Takesi Bajo - טאקסי תחתון

טרק מדהים של שלשה ימים לאורכה של דרך האינקה העתיקה Camino Precolombino Takesi. הטרק מתחיל בטיפוס לפסגות המושלגות של ה-Crodillera Real, רכס ההרים באנדים הבוליביאנים שמפריד בין יערות הגשם, ה-Yungas, ממזרח, למישורים הגבוהים של ה-Altiplano ממערב, עובר בלגונות בגובה 5000 מטר וממשיך ויורד ליערות הגשם הטרופיים.

תאריך הטיולApril 2012
עונה מומלצתאפריל-אוקטובר

מה לקחת

א. ביגוד חם - קר מאוד, בייחוד ביום ובלילה הראשונים
ב. כיסויים נגד גשם (לאוהל ולמעיל)
ג. אוהל
ד. אוכל לשלשה ימים. תקנו הכל בלה-פאז, בכפרים בדרך אין כלום.
ה. מים אפשר למלא מהנחלים
ו. כדאי לקנות מפה 1:50,000 של האזור. הניווט לא מסובך, אבל מפה טובה תמיד יכולה לעזור.

בכפר Choquequta יש אפשרות לשכור חמר לסחיבת הציוד ליום הראשון. זה היום הקשה ביותר שכולל עלייה של כמעט 1000 מטר עד לגובה של 5000 מטר. זה יכול להיות נחמד, אבל בהחלט לא הכרחי כי המסלול של היום הראשון לא ארוך מדיי ואפשר ללכת לאט.

אל הטרק

א. הכי קל לקחת מונית מלה-פאז ישירות לכפר Choquequta (סביבות ה-30$). כפר זה הוא נקודת היציאה לטרק.
חובה לוודא עם הנהג שהוא יודע לאן לנסוע!!! תראו לו את המפה ותוודאו שהוא יודע להגיע לשם. משך הנסיעה כשעתיים.

ב. יש אוטובוס שיוצא מלה-פאז לכפר Ventilla (שלוש שעות נסיעה), שנמצא שעתיים הליכה מהכפר Choquequta. מכיוון שאנחנו לקחנו מונית, אני לא לגמרי בטוח בלו'ז של האוטובוסים, אבל שמעתי שיש אחד שיוצא בשעה שמונה בבוקר ממפגש הרחובות Luis Lara ו-Rodruguez, ואחד שיוצא מ-Plaza Libano. יש סיכוי טוב שזה אותו האוטובוס. מ-Ventilla אפשר ללכת ברגל ל-Choquequta או לחפש טרמפ.

שימו לב! גוגל מפות לא מכיר את הכפרים Ventilla ו-Choquequta. צריך לקנות מפה של בוליביה, או מפה 1:50,000 של האזור של הטרק, ולהראות לנהג לאן לנסוע.

תכנון המסלול

א. אם יוצאים מוקדם מלה-פאז, אפשר כבר ביום הראשון להגיע עד Estancia Takesi. במקרה זה תבקשו מהנהג שיוריד אתכם בכניסה לטרק ממש, היכן שיש שלט כחול שמורה על תחילת המסלול (ראו תמונות של היום הראשון).

ב. אם יוצאים מאוחר או שיוצאים באוטובוס, אפשר לישון את הלילה ב-Choquequta ולהתחיל את הטיול למחרת בבוקר. כשאתם מגיעים לכפר, תשאלו איפה בית הספר. הם יאפשרו לכם לישון שם, באחת הכיתות. כשאנחנו היינו שם הגיעו הרבה ילדים ואחרי הצהריים שיחקנו נגדם כדורגל. הם הביסו אותנו. אי אפשר לרוץ יותר משני מטר בגובה 4200 מטר... אם אתם מתכננים לישון בבית הספר תביאו אתכם מתנה להשאיר לילדים (כדורגל, כדורסל וכד').

היום הראשון

יוצאים מהכפר והולכים על דרך 4x4 לכיוון צפון-מזרח כשעה עד שמגיעים לשלט כחול שמורה על תחילת המסלול. בנקודה זו מתחילה טיפוס של כשעתיים (תלוי בקצב) עד לפסגה. בערך באמצע העלייה השביל הופך משביל עפר לדרך אינקה סלולה, אחת מאלפי הדרכים שחצו את האימפריה העתיקה לאורך ולרוחב. במהלך הטיפוס אל תשכחו להסתכל אחורה מדי פעם - הנוף מדהים!

בקצה העלייה יש נקודת פיצול -
א. ישר ולמעלה - תחילת המסלול Takesi Alto.
ב. שמאלה ולמטה - המשך מסלול ה-Takesi Bajo על דרך האינקה.

אנחנו ממשיכים עם דרך האינקה ויורדים איתה לעמק שנמצא משמאל. עם זאת, כחצי קילומטר מנקודת הפיצול לכיוון ה-Takesi Alto יש לגונה יפה, וקילומטר וחצי אחריה עוד כמה לגונות. אם הגעתם מוקדם ויש לכם זמן, שווה בהחלט לעשות טיול צדדי לראות את הלגונות, ולחזור לדרך האינקה ל-Takesi Bajo.

אם לקחתם חמר, זאת הנקודה שאתם נפרדים ממנו.

מנקודת הפיצול יורדים כשעה-שעה וחצי נוספות לתוך העמק עד שמגיעים לכפר הקטן Estancia Takesi. גרות בו כ-15 משפחות, האנשים מאוד נחמדים. כשאנחנו הגענו לשם הם נתנו לנו לישון באסם סגור, בתוכו פתחנו אוהלים. אפשר גם לעשות קמפינג בחוץ, האזור נוח ויחסית מישורי.

היום השני

יום קצר שכולל הליכה של שלוש-ארבע שעות מ-Estancia Takesi לכפר הקטן Cacapi.
השביל ברובו בירידה, כאשר לקראת הכפר האזור הופך להיות יותר ויותר טרופי.
ב-Cacapi אפשר לישון באוהל או בהוסטל (אני חושב שהוא היחידי בכפר, 20 בוליביאן)

אם הגעתם מוקדם, אפשר עוד באותו יום ללכת עד Chojlla (כשלוש שעות נוספות) ולסיים את הטרק.
אוטובוסים מ-Chojlla ללה-פאז יוצאים ב-05:00 וב-13:30. מהבחינה הזאת לא בטוח שכדאי להמשיך.

אני ממליץ לישון את הלילה ב-Cacapi (יש שם נוף מ-ד-ה-י-ם! חבל לרוץ) ולהמשיך למחרת בבוקר ל-Chojlla.

היום השלישי

גם היום השלישי קצר, בערך שלוש שעות.
רוב המסלול בירידה תלולה לתוך ערוץ הנחל, באקלים טרופי של יער גשם.
סוף המסלול בטיפוס תלול לכפר Chojlla.

חזרה מהטרק

א. אם הגעתם לפני 13:30, אפשר לקחת אוטובוס ללה-פאז.

ב. אם הגעתי אחרי, אפשר לישון בכפר. יש בו כמה הוסטלים קטנים. לחלופין, אפשר לחפש מישהו עם רכב שייקח אתכם ללה-פאז. אנחנו עשינו את זה, זה עלה 250 בוליביאן.