8 ימים בטרק Malerweg בין כפרים, מאי 2023

הטרק בדרום גרמניה קרוב לגבול עם צ'כיה בחבל סקסוניה השוויצרית. טרק מעגלי לאורך נהר האלבה העובר בין כפרים ציוריים וצוקי חול.

תאריך הטיולMay 2023
עונה מומלצתטיילנו באמצע מאי, לדעתי מושלם! הכי מומלץ, מזג האויר נעים וקריר, היה טיפה גשום לפעמים אבל בעיקר שמש חורפית, לא חם מדי. אנחנו הבאנו שכבה אחת ארוכה מחממת פליז ומעיל גשם. שדות החרדל בשיא הפריחה וזה משדרג את יופי הטיול ברמות. אין בוץ בכלל. כדאי להימנע מהשבוע בו הם חוגגים את העליה של מריה לשמיים, זה יצר עומס בלינות או להזמין לינות מראש. באתר הטיול נאמר שאפשר לטייל כל השנה חוץ מסופות שלגים, נשמע הגיוני אבל הטיפוסים במדרגות עם שכבת שלג נראה לנו לא בטיחותי, גם צריך לוודא שהלינות בכפרים אפשריות, מקומי סיפר לנו שהוא פעיל אבל אין מטיילים בחורף שצועדים את השביל.

כללי

הטרק בדרום גרמניה קרוב לגבול עם צ'כיה בחבל שנקרא סקסוניה השוויצרית.
טרק מעגלי לאורך נהר האלבה העובר בין כפרים ציוריים.
אנחנו זוג בני 60+ בכושר טוב, חיפשנו טרק יפה, לא עמוס, לא קשה (טרק חימום והכנה לקראת פסגות הבלקן עוד חודש) ובלי הרבה אופרציות (אבל היו לא מעט אופרציות).

אתר מצויין עם מפות ופרטים על כל יום כולל לינות ואוכל

הטרק בדרגת קושי בינונית, בנוי הדרגתי ומפרגן גם למי שלא בשיא הכושר. הטרק זמין כל השנה. לא מוכר באירופה, לא פגשנו זרים בכלל רק מקומיים. האנשים מאוד נחמדים אבל נרתעים לדבר אנגלית. כל השלטים, תפריטים במסעדות הכל בגרמנית, אין אנגלית, התרגומון של גוגל עובד שעות נוספות, גילינו שבגוגל טרנסלייט לוחצים על המצלמה והוא מתרגם מה שהמסך מציג, וככה הצלחנו להבין מה להזמין לאכול ובמלונות מה שצריך.

יום 1: Liebethal Village - Stadt Wehlen - קל
11.5 ק"מ, 3:30 שעות, עליה 110 מ', ירידה 141 מ'

יום 2: Stadt Wehlen - Hohnstein - בינוני
10.9 ק"מ, 4:45 שעות, עליה 499, ירידה 345 מ'

יום 3: Hohnstein - Altendorf - בינוני
14 ק"מ, 5:30 שעות, עליה 449 מ', ירידה 440 מ'

יום 4: Altendorf - Neumann mill - קשה
18.3 ק"מ, 7:15 שעות, עליה מ'553, ירידה 662 מ'

יום 5: Neumann mill - Schmilka - קשה
13.6 ק"מ, 7 שעות, עליה 587 מ', ירידה 676 מ'

יום 6: Schmilka - Kurort Gohrisch - קשה
17.3 ק"מ, 7 שעות, עליה 641 מ', ירידה 442 מ'

יום 7: Kurort Gohrisch - Weißig - קשה
16.6 ק"מ, 6:15 שעות, עליה 568 מ', ירידה 639 מ'

יום 8: Weißig - Pirna - בינוני
13.8 ק"מ, 5 שעות, עליה 256 מ', ירידה 360 מ'

