white mountains ומסביב

טיול לפני הצבא עם ההורים, מתחילים בבוסטון ומסיימים בניו יורק. מורכב מטיולים בפרקים לאומיים ועיירות באיזור ניו אינגלנד ובפרט באיזור ההרים הלבנים

תאריך הטיולSeptember 2022
עונה מומלצתבסתיו, בין אמצע ספטמבר עד אמצע אוקטובר, זו עונת השלכת, כל ההרים נצבעים בצבעי כתום אדום וזהו מראה מרהיב. נכון קר ויכול להיות גשם אבל אם כבר מגיעים לאיזור שווה להיות בתקופה הזו

רקע על האיזור, אופי הטיול וטיפים

איזור ההרים הלבנים מאוד מפורסם בגלל השלכת, ההרים נצבעים בכתום ואדום עז ואם אתם מתכננים טיול באיזור שווה להתאים אותו לתקופת השלכת, זה מראה חד פעמי, אם כבר מגיעים לאיזור לא שווה לפספס.

את הטיול אפשר לעשות בשתי צורות:
הראשונה, להגדיר מספר ימים מסויים בו משכרים את הרכב ולזרום, כלומר לצאת עם תוכנית כללית באיזה איזורים להיות אבל בכל יום להזמין מקום שינה בהתאם למקום שתרצו לטייל בו באותו היום.

השנייה, לעשות תוכנית מסודרת ולהזמין את המלונות מראש, זה מה שאנחנו עשינו.
מי שבוחר באופצייה זו ממליצה לו להכין קובץ מסודר עם שמות המקומות וקישורים לגוגל מאפ. זה מאוד נוח ככה לעבור בין כל לוקיישן, הכל מסודר ולא צריך להתחיל לחפש את המקומות. בנוסף, יש מקומות עם אותו שם אז שמתכננים בבית ברוגע אפשר לשים לב במפה לאיזה מקום התכוונתם. אצרף לכם את הקובץ טיול שלנו לדוגמה :)

בכל מקרה, לא משנה באיזה אופציה תבחרו אני ממליצה לכם לבחור את מקום השינה שלכם ליד המקום שבו תתחילו את היום הבא. לפי החוויה שלי אני חושבת שזה נכון לעשות את הנסיעות הארוכות בסוף היום שכבר עייפים ולא לבזבז את זמן העירנות בבוקר על הנסיעה. אם היום הבא מתחיל במקום שרחוק משמעותית מהמקום בו סיימתם את היום הקודם תבחרו את מקום הלינה באמצע, שכבר יחסוך לכם חלק משמעותי מהנסיעה בבוקר.

כמה נקודות:
- בטיול מסוג הזה חייב להשכיר רכב, זה לא אפשרי להסתדר בלי ובנוסף הנופים שרואים באוטו מרהיבים והם לגמרי חלק מהחוויה. ממליצה לכם אם אתם יותר משני אנשים (גם אם אתם שני אנשים זה נחמד פשוט זה יקר ואין הצדקה מסויימת) להשכיר רכב גדול, אנחנו לקחנו יונדאי טוסון, רכב מאוד נוח ומפנק, תזכרו שהמזוודות איתכם באוטו כל הזמן אז ביחס לכמות האנשים צריך אוטו שיוכל להכיל אותם בבגאז.
את האוטו אנחנו השכרנו מsixt עבר חלק ויש להם אחלה שירות. בעיקרון הטיול עם האוטו היה חמישה ימים אבל לקחנו את האוטו לשישה ימים (ההבדל היה 50 דולר) אנחנו הרגשנו שזה שווה לנו כדי שלא נהיה בלחץ להחזיר אותו (היה אפשר להחזיר עד השעה שבע). וגם שימו לב לעוד דבר נחמד, אני לא יודעת אם יש את האופציה הזו לכל סוכנויות הרכב אבל שווה לבדוק אם אתם גם כמונו ממשיכים לעוד טיול בניו יורק, יש סוכנויות שיש אופציה להחזיר את הרכב למקום שנמצא במרכז העיר (שלנו ספציפי היה ליד מגדלי התאומים) במקום לחזור לשדה התעופה ומשם לקחת עוד מונית/תחב"צ ארוך חזרה למרכז העיר.

