Nubra Valley Trek מכל הכיוונים

אחד הטרקים הכי טובים ומיוחדים שיש ללדאק להציע. הדרך מלה לנוברה ואלי דרך Lasemiru pass פס משוגע עם קרחון.

תאריך הטיולJuly 2022
עונה מומלצתיולי-אוגוסט(תלוי בעבירות הפס)

התארגנות +הקדמה

יצאנו לברר בסוכניות האם הפס עביר כי שמענו שיש קרחון וכדאי לבדוק את העבירות ושמעתי הרבה לא. עד שמישהו בסוכנות אחת שאל אותי אם אני צריך סוסים. כשאמרתי לו שלא הוא אמר אה אין שום בעיה לעבור את הפס וגם לא צריך קרמפונים. המנטליות שלהם שם שלא יוצאים לטרק בלי מנהלה אז שאתם מבררים לגבי עבירות הפס תוודאו שמבינים אתכם.
לאורך הטרק אין הומסטייס או כפרים להצטייד בהם לכן יש להתארגן על ציוד מתאים ואוכל. למי שצריך להשכיר ציוד יש אפשרות בחנות ברחוב changspa ממש מול הבית ספר.
לא מומלץ לצאת לטרק כטרק ראשון כי הלינה מאוד גבוהה , כמו כן מומלץ לעשות את הטרק מנוברה ללה ויפורט על כך בסיפור הדרך.
התכנון הראשוני שלנו היה להתחיל בכפר murabak לקחנו לשם מונית בעלות 1300 רופי.

יום 1- מ murabak לקמפ ב 4700

גובה התחלתי 4200
גובה מקסמילי 4700
גובה סופי 4700
מרחק - 6 קילומטר
מים- לאורך כל הטרק תמיד יש מים זורמים שמגיעים מהקרחון.
החלטנו לעשות את היום הראשון קצר וזאת על מנת לא לעלות יותר מדיי בגובה אבל גם לא לישון נמוך מדיי כדי להיות מאוקלמים לפס. היום מתחיל בהליכה לצד הנחל וכדאי לא לפספס את השביל בגדה השמאלית הרבה יותר נוח ללכת שם מאשר בתוך הנחל.
בגוב השבילים בטרק לא הכי ברורים אבל יש הרבה רוגומים שעוזרים לעקוב.
אחרי הליכה של 3 שעות עצרנו במקום נחמד לקמפ בגובה הרצוי.

יום 2- מקמפ 4700 לנוברה בטרמפים

כל הלילה היה גשום בצורה יוצאת דופן למזג האוויר בלה. קמנו לערפל מוחלט ואחת הבנות הרגישה תסמינים של מחלת גבהים לכן בלי להתבלבל ירדנו כמה שיותר מהר בגובה והיא הרגישה הקלה מהר מאוד. החלטנו שנרד לנוברה בכל זאת בטרמפים ושאולי נעשה את הטרק מהצד השני.

יום 3- מנוחה בכפר הונדר דוק

הגענו לכפר הונדר בטרמפים ואחרי לילה שם החלטנו להגיע להונדר דוק שזה כפר הרבה יותר אוטנתי שממנו אפשר להתחיל את הטרק ולישון בהומסטייס. הגענו לכפר עם מקומי שהצלחנו לשכנע שיקח אותנו לשם תמורת 800 רופי . נסיעה בדרך לא פשוטה. הכפר יפיפה בטירוף עם מעט מאוד אנשים חוויה מאוד מומלצת גם למי שיורד לנוברה בלי הטרק כדאי להגיע לשם ולא להתסובב רק בכפרים המתוירים.