לינה

יצאנו באמצע מאי, לא הזמנו כלום מראש מה שהסתבר כטעות חמורה ביותר. כבר בערב הראשון פגשנו זוג צעיר מקומי והם הזמינו הכל מראש ואמרו שהיה לא קל ולילה אחד בכלל לא הצליחו.
תובנה חשובה, חייבים להזמין את הלינות מראש. ביום הרביעי לטרק פגשנו מקומי שזאת הפעם השמינית שלו והוא הזמין את כל שמונה הלילות בעיירה מרכזית Bad Schandau ממנה יש תחבורה אוטובוס או רכבת לכל המקטעים.
בלילה הראשון קיבלנו חוברת מבעלת המקום על הטרק, הדף הכי חשוב הראה את המסלול ומלונות לאורך הדרך כולל לינק ישירות לבעלי המקום. זה די הציל אותנו. נעלה צילום של הדפים האלה, שאר האינפורמציה באתר שגם נעלה את הלינק שלו. אחרי שלא מצאנו אף לינה לכל הלילות, שלחתי לכולם בקשה מהחוברת ושמנו לב שיום לפני לפעמים פתאום מתפנה מקום, גם בבוקינג לילה קודם לפעמים התפנה מקום.

תחבורה

כל לילה שילמנו מס מקומי של 2-3 יורו למי שמטייל בטרק, מס זה מקנה נסיעה חופשית חינם בתחב"צ בכל איזור הטרק וקצת מעבר. זה מאפשר להרחיב את טווח הלינות.

העברת ציוד

יש חברה מקומית שסוגרת לינות, העברת ציוד. אנחנו הלכנו עם תיק יום +30 ליטר בלי העברת ציוד, במאי אין הרבה בגדים לסחוב.

ציוד

הלכנו עם תיק יום, שני זוגות מכנסיים, 4 חולצות ויותר כי מזיעים המון ונאלצנו לכבס ולייבש על התנור, גרביים תחתונים, שכבה פליז, מעיל גשם. בקבוק מים. מקלות הליכה עוזרים מאוד רוב היום בעיקר בירידות החדות אבל מפריעים בטיפוסים לצוקים שיש כמעט כל יום. אנחנו הלכנו עם נעלי טיולים טובות אבל השביל מתוחזק ברמה מאוד גבוהה ואפשר לטייל עם כל נעל שרוצים. השביל נקי מסלעים ואבנים ובשיפועים החדים יש מדרגות ומעקות.

ניווט

באתר הטרק יש מפות, הסברים וקבצים להורדה. אנחנו השתמשנו ב AllTrails. יש מפה לכל מקטע וזה היה ממש נוח. תחפשו Malerweg Stage וכל המקטעים יופיעו. הטרק מסומן מעולה, יום 7 קצת פחות, האפליקציה היא רק לגיבוי וכמעט ולא בשימוש.

הגעה לטרק

טסנו לברלין לראות הופעה של אלטון ג'ון ואז יצאנו לטרק. יש רכבת ישירה לדרזדן כל שעתיים. הזמנו יום קודם והרוב כבר היה תפוס. הצלחנו לתפוס את הרכבת של 15:00 והגענו בסביבות 17:00. מדרזדן לקחנו רכבת לפירנה, כל הזמן יש רכבות כל חצי שעה.
אפשר לטוס לפראג ורכבת לדרזדן או פירנה, יותר קרוב מברלין.
הזמנו רכבת דרך האפליקציה Rome2Rio, האפליקציה הזו משמשת אותנו קבוע בטרקים והיא נותנת את כל אפשרויות ההגעה: רכב, תחב"צ, מונית וברגל כולל זמנים ועלות והיא מחברת ישירות לקניית הכרטיסים. כדאי להזמין מקומות ישיבה בתוספת 9 יורו כי הרכבות מברלין די עמוסות.
רכבת מברלין לדרזדן יש כל שעתיים, משך הנסיעה שעתיים. לנו הרכבת הלוך איחרה בחצי שעה וחזור ב 3 שעות.
רכבת מדרזדן לפירנה יש כל חצי שעה ומשך הנסיעה חצי שעה ותמיד יש מקום, אין הזמנת מקומות ישיבה ולא צריך.
בפירנה כמעט ולא היו לינות ונורא יקרות. היום הראשון לטרק יוצא מכפר קרוב לפירנה Pirna שנקרא Liebethal. כבר לא היו לינות אז הלכנו ברגל וישנו ק"מ וחצי בדרך אליו ב
Campingplatz Altjessen 57" mit Café Restaurant
כולל ארוחת בוקר וערב שהיו ממש בסדר שילמנו 96 יורו, משם יצאנו לטרק.

