מגאליה megalaya

משך הטיולשבועיים
עונה מומלצתאוקטובר- פברואר

שילונג (Shilong)

מגאליה היא המדינה הגשומה באזור. כמויות המים שיורדות בה יצרו תופעות מעניינות, צמחייה עשירה ומגוונת ומקורות מים רבים. השבט המרכזי הוא שבט הקאסי וזו גם השפה המדוברת במדינה. עם זאת השפה הרשמית היא אנגלית והמקומיים ברובם מדברים אנגלית שוטפת לחלוטין.
אנחנו טיילנו רק במזרח המדינה, שווה לבדוק את החלק המערבי והפחות מתויר של המדינה שנשלט על ידי שבט הגאלו.

שילונג (Shillong):
שילונג היא בירתה של המדינה, העיר נבנתה בידי הבריטים ושימשה אותם כעיר המרכזית באזור והיום היא עיר מודרנית ויחסית נקייה עם מדרחוב כיפי פארקים ושאריות קולואניסטיות.
אטרקציות-
מרכז העיר נמצא באזור של כיכר שנקראת פוליס באזאר (Police bazar) משם יוצאים רוב הסומואים (מוניות השירות) וממנה יוצא מדרחוב נחמד עם מגוון רחב של חנויות ודוכנים. בבחינת שוטטות בעיר ניתן להגיע לאזור שנמצא כ3 קמ הליכה מהפוליס באזאר בשם כיכר דון בוסקו( Don Bosco Square). שם ניתן למצוא חנויות נוספות, מוזיאון וכנסייה גדולה ומרשימה. אם אתם בעניין של ללכת מעט פחות תוכלו לעשות טיול קצרצר לאגם במרכז העיר בשם Ward's Lake. אגם ופארק נחמדים(10 רופי כניסה) וצמוד לפארק יש גן בוטני. לחובבי השווקים שביניכם יש בשילונג שוק עצום בשם ברה באזר(Bara Bazar) שניתן למצוא בו פחות או יותר הכל. כמויות של ירקות ופירות במחירים שרק הודו יכולה להציע וזו חוויה מומלצת להסתובב בסמטאות הצרות ולהרגיש את האווירה המיוחדת של המקום ואפילו לקנות איזה אננס בשקל וחצי.
תחבורה- לשילונג הגענו מדימפור שבנגאלנד בנסיעה של 14 שעות בערך. המחיר לכרטיס הוא 500 רופי, וניתן לקנות אותו בדוכנים של חברות אוטובוסים רבות ברחבי העיר(Network Travels למשל).
רוב התחבורה לשילונג מגיעה מגווהאטי שבאסאם מכיוון ששתי הערים יחסית קרובות (שלוש שעות נסיעה) וגווהאטי היא המרכז של צפון מזרח הודו פחות או יותר. חשוב לזכור "כל הדרכים מובילות לגווהאטי" כלומר איפה שלא תהיו ב7 אחיות תוכלו למצוא אוטובוס לשם אז אל דאגה.
לינה- אנחנו הגענו לשילונג בערב חג המולד כשכל בתי המלון היו בתפוסה מלאה ומחירי הלינה עלו בהתאם. יש המון אופציות ללינה בשילונג, בעיקר מסביב למרכז העיר (PB), נציין לטובה את המלון Rainbow Hotel שהבעלים של המלון אוהב ישראל (נוצרי אדוק ככל הנראה) ולמזלנו היה להם חדר ריק ועשה לנו הנחה של 50%! עם זאת שילונג היא תיירותית למדי(בעיקר תיירות פנים) ושווה למצוא מקום זול מבעוד מועד אם אתם באים בעונה.

שנונגפדאנג (Shnongpdeng):

כפר נופש נחמד שנמצא קרוב לגבול עם בנגלדש. הכפר די תיירותי(תיירות פנים-כנראה שתהיו הזרים היחידים) בגלל הקרבה שלו לנהר טורקיז יפהפה בשם דאוקי (Dawki River). יש ליד הכפר רצועת חוף קטנה שבה אפשר למצוא קייקים וסירות להשכרה וכמובן אפשר להיכנס למי הקריסטל המרעננים. אנחנו היינו במקום בזמן חופשת חג המולד כך שהיה מעט צפוף ובכל זאת נהנינו שם. בכפר ישנם כמה הום סטייס נחמדים שאפשר למצוא בקלות. האזור ממש יפה ואפשר לצאת לטיולים באיזור לחקור מערות או פשוט לטייל בג׳ונגל.
תחבורה- יש סומו מהעיר דאוקי (Dawki) שעולה 40 רופי.
*גם דאוקי שוכנת לחוף נהר אך ממה שהבנו ממקומיים היא תיירותית ועמוסה ושנונגפדנג הוא כפר מעט שקט יותר. לדאוקי אפשר להגיע משילונג בנסיעה בסומו של 4 שעות בערך הסומואים יוצאים מאנג׳לי (Angelee sumo stand). כמו כן קל וכיף לתפוס טרמפים משילונג דרומה- מומלץ לחכות ביציאה מהעיר שנקראת Rhino point.

