טרק שלושה ימים באגם הסלע השחור (לגודחי - גאורגיה)

טרק מעגלי של שלושה ימים בהרי גאורגיה על גבול רוסיה ואזרבייגן אשר יוצא מן העיירה לגודחי ועובר דרך אגם הסלע השחור.

תאריך הטיולAugust 2023
עונה מומלצתקיץ

הגעה ללגודחי

נחתנו בטביליסי בשעות הצהריים ובגלל שבדקנו ואין בלוני גז באיזור לגודחי עשינו עצירה בקניון גאלרי בטביליסי וקנינו שם שני בלוני גז אשר הספיקו לנו לכל הטיול.
לאחר מכן לקחנו מטרו לתחנת isani נסיעה קצרה ממש באיזור חמש דק ועלה לנו לארבעה אנשים שש לארי.
משם לקחנו מרטיושקה - מיניבוס כזה אשר יוצא כל חצי שעה מהתחנה ללגודחי. אורך הנסיעה כשעתים וחצי ועלה לנו חמש עשרה לארי לבן אדם. אנחנו ממליצים זה יוצא הרבה יותר זול ממונית.
בעיירה יש הרבה מאוד הוסטלים ומקומות לישון בהם.
אנחנו התפנקנו וישנו במלון רויאל פאלאס שהוא צמוד לתחילת הטרק אשר היה ממש נחמד עם בריכה, בקתות מעץ יפות ונוף מדהים. בנוסף הסכימו לנו במלון להשאיר ציוד וככה הורדנו במשקל לטרק עצמו.
בעיירה יש הרבה חנויות ומקומות לקנות אוכל.
בכניסה לשמורה יש ביתן מידע אשר צריך לעבור אצלם בתחילת הטרק לשלם על הבקתות ( עשרים לארי לבקתה), למלא שם טפסים אישיים, ולקבל מידע על הטרק. אנחנו ממליצים לבוא יום לפני כי השמורה נפתחת רק בתשע ואם תמלא יום לפני תוכלו לצאת לטרק מוקדם יותר. השמורה נסגרת בסביבות חמש שש בערב אז תגיעו לפני.

יום 1 - 13.5 ק"מ - תחילת הטרק

היום הראשון הוא היום הכי קשה מכל הטרק האורך שלו אומנם הכי קצר מבחינת קילומטרים אבל כל היום בעלייה תלולה מה שהופך אותו ליום הכי קשה.
התחלנו את היום שלנו מאוחר בגלל שלא סידרנו את התשלום והטפסים יום לפני.
התחלנו את היום עם שני קילומטרים מישור ולאחר שעברנו את הגשר אשר חוצה את הנהר העלייה התחילה.
ההליכה היא בתוך יער מרהיב עם עצים ירוקים וגבוהים מרשימים מאוד.
לנו העלייה הייתה לא פשוטה בכלל אבל כדי להגיע לנופים האמיתיים צריך לתפוס גובה.
לקראת הסוף יצאנו מן היער הסבוך והתחלנו לראות טיפה מהנוף אשר מחכה לנו בהמשך. הצלחנו לראות את פסגות ההרים אשר היו מכוסים בעננים. היינו ממש מוקפים בעננים וראינו מסביבנו רק לבן. תחושה חד פעמית להיות בגובה העננים.
לאחר תשע שעות של הליכה כל היום הגענו אל הבקתה הראשונה אשר נמצאת במיקום מדהים עם נוף עוצר נשימה.
בבקתה יש מיטות קומותיים בחדרים וברז מים זורמים.
המלצה שלנו להביא שקש לבקתות למה המיטות לא הכי נקיות.
בנוסף למי שרוצה יש איזור לאוהלים ואיזור למדורה.
הבקתה בגובה של איזור האלפיים מטר ובכללי עולים ביום זה 1200 מטר.

יום 2 - 15 ק"מ - אגם הסלע השחור

בבוקר קמנו מוקדם והופתענו לגלות שכל העננים זזו וגילינו את הנוף המופלא אשר ליד הבקתה.
היום השני זה היום היפה ביותר בטרק ובו אתה מקבל את התגמול על העלייה של היום הקודם.
יום זה אינו קל ממשיכים בטיפוס ההר עוד כ800 מטר אבל הנוף לגמרי מקל על ההליכה.
היום נפתח בעלייה קשה מאוד מהבקתה אבל ישר לאחר העלייה רואים נופים מדהימים.
לקראת סוף המסלול יש פיצול שדרך אחת מובילה לעלייה ודרך שניה שמאלה מובילה לאוהל עם סוסים. אוהל זה הוא אוהל של הצבא הגאורגי אשר בודק דרכונים ואת המסמכים שמלאתם ביום הראשון. כל הבדיקה לוקחת כעשרים דקות.
אחרי הפגישה עם החיילים ממשיכים לעלות ומגיעים אל האגם.
אגם הסלע השחור אגם מדהים אשר במרכזו עובר הגבול בין רוסיה לגאורגיה והמקום הגבוה ביותר בטרק. נכנסו לאגם הקפוא ונהנו בו מאוד.
אחרי שעצרנו באגם ודפקנו שנץ המשכנו בהליכה של עוד כשני קילומטרים עד לבקתה השנייה ההליכה הייתה קלילה וכיפית.
כאשר הגענו לבקתה הופתענו לגלות שאין בה ברז ומקום למלא מים.
הדילמה הייתה או לחזור לאגם למלא מים או למצוא מקור מים טבעי באיזור ולמלא ממנו.
התחלנו ללכת לכיוון האגם ומזלנו עצרו אותנו שתי נשים אשר מצאו מקור מים קרוב ליד הבקתה. הלכנו לשם ואכן מצאנו נחל קטן עם מים קפואים ונקיים.
אנחנו ממליצים למלא באגם מראש ולהמנע מהליכה מיותרת.
הבקתה גם במיקום פסטורלי וקסום ובנויה בסגנון הבקתה הראשונה.
בשתי הבקתות לא היה קר בכלל (אפילו חם) וממולץ להביא אלתוש נגש יתושים.

יום 3 - 15 ק"מ - סיום הטרק

בבוקר יום השלישי קמנו מוקדם מאוד ומורעלים לסיים את הטרק.
היום הזה הוא ירידה אחת גדולה, יורדים את כל הקילומטרים שעלינו.
אחרי הליכה של שעה שעתיים נפרדים מהנוף ההררי המופלא וחוזרים חזרה אל היער.
יום זה היום הקל ביותר בטרק אך גם אינו פשוט ואסור לזלזל בו. הירידות תלולות מאוד ואצלנו היו בוציות ולכן היה מאוד מחליק.
הרבה נפילות ומכות אשר נותנות טעם לטיול.
יום זה הוא יום מאוד מהיר ביחס לשאר הימים, בסביבות הצהריים הגענו לכניסה של השמורה עייפים אך מרוצים.

• מקלות הליכה - הרבה עליות וירידות שבלי מקלות ישברו את הברכיים.
  • קרם הגנה - ביום השני הולכים רק בשמש, אנחנו נשרפנו של החיים.
  • משקפי שמש - תמיד טוב
  • דרכונים בשלוף - ליום השני לפגישה עם החיילים הגאורגים.
  • אלתוש - הרבה יתושים בערבים שלא מרחמים
  • לצמצם משקל - לא לסחוב שטויות ולהשאיר במלון מה שלא צריך
  • לצאת מוקדם - בצהריים מתחילים עננים אשר מסתירים את הנופים לכן צאו מוקדם ותהנו יותר מהנוף