הולנד ב4 ימים - טיול עירוני

טיול קצר במרכז וצפון הולנד

תאריך הטיולApril 2016
עונה מומלצתאפריל עד ספטמבר

יום 1 - חתונה וטיול בodoorn

את הטיול שלנו להולנד עשינו לשם חתונה אזרחית.
היום הראשון כלל השכרת רכב ונסיעה מאוחרת משדה התעופה לכפר הקרוב לעירייה בו התחתנו ואין לו תוכן רב לכן בחרנו להשמיטו מהסיפור.
בבוקר לאחר השינה בבקתה שכורה בכפר הבקתות בexloo (מזרחית לassen) יצאנו יחד עם הוריי ו2 מאחיותיי לכיוון העירייה בodoorn מרחק נסיעה קצר לשם החתונה האזרחית שכללה בעיקר חתימה על ניירות והיוותה חוזה רשמי לנישואים (את מסיבת החתונה עשינו מספר ימים קודם לכן בארץ עם המשפחה והחברים).
חצי היום הראשון הוקדש לכך ואת מחציתו השניה בילינו בהסתובבות בעיר במעט קניות ואוכל ולא משהו מיוחד שהיינו ממליצים עליו. הגענו לעיר הזאת כיוון שאימי התחתנה גם היא שם והסנטימנטליות במקום היתה חשובה לה וישנו בכפר בקתות קרוב בו משפחתי ישנה כמעט בכל ביקור משפחתי במדינה בו ישנו גם והוא קרוב לעיר הולדתה של אימי.

יום 2 - טיול אופניים מexloo לemen

את הבוקר התחלנו בנסיעה משותפת עם משפחתי לשוק בחרונינגן העיר הצפונית הגדולה - אמנם כותבים את שם העיר עם "ג" גרונינגן אך ההולנדים הוגים אותה עם "ח" בהתחלה.
לאחר סיבוב בשוק כשלא ניתן לוותר על קונוס הצ'יפס הכל כך אהוב ופופלרי בהולנד חזרנו חזרה לכפר הבקתות exloo בתכנון לצאת לטיול אופניים.

אין מדינה יותר ידועה בתרבות האופניים מאשר הולנד, לכן אם הגעתם חובה לקחת אופניים ליום אחד לפחות. לאורך כל המדינה תוכלו למצוא שבילי אופניים וכיוון שהמדינה שטוחה וכמעט ללא הרים כלל חוץ מבדרום הרכיבה הופכת לקלה ונוחה.
אנחנו השכרנו אופניים בכפר הבקתות בו ישנו מהמלון היחידי באיזור והחלטנו לסוע לעיר הקרובה emen וחזרה. הרכיבה עוברת לעיתים בשביל סמוך לכביש או למדרכה ולעיתים בתוך יער בנופים ירוקים ומדהימים. לאחר שהגענו לעיר ואכלנו ארוחת צהריים חזרנו ברכיבה לכפר הבקתות בו החזרנו את האופניים.
מצאנו מסעדה מקומית קטנה בה אכלנו ערב ומשם הלכנו לישון.

יום 3 - פארק הפרחים, אמסטרדם ווולנדם

את היום התחלנו בנסיעה בשעה מוקדמת לפארק הפרחים המפורסם קוקנהוף - keukenhof. את הנסיעה עשינו מעט יותר ארוכה על מנת לעבור דרך הסכר הגדול. הכניסה לפארק קוקנהוף מעט יקרה אך הגן הפורח והעצום יפיפה ושווה את המחיר. את הביקור בפארק ניתן לעשות רק בסמוך לחודש אפריל שכן הגן פורח בשיאו רק בתקופה זו. הגן מורכב מדונאמים של פריחת צבעוניים, סחלבים ופרחים שונים. ישנן מגוון תצוגות - החל מתצוגות של גנים, תצוגות של מעין אובייקטים מפרחים (כמו ביגוד מפרחים), תצוגות של תמונות המורכבות מפרחים ועוד. ניתן להיכנס לביתנים שונים המתמחים בפרח מסוג מסויים - כמו ביתן הסחלבים ועוד. התשלום הוא חד פעמי בכניסה ואין צורך לשלם על התצוגות בפנים.
הסתובבנו בגן העצום ועוצר הנשימה ביופיו כמעט כחצי יום. משם המשכנו למרכז אמסטרדם בה אכלנו ארוחת צהריים והסתובבנו מעט במרכז העיר.
לאחר מכן המשכנו בנסיעה עד לעיר וולנדם (volendam). מזג האוויר היה מעט קריר עם רוחות עזות כשהגענו, לכן לא יצאנו הרבה בערב פרט לפאב מקומי עם אוכל טוב - אם אתם אוהבים דגים וולנדם הוא כפר דייגים עם מרינה וזה המקום להזמין ארוחת דגים. לאורך המרינה ישנם דוכנים רבים ששווים ביקור וכוללים 2 מעדנים הולנדים קלאסיים שאסור לוותר עליהם -
1.פופטייס: פנקייקים הולנדים קטנטנים המוגשים חמים עם אבקת סוכר וחתיכת חמאה.
2. סטרופוול - וופלים המורכבים משתי חתיכות עוגיית וופל דקיקה המחוברים בסירופ מייפל. ניתן לקנות אותם גם ארוזים בכל סופר אך אין על הטריים והחמימים.
הדוכנים נסגרים די מוקדם ונפתחים מאוד מאוחר לכן צריך לקחת זאת בחשבון.
לאחר ארוחת הערב חזרנו למלון והלכנו לישון.

יום 4 - תחנות רוח וגבינות

לאחר ארוחת בוקר במרינה וסיבוב קצר פנינו לכיוון יעדנו הבא - zaanse schans. המקום מתאפיין בתחנות רוח והוא בעיקר תיירותי ומשמר מעין עיירה עתיקה ומטרתו להסביר לתיירים על המסורת ההולנדית.
הכפר יפיפה וכולל תחנות רוח רבות עם ביתנים שונים המסבירים על המסורת ההולנדית - החל מביתן על ייצור כפכפי העץ, דרך ביתן על ייצור הגבינות ועד ביתן על ייצור כלי החרסינה עם העיטורים הכחולים. בכל הביתנים המציג/ה ילבשו את הלבוש המסורתי וישמשו חוויה תיירותית בפני עצמה.
כמובן שתוכלו לקנות שם מגוון מזכרות ומתנות במחיר מעט יקר.
לאחר חצי יום במקום המשכנו בנסיעה חזרה לאמסטרדם. שם החזרנו את הרכב בשדה התעופה והמשכנו את ירח הדבש שלנו לאיטליה.

• השכרת רכב בהולנד היא נוחה מאוד - השילוט מצויין. שימו לב שהשכרת רכב הינה לבני 24 ומעלה