Road Trip ב-Washington st ו-Oregon

טיול של יותר משבועיים במדינות וושינגטון ואורגון road trip Washington st & Oregon

תאריך הטיולSeptember 2018
עונה מומלצתאפריל עד אוקטובר

וושינגטון סטייט - העיר סיאטל

חמישה ימים במדינת וושינגטון
סיאטל -
את הטיול התחלנו שלושה חברים.
הגענו לסיאטל ובילינו בעיר כיומיים, העיר מדהימה ויש בא מלא דברים לעשות אני לא אפרט פה את כל הדברים כי יש מספיק מדריכים באינטרנט על העיר הזאת אבל כן אמליץ על כמה מקומות ספיציפים:
בילוי בעיר- יש איזור שנקרא capitol hill וזה האיזור של הפאבים, פאב שהייתה בו אווירה נחמדה נקרא unicorn והוא מציעה קוקטיילים מאוד מיוחדים.
דרומית משם יש בר הופעות בשם the crocodile יש שם הופעות ממש טובות בדרך כלל של אמנים מקומיים כולם מחכים לנירונה הבא (;
מקום מומלץ לאכול הוא biscuit bitch שמגיש אוכל מקומי טעים וזול (יחסית).

וושינגטון סטייט - הפארק הלאומי נורת' קסקדס

הגענו לפארק עקב דחייה בשייט לוויתנים שעשינו.
אחד הפארקים היותר יפים לדעתי בארהב, אין לי המלצה על מסלולים מסוימים פשוט ללכת ולשאול במרכז מבקרים, יש אפשרות להגיע לגליישרים.
ממליץ לפנות לזה לפחות יומיים הפארק ענק.
בנוסף לא לקחו מאיתנו כסף על שינה או כניסה (בדרך כלל לוקחים כסף בפארקים).

וושינגטון סטייט - Anacortes Whale Watch

אחד הדברים שהכי רצינו לעשות הוא לעשות שייט לוויתנים.
הגענו לעיירה שושכנת ממש על הגבול הימי של בריטיש קולומביה Anacortes (במהלך הסיור גם עוברים לקנדה), צריך לציין שאת ההזמנה עשינו יום לפני דרך החברה (https://www.island-adventures....), הסיבה שעשינו דרכם היא שהם מבטיחים סיור נוסף במידה ולא ראיתה לוויתנים דבר שהסיכוי לו הוא קרוב לאפסי.
הסיור עולה 100 דולר +, האם זה שווה? תלוי בבן אדם ובמה שהוא אוהב, אתה מגיע ממש קרוב ללויתנים אך המחיר לדעתי מופקע.

קנדה - ונקובר

לונקובר הגענו די במקרה כי היה לי בעיה עם הויזה.
בסך הכל שהינו שם יומיים.
העיר ממש נחמדה ובאמת מציע מלא דברים כמו אוכל, ברים ואתרי תיירות שונים.
האווירה בעיר ממש נחמדה.
אנחנו בעיקר לקחנו את הימים האלו כדי לנוח ונטו לצאת לבלות.

וושינגטון סטייט - bridal vell falls

את היום האחרון בילינו במפלים שנמצאים okanogan - wenatchee national forest.
המסלול קל ומאוד נוח ונגיש לכולם, כל המסלול לוקח משהו כמו שעתיים.

אורגון - פורטלנד

איזו עיר! אנחנו בסך הכך היינו שם 4 ימים בכולל
באמת שפורטלנד מציע הכל בקטן וטוב, בעיר אין דברים גדולים הכל קטן ואיכותי.
העיר מחולקת לשתיים מזרח ומערב על ידי נהר, המקומיים טוענים שבצד המזרחי גרים המקומיים האמיתיים (צד הרבה יותר היפסטרי) ובצד המערבי גרים החברה החדשים שמה כם האזור בצד המערבי חדש יותר.

צד מזרחי -
אזור אלברטה מלא בברים ובאוכל טוב, יש כל כך הרבה מקומות שקשה לי לתת הכל אבל:
מסעדות - radio room, corzetti, the shed garden cafe.
גלידה - salt & straw אולי הגלידה הכי טעימה שאכלתי אי פעם.
ברים - the knock back, hale pele, rontoms.

הצד המערבי -
איזור שהרבה יותר מזכיר את אמריקה ממה שאנחנו חווינו גם הרבה יותר תיירים.
מסעדות - פשוט לכו לפוד טראקס באדלר סטריט, טעים וזול, pine street market.
מועדונים - the barrel room, the tube, dixie taver.
ברים - river pig saloon, luc lac.
צריך לציין שבפורטלנד אין מיסים.
מבחינת תחבורה ציבורית רוב ההתניידות היתה בליים ובבירד (למי שלא מכיר קורקינט חשמלי להשכרה).

