ירח דבש בדרא״פ שלושה שבועות Road trip מיוהנסבורג לקייפטאון

אנחנו זוג שאוהב מאוד טבע ולטייל, אבל גם להתפנק ולכן בחרנו בדרום אפריקה. את כל החופשה עשינו כRoadtrip עם ג׳יפ מאובזר (פירוט בהמשך) וללא טיסות פנים על מנת להכיר יותר אזורים וביניהם גם יום בלסוטו.

תאריך הטיולMay 2022
עונה מומלצתסתיו , אביב

רקע כללי

אנחנו אור ודני , נשואים טריים בני 31 ,טסנו לירח דבש ל3 שבועות בחודש מאי, עונת סתיו בחצי כדור דרומי, כך שהימים יחסית קצרים בתקופה זו שמש שוקעת ב17:30. אנחנו זוג שאוהב מאוד טבע ולטייל, אבל גם רצינו להתפנק ולכן בחרנו בדרום אפריקה. את כל החופשה עשינו כRoadtrip עם ג׳יפ מאובזר (פירוט בהמשך) וללא טיסות פנים על מנת להכיר יותר אזורים.

יום 1- הגעה והתארגנות

נחיתה ב13.5 והסיעה במונית שהזמנו בבוקינג מראש למלון Treetopia בפרתי יוהנסבורג בעיירה בשם Benoni . המונית מבוקינג הייתה מאד נוחה, חיכו עם שלט בקבלת נוסעים והנהג נחמד אבל לא הכי זול. קנינו סים בשדה -Vodacom בגלל המלצה על קליטה טובה. המלון היה ממש נחמד וטוב לנו כי חיפשנו משהו קרוב לשדה ושיהיה נוח לצאת ממנו מזרחה לכיוון הפנורמה למחרת.
באותו יום קיבלנו את הרכב למלון - מ4*4 Tread lite (ההמלצה הכי חשובה בכל הסיפור דרך הזה!).
ג׳יפ ג׳ימני מצוייד להחריד עם כל מה שאפשר לחשוב עליו כולל מקרר אמיתי! ,קפה French press, פק״ל בישול עם כל הציוד האפשרי,קומפרסור וגגון עם שולחן וכסאות מתקפלים (אפשר להוסיף עוד ציוד כמו אוהל ומזרונים -כל הציוד ללא עלות וכלול במכיר ההשכרה).
ארוחת ערב אכלנו במסעדה על אגם עם אוכל ממש טעים! Mozambik

יום 2- דרך הפנורמה

יצאנו ב7 בבוקר לדרך הפנורמה- התחלנו בThree Roundavels והיה מהמם! הנסיעה עצמה מאד יפה ונהננו מאד . גם כביש טוב להתרגל לאוטו ולנסיעה בצד שמאל. המשכנו ל Bourk’s luck potholes שהיה משגע ! כניסה עולה 130 לאדם - די יקר כי יש גם מוזיאון בפנים שלא ראינו. מזכרות חמודות מאד. ויתרנו על שאר התצפיות כי היינו גבוליים בזמן אור ונהגנו הרבה אז המשכנו לGraskop - עיירת מקסימה . ישנים במלון A Pilgrim’s rest - נראה כמו בית קיט של משפחת המלוכה באנגליה, חוויה בפני עצמה !