היום הראשון

היום הראשון "יום התאקלמות" יום קל, שטוח וקצר. התלהבנו מהנוף, שדות החרדל, ההליכה ביער והצוקים המיוחדים. לקראת סוף היום היה בית קפה על הדרך, עצרנו להתרעננות ובערב הגענו ל Stadt Wehlen
כאמור אין לנו לינה וסגרנו עם המארחים של הלילה הקודם שנחזור אליהם, מה שמאלץ לנסוע לפירנה ואז לקחת אוטובוס אליהם ולמחרת בחזרה לתחילת המקטע השני. הרמנו מלא טלפונים לכל הלינות שגוגל ציין בעיירה והצלחנו למצוא מקום ללילה
Bed & Breakfast Wehlen
ב 114 יורו כולל ארוחת בוקר מעולה. ביטלנו את המארחים הקודמים והם איחלו לנו טיול מהנה. העיירה מקסימה ושווה לישון בה, מלאה במסעדות ובתי קפה. יושבת ממש על נהר האלבה. מעל העיירה מצודה שהמסלול עובר דרכה ותצפית מקסימה. בשעה עגולה פעמוני הכנסיה מצלצלים ושוכחים להפסיק, קונצרט שלם.

היום השני

היום השני "יער האבן" הוא יום בדרגת קושי בינוני. על הבוקר הולכים קצת לאורך האלבה ואז עליה מכובדת ומגיעים לאחד המקומות היפים בטרק Bastei המזכירים את יער האבן בקונמינג שבסין. אזור מאוד מתוייר ויש המון מקומות לאכול בדרך. היום מסתיים ב Hohnstein, התפנה מקום לינה ערב קודם והזמנו בטירה
Burg Hohnstein
על קצה ההר משקיף על העיירה, כולל ארוחת ערב ובוקר ב 120 יורו. ארוחת הערב היתה לא משהו וארוחת הבוקר סבירה.

היום השלישי

היום השלישי "מדרגות לגן עדן" - היום התחיל עם גשם קל שהמשיך רוב היום, הטמפרטורות נוחות. רוב ההליכה היום ביער, באמצע היום ירידה די תלולה עם מיליון מדרגות ובסיומה עליה דומה, קטע מדהים ביופיו. בסוף העליה פנסיון ומסעדה, עצרנו להתרעננות והמשכנו, הדרך די מישורית ובסוף היום עליה נוספת לקינוח. היום לא הצלחנו למצוא לינה בסוף המקטע ב Altendorf ומצאנו בכפר השכן, צעדנו עוד 2 קמ ל Mitteldorf.
בכפר אין מסעדה ולא מכולת, לקחנו אוטובוס קו 260 בחינם עם הכרטיס מטיילים ונסענו כ 12 דקות ל Bad Schandau שם יש מלא מסעדות וסופר ענק. נחזור מחר לישון כאן כי לא מצאנו מקום אחר והעיירה ממש נחמדה על נהר האלבה. הלילה ישנו ב -Panorama-Apartments Weinberghaus, מקום מדהים, חדר ענק ונוף מהמם, דירה מצויידת לבישול ואחלה בעלים.