- את המלונות שלנו הזמנו בבוקינג, מאוד נוח שהכל מרוכז במקום אחד וזה אתר אמין שאפשר לסמוך עליו. כמה נקודות חשובות לבדוק לפני שמזמינים: שיש מקום חנייה, תזכרו שאתם עם רכב אז לוודא שרשום שיש חנייה במלון (זה לא בעיה כל מלון שחיפשתי היה בו חנייה חינם) נקודה שנייה ארוחת בוקר, המלונות באיזורים אלו, לפחות אלו שאנחנו לקחנו הם בעיירות קטנות לרוב עיירות סקי, לא בדקתי את העניין לעומק אבל לחפש מקום פתוח בשעה שאתם יוצאים(יצאנו מוקדם לרוב בגלל הג'ט לג) שתוכלו לקנות בו ארוחת בוקר לדעתי זה קאדר. במלונות יש ארוחות בוקר חמודות, בייגלים, גבינה, ביצה ויוגורט לגמרי יחזיק אתכם עד שתמצאו מקום שאתם אוהבים.

- את הטיול עשינו אני והורי, לפי החוויה שלי הטיול היה מדוייק לנו ושילב הכל מהכל, טבע, טיולים, עיירות ואטרקציות אם אתם מחפשים רק טבע ומסלולים הייתי מתמקדת בניו המפשייר ועושה מסלולים בהרים הלבנים ומוסיפה גם את הר וושינגטון.

- הטיול יכול להתאים למשפחות, בכל פארק לאומי שהיינו בו היה שלט בכניסה שמפרט את אורך המסלולים שיש, בהתאם לגיל הילדים הייתי בוחרת את סוג ואורך המסלול.

- ממליצה להישתמש באפליקציה google earth יש באתר אופציה לפתוח פרוייקט בדרייב שבו אפשר להכניס את כל הנקודות ולסדר בסדר שאתם רוצים (אני גם סידרתי לפי צבעים שונים, צבע לכל יום) ולפתוח את הפרוייקט באפליקציה ככה זה זמין לכם בטיול ויש אפשרות גם לשלוח קישור לפרוייקט אם אתם מטיילים כמה חברה ביחד. google earth מאוד נוח כי אין הגבלה של נקודות כמו בgoogle maps ולכל נקודה שמכניסים יש קישור לgoogle maps שזה מאוד נוח לנסיעות כמו שציינתי ובנוסף מי שממשיך אחר כך לניו יורק כמונו או סתם אומר לכם טיפ כללי לתכנון טיול בעיר שמאוד עזר לי לתכנן את ניו יורק. בניו יורק היו הרבה מקומות שרציתי לבקר (בכל זאת פעם ראשונה שלי שם) אז מה שעשיתי זה פתחתי פרוייקט נוסף בgoogle earth והכנסתי לשם את כל המקומות שאני רוצה ולפי המיקומים תכננתי את הימים, אם ראיתי שמקומות X Y Z נמצאים באותו איזור אז תכננתי שנעשה אותם באותו יום ככה היה יותר נוח ולא היה הליכה ארוכה או נסיעה בסבוואי בין אטרקציה לאטרקציה. בנוסף היו מאפיות שרציתי לבקר בהן ולחלק היו כמה סניפים באיזורים שונים אז ביחס לנקודות האחרות סימנתי לי באיזה סניף לבקר.

יום 1 - בוסטון

אתחיל ואומר שאת הטיול שלנו עשינו מבוסטון לניו יורק, אז ניצלנו את ההזדמנות שאנחנו בבוסטון וקבענו לנו לילה במלון בעיר.
בדיעבד אני יכולה לומר שזה היה מאוד נחוץ בלי קשר לזה שבוסטון מהממת וארחיב בהמשך מה עשינו בה, הטיסה היא מאוד ארוכה ועדיף במיוחד לנהג לישון טוב לפני היציאה לדרך. אנחנו נחתנו בחמש בבוקר אז ככה שהיה לנו את כל היום להסתובב וביום למחרת לקחנו את האוטו ויצאנו לדרך, אם אתם נוחתים בערב ואתם לא רוצים להיות שני לילות בבוסטון אז הייתי בוחרת מאחת משני האופציות. הראשונה, לקחת את האוטו (את האוטו אוספים משדה התעופה) לישון בעיר או בעיירה קרובה מחוץ לעיר, לקום למחרת ולצאת לדרך או לישון במלון שסמוך לשדה התעופה ולקום בבוקר, לחזור לשדה, לקחת את האוטו ולצאת לדרך.

