טרק הMarkha Valley הקלאסי ב3 ימים

עמק המארקה היפהפה, מעבר של פאס ביום האחרון, לינה בהום סטיי ונהר שעולה על גדותיו בגלל המסת מי שלגים

תאריך הטיולJune 2023
עונה מומלצתיוני - ספטמבר

טרק המארקה וואלי הוא טרק פופולרי שעובר בנופים לדאקים מהממים!

לרוב עושים אותו ב4 ימים:
Skiu > Markha > Hankar > Nimaling > Chogdo
אנחנו בחרנו לאחד את שני הימים האמצעיים ולוותר על הלינה בהאנקר, אז ממארקה הלכנו ישר לנימאלינג.

המרווח גבהים בלינה שעשינו מתאים למי שכבר התאקלם לגובה, אחרת המעבר בגבהים בין מארקה לנימאלינג גדול מידי.

הלינה היא בהום סטיי ככה שלא צריך לסחוב ציוד לינה (מומלץ להביא ליינר, לכו תדעו על איזה שמיכות תיפלו).

המחיר של ההום סטיי היה 1500 רופי לאדם כולל -
• לינה
• ארוחת ערב של מרק או אורז עם תבשיל
• ארוחת בוקר של צ'פאטי וממרחים
• ארוחת צהריים ארוזה מורכבת לרוב מצ'פאטי/פורי מטוגן, תפו"א מבושל, ביצה קשה, מיץ וחטיף שוקולד

כדאי להביא נשנושים לחיזוק ארוחת הצהריים :)

חוץ מבנימאלינג שם הלינה היא באוהלים ועולה 2000 רופי אבל על אותו עיקרון.

היום הליכה הראשון מskiu למארקה כולו על שביל עפר, והוא ממשיך עד האנקר. אז אם לא בא לכם ללכת על שביל עפר, אפשר לקחת בלב שלם טרמפ או לשלם למונית שתקח אתכם עד שם.

חשוב!! ביום האחרון מנימאלינג לצ'וגדו עוברים את הפאס Konmaru La בגובה 5200, ואחר מכן יורדים והולכים לאורך הנהר.
אנחנו טיילנו בימים מאוד חמים, כמויות השלג שנמסו גרמו לשיטפונות בנהר ולחציות מסוכנות שלו. שמענו על כך גם ממטיילים בימים אחרינו. שימו לב למזג האוויר ותבדקו עם הסוכנויות מה מצב השלג, אחרת צריך לצאת מאוד מאוד מוקדם מנימאלינג כדי לא להתקע!

יום 1 - סקיו למארקה

לקחנו מונית דרך הסוכנות של פנדו בעלות של 3500 רופי לכפר סקיו.

הגענו סביב השעה 10:00 לכפר. 22 ק"מ הליכה על שביל עפר ברור, לקח לנו 6 שעות בערך.
לעומת הימים לאחר מכן הנופים עוד לא מאוד מרשימים, יש למה לצפות!

הגענו אחה"צ לכפר מארקה, שהיה נראה קצת נטוש, אבל הסתובבו בו כמה מקומיים. לכולם אמרנו את המילה "homestay" עד שכיוונו אותנו לבית בקצה הכפר שקרא לנו פנימה.

התארחנו אצל משפחה מקסימה עם תינוקת מתוקה. קיבלנו ארוחת ערב של מרק עם ירקות וכיסונים מעולה, היה מאוד משביע. אפילו היה להם בבית מיכל מים עם פילטר וחמאת בוטנים בבוקר (מה שלא חזר באף הום סטיי אחר שהתארחנו בו).

בגדול ההום סטיי הכי מפנק שישנו בו (עדיין מדובר על שירותים שהם בור בחצר).

יום 2 - מארקה לנימאלינג

לאחר התייעצות, החלטנו להמשיך ישר ממארקה לנימאלינג מבלי לישון בהאנקר, כי זה יום הליכה קצר של 3-4 שעות שוב רק על כביש עפר. ההליכה מהאנקר לנימלינג אורכת כ5-6 שעות.