היום הרביעי

יום רביעי "סולמות וחבלים" - זהו יום של 18+ ק"מ ו 550 מטר עליה. חזרנו באוטובוס ל Altendorf לתחילת המקטע. התחלת הצעידה נוחה, די בהתחלה אחרי העיירה היה שלט בגרמנית שאומר שהמסלול סגור ויש עיקוף שלא היה מסומן כל כך טוב אבל די מהר הוא השתלב עם המסלול הרגיל. היום יש המון סולמות וטיפוסים, יום מדהים ביופיו, היום היו המון אנשים. היום זה יום שלא מתאים למי שיש פחד גבהים. הדרך מתפתלת בין המצוקים היפים עולה ויורדת ללא רחמים. רק ממש לקראת סוף היום היו מקומות לאכול ולשתות, היום לקחנו סנדוויץ. מקומי סיפר לנו שהייתה בצורת ב 2020 ו 2021 והרבה עצים מתים ונופלים ולכן היה הקטע הסגור. סיימנו ב Neumann mill ולקחנו אוטובוס ל Bad Schandau שם ישנו ב Apartmenthaus Saxonia שילמנו 100 יורו וקיבלנו שדרוג מגניב לסוויטה.

היום החמישי

יום חמישי לקחנו אוטובוס 241 לתחילת המסלול, יום רגיל בטרק, הליכה ביערות ונוף של הסלעים המיוחדים. אם אין מספיק ימים לטרק זה יום שאפשר לדלג עליו. באמצע היום יש מקום נחמד להתרעננות ובהמשך יש עוד מקום. עלינו וירדנו המון היום וגם השיפועים היו לא מבוטלים. הלילה השגנו מקום ממש נחמד ובסוף המקטע!! בעיירה שמילקה Schmilka היושבת על האלבה והיא ממש יפה ומזכירה עיירה שוויצרית בין ההרים. יצרנו קשר דרך הלינק בחוברת והבעלים רובין ממש נחמד חזר אלינו. נשארה לו רק בקתת מטיילים, יש בה הכל כולל שירותים רק המקלחת משותפת, שילמנו 56 יורו + 6 מס מטיילים וארוחת בוקר מדהימה, במחירים כאן זאת מציאה. יש לו חדרים ממש טובים שנתפסו והוא נקרא Bergfriede די בתחילת הכפר קרוב לאלבה.

היום השישי

יום שישי יום כפרים שווצרים, התחלנו בארוחת בוקר מפנקת ומארח מושלם ויצאנו לטרק, הבוקר בלי אוטובוס! עוברים את האלבה במעבורת שנוסעת מגדה לגדה כל הזמן. גם היום צפוי יום ארוך של מעל 17 ק"מ והרבה עליות. היום אנחנו מתחילים את הצעידה שעדיין אין לנו לינות לכל הימים הבאים כולל הלילה. מקווים שמשהו יתפנה עקב ביטול ואם לא ניסע לדרזדן או דצין צכיה. היום זכינו לשמש חורפית מפנקת, ראות מושלמת, המון שדות חרדל צהובים והרבה ירוק. הטרק עובר היום בהמון כפרים קטנים ויפים. עולה לתצפיות מהממות, אחד הימים היפים ביותר בטרק והתצפית מספר אחת בערך באמצע היום. בתחילת הדרך המסעדה היתה סגורה אבל באמצע היום היתה פתוחה והזמנו נקניקיות תוצרת בית על הגריל, גם בהמשך היתה עוד מסעדה פתוחה ממש אחרי התצפית המהממת. היום המסלול מסתיים בשום מקום אז עצרנו ב Papsdorf papststien, קצת לפני הסיום, איפה שהמסלול נפגש עם כביש ושיש אוטובוס. מקומית נחמדה נתנה לנו טרמפ ל Konigstein ומשם לקחנו רכבת למלון בדרזדן.