שתדעו שלהרבה מלונות יש שאטלים מהשדה למלון בחינם אז תבדקו את העניין לפני שלא תקחו מונית סתם בכל מקרה צריך לדבר עם המלון כדי שהנהג שלהם יבוא.

אם לא הייתם אף פעם בבוסטון אני ממליצה לכם לנצל את ההזדמנות ולעשות יום בעיר, בוסטון מהממת ואני עפתי עליה ממש.

עשינו את שביל החירות, זהו שביל באורך ארבע קילומטרים שעובר בין 16 אתרים היסטורים בעיר. השביל מסומן ע"י קו של אבנים אדומות על המדרכה. בעיקרון השביל מתחיל ליד הקומון פארק אבל בגלל שהמלון שלנו היה ליד הנקודה האחרונה, אנדרטת בנקר היל אז הלכנו את השביל הפוך. את המפה של השביל אפשר למצוא במלונות, יש להם מדף עם כל מיני מפות ומדריכים ובטח תמצאו שם מפה של השביל, אם אתם לא מוצאים אפשר להעזר בפקיד/ת קבלה. יש אופציה גם לקחת הדרכה למסלול אבל לפי הלוח זמנים שלנו יותר התאים לנו לעשות אותו לבד וזה לגמרי אפשרי ונוח בגלל הסימון של השביל על המדרכה לכל אורכו.

אחד כך לקחנו רכבת לאוניברסיטת הרווארד שנמצאת בעיר קימבריג' ממליצה בחום לא לפספס ביקור שם, האוניברסיטה מדהימה וזה פארק לכל דבר, אנשים מטיילים שם עם הילדים או יושבים מתחת לעץ וקוראים ספר. האוניברסיטה מאוד עתיקה ויש שם כמה מבנים מדהימים, אי אפשר כמובן להיכנס לתוך המבנים.

אחר כך הלכנו לMIT (ניצלנו את ההזדמנות שאנחנו באיזור) רק אציין שפחות התרשמנו ממנה ביחס להרווארד, המבנים מפוזרים ואין ממש מקום מרכזי כמו בהרווארד אבל חשוב לומר שאנחנו הלכנו אליה מכיוון הרווארד (זה לא היה התכנון המקורי) אם מגיעים לאוניברסיטה מהכיוון של נהר צ'ארלס אז רואים את המבנה המרכזי עם הכיפה, לא הגענו עד לשם, היינו עייפים אחר הטיסה אז חתכנו למלון
בכל מקרה אצרף לכם בסוף קישור לgoogle earth שהכנתי על בוסטון ששם יש את התכנון המקורי של היום.

עוד נקודה לגבי בוסטון, יש שאטלים של תחבורה ציבורית שהם בחינם (הקו הצהוב, אדום, כתום..) נראה כמו אוטובוס של טיול שנתי.

לגבי הכרטיסים לסבווי בגלל שהיינו רק יום קנינו פר נסיעה (נסענו פעם או פעמיים), יש מכונות בתחנות לקנות.

יום 2 - YORK

קמנו בבוקר וחזרנו לשדה לקחת את האוטו עם אחד השטאלים של המלון

שימו לב שיש כבישי אגרה בעיקרון היה לנו מכשיר שאפשר לעבור ולשלם במרוכז בסוף אבל היה גם אופציה לשלם במזומן בכניסה לכביש והעדפנו לעשות ככה כדי לא לקחת סיכונים אם זה לא בדיוק המכשיר שצריך. המחירים נעו בין 0.75 - 1.5 דולר, באופן כללי בטיול יצא לנו לשלם בין שלוש לארבע פעמים.

