טרק ב-Sycamore Wilderness Canyon, אזור Sedona

טרק של יומיים באיזור שקט ומדהים ביופיו, עם נופים מרהיבים שישאירו אתכם פעורי פה. מומלץ בחום!!

תאריך הטיולApril 2017
משך הטיוליומיים
עונה מומלצתאביב וסתיו

סדונה, הממוקמת בשמורה ,Coconino National Forest היא עיירה מדהימה ביופיה שמוקפת במצוקים העשויים סלעי חול אדומים. לא ארחיב עליה הרבה כאן כיוון שכתבנו עליה בסיפור דרך ״שלושה שבועות באריזונה״, רק אציין שזהו מקום שבעיני חובה לבקר בו.

אנחנו עשינו את הטרק ביומיים ארוכים (כ-20 ק״מ ביום) בגלל שלא תכננו נכון את המסלול, בדיעבד היינו עושים את אותו המסלול פחות או יותר ב-3 ימים.

דרכי הגעה לטרק

כדי להגיע לתחילת המסלול עושים ניווט ב-Google map לנק׳ שסימנתי במפה.
השביל המוליך לנק׳ נקרא Forest road 525C ונכון לזמן בו טיילנו הוא היה במצב מצוין ומתאים לכל רכב, הנסיעה אורכת כ25-30 דק׳ מהכביש הראשי (89A) שבין Sedona ל-Cottonwood.
אנחנו השארנו את הרכב בנק׳ המסומנת במפה (לפני ה-Trail head) כדי שנסיים בנק׳ בה נמצא הרכב. בנק׳ זו ישנו גם לילה לפני, מקום מצוין עם נוף יפה.

מסלול יום ראשון- Doggie trail עד Tailor cabin

כאמור, החננו את האוטו מהנקודה אליה נגיע בסוף הטרק.
משם, הלכנו בשביל עפר לכל רכב כ-2.3 קמ׳ עד לתחילת המסלול של Doggie trail. הDoggie trail מתחיל בעלייה קצרה שבסופה נפרש נוף מדהים של אבני חול אדומות. מצאנו לנו שם פינה נחמדה שצופה לנוף ואכלנו ארוחת בוקר.
משם המשכנו בשביל,כאשר ההליכה יחסית נוחה, וצופה על נוף מרהיב ביופיו. אחרי מספר קמ׳ השביל חוצה את נהר ה-Sycamore ובנקודת החצייה אפשר לראות בריכה יפה מצד שמאל. מומלץ לעצור לשכשך קצת בבריכה כיוון שהשביל אחר כך עולה על הגדה ויותר קשה להגיע לבריכות שבנחל.

לאחר החצייה ממשיכים בשביל ומגיעים לפיצול עם ה Basin Sycamore trail (שביל מספר 63), בו פונים ימינה. השביל ממשיך על הגדה של הנחל וההליכה בו נוחה מאוד. בשלב מסויים מגיעים לפיצול עם שביל מספר 54 (נקרא dutch kid trail) וכאן יש 2 אפשרויות. הקלה יותר היא לפנות ימינה ולהמשיך בשביל 63 העובר בתוך הנחל. האופציה הארוכה יותר היא לפנות בשביל 54 שעובר על הגדה של הנחל. אנחנו תיכננו לעשות את האופציה הקלה אך פיספסנו את הפיצול והמשכנו לשביל 54. בדיעבד, השביל שהמשכנו בו יפה ביותר ועובר ממש בתוך אבני החול האדומות. מה שכן- הוא מאריך מאוד את המסלול. אם רוצים את האופציה הקלה צריך לשים לב לפיצול (אנחנו חושבים שהפיצול הוא במקום שבו יש שלט דו כיווני שכתוב עליו Sycamore trail ).

בשלב מסויים שני השבילים נפגשים שוב וזו הנקודה שבה ישנו. מהפיצול פנינו ימינה (כלומר חזרנו קצת בשביל 63) ולאחר כמה מטרים ראינו את הTailor cabin שלידה יש מקום נוח לשים את האוהל וגם בריכה קטנה שאפשר למלא בה מים. שימו לב שהבקתה היא לא לשינה (יש בה כנראה הרבה חולדות והמבנה לא מתוחזק ויכול להיות לא בטיחותי).

מסלול יום שני- Tailor cabin ו Casner trail

לאחר ארוחת הבוקר חזרנו כמה מטרים עד לפיצול עם שביל 54 ומשם המשכנו במעלה נחל הסיקמור עם שביל 63 (Sycamore trail). השביל הולך על גדות הנחל וחוצה אותו מספר פעמים (הנחל יבש ברובו עם בריכות קטנות מידי פעם). אחרי כ-3 ק״מ מגיעים לפיצול עם הtalor cabin trail (שביל מספר 35). השביל בקטע הזה לא כל כך ברור בעיקר בחציות של הנחל. אנחנו הלכנו פשוט בתוך הנחל, אך במקרה כזה קל לפספס את השלט שמעיד על הפיצול וצריך לשים לב לטופוגרפיה ולרוג׳ומים שעל גדות הנחל שמעידים על החצייה שלו.

בפיצול לוקחים ימינה לשביל 35, שחוצה את הנחל ומתחיל לטפס למעלה . העלייה בהתחלה היא יחסית מתונה ולאחר מכן מתחילה להיות רצינית יותר. הדרך של העלייה לא נוחה במיוחד, בעיקר מכייון שיש שם הרבה עצים שנפלו ברוח ויש לעקוף אותם מלמעלה, מטה או מהצד. הקטע של העלייה יחסית משעמם כי עולה בתוך יער, אך כשמגיעים למעלה ויוצאים קצת מהסבך הנוף מדהים ביופיו.

בסוף העלייה מגיעים לשביל ג׳יפים שנקרא Casner trail (שביל מספר 8) בו לוקחים ימינה והולכים עד המקום בו החנינו את הרכב. למרות שהשביל הוא שביל ג׳יפים אנחנו מאוד נהיננו ללכת בו כי הוא עובר על קצה ההר והנוף ממנו עוצר נשימה. רק פעם אחת עבר אותנו טרקטורון, החיסרון היחיד הוא שיש עמודי חשמל לאורכו.
השביל יחסית ארוך אבל ההליכה בו נוחה. בסופו יש ירידה שהביאה אותנו עד לרכב.

• הימים ארוכים ומלאים ואפשר בכיף לחלק את הטרק ליומיים וחצי.
  • נקודה אחרונה למילוי מים- בקניון לפני שעוזבים את הנחל בשביל 35.
  • מומלץ לטייל עם מפה- אפשר לקנות בחנות טיולים בסדונה canyon outfitter
  • דובים- אומרים שיש אבל אנחנו לא ראינו :) בכל זאת תלינו את האוכל על העץ.