ימים 3-6 בספארי - קרוגר פארק

עשינו שלושה לילות בקרוגר. בתוך קרוגר ישנים במחנאות שמזמינים הרבה זמן מראש אנחנו עשינו סטארה- סקוקוזה- לואר סאבי.
סטארה וסקוקוזה אלו שני המחנות הכי גדולים ומבחינת יתרונות יש שם הכל - בסקוקוזה יש כספומט, תחנת דלק, מסעדות. אנחנו הכי אהבנו את Lower Sabie שהוא יותר קטן אבל קיבלנו חדר ממש על גדת הנהר , שומעים את ההיפופטמים והאריות כל הלילה וזה ממש נחמד ורומנטי. אפשר ללכת את כל המחנה ברגל ובדיעבד היינו עושים שם יותר לילות. ביום הראשון נסענו לסטארה וכבר בכניסה חיכו לנו זברות ובהמשך גילינו שזה נפוץ כמו חתולים בתחנה המרכזית. המלצה חשובה - בכניסה קנינו חוברת עם מפות וציוני דרך כמו מקומות שבהם מותר לצאת מאוטו (hide , picnic zone, view point) ותצפיות מיוחדות .ויש בחוברת גם תמונות וצ׳קליסט של החיות וזה עוזר להבין מה ראינו וגם תחרות על מי ראה יותר חיות. אנחנו ראינו 4/5 מהBig five - חוץ מהקרנף. ראינו נמרים, קרקל וציפור נדירה שנקראת Thunderbird . בכל אחד מהמחנאות לקחנו סיור מודרך אחד ואנחנו מאד ממליצים עליהם כי שם ראינו את החיות הכי נדירות. לקחת בחשבון שזה ברכב פתוח ובשעות קרות אז לקחת מעילים גם אם נראה שלא קר בחוץ. בסטארה לקחנו את הסיור זריחה בו ראינו 6 אריות בשלוש הזדמנויות שונים כולל זוג מזדווג. בסקוקוזה לקחנו את הסיור שקיעה וראינו שני נמרים ובלואר סאבי לקחנו סיור לילה וראינו קרקל דורבן וינשוף.
מבחינת שגרת יום - החתולים פעילים בעיקר בחושך אז ממליצים לקום מאד מוקדם בבוקר ולצאת כשהשערים נפתחים-6 בבוקר ולעשות הפסקה ארוכה באחד המחנות באמצע היום ולצאת שוב לקראת השקיעה סביב 15 . בדיעבד היינו לוקחים שני לילות באותו מחנה . מבחינת ציוד- לנו הייתה משקפת , מצלמה עם זום חזק מאד - זה מאד משפר את היכולת לראות חיות במרחק. ארוחות - סנדוויצ'ים כדאי לעשות קניות מחוץ למחנה כי בפנים זה יותר יקר. בביקתות יש מטבחים וברביקיו שאפשר לבשל בהם . מבחינת רכב - אנחנו היינו עם גיפ 4*4 לכל הטיול אבל לא חייבים. כן יש נקודות שהיכולת לנסוע בהם עם פרייבט יותר מאתגרת אבל אפשר להסתדר גם בלי.

יום 7- בדרך לדרקנסברג

קמנו מוקדם בבוקר (סביב חמש) כדי להספיק עוד שעה של זריחה בפארק כדי לראות עוד איזה נמר או צ׳יטה אבל בפועל שוב ראינו זברות ופילים וחזרנו לחדר כדי להתארגן לנסיעה לכיוון דרקנסברג. הנסיעה מקרוגר עד לדרקנסברג מאד ארוכה וקשוחה , במיוחד בתקופה שלנו שבה הימים קצרים ולכן הקשבנו להמלצה של מקומיים שפגשנו בבריכה בלואר סאבי- המלצת זהב : ישנו לילה במקום שנקרא Wakkerstroom, Brinkheizen . כפר יפהפה בהרים , בבית אחד היפים שהיינו בו בחיינו עם נוף פסיכי ועיצוב בית כפרי עם כל מה שצריך , ב500 ראנד ללילה שזה בערך 120 שקל . הצטערנו שלא יכלנו לעשות שם עוד לילה והבטחנו שיום אחד יהיה לנו בית כזה :) העיירה במרחק 3 שעות נסיעה מדרקנסברג - אז יצא שעשינו שני שליש דרך והגענו בשקיעה

יום 8- דרקנסברג

התחלנו את היום ברגוע ונהננו עוד קצת מהבית ומהאיזור ואז יצאנו לכיוון דרקנסברג. התלבטנו אם לסוע לצפון או לדרום ובסוף החלטנו לנסוע למרכז – Champagne Valley. מצאנו מקום מקסים בשם Ardmore guest farm . בעלת המקום- קים הייתה סופר נחמדה והתייעצני איתה המון לגבי המשך הטיול. במקום יש חווה עם סוסים חזרירים וכלבים מתוקים. בכל חדר יש אח שהדלקנו בלילה עם עצים שקנינו ב25 ראנד מהמקום והיה פשוט כיף לאללה להירדם עם החום והצלילים של המדורה. יש גם בר , שולחן פול, בריכה , וויפי ועוד ועוד . פגשנו אנשים שמטיילים כמונו והיה ממש נחמד. המחיר היה 1300 ראנד כולל ארוחות ערב ובוקר שהיו ממש טעימות וסה״כ שוב הצטערנו שאין לנו אפשרות להישאר לעוד לילה. בשמפוין ואלי יש מחלבה עם חנות גבינות, בייקרי, מבשלת בירה ועוד ועוד , מומלץ!