יום 4 מהונדר דוק לקמפ ב4800

גובה התחלתי 4200
גובה מקסימלי 4800
גובה סופי 4800
מרחק- 12.4 קילומטר
מים- לאורך כל הטרק תמיד יש מים זורמים שמגיעים מהקרחון.
מתוך הארבעה החלטנו להמשיך לטרק רק אני ודורון. יום הליכה יחסית פשוט כמעט ואין שביל הולכים פשוט לצד הנחל והרבה פעמים צריך לבצע חצייה של הנחל. להתכונן להרטב

יום 5- מקמפ 4800 דרך לסמירו פס לקמפ 4900

גובה התחלתי 4800
גובה מקסימלי 5500
גובה סופי 4900
מרחק- 16.1 קילומטר
יצאנו ב 6:45 לדרך
מתחילים את הפס בעלייה איטית ומתונה במעלה הערוץ ומהגובה הזה כבר אפשר להתחיל לראות כמה קרחונים מימין ומשמאל. בהחלט היום הכי יפה ועוצמתי בטרק. העלייה לפס מסומנת טוב ברוגומים והשביל יחסית ברור עד הקרחון. הגענו לפס רק בשעה 15:00 אמנם טיפסנו לאט אבל הדרך ארוכה וכדאי לקחת את זה בחשבון.
העלייה בקרחון הייתה נוחה ומעט מחליקה לקראת הסוף. כדאי לטפס את הקרחון כמה שיותר מוקדם ככל שמתקרבים לסוך היום הוא נמס ונהיה מחליק יותר.
הנוף מהפס משוגע אבל דורון יכולה לספר שהנוף מלסמירו רי הפסגה שיוצאת מהפס משוגע עוד יותר למי שיש עוד כוח בהחלט שווה לטפס לשם. הירידה מהפס מסומנת היטב ומשם המשכנו עד למקום נחמד להקמת אוהלים בגובה 4900 בשעה 18:00

יום 6- מקמפ 4900 ללה

בלילה נזכרתי שכשיצאנו לטרק בעלת הגסטהאוס שלי אמרה לי שיש דרך להגיע לתחילת המסלול ברגל ושלא צריך מונית למורבאק. בדקתי את זה והיא אכן צדקה. קיימת דרך ישירות ללה דרך פס בגובה 4850. לכן החלטנו שנחזור בדרך הזו.
גובה התחלתי 4900
גובה מקסמילי 4900
גובה סופי 3500
מרחק- 16.4 קילומטר
מים- מתחילת הטיפוס לפס יבש לגמרי ובירידה מצאנו נביעה נהדרת (לא הייתי מסתמך על זה וכדאי למלא מראש כמות מספקת לאורך היום).
קמנו בבוקר ל"מתקפת יקים" שאחד מהם אכל לי את הבאפ. שימו לב שכל הציוד שלכם באוהל כולל הנעליים זה יכול להרוס את הטרק. יצאנו ב 9:00 המשכנו בירידה עד לפיצול הנחלים. למי שרוצה לבחור לחזור בדרך הישירה ללה מומלץ לחצות לגדה השמאלית ולעלות לאוכף דרכה. מהאוכף ממשיכים יחסית במישור עד שיש עלייה חדה לפס שלא מסומן כל כך וזה דיי לעלות אותו דוך הגענו לפס ב 13:00. משם אפשר לראות את לה ואת הדרך לשם. ירידה מהפס לערוץ עד שמתחברים לנחל המרכזי של לה.
הגענו לכביש בסביבות 16:00 ומצאנו משם טרמפ להוסטל.

• לאחר שהתחלנו את הטרק מלה ובסוף סיימנו בכיוון ההפוך מומלץ לעשות את הטרק מנוברה ללה מכמה סיבות 1.התאקלמות לגובה מתונה יותר 2. לעלות את הקרחון ולא לרדת הרבה יותר קל.
  • אין לקחת את הכתוב כחובה כמובן שאפשר לפרוס את הטרק בהדרגה יותר כדי לבצע איקלום טוב יותר.
  • תשמרו על הציוד שלכם טוב בלילה הטרק מאוד לא מתויר ולכן אנחנו חולקים את מרחב המחיה עם עדרי היקים שבקלות יכולים לאכול את הציוד, כמו שנאכל לי הבאפ
  • טפסו לקרחון מוקדם ככל האפשר ככל שמגיעים מאוחר יותר הוא יהיה מחליק יותר כי הוא נמס
  • לא להתבלבל מהאווירה המדברית של לדאק. תביאו מעילי גשם , תפס אותנו גשם חזק בתחילת הטרק.