התחלנו את היום בנסיעה ליורק שנמצאת במדינת מיין, הנסיעה הייתה על קו החוף המזרחי.
הגענו והחננו ליד Wiggly Bridge אין בעיית חנייה מקסימום אפשר להיכנס לאחד הרחובות ולהחנות שם (החנייה בחינם בצד הדרך)
חצינו את Wiggly Bridge (הכניסה ממש מעבר לכביש) שמגיעים לצד השני יש סוג של יער וממש בכניסה מפורטים שני מסלולים, ניתן לראות במפה שם שהם מתחברים בסוף אז הלכנו באחד וחזרנו בשני וככה עשינו מסלול מעגלי קליל ונחמד ביער --> דרגת קושי קל.

חזרנו בגשר והמשכנו ללכת בשביל שיש מצד שמאל לגשר על הנהר בלי איזה מטרה מסויימת רק כדי לראות את האיזור.

לא עשינו אבל יש באיזור הזה הרבה אגמים וספציפית בנהר יורק (הנהר שהגשר וויגלי חוצה) הרבה סירות וקייקים, שווה אולי לבדוק אופציה של השכרה ולקחת קייק, סאפ או סירה לסיבוב.
באופן כללי יש ביורק הרבה מה לעשות ואולי שווה לתכנן יום שלם שם (אנחנו בעיקרון היינו יום שלם אבל הגענו רק באיזור הצהרים המוקדמים אז לא הספקנו הרבה שם)

אחר כך הלכנו לאכול ב When Pigs Fly יש שם מאפיית לחמים מהממת, לחמים מאוד מיוחדים ומאוד טעימים. אנחו קנינו כיכר לחם גבינה ואיזה ממרח וישבנו בשולחנות העץ בחוץ ואכלנו. מי שפחות אוהב צמוד למאפייה יש פיצרייה המסעדה עצמה מאוד יפה ונעימה לשבת בה אבל שווה לקחת טייק אווי ולשבת לאכול בחוץ גם כן. יש חנייה בחינם ליד.

אם המזג האוויר נוח יש הרבה חופים ביורק אחד מהם הוא Long Sands Beach ומי שאוהב לגלוש יש ליד החוף מועדון להשכיר ממנו גלשן (אנחנו לא היינו בו כי היה קר מידי אבל שווה ביקור).

ליד החוף הזה יש את המגדלור של מיין. נמצא על אי בלי גישה אבל אפשר לעמוד ממול ולראות. לא מגדלור מפואר וגדול במיוחד אבל שווה עצירה עם האוטו שם (יש גישה מלאה עם האוטו כלומר אין הליכה לשם ויש וחנייה חינם).

אופציה נוספת אם יש זמן וכוח זה לנסוע לאזור האגמים לפי התמונות זה איזור מהמם, אנחנו כבר היינו עייפים (ג'ט לג) אז וויתרנו בקובץ הPDF שמצורף יש קישור למיקום של אגם ספציפי כי זה מה שהסתדר לנו עם הדרך למלון אבל יש הרבה מקומות אחרים מסביב לעצור

ובסוף היום נסענו למלון המלון Quality Inn North Conway. מלון חמוד, די בסיסי נמצא למרגלות ההרים הלבנים לכן הרבה מטיילים ישנים שם.

יום 3 - New Hampshire

התחלנו את הבוקר בנסיעה על כביש 112, כביש 112 מלא בנקודות עצירה של תצפיות ומסלולי הליכה.
שתכננתי את הטיול קראתי בבלוג של משהי שמסבירה שיש בכניסה לכביש מקום לקנות תו חנייה לכל היום בחמש דולר, אני לא ראיתי את המקום הזה אבל בכל הנקודות שעצרנו בהם לא נדרשנו לשלם חנייה וגם לא היה בעיה של חנייה (אנחנו יצאנו מוקדם בגלל הג'ט לג אז יכול להיות שבצהרים המצב שונה)

אנחנו עצרנו ממש באופן ספונטני בשלוש נקודות שאפרט עליהן בהמשך אבל כל הכביש מלא בנקודות עצירה יש שילוט בדרך וגם אפשר לראות בגוגל מאפ את הנקודות אז ממש אפשר באופן ספונטני להחליט איפה לעצור. באופן כללי הדרך עצמה מהממת ולגמרי חלק מהטיול.