יום 9- בדרך לסאני פס

אכלנו ארוחת בוקר מעולה בגסטהאוס ונסענו לבייקרי מעולה שנמצא ליד ואז התחלנו את המסע שלנו לדרום דרקנסברג. החלטנו לנסוע דרך הכפרים ולא בכבישים הראשיות- הדרכים הן 4*4 בלבד ואולי גם לרכב גבוה. זו הדרך הכי יפה שהיינו בה בחיים שלנו, נוף עוצר נשימה שכל הזמן משתנה ! עוברים בהרבה כפרים קצת יותר שבטיים ממה שראינו עד עכשיו והילדים נורא מתלהבים לראות אותנו, כולם מנופפים לשלום. הייתה חוויה מהממת! עוברים בדרך בכמה שמורות טבע ועצרנו בדרך באחת להליכה של שעתיים עם טבילה בנהר. היינו היחידים בשמורה . בשקיעה הגענו לSani backpackers lodge- הוסטל חמוד ממש , פחות מפנק מהקודמים אבל פגשנו הרבה מטיילים כמונו והיה נחמד להחליף חוויות. אכלנו שם ארוחת ערב במסעדה במחיר גבוה יחסית אבל היה ממש טעים . המקלחת הייתה מפתיעה ממש לטובה - מים רותחים וזרם ממש חזק , מפנק בהתחשב בזה שבחוץ 5 מעלות .

יום 10- סאני פאס ולסוטו

יצאנו ב8 בבוקר לסאני פס- כעבור 10 ק”מ בערך מהלודג׳ יש מעבר גבול דרום אפריקאי. במזל רב נתקלנו שם בעוד ג׳ימני כמו שלנו של שני חברה מקומיים מבוגרים שבאו לעשות בדיוק את אותו מסלול כמונו ולישון בקלרנס. מפלס הלחץ ירד והחיוכים עלו. ישר אחרי הגבול מתחילה דרך 4*4 שעוברת בין הרי הדרקנסברג ועולה לתוך לסותו . הדרך בצדק נחשבת לאחת היפות במדינה ! וגם המאתגרות. הג׳ימני עשה את זה כמו כלום! לא היה רגע אחד שחששנו שלא נעבור. ממש בסיום יש יותר פיתולים ושיפוע אבל גם אנחנו עם ג’ימני קטן ובלי הרבה נסיון שטח עברנו בלי בעיה. חשוב לבדוק לפני זה מזג אוויר כי זה משתנה מאד אם יש בוץ או שלג , אנחנו למזלנו היינו ביום שמשי. בסוף הדרך יש את מעבר הגבול ללסותו ומייד אחריו את הבר הכי גבוה באפריקה -2870 מטר. מקום מגניב לאללה שצופה על הפס ואפשר לשתות בירה אי שוקו חם ולהירגע.
בהמשך היום חצינו את לסותו מהצד המזרחי לכיוון קלרנס מצפון דרקנסברג. לסותו נקראת הממלכה שבשמיים- נסיכות אפריקאית ולא בכדי. מדובר פשוט על יהלום בלתי מלוטש בהרים . רועי צאן עטופים בשמיכות עבות וילדים שמבקשים ממתקים בכל מקום כשעוברים עם הרכב. מקום פשוט פשוט ויפהפה. נוסעים ממש בתוך שממה מוחלטת - נראה כמו מאדים והזכיר לנו את ספיטי בהודו - פחות מדברי אבל כן צחיח. לא מצאנו בפנים איפה לאכול כי אין שם מסעדות אמיתיות אז עצרנו לצד הדרך וחיממנו בגזיה אוכל שהכנו לפני. זה לא מקום מתוייר אבל כן עברנו ליד ריזורט שבחורף מתפקד כאתר סקי שנקרא Afriski והיה רשום שיש בו מסעדה - לא בדקנו. עשינו עצירה בדרך עם הליכה קצרה כדי לראות את הפסגה של ההר השני הכי גבוה באפריקה אחרי הקלינימנג׳רו - בפועל נראה כמו עוד אחד מההרים שם ולא היינו ממליצים על זה . הדרכים בתוך לסותו לוקחות הרבההה יותר זמן ממה שגוגל מראה ולכן לצערנו נאלצנו לוותר על מערות ליפופונג ליד הגבול הצפוני- שבהן יש ציורי קיר של הבושמנים שחיו שם. הנסיעות חוץ מזה שהן ארוכות הן מהממות והכבישים ברוב הדרך חדשים וטובים חוץ מהחלק האחרון שמאד מאד קשה לנסיעה כי הבורות שם הכי גדולים שנתקלנו בהם עד כה ובעצם מכסים את כל הנתיב אז אין כ״כ לאן לברוח.
פחדנו שמעבר הגבול יהיה סגור כשנגיע והיינו קצת בלחץ מזה אבל הוא נסגר בשעה עשר בלילה. המעבר נקרא Caledonspoort Border Control .
עשינו את הלילה בקלרנס במלון שנקרא Highlander ממש על הכיכר המרכזית. המלון נפלא עם מסעדה ממש טובה שפתוחה עד 2030 שזה הכי מאוחר שם 😅 ויש גם בר. באופן כללי קלרנס פשוט מקסימה ואנחנו ממש התבאסנו שלא עשינו שם יותר זמן. ממליצים לעשות שם שני לילות .

