סופ״ש בבודפשט

רביעי עד ראשון בבודפשט. טיול זוגי, ארכיטקטורה יפה, מעיינות חמים, הסטוריה, קניות והכל בזול.

תאריך הטיולFebruary 2022
עונה מומלצתכל השנה

יום רביעי

נחתנו אחרי הצהריים בשדה התעופה של בודפשט. למרכז העיר הגענו בעזרת אוטובוס שנמצא ממש ביציאה מהטרמינל- קו 100E. יש לשים לב לקנות כרטיסים לאוטובוס הישיר למרכז העיר, עולה קצת יותר (סביבות 9 שח) אבל הרבה יותר מהיר. הגענו למרכז העיר והלכנו לדירת air bnb שלנו. בערב יצאנו לקנות סים בצומת אסטוריה עלה 50 שח ל5 ג’יגה.
כתובת חנות לסים:
Budapest, Károly krt. 3/a, 1075 הונגריה
לאחר שקנינו סים עברנו דרך רחוב vaci (הרחוב של השופינג) והלכנו לשייט בדנובה בלילה. השיט מאוד מומלץ ביום הראשון, עוזר להבין את המיקומים של כל המקומות וחוויה נחמדה לתחילת הטיול. בשייט יש הדרכה בעברית (אוזניות כמובן) ומקבלים שתיה קלה/ בירה כחלק מהמחיר. אנחנו הזמנו דרך https://legenda.hu/en אבל יש עוד כמה חברות שעושות את זה.

יום חמישי

את יום חמישי הקדשנו לטיול רגלי ארוך בבודה (בודה ופשט אלו שני ערים שאוחדו, בודה בצד המערבי של הדנובה, פשט בצד המזרחי). כדי לחסוך הליכה לקחנו אוטובוס שהביא אותנו עד לגבעה שעליה ממוקם הfisherman’s bastion. התחלנו בסיסוב רגלי בגבעה, איזור יפה עם הבתים הכי עתיקים בבודפשט. לאחר הסיבוב בגבעה הלכנו ל fisherman’s bastion זוהי סוג של מצודה שבנו לכבוד הדייגים של העיר. המצודה יפה מאוד עם נוף מדהים לפשט ולבניין הפרלמנט, מקום חובה בבודפשט. מול המצודה יש כנסיה מרשימה. משם המשכנו דרומה לכיוון הארמון המלכותי (Királyi palota). אין מה לראות בתוכו (לדעתי גם אין כניסה) אבל אפשר ללכת לרחבה הפנימית שלו שבה צולם הקליפ fireworks. לאחר הסתובבות ברחבי הארמון ירדנו לכיוון הדנובה והמשכנו דרומה לכיוון פסל החירות של בודפשט. הפסל נמצא בקצה הגבעה ונשקף ממנו נוף יפה של בודה ופשט וההליכה אליו הליכה יפה ביער. לאחר פסל החירות ירדנו למרחצאות רודאס https://www.rudasfurdo.hu/ מדובר במרחצאות קטנות וחדישות יחסית כשגולת הכותרת של המרחצאות האלו זה בריכה חמה בגג שצופה על הדנובה (תמונה מצורפת) זה היה תגלית הטיול, מאוד נהננו שם, לא היו הרבה אנשים וזה היה מנוחה מעולה מכל ההליכה שעשינו.
לאחר המרחצאות המשכנו דרומה על הדנובה, וחצינו את הנהר ליד השוק המקורה ( השוק הגדול Nagy Vásárcsarnok ) מקום נחמד לא יותר מזה, יש לשים לב שהוא נסגר מאוד מוקדם. השוק הוא הקצה של רחוב vaci שזהו רחוב הקניות של בודפשט, יש אנשים שטסים רק בשבילו לשם. מרחוב vaci המשכנו למסעדת כרמל, מסעדה בשרית כשרה וטעימה, מומלץ לשומרי כשרות. כתובת המסעדה- Budapest, Kazinczy u. 31, 1075 הונגריה