עצירה ראשונה - lower falls recreation
מקום הורס, אין ממש מסלול זה יותר שביל הליכה ליד הנהר, יש שולחנות אם רוצים לשבת או לעשות פיקניק.

עצירה שנייה - Champney Falls Trailhead
שנכנסים ליער יש כמה אופציות של מסלולים באורכים שונים אנחנו התחלנו את הקצר ביותר שלדעתי היה באורך מייל וחצי (בתחילת המסלול יש צבע על העצים, הצבע ילווה אותך לאורך כל המסלול וכשלא ברור מה הדרך תחפשו אותו) המסלול היה נחמד אבל הוא כן קצת קשה וקצת הסתבכנו עם הסימונים (עוד לא הבנו את העניין של הצבעים) ולא היינו מוכנים לזה פיזית ונפשית (המטייל שפגשנו היו עם נעלי טיולים ומקלות הליכה ממש מצויידים ואנחנו לא) אז באמצע הסתובבנו חזרה ולא הגענו עד המפלים.

עצירה שלישית - Pemigewasset Overlook
נקודת תצפית מדהימה, זה מראה שאי אפשר להסביר וגם בתמונות אי אפשר להעביר את זה, תחושה עוצמתית כזו.

בסוף הכביש מגיעים לעיירת סקי בשם לינקולן, שם הלכנו לעשות אומגה (zipline) בAlpine Adventures
יש שני סוגים (הולך לפי הגובה) אני עשיתי את הסוג שמגיע גבוה יותר, ממולץ לקנות כרטיסים לפני שלא יהיה מצב שאין מקום. בזמן שהייתי שם ההורים שלי הסתובבו בעיירה, הם אמרו שאין שם יותר מידי מה לעשות אז אין צורך להגיע אם זה לא לסנפליג או לכל אטרקציה אחרת שיש שם. ב- Alpine Adventures יש עוד אטרקציות אחרות אם אתם לא חובבי אקסטרים גם כאלו שמתאימים לילדים קטנים כמו פארק חבלים. באופן כללי רק אציין שהצוות מאוד נחמד ומקצועי.

לאחר מכן נסענו לecho lake, הגענו לשם די בטעות רצינו לעשות מסלול שנמצא ליידו והתבלבלנו במקום ההתחלה של המסלול. אגם הורס, אפשר להיכנס ואפשר גם לשכור סירת פדלים וקייקים (אתם ממש תראו את המקום של ההשכרה ליד הכניסה) באופן כללי זה גם חניון לקרוונים אז מי שעושה טיול קרוונים יש שם מקומות חנייה ואפשרות להתחבר לחשמל (צריך לשלם כדי להתחבר לחשמל, לא שמתי לב כמה).

המשכנו למקום החנייה הנכון ליד תחילת המסלול Artists Bluff בקובץ הPDF מצורף המיקום. מסלול הליכה מעגלי עצמאי ליד האגם 2.4 ק"מ, שעה הליכה
שמגיעים יש שלט שמסביר את אורך המסלול, תעקבו אחרי הצבע האדום שמסומן על העצים
רמת קושי --> בינוני עד קשה רוב המסלול הוא עלייה, יש שני פיקים של עליה ממש תלולה לראש שני ההרים, אל תוותרו על זה! הנוף פשוט וואו, אם קשה לכם אז לפחות לעלות על אחד.
ממליצה לכם להוריד את האפליקציה alltrails יש גם אתר, אפשר לחפש את המסלול ויהיה לכם מפה וגם תראו את המיקום שלכם על המפה.
המסלול הוא מסלול מעגלי אבל יש בו שתי נקודות שבהם עולים לראש של שני הרים שזה קטעים קווים (הלוך חזור) אפשר לראות ממש בבירור במפה אצרף לפה גם תמונה.
המסלול כביכול מעגלי אבל יוצאים מההרים לכביש הראשי (בערך מול החנייה של echo lake ואז צריך ללכת לצידי הכביש עוד קצת עד לאוטו זה כאילו חלק מהמסלול)

ובסוף היום נסענו חזרה לאותו מלון שישנו בלילה לפני Quality Inn North Conway.