וושינגטון סטייט - gifford pinchot national forest

אז לפני שהתחלנו את אורגון קפצנו עוד פעם לוושינגטון לביקור של יומיים בgifford pinchot national forest.
ביום הראשון הלכנו למפלים falls creek falls, הליכה קצרה ונחמדה בסביבות השש קילומטר הלוך וחזור.
ביום השני היינו ב silver star mountain ed's trail , מסלול שממנו אפשר לראות את שלושת ההרים הר הווד, הר אדם והר הלנס שהוא בעצם הר געש, שלושת ההרים מושלגים והנוף מהפסגה מדהים, המסלול די ארוך בסביבות ה15 קילומטר מכיוון שרכב פרטי לא יכול להגיע לתחילת המסלול והעלייה למסלול קשה מאוד.

אורגון - multnomah falls

המפל השני בגודלו בגובה בארה״ב, ממש ללא הליכה.
בעיקרון היינו אמורים לעשות מסלול מדהים ביום הזה בשם oneonta gorge trail אבל המסלול סגור עקב שריפה שהייתה באזור, הייתי ממליץ לבדוק אם הוא פתוח למי שמגיע.
כדרך אגב שריפות באורגון הן דבר שכיח וקורות לעיתים קרובות יש לשים לב לשילוטים שיש בדרך המציגים את הסיכון לשירפה באוטו היום.

אורגון - הר הווד

ההר הכי מפורסם באזור מכיוון שרואים אותו מכל מקום במדינה.
אנחנו היינו שם כיומיים.
miror lake - אגם השוכב קרוב מאוד להר ביום ללא רוח ההר משתקף באגם, מסלול קצר ונחמד, ללא ספק אחד המקומות היותר יפים בטיול ללא ספק.
ramona falls - המסלול יפה מאוד ומגיע מאוד קרוב להר בדרך חותים נחל ובסוף מגיעים למפל מדהים, המסלול באורך של 11 קילומטר בערך.
אחרי שסיימנו בהר הווד המשכנו לעיירה בשם בנד שמשווים אותה לבולדר שבקולורדו, מקום יפה שלא מזכיר כל כך את ארה״ב במהלך הדרך לשם הנוף משתנה לסוג של מדבר ממליץ בחום לעשות את הדרך.

אורגון - crater lake national park

פארק לאומי קטן מאוד שבאמצע יש אגם שנוצר בתוך לוע של הר געש.
ההר מאוד גבוהה בסביבות ה2500 מטר ( הנקודה שאנחנו טיפסנו אליה) ולכן יש שם שלג בעונות החורף.
באמת תופעת טבע אדירה.
לא חייבים לטפס בשביל הנוף.

אורגון - umpqua national forest

toketee falls - הליכה קצרה אל נוף של מפל גדול שנשפך אל למעיין, אסור לרדת למעיין אבל אנחנו ועוד הרבה אחרים ירדנו למטה ונכנסנו למים הקפואיים.
umpqua hot springs - בין המעיינות החמים היותר יפים שהייתח בהם יושב על חלק בהר ופשוט משקיף על הנחל שעובר שם, יש מספר בריכות הגבוהות השניים הראשונות חמות ממש.

אורגון - יוג׳ין

עיר שבילה שוכן האוניברסיטה של אורגון, מומלץ ללכת למשחק פוטבול של הדאקס.
ליד האונברסיטה יש ברים נחמדים שמלאים בסטודנטים ובאווירה צעירה.
נשארנו בעיר כיומיים.

אורגון - בלו פול

הליכה של 9 קילומטר הלוך חזור לבלו פול.
לא סתם קוראים לה ככה זה כנראה המים הכי כחולים והכי צלולים שתראו.
אפשר להיכנס למים אבל הם קפואים כמו קרח.
אחרי הבריכה הלכנו למעיין חם 7 דקות נסיעה משם שיושב על שפת הנחל, המעיין לא יותר מדי חם לכן לא כדאי ללכת ביום קריר.

• turo - לא להשכיר דרכם אומנם יותר זול אבל הם חייבו אותנו ב500 דולר על שריטה שלא עשינו. הזול יוצא יקר בסוף.
  • ioverlander - אפליקציה למציאת מקומות לינה כמו חיניונים למכוניות או אוהלים, אולי האפליקציה שהכי עזרה לנו.
  • yelp - אפליקציית תיירות עוזרת למצוא כל מה שתרצו בממשק ממש קל למשתמש
  • maps.me - אפליקציה להורדות מפות שניתן לנווט ללט אינטרנט חשוב מאוד ברוב המקומותץ בארהב אין קליטה ואז אין איך לנווט.
  • google maps - פשוט להכין רשימה ולדקור מקומות הכי קל להתנייד ככה.
  • תנסו לא לישון בפארקים לאומיים גם לוקחים כסף וגם יש שם מלא חוקים.