יום 11- Karoo ridge

יצאנו מקלרנס מוקדם בבוקר אחרי שעברנו בבית קפה שם שתינו את הקפה ההגון הראשון לטיול ועם ארוחות בוקר ארוזות לדרך. בהמלצת בעל המלון לקחנו את הכביש המהיר לכיוון Blumfontein במקום את הדרך שגוגל המליץ כי הוא אמר שהכביש ממש גרוע. בדיעבד לא יודעים אם זו הייתה החלטה נכונה כי זה הוסיף לפחות שעה לנסיעה והדרך היא כביש משעמם אבל טוב. בבלומפונטיין עשינו עצירה גדולה לסופר ומקדונלדס :) . בשלב זה הבנו שלא נספיק להגיע עד הוגסבק בשעות היום והחלטנו לחפש שוב בהמלצת בעל המלון באיזור שנקרא Gariepdam מלון ממש מומלץ Waschbank river lodge, אבל כבר לא היה להם מקום פנוי לאותו יום אז החלטנו לחפש במקום שנמצא יותר דרומית לשם. אחרי שנסענו שעות בשממה מוחלטת , איזורים שמזכירים את המערבונים מארה״ב עם מוטלים ושלטים שבורים בצידי הדרך ,במזל נפלנו על מקום בשם Karoo ridge שהוא המקום הכי טוב שישנו בי כל הטיול! מדובר בבית עם שני חדרי שינה, שבכל אחד מהם אמבטיה ושירותים פשוט מהממים, אח באמצע הסלון, ערסלים, בריכה פרטית, וכל זה יושב על אגם קטן במרחק 50 מ׳. המקום מנותק לחלוטין מקליטה סלולרית, וויפי, הכל עם אנרגיה סולרית וזה לא מורגש בכלל- היה לנו מים חמים בשפע. הכל מעוצב פשוט מדהים ומפנק בטירוף והרגיש כאילו הגענו למלון בראשית באמצע שום מקום בעלות של 1300 זאר~270 שקל 😝. הכנו ארוחת ערב והתפנקנו מהאווירה , המדורה והכוכבים שבחיים לא ראינו בצורה כזו .בעל המקום פיט הוא חוואי אמיתי שגדל בזימבבואה והוא ואשתו החליטו לקנות את החווה הזו ולשמור בה על הwild life מתוך אהבה למקום ולחיות. מבחינתנו משובר בפנינה אמיתית וממליצים לכל מי שעושה את הדרך מדרקנסברג דרומה לכיוון דרך הגנים או הפוך לעצור שם לפחות ללילה אחד

יום 12- הגעה לג׳פריז ביי

קמנו באיטיות אכלנו ארוחת בוקר טיילנו באיזור ברגל ויצאנו יחסית מאוחר לכיוון דרך הגנים . החלטנו לדלג על פורט אליזבת ולנסוע ישירות לג׳פריז ביי. שם ישנו לפי המלצות בגטהאוס Island vibe- הוסטל גולשים מגניב עם חדרים מאד בסיסיים וזולים שנמצא על החוף ויש בו אווירה ממש נחמדה . יושב על החוף המרכזי ואפשר ממנו ללכת ברגל לרחוב הראשי של החנויות . ההוסטל מציע שיעורי גלישה, סאפ, רכיבה על סוסים על החוף ומה שאנחנו בחרנו - Sand boarding. בערב יצאנו לארוחת ערב במסעדה והרגשנו בטוחים והיה ממש נחמד. יש מלא מסעדות מומלצות .