יום 4 - shopping

זה היה יום גשום אז התכנון לעשות קניות בו היה נכון, רצינו לפני הקניות ללכת לEcho Lake State Park (זה לא האגם מהיום לפני זה אחד אחר שנמצא רבע שעה נסיעה מהמלון שלנו) הכניסה לפארק עולה 4 דולר לבן אדם אפשר להזמין מקום לפני (עד 30 ימים לפני), לפי מה שקראתי יש שם מסלול שמקיף את האגם. אז בבוקר ירד גשם שלא איפשר לנו ללכת אליו אז התחלנו את היום בקניות שאפרט לכם בהמשך איפה כדי ואיך אפשר להוריד את העלויות. נסענו בסוף הקניות אחרי שהפסיק הגשם אבל הפארק היה כבר סגור, שימו לב שהפארק פתוח מתשע עד שש אבל תתעדכנו באתר שלהם לגבי השעות כשתתכננו את הטיול.

אז לגבי הקניות
אתחיל ואומר שניו המפשייר פטורה ממס לכן אם אתם מתכננים לקנות כדי לנצל את הפטור ממס ולעשות שם את הרכישה הגדולה. באופן כללי אציין שבארה"ב המס לא נכלל במוצר, המס נוסף בקופה, המס זה קצת פחות מתשע אחוזים אז קחו את זה בחשבון שאתם קונים.

אנחנו הלכנו לאוטלט בשם Settlers Green Outlet Village שנמצא במתחם של המלון שלנו
המתחם פתוח מעשר ועד שש (יש חנויות בודדות שעד שמונה אפשר לראות את כל הפרטים באתר שלהם)
אז כמה טיפים להוזיל את העלויות :
- יש בכל חנות מדף או שניים של בגדי חיסול (Clearance) תתחילו בו שם יש את המוצרים הכי זולים.
- ספציפית למתחם אוטלטים שלנו היו קופונים שהוזילו עוד יותר את העלויות, לדוגמה אם קונים בליוויס מעל מאה דולר יש הטבה של 10 דולר פחות, מאוד נחמד (אין קופון לכל החנויות)
- והטיפ האחרון לעשות חבר מועדון, בקופה הם יציעו לכם, זה יתן 10 אחוז הנחה על הקנייה.

את הקופונים ניתן להשיג באתר של מתחם האוטלטים, אצרף לכם קישור בסוף לאתר שלהם.

בערב נסענו למלון הבא שלנו Comfort Inn & Suites Near Burke Mountain מלון מאוד מפנק שבחורף משמש כקלאב הוטל למי שבא לעשות סקי, מאוד ממליצה וגם אוסיף ואומר שזה המלון עם הארוחת בוקר הכי מפנקת שיש (ביחס לאמריקה)
הנסיעה הייתה יותר ארוכה מכיוון שתחילת היום הבא היה מאוד רחוק מאיתנו אז רציתי שאת רוב הדרך נעשה בלילה שלפני, ממליצה לכם לתכנן גם ככה.

יום 5 - Vermont

התחלנו את הבוקר בנסיעה לעיירת stowe, זו הנקודה הכי צפונית שהגענו אליה בטיול, מי שמעוניין אפשר להמשיך לגבול עם קנדה שנמצא לא רחוק משם.

בstowe יש דבר אחד מרכזי לדעתי שהוא חובה בטיול הזה וזה להשכיר אופניים. יש שם מסלול באורך חמישה מייל (הוא לא מעגלי אז זה יוצא בסוף 10 מייל) סלול ונוח מאוד לרכיבה (לא חלק מהכביש אז אין סכנה). אפשר לעשות את המסלול הזה גם בהליכה אבל אני ממליצה לכם לגוון, עד שיש תשתית נוחה, שווה לדעתי לנצל את זה ובנוסף בהליכה זה קצת קשוח ללכת כל כך הרבה והנופים מהממים אז חבל לפספס.

אנחנו השכרנו את האופניים מA.J's Ski and Sports זה עולה 12 לשעה לבן אדם או 25 לארבע שעות(ממליצה לקחת את זה) ויש גם אופציה להוסיף כיסא תינוק או עגלה לילדים אז זה מאוד נוח אם יש ילדים קטנים. בחנות יסבירו לכם איך להגיע לשביל.
יש שם עוד חנויות אופניים, אם המחיר יקר לכם כדי אולי לבדוק עוד אופציות.

