איי הגלאפגוס - טיולי יום, חיות, צלילות ונופים

טיולי יום בגלאפגוס. כמה שיותר חיות ומקומות, לא בהרבה זמן ולא בהרבה כסף

תאריך הטיולMay 2014

איי הגלאפגוס הם קבוצות איים געשיים באוקיינוס השקט הנמצאים על קו המשווה, בשליטתה של אקוודור.
המיוחד במקום, זה המגוון הרב של בעלי חיים מיוחדים, שחלקם ניתן לראות רק פה, שלא נרתעים ולא בורחים מבני האדם ואפשר להתקרב אליהם עד למרחק אפסי (מבקשים לשמור על מרחק של 2 מטר לפחות מהחיות)

פתיחה

לצערי, יצא לגלאפגוס שם של 'חלום שלא יכול להתגשם' או של 'חלום שיתגשם כשניצא לפנסיה' בעיקר בגלל המחיר היקר ביחס לזמן השהייה. נכון, זאת באמת חוויה יקרה, אבל גם לא חייבת להיות כזאת יקרה כמו שאומרים.
יש כל מיני דרכים לשהות באיים, שייט של כמה ימים, סיורים יומיים, סיורים עצמאיים וכו'.
אני ניסיתי לראות כמה שיותר חיות ומקומות מיוחדים בזמן יחסית קצר ובתקציב מוגבל, ובחרתי בסיורים יומיים (day tours), כל יום יוצאים לאי אחר עם קבוצה ומדריך וחוזרים בערב לאי המרכזי סנטה קרוז, סגרתי הכל תחת אותה סוכנות כך שקיבלתי הנחות.
בנוסף עשיתי יום צלילות דרך סוכנות אחרת.
היתה חוויה בלתי נשכחת, כן יחסית יקר לשאר הטיול בדרום אמריקה אבל ללא ספק שווה כל שקל שהוצאתי!

יום ראשון - הגעה סידורים ואי סנטה קרוז

המראנו מוקדם בבוקר מגוויאקיל (אקוודור), ונחתנו בשדה תעופה בלטרה (צמוד לאי המרכזי סנטה קרוז).
שילמנו 100 דולר כניסה לגלאפגוס, ועלינו על אוטובוס שלוקח למעבורת (אוטובוס של החברת תעופה ללא תשלום), הגענו למעבורת קטנה שלוקחת בעצם לאי סנטה קרוז, שייט של פחות מ 10 דקות ועולה דולר, לאחר שחצינו עם המעבורת לקחנו אוטובוס לעיירה פוארטו איורה, העיירה המרכזית באי. (אין איפה להתבלבל 99% מהאנשים עושים את אותו מסלול כך שפשוט הולכים עם כולם).
ירדנו מהאוטובוס במרכז העיירה והתחלנו לחפש הוסטל לישון בו, לאחר המלצות מחברים וחיפוש קצר הגענו לבחור בשם חואן שמנהל בביתו הוסטל בשם casanostra, ההוסטל יחסית רחוק מהמרכז (10-15 דקות הליכה) אבל יחסית זול לשאר המקומות שבמרכז (10 דולר ללילה במקום 15 דולר). התמקמנו בחדר והתחלנו להסתובב בעיירה לחפש סוכנויות ולהתחיל לסגור דברים (זמננו קצר ויש הרבה דברים להספיק) נכנסנו למספר רב של סוכנויות שמענו מה יש להם להציע מחירים, אטקציות, וכו' ולאחר סקר שוק קצר נכנסנו לסוכנות galapgos mocking bird של פבלו וגבריאלה ולאחר יחס חם, מחירים סבירים והמלצות מהחברה שהיו פה כבר החלטנו לסגור דרכם את כל הסיורים היומיים לימים הקרובים.
מכיוון שסגרנו הכל דרכם הוא עשה לנו הנחה נחמדה. שילמנו לו על שני הסיורים הראשונים ובהמשך נשלם לו את השאר.
המשכנו לסוכנות צלילה שהומלצה לנו בחום מחברים שפגשנו בדרך, sope diving של חיימה ושני ילדיו ישראל ודסירה (כן כן כתוב לו בתעודה ישראל) וסגרנו איתם צלילה לעוד כמה ימים.
המשכנו להסתובב באי, במזח ובפארק נחמד שיש בו צבי יבשה גדולים, אכלנו במסעדה בשם קפה ארנן וחזרנו להוסטל.