יום 13- פלטנברג ביי

יצאנו בבוקר דרך הליכה על החוף לבית קפה מטורף עם ארוחת בוקר מושחתת שאנחנו ממש ממליצים עליו - Infood deli המקום הוא גם חנות קטנה ומאפייה ומוכרים שם גבינות טובות שזה מצרך די נדיר בדרא״פ. אח״כ המשכנו לרחוב החנויות. טיפ חשוב - לא כל חנות באיזור שם היא חנות מפעל זולה . הרבה חנויות גדולות שם מחזיקות חנויות קונספט עם מחירים לא זולים ועוד חנות מפעל זולה . אנחנו היינו בחנות מפעל של בילבונג שהמחירים בה היו מגוחכים ויצאנו עם שקיות מלאות 🤪. סביב 12 יצאנו לסנד בורדינג שסגרנו דרך הגסטהאוס והייתה חוויה מגניבה לאללה ! ממש מומלץ !
משם נסענו ללילה בTrogon house שנמצא בין ציציקמה לפלטנברג ביי. . מדובר בבית על העץ ממש בתוך היער חוויה שממש חיכינו לה עוד מהארץ. המלון ממש מהמם בנוי בתוך העצים, אבל יצאנו טיפה מאוכזבים מהחוויה. המלון עלה 3000 ראנד ללילה בפער הרבה יוצר מכל מלון אחר שישנו בו וכשהגענו גילינו שכל דבר שאנחנו רוצים על מנת להנות מהחוויה הוא בתוספת תשלום, שימוש בגזקוזי ובסאונה 800 ראנד לשעתיים ( מחיר של לילה במלון כאן)ארוחת ערב לא היה להם לספק לנו כי צריך להתריע לפני 12 בצהריים וסגרנו את המלון אחרי. אז הציעו לנו פלטת קרקרים ומעט גבינות וחייבו אותנו עוד 300 ראנד. דני גם עשתה מסאז בבוקר שלא היו גמישים לגבי השעות שלן עלה 720 ראנד והיה סה״כ בסדר רק שהיא קפאה מקור. בקיצור החוויה של בית מאוד מומלצת יש מספר מקומות שמציעים באיזור שווה לבדוק בדיוק מה מקבלים שלא להתאכזב.

יום 14- ציציקמה

הארוחת בוקר בטרוגון הייתה מצויינת, אחרי מסאז׳ יצאנו לשמורת ציציקמה . עשינו קודם כל את המסלול לגשרים התלויים- מאד קליל ונחמד ובגלל שהיינו קצרים בזמן התחלנו את המסלול של המפל עם פיקניק שהבאנו איתנו בלי מטרה להגיע ממש עם המפלים כי קראנו הרבה חוויות של אנשים שאמרו שהדרך עצמה יותר יפה מהמפל. בפועל היה באמת ממש יפה - מדובר ביער עם עצים כתומים על שפת הים וזה ממש יפה. ישנו בפלטנברג ביי במקום שנקרא Long story לפי המלצה שראינו ואכלנו במסעדה שנקראת fat fish - האוכל היה מצויין ולמרות שנחשב מסעדת יוקרה לנו היה די זול. המקום שישנו בו היה ממש נחמד - מעוצב ממש יפה ונעים ויש גם בריכה משותפת ואיזור של סלון ומטבח משותפים . עשינו שם כביסה שהגיעה אח״כ מקופלת לחדר שלנו וגם קיבלנו בקבוק יין מתנה לירח דבש.

