציות בהמון כסף. אני לא ממליצה ללכת איתם לטיולים מאורגנים ולעשות את הכל עצמאית.
מול האיזי טייגר יש סוכנות נסיעות שנקראת-
‏ thien phu hostel דרכם נסענו לאטרקציות.
לקחנו נהג ששמו טיפ (מהסוכנות) לקח אותנו (חמישה אנשים) ב150 אלף דונג לכל אחד לגן הבוטני ואחכ למערת הנטיפים וחיכה לנו.
התשלום כולל הלוך וחזור. ואפילו אמר לנו איפה לאכול.
1.הגן הבוטני- עלות 40 אלף, בגן יש מפל ואגם מדהימים וממש כיף להסתובב שם. היינו שם בערך שעתיים ונהנו מכל דקה!
2.מערות- paradise cave עולה 250 אלף דונג כניסה, מערת נטיפים יפה במיוחד!
ביום השני לקחנו את שוב רכב של טיפ לdark cave. עלה לנו 500 אלף להלוך חזור והוא מחכה לנו בחוץ.
כניסה לdark cave היא 450 אלף דונג. המערה אדירה ממש! כוללת קיאקים, 2 אומגות, שחיה ואת המערה עצמה- שמלאה בבוץ וממש כיף!
למערה נכנסים רק עם בגד ים- שאפשר ללכלך ולא אכפת שהוא ילך אולי לפח אחכ. את הבגדים והתיקים שמים בלוקרים לפני הכניסה.
השהייה במערה היא בערך 3 שעות ולאחר מכן ניתן להתקלח.

חיי לילה-
באיזי טייגר יש כל יום הופעות חיות והחל ב17:00 בירה חינם, אחד פלוס אחד ואוכל מצוין! ממש כיף יש אווירה אדירה. מאוד ממליצה.

הזמנו דרך טיפ הסעה להוי אן - 8 שעות

הוי אן-
(שלושה לילות)
חם נורא!
עיר החייטים! כאן תוכלו לעשות הרבה שופינג ולתפור בגדים ובגדי ים. עיר מאוד תיירותית ומהממת ביופיה
הגעה-
סליפר שיצא ב4 לפנות בוקר, מפונג נה. יש גם שיוצא ב7 בוקר וגם ב9 בערב, בשמבלה אפשר לישון בזולה וכככה לא שילמנו על עוד לילה.
הסליפר סבבה הוא עוצר באמצע וצריך להחליף אוטובוס, קצת מעיק.

לינה-
ממליצה מאוד לישון בlilac hotel מלון מדהים, 8 דולר לדורמס של 4. מיקום פצצה- הכל מרחק הליכה. יש בריכה, מים חמים, ארוחת בוקר ושירות כביסה- דולר לקג.

אטרקציות-
1.חייבים לתפור! זה המקום המושלם. מומלץ ללכת לתופרת עם המלצות ולחפש מראש שמלה/אאוטפיט שאתם אוהבים ולהגיע עם תמונה (הפינטרסט ממש מביא רעיונות). אנשים ממש תופרים חליפות חתן ושמלות נשף.
אני תפרתי אצל da phong שלוש תופרות אחיות ממש מושלמות שהיו סבלניות, חייכניות ותיקנו כל מה שרצינו. הם היו הוגנות במחיר, תפרו מצוין וכל תיקון עשו מושלם!
הבד גם באיכות ממש טובה
טלפון וכתובת (מצורף)

2.שיעור ציור
לכל הציירים או חובבי האומנות שבניכם-
מצאתי בהויאן צייר מדהים שהסכים לעשות לי שעור ציור! הביא לי קנבאס, צבעים וכל ציוד צריך
הייתי אצלו 4 שעות ויום למחרת עוד 3 שעות וציירתי את הציור המצורף! והוא לימד אותי ועזר לי בכל מה שהייתי צריכה!
בהתחלה לא הסכים בכלל לקחת כסף אבל כמובן שנתתי לו!
במקצועו הוא צייר ולא מלמד ציור אבל אני ממש ממליצה לבוא אליו ולנסות! זה כיף ממש
מצורף כרטיס הביקור שלו והתמונה שציירתי
(הוא ממוקם בשוק לילה, ממש אחרי הגשר)

