בולגריה - הרי הרילה יוני 2019

במחצית יוני 2019 יצאנו שניים לטרק של 4 ימים ו 3 לילות בשמורת הרי הרילה. הופתענו לטובה ובשורה התחתונה מבחינתנו היה טרק מדהים. לא קל פיזית, ולא ברמת נוחות לינה כמקובל במערב אירופה, אבל טבע מדהים.

תאריך הטיולJune 2019
עונה מומלצתאמצע - סוף יוני

הגעה - יום 0 מסופיה ל פניצ'יסטה Panichishte Паничище

נחתנו בסופיה, חיכה לנו נהג שבדרכנו למלון, עצר להצטיידות קלה ורכישת מפה ב Sapareva Banya (מפת 1:50000 של איזור RILA).
החלטנו (בדיאבד גם בצדק) לפני הכניסה לשטח לישון ולאכול טוב, ולא להכנס לשטח ולישון ב Rilaski Ezera . מנסיוננו בהמשך הדרך הבקתות ברמה בסיסית מאוד, ולפחות מנסיוננו בתחילת העונה גם כמות המזון ואיכותו לא גבוהה.
ישנו במלון וילה אמה - Villa Ema - Вила Ема. מקום נקי, עם סאונה, אוכל טעים ובהחלט מקום טוב להתחיל.
את נהג המונית הזמינו לנו מSapareva Banya כך שניתן לישון גם שם (מרחק של 10 דקות נסיעה)

יום ראשון בטראק - מפיונרסקה Pionerska (תחתית הרכבל) למליוויצה Malyovitsa

לאחר ארוחת בוקר, נסענו עם נהג המונית לרכבל (למרות הרשום בגוגל, האתר נפתח באותו יום ב 09:00 בדיוק).
עלינו עם הרכבל כחצי שעה מגובה 1520M עד לביקתת Rilski Ezera - 2135M.
התחלנו בסימון האדום לכיוון מערב לאיזור 7 האגמים היפה עד למפגש שבילים סמוך לאגם BABREKA והמשכנו דרומה עם הירוק והתחלנו לטפס עד למפגש שבילים נוסף (עם כחול ואדום, מסומן ב 1 במפה) והמשכנו דרום מזרח באדום.
חשוב לציין כבר כאן שסה"כ סימון השבילים הוא בהחלט מספק אם כי לא תמיד יש התאמה מלאה בין הצבע של המסלול במפה לבין הסימון בשטח (בשטח האדום/כתום שולט...).
אנו החלטנו לא להמשיך דרומה (בכחול) לכיוון מנזר רילה כי חשבנו שזה לא שווה את היציאה מהשטח (ואח"כ חזרה דרך כביש/שבילים) ולהמשיך מזרחה עם האדום ואחכ צפונה לכיוון הביקתה ב Malyovitsa.
מבחינה חוויה שהייתה לנו, כשעה וחצי לסיום היום תפס אותנו כ 20 דקות של ברד איום שלמזלנו כאמור היה יחסית בסוף היום.
לסיכום היום - מהר מאוד ניכנסים לטבע ונוף מדהים, עשרות (לא רק 7) של אגמים מכל הכיוונים, נוף מדהים וטבע ללא נגיעות אדם.
הביקתה סבירה, אוכל סביר עם חשמל ו WIFI !
סיכום היום
סה"כ כ 15.5KM כ 1000 מטר עליה ו 1100 מטר ירידה