יום 15- Nima lodge

פתחנו בארוחת בוקר אחת הטובות !! מיץ ממש טעים, קפה פצצה ומוזלי מטורף! הכל home made וטעים טעים! המשכנו להסתובב באיזור קצת זרקנו פריזבי בחוף ים וב12 הלכנו לשנורקלים עם כלבי ים שסגרנו דרך Offshore adventures. כל החוויה הייתה ממש צ׳יל , המדריך ממש זורם עם הבקשות ונעים ויש גם לוקרים ומקלחת כמה לאח״כ. הוא גם מצלם במצלמה שלו ואח״כ מעלה לדרייב ואפשר לקחת את התמונות בחינם. הכלבי ים הם בגדול כמו כלבים רגילים רק עם סנפירים וממש אוהבים לשחק- הם מתקרבים ממש וזה בהתחלה קצת מלחיץ אבל מתרגלים מהר והאדרנלין עוזר לקור של האוקיינוס ( וגם החליפות צלילה ) . הם לפעמים חושפים שיניים וזה חלק מהמשחק שלהם אז לא להיבהל. סה״כ ממש נהננו וגם יש להם דרך ממש מגניבה לעלות ולרדת מהיבשה לים עם הסירת מנוע.
בדרך לווילדרנס עברנו בנייזנה (Knysna) במסעדה לא מומלצת. ישנו בNima lodge בווילדרנס. יש קטע כזה בדרום אפריקה שכל מקום שאנחנו ישנים בו מרגיש כאילו הוא הכי טוב שהגענו אליו עד עכשיו וככה היה גם עכשיו!! היה כ״כ מדהים שהחלטנו סוף-סוף לעשות שני לילות במקום אחד וזה היה זה! המקום נמצא קצת מרוחק ממרכז ווילדרנס אבל לחלוטין שווה את זה ! יש כמה בקתות מבודדות בהרים שלכל אחת מהן נוף משוגע, אנחנו היינו בsun cabin. הייתה לנו מרפסת עם נדנדה לנוף , מקלחת עם אמבטיה חלונות לנוף ובנוסף עוד מקלחת בחוץ על הדק ועוד hot-tub שמחממים עי מדורה - whaaaaattt .דני תיארה את זה כמו לשכב בתוך פק״ל קפה. הבקתה כמובן מעוצבת בסגנון נורדי מהמם עם מזרני יוגה , חלוקים נעימים, מיטה נוחה ומצעים אמאל׳ה, מוזיקה ממש נעימה ודיפיוזר ריח שילמנו 1100 ללילה. בקיצור חובה חובה חובה!

יום 16- Wilderness

ווילדרנס- הלודג׳ מציע ארוחת בוקר אבל לנו יש מצרכים משלנו אז לקחנו רק את הקוראסונים שלהם שעלו 30 ראנד לאחד והיו טעימים רצח!! טרפנו שניים לארוחת בוקר והכנו עוד שניים עם חמאת בוטנים וריבה לפיקניק. עשינו שיט בקנו דרך Eden adventures - 3 ק”מ שייט בנהר ואז מחנים את הקנו ועושים 3 ק״מ הליכה בערך למפלים - שם עשינו פיקניק וסתם התפננו. חוזרים באותה דרך . אכלנו צהריים במסעדה מעולה שנקראת the blue olive- קיבלנו המלצה שהיא הכי טובה בדרך הגנים ווואלה לא התאכזבנו- המבורגר צמחוני שהיה ממש טעים !! חזרנו לחדר והתפנקנו בhot tub .

יום 17- פרנצ׳הוק

בוקר אחרון בנימה לודג׳ . זמן מצויין לג׳קוזי וoutdoor shower אחרונים ויצאנו לכיוון פרנצ׳הוק. בדרך עצרנו במוסל ביי- במזקקת ג׳ין שנקראת Cape Saint Blaize artisanal distillery . שם עשינו טעימות ג׳ין מותאמות לשוקולדים של לינדט מול הנוף של הים ורכשנו אחד כמובן. הסתובבנו קצת בעיירה שהייתה חמודה והמשכנו. עצירה שנייה בדרך לצהריים במסעדה חמודה בלבד ולא מעבר שנמצאת על גדת נחל - La belle alliance והגענו למלון Le ballon rouge שאנחנו לא ממליצים עליו - יש יותר טובים ממנו במחירים זהים. בערב אכלנו במסעדה הכי טובה שאכלנו בה כל הטיול!!! Oku asian eatery שנחשבת מסעדת יוקרה אבל עלתה בערך 800 zar כולל קוקטיילים והיה פשוט מדהים.

יום 18- מלא יקבים!