הרכיבה עצמה מאוד ציורית וגם די שטוחה, פה ושם יש עליה על איזה גשר אבל חוץ מזה די שטוח
בדרך יש ספסלים לשבת ובסוף החמישה מייל יש ממש שולחנות פיקניק אז אפשר לקנות מוצרים בסופר לפני ולעשות שם פיקניק אנחנו בדרך חזור ראינו שלט של בית קפה שהיה מונח ליד השביל רכיבה אז הלכנו אליו ואכלנו שם ואחרי המשכנו את הרכיבה והחזרנו את האופניים, לכן אני ממליצה לקחת את הארבע שעות, הרכיבה עצמה לוקחת בערך שעתיים אם לא עוצרים הרבה אבל אם רוצים לאכול באמצע (אני ממליצה) אז עדיף כבר ארבע שעות וזה גם הבדל רק של דולר.

אחר כך המשכנו לMontpelier שזו עיר הבירה של ורמונט, ממליצה לכם למצוא מקום חנייה בכניסה לעיר ולהסתובב בה ברגל (העיר לא כזו גדולה אז זה לא בעיה).
לא היה לי תוכניות מיוחדות לעיר, הסתובבנו ראינו את הבית המחוקקים של ורמונט שבולט בכיפה הזהובה שלו. היינו בתחילת העונה של השלכת, חנויות הראווה כבר עוצבו לאלווין אז זה נתן אווירה חמודה. באמצע הסיבוב שלנו התחיל לרדת גשם אז נכנסנו לסופר לתפוס מכסה ולקנות קצת ירקות שהיו לנו מאוד חסרים בארוחות שם. ממליצה להיכנס לאחד הסופרים בטיול זה ממש נחמד לראות וגם יש להם פירות יער טריים שאין בארץ ואננסים חתוכים, בקיצור ממולץ.

שסיימנו את היום המשכנו למלון האחרון שלנו לפני הכניסה לניו יורק, Fullerton Inn, לא מומלץ בכלל! הסיבה היחידה שהזמנתי אותו הוא המיקום שלו אבל אחרי שלידו ראיתי שיש עוד הרבה מלונות אחרים ממליצה לכם ללכת למקום אחר.

מMontpelier לניו יורק הנסיעה היא שש שעות לכן רציתי מלון שנמצא במרחק של בערך שעה וחצי מMontpelier כדי שביום שאחרי לא ניסע במצטבר כל כך הרבה אבל שגם לא תהיה לנו נסיעה לילית ארוכה מידי.

יום 6 - נסיעה לניו יורק

התחלנו את היום בנסיעה יחסית ארוכה של שעתיים לPittsfield State Forest (רציתי שנעשה כבר חלק משמעותי מהנסיעה לניו יורק) בכניסה לפארק יש שלט עם אופציות של מסלולים אנחנו בחרנו באחד מהם ועשינו אותו, השבילים היו מסובכים ולא הכי ברורים לעומת פארקים אחרים אז קחו בחשבון. יש בעיקרון אנשים שם, אפשר לבקש עזרה אבל שאנחנו היינו הם היו באמצע פעילות גיבוש לעובדים אז לא היה כל כך את מי לשאול.

בדרך לPittsfield State Forest עברנו בכביש שחוצה שני אגמים, משהו מהמם אז חזרנו לשם וישבנו לשפת אחד האגמים ועשינו פיקניק. קוראים לאגם Lake Onota

אחר כך התחלנו באופן רישמי את הנסיעה לניו יורק נסיעה של בערך שעתיים וחצי לא תכננתי מראש מקום לעצור, אמרתי נזרום. בדרך ראינו שלט לעוד אגם ונכנסנו לאגם קוראים Pelton Pond ויש שם מסלול קליל שמקיף את האגם, יש הסבר בכניסה למקום.

זהו סיימנו את הטיול בטבע והמשכנו את הנסיעה לניו יורק.

• תכינו קובץ שכולל את כל התוכנית טיול שלכם וכולל גם קישור לקובץ השכרת הרכב, זמני טיסות, מספרי טיסות בקיצור הכל ולהפוך לPDF כדי שלא יזוז שפותחים בטלפון.