היום השביעי

יום שביעי, מתחילים בנסיעה לתחילת המקטע, רכבת לפירנה ושני אוטובוסים 241 ו 244 ל Papstdorf Papststein, היום יש תוספת מקטע קטן לסיים מאתמול. היום מתחיל כרגיל מעליה. יום שמש אביבי ומלא שדות חרדל בשיא הפריחה. גם היום עולים לצוקים ותצפית הכי יפה בכל הטיול. היום הוא יום ממש יפה וקצת יותר קל, רק 3 עליות אחת מאוד ארוכה ורוב היום הליכה בשדות וביער מישורי. בדרך היום עוברים במצודה מרשימה מאוד שראינו כל היום מכל הכיוונים. בסוף המסלול מגיעים ל Weißig ודם היום אין תחב"צ. בכפר הקודם כשעה קודם היו אוטובוסים. אנחנו החלטנו לסיים את המקטע ואז ירדנו ברגל כחצי שעה ל Kurort Rathen משם לקחנו רכבת לדרזדן. הלילה נשאר מקום לינה רק בדרזדן במחיר קורע של 240 יורו. היום היו מסעדות לאורך הדרך ובאמצע היום אפילו מכונה עם משקאות ונישנושים בדיוק לפני העליה הקשוחה לתצפית המהממת. בשבילנו זה היה היום הכי ארוך בטרק, הלכנו מעל 40,000 צעדים.

היום השמיני

היום השמיני והאחרון יום הכל מהכל. חוזרים לתחילת המקטע מדרזדן, אוטובוס רכבת ועליה ל Weißig. היום היה יום סיכום, טעמנו הכל מהכל. הליכה ביער, עליה תלולה עם מלא מדרגות לצוקים לתצפית ועוד כמה תמונות נוף יפות, בית קפה חמוד בתצפית, שדות וכפרים, הליכה לאורך האלבה. יום טעימות יפה לסיום. הטרק מסיים בכיכר פרינה, אין שום שלט או ציון לסיום הטרק, מרגיש חסר. משם עוד ק"מ לתחנת הרכבת ואוטובוס. היה יום לא קצר עם התוספות משני הקצוות ובהתחשב שישנו בדרזדן והתחלנו קצת יותר מאוחר.

לסיכום

לסיכום טרק מהיפים שעשינו, בסקסוניה השוויצרית, לינה בכפרים קטנים ויפים, פגשנו המון מקומיים שעושים מסלולי יום ולא פגשנו תיירים. צוקים מאוד מיוחדים ונגישים בטיפוס מדרגות תלולות מאוד, שדות חרדל מרהיבים, מזג אויר מקסים. הלינות יקרות ולא תמיד זמינות למי שמזמין מהיום למחר. האוכל לא ליפול מהרגליים, בירה בשפע, אנשים חביבים שמדברים גרמנית ורוסית ובכלל לא אנגלית. מומלץ בחום.

• לנווט את הטרק עם AllTrails. יש מפה לכל מקטע, תחפשו Malerweg Stage וכל המקטעים יופיעו. אני לא קניתי את אופציית האופליין ואין בעיה לנווט במצב טיסה, הבעיה שהאפליקציה גומרת את הבטרייה.
  • הזמנת רכבת לתחילת הטרק, הכי מהר והכי נוח עם האפליקציה Rome2Rio
  • לא חד משמעי מקלות הליכה, יש המון מדרגות תלולות שמחזיקים במעקות, רוב הטרק המקלות שלי נשארו בתיק.
  • להזמין לינות מראש. אפשר לישון בעיירה מרכזית באד שנדאו ולהתנהל בתחב"צ חינמי. אני אישית אמליץ על הזמנה מראש ולישון בכפרים שבדרך, הם מאוד יפים ומיוחדים, לא תמיד יש מכולת ומסעדה אבל ניתן בקלות לנסוע לכפר שכן או לעיירה המרכזית.