על הבוקר החלפנו מלון לlion roars שהיה ממש שיפור ואפילו נחמד מאד עם ארוחת בוקר טעימה. ורצינו לקחת את הטראם ליקבים אבל לא היה את הקו שרצינו אז החלטנו לעשות את זה בעצמנו עם הרכב. התחלנו ברכב בבילון המומלץ. צריך להגיד שמדובר בהרבה יותר מיקב - זו אחוזה עצומה עם הרבה גנים מיוחדים שיפה ממש לטייל בהם-אוספי סוקולנטים וגידולים כאלו ואחרים. יש שם חנויות גבינות/ בשמים/ בשר/ וכו׳ וכו׳.. הכל במחירים לא זולים. יש גם מוזיאון ועוד דברים תיירותיים שונים.. אבל מה שכן סופר יפה וטעים!! הטעימות יין עצמן הכי יקרות מכל היקבים שהגענו אליהם אבל רמה ממש גבוהה ורכשנו בקבוק הביתה. אחר כך המשכנו ליקב בוכנדל- הוא היקב השני הכי עתיק בדרא״פ והכי עתיק באזור- סביב 1800 . היה ממש נעים ונחמד- יש נוף יפה ומקבלים יותר טעימות מבבילון. היה מאד טעים וגם פה רכשנו בקבוק לארץ ומזכרות מהחנות. אח״כ היינו ביקב Dieu donne שנמצא ממש בתוך פרנצהוק בקצה הגבעה ולכן משקיף על כל האזור ומאד מומלץ לראות ממנו את הנוף. הוא פחות מתוייר. הטעימות מוגשות ביחד עם שוקולד וממש נהננו בו! משם המשכנו ליקב של ריצ׳רד ברנסון שנקרא Mont Roschell והיה נחמד . חזרנו להתרסק במלון לשנ״צ ואכלנו ארוחת ערב באלורה שנמצאת ממש מחוץ למלון והיה נחמד ולא מעבר- הוא היחידי שהיה פתוח מאוחר כ״כ באמצע הלילה- ב21 😉

יום 19- הגעה לקייפטאון

החלטנו לפני הכניסה לקייפטאון להתחיל בקייפ פנינסולה כל עוד יש לנו את הרכב. עשינו עצירה ראשונה בחוף Muizenberg - עיירת גולשים חמודה עם בתי קפה וחנויות גלישה . לא התרגשנו מהבתים הצבעוניים על החוף. בהמשך הגענו לBoulders beach ששם רואים את המושבה של הפינגווינים האפריקאים. זה ממש מתוק ומסריח ולא לוותר. כמובן שכמו כל דבר בדרא״פ זו שמורת טבע ומשלמים כניסה . משם המשכנו לנקודה הכי דרומית ביבשת- כף התקווה הטובה ו- Cape point. הזדעזענו לגלות שכדי להיכנס נצטרך להיפרד מ 720 זאר - מחיר של לילה במלון ! ממש לא דמי כניסה. סמליים. התצפית הכי יפה היא זו שרואים מהמגדלור , אפשר לעלות אליה ברגל- הליכה קלה או בקרון רכבת אבל היינו קצרים בזמנים אז עלינו בקרון שעלה לנו עוד כמה עשרות זארים.. בקיצור תצפית מגניבה שבה רואים את המפגש של האוקיינוס האטלנטי וההודי והנקודה הכי דרומית ביבשת. למזלנו היה אחלה מזג אוויר וקיבלו גם קשת בענן פוטוגנית. את הדרך משם לקייפטאון עשינו דרך Chapmans peak dr - דרך מהממת שחצובה בסלע . חשוב לשים לגוגל לקחת אתכם משם אחרת הוא ינווט מסביב ולא כדאי לפספס!
הגענו למלון Gorgeous George שנמצא בדאונטאון קייפטאון. החלטנו להתפנק במלונות לקראת סוף ירח הדבש. המלון מעוצב מודרני עם וייבים צעירים וrooftop שהופך בלילה למסיבה ויש בו בריכה מהממת שלצערנו לא ניסינו כי היה קר מדי. הדאונטאון זה ה-אזור של המסעדות והברים אבל זה לא אזור שנעים להסתובב בו ברחובות וההתניידות אפילו למרחק של 3 בלוקים היא באובר גם במהלך היום.
באותו לילה אכלנו במסעדה מאאאד טעימה של אוכל אסיאתי ממש קרובה למלון- בהליכה . נקראת Haiku.