יום שני בטראק - ממליוויצה Malyovitsa 1960M ל ריבני עזרא Ribni Ezera 2230M

לאחר ארוחת בוקר קלה... וייבוש הנעליים בשמש בחוץ יצאנו לדרך (בעליה קלה)
תחילת הדרך והמעבר של הנחל מעט מבלבלים, אפשר לחצוץ בגשר בטון שבור כסמוך לבקתה.
התחלנו בטיפוס מזרחה - צפונה בשביל האדום דרך אגמים ובקתת חירום עד למפגש שבילים (עם הירוק וצהוב וסימון 13 במפה).
באיזור זה במידה ומושלג צריך להיות זהירים לא לאבד את המסלול ולא לטפס כמונו לפסגות לא על המסלול...
ממשיכים באדום עד למפגש שבילים נוסף (עם ירוק) ושבירה חזקה דרומה והמשך טיפוס לכיוון 2628M.
מבחינת המפה מחליפים צד במפה.
המשכנו על הרכס גבוהה לפני הירידה (לצורך עליה) לבקתה.
היום (הארוך) הזה התאפיין ב דרך מדהימה שעוברים בה דרך פסגות, אגמים, תצפיות, מרבדי "דשא" פריחה וכל טוב...
מקום הלינה בזמננו היה ריק מאנשים (היו עוד 3-4 מקומיים) וכמעט ריק גם ממזון...
המקום באיכות נמוכה אבל עם מקלחת חמה וחשמל
סיכום היום
22.5KM כ 1450 מטר עלייה ו כ 1200 מטר ירידה (בהחלט יום...)

יום שלישי בטראק מריבני עזרא Ribni Ezera 2230M - ל גרנצ'אר GRANCHAR 2200M

לאחר ארוחת בוקר עוד יותר קלה (חביתה...) וטוסט לדרך יצאת דרך האגמים והתחלנו לטפס דרום מזרחה בשביל הכחול (על המפה).
עולים לנקודת נוף לא פחות ממדהימה בה עצרנו לקפה.
משם היום הזה מאופיין בהליכה נוחה יחסית ברובה על קווי רכס תופרים רכסים דרומה מזרחה וצפונה ( U יפה במפה) עד לירידה (לצורך עליה למחרת בבוקר) ל גראנצ'ר GRANCHAR.
פה חיכתה לנו הפתעה לא כל כך נעימה וחוויה לטיול.
הבקתה לא הייתה מאויישת אך הדלת למגורים הייתה פתוחה.
העברנו את הלילה על אוכל חירום שהבאנו (קופסאת טונה וקופסאת שעועית) וקפה שהכנו בתנור עצים בחדר. סה"כ עבר בשלום.
סכום היום
כ 16 קמ כ 800 מטר עלייה/ירידה

יום רביעי ואחרון בטראק מגרנצ'אר GRANCHAR 2200M לרכבל ב יסטרבצ' YASTREBETS 2369M

את היום האחרון בטראק התחלנו עם קפה בחדר וחטיף חלווה...
התחלנו בעלייה בשביל שהוריד אותנו רק אתמול (הכחול) ולאחר שהגענו ל רכס המשכנו צפונה בשביל האדום כל הדרך עד לפסגת המוסלה MUSALA 2925M הפסגה הגבוהה בבולגריה וגם בבלקן...
היום הזה מאופיין בהליכה בגובה רב יחסית וטיפוס משמעותי בשיאו עד לפסגה ולאחר מכן ירידה לעבר הרכבל שמוריד אותנו עד לעיירת הסקי בורובץ' BOROVETS
סיכום
כ 15 ק"מ ו כ 1000 מטר עליה ו 900 מטר ירידה

מבורובץ לקחנו מונית לסופיה לקראת החזרה לארץ.

• הורידו את האפליקציה maps.me היא עוזרת בתכנון המסלול, חישוב מרחק עד ליעד וסטייה מהמסלול. אל תשכחו להוריד את המפה של בולגריה כדי שתהיה זמינה גם לא ONLINE. קישור להורדה https://maps.me/
  • צלמו כל יום את המסלול (מהמפה הפיזית) כך שלא תצטרכו לפתוח את המפה נייר ברוחות ובגשמים (בשילוב עם האפליקציה זה מאוד נח)
  • סחבו כמה שפחות, אבל היו ערוכים לתנאים קיצוניים (מעיל לגשם, מקרה קיצון של קור וכמובן מזון לשעת חירום)