צ'רפונג'י ונונגריאט

צ׳רפונג׳י (Cherapunji)
המקום הגשום בעולם עם 12,000 מ"ל של גשם בשנה (בפועל זה קורה ב4 חודשים בלבד שיורד שם גשם) המקומיים קוראים לעיירה סוהרה (Sohra) בשפת הקאסי.
אין הרבה מה לעשות בעיירה מעבר לנקודת תצפית מרשימה על צורת ה-V שיוצר העמק בדרך לסוהרה. עבורנו היא שימשה כתחנת ביניים לכפר נונגריאט שנמצא בעמק מתחתיה.
תחבורה- סומו משילונג (ניתן לקחת מפוליס באזאר או אנג׳לי סומו סטנד). תכלס טרמפים.
לינה- ישנו בגסטהאוס חמוד מאוד בשם by the way ב500 רופי.

נונגריאט (Nongriat)
כפר שקט ומקסים, שמענו על כמה אנשים שהתאהבו במקום ונשארו יותר מחודש או חזרו מספר פעמים והאמת קל להבין אותם. יש באזור גשרים חיים(Living root bridges) שהם האטרקציה הכי מפורסמת בצפון מזרח פחות או יותר. בכל מקום שתדרכו ישאלו אתכם אם כבר הייתם שם. הגשרים עשויים משורשי עצים שנשזרו אחד בשני בטכניקה מיוחדת שלוקחת עשרות שנים. אכן מיוחד ומרשים. כמו כן תוכלו למצוא מפל שנגנב מגן עדן, פרפרים בעשרות צבעים גדלים וסוגים, צמחייה מגוונת ומיוחדת, בריכות טורקיז בכל פינה, אנשים נחמדים ובקיצור, קל להתאהב במקום.
הגעה- אין כביש המגיע לכפר(למזלנו! עוזר לקסם להישמר) ויש שתי דרכים עיקריות להגיע אליו.
הראשונה והפשוטה היא לקחת סומו ב40 רופי מסוהרה לכביש שמגיע עד מעל הכפר למקום בשם טירנה(Tyrna) ולרדת 3000 מדרגות לנונגריאט (לוקח שעה פחות או יותר). זאת הדרך המקובלת ביותר.
הדרך השנייה (ממנה חזרנו לסוהרה) היא יותר ארוכה ולוקחת כשעתיים וחצי של טיפוס מדרגות אם אתם חוזרים לסוהרה או ירידה בהן אם תגיעו משם. המדרגות מתחילות מנקודת התצפית הגבוהה על מפל נונקליקיי ויורדות כל הדרך לנונגריאט.
מפל נונקליקיי (Nonkhalikai) הוא המפל הגבוה ביותר בהודו. מפל מרשים שמומלץ לצפות בו בעונה הגשומה מפני שהמים עפים מהמפל במהירות עצומה קדימה ורק אז צונחים למטה. התצפית נחמדה מאוד והיא נמצאת במרחק של 5 קמ מסוהרה כך שאפשר לתפוס מונית/טרמפים או ללכת ברגל.
לינה- יש גסטהאוס אחד בכפר שלוקח 250 רופי ללילה לבן אדם בשם סרין(serene), ארוחת ערב עולה 130. יש גם הום סטיי שלוקח 150 ללילה לבן אדם וארוחת ערב עולה 80. אנחנו החלטנו לישון בגסטהאוס ולאכול ארוחות ערב אצל אחרים גם בגלל המחיר וגם בשביל לתמוך בעוד אנשים מהכפר ולא רק במשפחה אחת (חשוב לציין שקיבלנו יחס מאוד עויין בגלל שלא אכלנו ארוחות ערב במקום, סהכ Serene homestay מקום לא מומלץ). מקום שממש אהבנו נמצא צמוד ומעט מעל גשר השורשים הראשון. יש שם חנות קטנה שמנהלת אותה אישה מקסימה שמכינה אוכל מעולה ב70 רופי לאדם.
אטרקציות- מפל הקשתות (Rainbow fall) במרחק הליכה מהכפר(כשעה בערך) תגיעו למפל בלתי רגיל שצונח אל בריכה כחולה כחולה. בימים שמשיים המפל מפיק קשתות יפייפיות מזוויות מסויימות, ומומלץ לצפות בהן מהסלע הענק שניצב מול המפל.
הגשרים החיים- יש באזור מספר גשרים שעשויים משורשים של עצים, מאוד יפה ומרתק לראות. הם מהווים מוקד עליה לרגל עבור תיירים והם יציבים וחזקים באופן מרשים.
ישנו כפר קרוב במרחק של חצי שעה בהליכה קלילה שאנחנו לא זוכרים את שמו לצערנו( (גם שם יש הום סטיי) ממנו אפשר לרדת ב1400 מדרגות (כן, ספרנו) ולהתחבר בעזרת גשר(steel bridge) לנהר רחב שגם בו כמובן המים צבועים בצבעים לא אמיתיים ולמצוא פינות חמד עם בריכות טורקיז, מים צלולים, פרפרים בכל מקום והרבה שלווה ושקט.

מקומות נוספים

מאופלנג (Mawphlang)
כפר שיש לידו יער קדוש שנכנסים אליו רק עם מדריך (200 רופי) לפרק זמן של כשעה, מה שהופך את המקום לטיול יום נחמד משילונג. מומלץ למי שיש זמן מיותר לשרוף. הסומואים יוצאים מאנג׳ליק.

מקומות נוספים שהמליצו לנו עליהם ולא יצא לנו להגיע:
נונגג׳ירי (Nongjiri) כפר נחמד שיש במרחק של 6 קמ הליכה מערה גדולה ויפה.