יום שישי

את יום שישי פתחנו במרחצאות סצ׳ני https://www.szechenyifurdo.hu/ המרחצאות המפורסמות של בודפשט. המרחצאות האלה די עמוסות במהלך היום ולכן מומלץ ללכת בבוקר וכמובן שיותר מתאים לחורף. סצ׳ני נמצא ממש בתוך הcity park ומיד אחרי המרחצאות עשינו סיבוב בפארק. בפארק יש טירה מלאכותית שבנו לכבוד איזה חג שלהם שמשלבת כל מיני סגנונות אדריכליים, יש שם גן חיות (לא היינו) ובחורף יש בפארק גם החלקה על הקרח. הכניסה המרכזית לפארק היא דרך כיכר הגיבורים (Budapest, Hősök tere, 1146 הונגריה). מהפארק שכרנו קורקינט חשמלי (אותם חברות שיש בארץ בגדול, השתמשנו באותה אפליקציה) ונסענו לדקאטלון- אפשר לוותר, החנות היחידה שלא יותר זולה מהארץ. מדקטלון הלכנו לבניין הפרלמנט וממש לידו נמצאת אנדרטת הנעליים של השואה (Budapest, Id. Antall József rkp., 1054 הונגריה)
מהאנדרטה לקחנו אוטובוס חזרה לדירה, בדרך שתינו בירה (6 שח לשליש) והגענו לדירה להתארגן לשבת. בשבת בערב התארחנו בבית חב״ד, הייתה חוויה מעולה ואוכל מצוין (אם כי קצת יקר ביחס לבודפשט). צריך להזמין מקום ולשלם מראש. אתר בית חב״ד: https://chabadhungary.com/

יום שבת

את שבת הקדשנו לרובע היהודי. הזמנו סיור של הרובע היהודי בעברית מ- מטיילים עם בר. https://travelwithbar.com/בודפ...
סיור מומלץ מאוד, מביא למקומות שלא היינו מגיעים לבד ומאוד מעניין. מכיוון שאנו שומרי שבת דיברנו איתם מראש ושילמנו, נתנו לנו מקום מפגש והגענו אליו והכל תקתק, אחלה של חוויה לשבת.
אחרי הסיור המשכנו לטיול רגלי ברחבי העיר, בין היתר הלכנו לבזיליקת אישטוון, (Budapest, Szent István tér 1, 1051 הונגריה) וחזרנו לדירה.

יום ראשון

את היום פתחנו בבית קפה תל אביב שהיה מעולה. מהבית קפה הלכנו לszimpla Kert שזה איזור ברים שנמצא בתוך מבנים ישנים ברובע היהודי. בלילה יש שם ברים נחמדים ובראשון בבוקר יש שוק איכרים (לא מוצלח במיוחד) כתובת- Budapest, Kazinczy u. 14, 1075 הונגריה. ומשם לקחנו אוטובוס (קו 100E שוב) לשדה התעופה והביתה.

טיפים כלליים

כסף- בהונגריה משתמשים בפורניט. שקל אחד שווה בערך 100 פורניט. ממליץ להשתמש באשראי, בגלל שהפורניט חלש צריך מלא שטרות וזה מסורבל ולא נוח, בדרך כלל גם העמלות של האשראי היום לא יקרות ולפעמים גם יותר זולות.
סים- אנחנו הלכנו לוודה פון בהתחלה עשו לנו בעיות כי אנחנו לא תושבים של הונגריה, החנות שהלכנו אליה לא עשתה בעיות (Budapest, Károly krt. 3/a, 1075 הונגריה)
תחבץ- התחבורה הציבורית מעולה, ניתן לקנות כרטיסים במכונות הסגולות בכל מיני תחנות מרכזיות. הכרטיסים תקפים לכל סוגי התחבץ (אוטובוס, רכבת קלה וכו)
לינה- אנחנו לקחנו דירת air bnb והיה מעולה, המחירים של הדירות שם מצחיקים (שילמנו 150 שח ללילה בערך). כדאי לשים לב שיש מזגן אם הולכים בקיץ (בהרבה דירות אין) ולגבי מיקום- ממליץ להתמקד ברובע היהודי, זה האיזור המעניין של העיר וקרוב להכל.
מרחצאות- להביא כפכפים, מגבת ומומלץ ללכת בחורף. יש עוד מרחצאות חוץ ממה שאנחנו היינו אפשר לבדוק גם אותם.
כשר- בבודפשט יש סופר כשר, כשאנחנו היינו השעות פתיחה שכתובות בגוגל היו המלצה בלבד. כתובת- Budapest, Dohány u. 36, 1074 הונגריה
מסעדות- יש בעיר מספר מסעדות כשרות, אנחנו אכלנו במסעדת כרמל הבשרית וקפה תל אביב החלבית (פעמיים), שניהם היו מעולים וזולים.
במסעדת כרמל ניתן גם להזמין אוכל לשבת ולקחת או לאכול שם.
האי מרגרט- לא היינו, אומרים שיפה.
בית האופרה של בודפשט- לא היינו, היה בשיפוצים.