אחרי ארוחת בוקר של צ'פאטי וחמאת בוטנים יצאנו להאנקר. הדרך על שביל עפר ולא יפה במיוחד.

אנחנו בטעות הקפנו את האזור המרכזי של הכפר והיינו צריכים לחצות נחל בסנדלים, אבל אם עוקבים יותר באדיקות אחרי המפה אפשר להגיע לכפר ויש משם נוף יפה. האנקר כפר קטן וחמוד, וניצלנו את הצל הנדיר בו לארוחת צהריים.

בtachungtse, (בגדול אוהל וכמה סוסים מסביב) יש את נקודת מילוי המים האחרונה לפני העלייה התלולה שבסופה מגיעים לנימלינג.

אחרי שעוזבים את הנחל יש פיצול שבילים. כדאי לקחת את הימני, הוא פחות תלול מהשמאלי, הם מתחברים אחרי בערך 1 ק"מ עלייה. הנוף מהעלייה יפה ממש!

יש ב- Chhiu שני אגמים ופסל קטן של האל שיווה, אבל כשהגענו האגמים היו יבשים. עדיין יש נוף יפה, ועצרנו שם להפסקה נוספת.

כשמתקרבים לנימאלינג רואים את הפסגות המושלגות של Kang Yatze, בגובה 6000+, מרשים בהחלט! לקראת הסוף, ההליכה נהייתה מאוד בוצית, וכללה הרבה קפיצות מעל נהרות קטנים שנוצרים מהשלג שנמס.

בסך הכל ההליכה ממארקה היא כ-22 ק"מ וכוללת עלייה של כ-1100 מטר. הגענו לקראת 19:00 לאוהלים של נימאלינג, לאחר כ-10 שעות הליכה ברוטו.

הלינה במארקה בגובה 3750 והלינה בנימאלינג בגובה 4840. לכן מומלץ לעשות את המעבר הזה רק אם אתם כבר מורגלים לגובה.

יום 3 - נימאלינג לצ'וגדו דרך הפאס Konmaru La

אחרי לילה קר ביותר באוהלים, הרגשתי קצת לא טוב, לקחנו את הזמן בבוקר ויצאנו ב8:00 דיי מהאחרונים במחנה.

אם יש יום שמשי לצאת מוקדם ולא להתעכב!! השלג נמס ומציף את הנהר. ארוחת הבוקר הייתה ב7:00, אם אתם יודעים שיש שטפונות מהשלג תבקשו להקדים.

עלינו לאט, והגענו לפאס Konmaru La ב10:30. נוף מהפנטטט

זה הזמן שיש קליטה וכדאי להזמין מונית לנקודת סיום, תתארגנו כמה אנשים ביחד שיצא יותר זול.

הירידה מהפאס תלולה מאוד והייתה מלאה בהרבה שלג ודרדרת אבנים, לא היה שביל מסודר או בכלל סימן לשביל ובגדול התגלגלנו למטה...

כשאנחנו הגענו לנחל למטה הוא כבר הפך לנהר סוער בגלל כל השלג שנמס. ככל שעובר הזמן, יותר שלג נמס וחוזק הזרם מקשה על המעבר. היינו צריכים לחצות אותו בערך 20 פעם (בתור בחורה בגובה 1.60 המים הגיעו לי כמעט עד לתיק). היינו 5 חבר'ה ונעזרנו אחד בשני בחצייה כי הזרם היה מאוד סוחף.

הגענו כמעט ב19:00 לצ'וגדו, לשמחתינו המונית עדיין חיכתה לנו - 3000 רופי ל5 אנשים.

אם יוצאים מוקדם או בימים פחות חמים אפשר לחצות את הנחל על אבנים או הקרח, אל תתעכבו זה יכול להיות מסוכן, במיוחד לבד!

• תשאירו תיק גדול בלה, אפשר לצאת למסלול עם תיק קטן. לא סוחבים ציוד לינה, בישול או אוכל (תביאו נישנושים!)
  • לבדוק בסוכנויות ובקבוצות ווטסאפ עם ישראלים מה מצב השלג והנחלים. ביום האחרון לצאת מוקדםםם