3.שוק- תלכו להסתובב ברחובות יש שווקים ובלילה שוק מהמם כאן תוכלו לעשות שופינג מתנות רציני
4.קחו אופניים ולכו לשוק תבלינים או לים

סבב ברים שנמצאים ממש ליד השוק לילה- הכל אחד פלוס אחד

אוכל-
מסעדה יוונית- mix מסעדה מדהימה עם אוכל יווני טעים!
מסעדה הודית- babas אוכל חריף ואותנטי ממליצה בחום להזמין נען עם גבינה, מסלה באטר - קארי ועוף.
בית קפה קונדיטוריה- rostrey יש הרבה סניפים שלו, בית קפה מושלם עם מלא סוגי מילקשייקים ועוגות!
גלידריה מדהימה- Dailo 2 boulevard ממוקמת ממש לפני הגשר

את הסליפר לדאלאת סגרנו דרך
‏ Hoang thanh anh . Travel
סליפר בלי עצירות או החלפות של 12 שעות עלה 15 דולר.

דאלאת-
(שלושה לילות)
מקום מדהים, קר יותר כי העיר נמצאת בהרים, אחרי לחוץ מטורפת תתכוננו להחזיר את הסופטשל והנעליים!
ממליצה לדבר עם חואן מראש דרך הפייסבוק, הוא יבוא לאסוף אתכם מהתחנת אוטובוס.
לינה-
חואן הומסטיי, חואן הוא בחור שחושב שבגלגול הקודם הוא היה ישראלי ולכן פתח בית לישראלים. מקום מקסים ואוהב, יחד עם טלי אחותו הם מספקים ארוחות, לינה ואטרקציות.
5 דולר לדורמס או לחדר פרטי, שירותים ומקלחת משותפים, מקבלים ארוחת בוקר וארוחת ערב.
האווירה שם ממש אוהבת וכל מה שתצטרכו- אם זה הכוונה או סתם שיקפיצו אתכם לקנות שמפו, וגם להתארגן תוכלו דרכם.

אטרקציות-
1.איזי ריידר- דרך חואן 35 דולר ליום ארוך או קצר. ממליצה על הארוך, יום מקסים שלוקחים אתכם לשני מפלים מדהימים, מרכז בודהיסטי, מפעליםומקום ליצירת קפה. ממש כיף! לנו ירד קצת גשם וזה לא הפריע בכלל. מקבלים מים וארוחת צהריים. מ8:00-18:00
2.סנפלינג מפלים- 35 דולר מאוד חוויתי אבל מפחיד! גם דרך חואן.
3.להסתובב בעיר- העיר ממש נחמדה מלאה שווקים וחנויןת כיף סתם להסתובב.
4.הבית המשוגע

בית קפה ופיצרייה מעולה Windmills

חיי לילה-
בר המבוך- בר מגניב שכולו מבול!
אם באלכם לרקוד יש מועדון מטורף שנקרא rain.

לכל מקום שתרצו ללכת משם תוכלו לסגור סליפר מול חואן.

סייגון/הו צי מין:
(שני לילות)
העיר הדרומית של ויאטנם.
אין הרבה מה לעשות בה, בעיקר מעבר לקמבודיה.
הגעה:
סליפר מחואן (דאלאת) בין 5-7 שעות יוצא כל שעה עולה 210 אלף דונג. כשהגענו בצהריים היו מיניבוסים חינם לאזור ההוסטלים.
לינה-
ישנו במרכז העיר בהוסטל שנקרא Khoi hostel, 5 דולר לדורמס- הוסטל ממש נקי, כולל ארוחת בוקר, מים חמים וויפי.
אטרקציות:
הרבה קניות!
קניון סייגון סקוואר- קניון מעצבים, סופר יקר
שוק סייגון סנטר- שם תוכלו למצוא הכל, בזיל הזול!
שוק לילה ושוק אוכל במרכז העיר.

מעבר גבול לקמבודיה:
ניתן לעבור לקמבודיה- לפנום פן, סיהנוקוויל או קמפוט.
לפנום פן זה 6 שעות ב10 דולר, אוטובוס ישיבה.
עבדו עלינו שזה סליפר ושילמנו 12 דולר וקיבלנו אוטובוס רגיל, אל תאמינו ותשלמו מקסימום 10 דולר. ניתן לקנות בהוסטל או ברחוב באחד הסוכנויות.