יום 20- קייפטאון

הלכנו ברגל לשכונת Bo kaap. בתכלס היו נקודות שלא היה כ״כ נעים אבל לא קרה כלום , רק מבטים לא נעימים ולא היה שווה את ההליכה. בתוך בו קאפ עצמה תמצאו אינסטגרמיות מצלמות וזה גם חלק מהחוויה . יש גם בתי קפה היפסטרים קטנים ואמנים מקומיים. בהתחלה הרגשני קצת לא בנוח אבל בפועל היה ממש בטוח וסבבה . אח״כ נסענו באובר למוזיאון district 6 שהיה חצי כח. נסענו אליו לפי המלצות אבל באנו עם קצת ציפיות לקבל תמונה כללית על האפרטהייד והם יותר נתנו מידע על השוכנה עצמה. אחכ הלכנו לבית קפה שנקרא Truth coffee roasting שהיה ממש מגניב מבחינת אווירה , הקפה היה ממש טעים וגם אכלנו המבורגר צמחוני טעים. קנינו שם גם קפסולות קפה הביתה ועוגת גבינה בטייאקווי. חזרנו למלון לשנ״צ לפני ערב קשוח. יצאנו בהתחלה לגג של המלון לקוקטייל אח”כ המשכנו ברגל לצ׳ינג צ׳ינג שגם לו יש רופטופ נחמד. הינו בטוחים שתהיה שם מסיבה אבל זה היה יותר מסעדה סינית עם בר בקומת הגג. שתינו גם שם קוקטיילים והמשכנו למקום הבא. התבאסנו שלא אכלנו שם כי האוכל היה נראה טעים. המשכנו ברגל למקום הבא וראינו במקרה דוכן פלאפל שנקרא ״נשנוש״ בבעלותו של בחור קסם ישראלי שגר בקייפטאון.
בהמלצתו המשכנו לבר בשם ההאנקס, גם בר עם חדר נוסף שהוא רחבת ריקודים, היה חמוד מאוד. משם המשכנו שוב בהמלצתו ל-Athletic Social club בפער המקום הכי מגניב שהיינו בו! יש בו 3 קומות שונות מבחינת מוזיקה. כולו מעוצב בסגנון רטרו מגניב לאללה ומוזיקה אדירה. מומלץ ממש!! חזרנו שבורים לחדר הכי מאחר שחזרנו כל הטיול- סביב 2.

יום 21- קייפטאון

עברנו למלון אחר שנמצא באזור הSea Point שנקרא The Winchester Estate . הסתובבנו ברגל באזור הטיילת של הסיפוינט עד למוג׳ומרקט- מקום נחמד עם דוכני אוכל. משם לקחנו אובר לOld Mill Biscuit שהיה ממש מגניב (יום שבת) עם מוזיקה ואוכל ממש טעים! חזרנו משם למלון ועשינו את הLions head- חשוב לציין שיש בסופו טיפול תלול על כמה סולמות שיכול להיות קצת מלחיץ ויש אופציה ללכת ולדלג על הסולמות אבל להאריך קצת את הדרך. משם המשכנו למסעדה שהזמנו מראש- The Belly of the beast . מסעדת שף ממש מגניבה שבה כולם מגיעים באחת משתי שעות- סיבב 12 וסביב 19 והאוכל מוגש לכולם באותו זמן. השפית מכינה את האוכל במטבח פתוח שכולם רואים וניגשת לשולחנות לשאול מה ניש. האוכל עצמו ממש ממש טעים ולנו עשו אפילו התאמה לצמחונים. אני לא חושבת שאי פעם היינו כ״כ מלאים אחרי הארוחה הזו. בתכלס היו 7 מנות בגודל של טפאסים אבל איכשהו פשוט זה יוצא המון ולקינוח כבר לא היה לנו מקום. סה״כ אווירה ממש מגניבה וחוויה של ממש. זו כן אבל הייתה הארוחה הכי יקרה שלנו בכל הטיול , עם בקבוק יין שהזמנו זה יצא סביב ה 2000 ראנד (עדיין זול ממש יחסית למסעדת יוקרה בארץ). אחרי האורחה הזו כבר לא הצלחנו לצאת למרות שהיה יום שבת וכן תכננו ונזרקנו במיטה עד למחרת :). ‬

יום 22- יום אחרון בקייפטאון

ארוחת בוקר משוגעת בווינצ׳סטר שכוללת גם בופה וגם הזמנת מנה חמה מהתפריט. נסענו לחנות תקליטים בקניון לא כ”כ מעניין ומשם לWatterfront שכולל בעיקר קניון במחירים כמו בארץ. אזור שנראה כמו נמל תא. מומלץ רק אם מחפשים קניות. אח״כ נסענו לשקיעה אחרונה בחוף קליפטון. יש 4 חופים שנקראים קליפטון 1-4. החופים יפים אבל אין שם כלום חוץ מהחוף. בערב יצאנו למסעדת Asoka- קוקטיילים ואוכל טעים. יש שם מסיבות קשוחות בימי חמישי עד שבת שלא יצא לנו לחוות לצערנו. ‬