יום שני - אי איזבלה

הסיור הראשון היה באי איזבלה, יצאתי מסוכנות ב 7 בבוקר למזח ושם פגשתי את הקבוצה והמדריך להיום.
שטנו שעתיים וחצי לאי (שייט לא קל), הגענו לאי שמלא בכלבי ים משוטטים ואיגואנות ענקיות.
שילמנו 5 דולר כניסה לאי ונסענו ללגונה עם פלמינגויים, משם נסענו למרכז המבקרים, פארק גדול של צבי יבשה מכל הגדלים, מצבים בגודל כף יד עד לצבים שמגיעים עד לברך ויותר. הסתובבנו ושמענו הסברים מרתקים על אוכלוסיית הצבים באי, בגלאפגוס ובכללי.
נסענו לחוף נחמד שם הסתובבנו שעה, נכנסנו למים, ראינו סרטנים שחורים וכתומים, איגואנות יבשה גדולות והצטלמנו.
המשכנו לארוחת צהריים טעימה במסעדה.
אחרי האוכל שטנו לאי קטן נוסף, בדרך ראינו פינגווינים וציפור בוביז כחולת הרגליים. הגענו לאי ועליו טיילנו חצי שעה, האי יחסית צעיר וקיבלנו הסבר מהמדריך על השינויים שקורים במהלך השנים לקרקע ולאוכלוסיית החיות. ראינו המון איגוואנות וקיבלנו הסבר גם עליהן.
המשכנו למקום נוסף שם קיבלנו ציוד שנורקלים, קפצנו מהסירה והתחלנו לשנרקל, שחינו עם כלבי ים וקצת צבי ים. עלינו חזרה לסירה וחזרנו חזרה לסנטה קרוז (שעתיים קצת יותר רגועות). הגענו ב 17:00 לסנטה קרוז.
עלות: 115 דולר (במקום 120 דולר)
כלול במחיר: מדריך, סירה לכל היום, ציוד שנורקלים, ארוחת צהריים.
אטרקציות: סיור רגלי באי, שנורקלים
חיות: כלבי ים, צבי יבשה ענקיים, סרטנים שחורים וכתומים, איגוונות יבשה צבי ים, פינגווינים, ציפור הבוביז.

יום שלישי - אי סנטיאגו וברטולומה

יצאנו ב 6:00 בבוקר מהסוכנות בהסעה לצד השני של האי (ליד שדה תעופה), עלינו על סירה יחסית מפוארת ושטנו במשך שעתיים מאוד רגועות לאי סנטיאגו, אכלנו ארוחת בוקר על הסירה וישבנו על הסיפון.
ירדנו ליד חוף יפה, קיבלנו ציוד שנירקול ושנירקלנו עם פינגווינים וכלבי ים
המשכנו לאי ברטולומה, שם עלינו במשך חצי שעה בערך תוך כדי הסברים של המדריך לתצפית מדהימה על שני מפרצים יפים.
ירדנו חזרה לסירה ושטנו למקום נוסף בו שנירקלנו וראינו הרבה סוגים של דגים, חזרנו חזרה לסירה, אכלנו ארוחת צהריים ושטנו לסנטה קרוז. בדרך ראינו את הציפור עם החזה האדום המתנפח שעפה סמוך לסירה לאורך כל הדרך ממש קרוב אלינו.
חזרנו לסנטה קרוז בשעה 18:00.
עלות: 160 דולר (במקום 170)
כלול במחיר: מדריך, הסעה, סירה לכל היום, ארוחת בוקר, ארוחת צהרים, ציוד שנורקל.
אטרקציות: שני אתרי שנורקלים, סיור רגלי באי
חיות: פינגווינים, כלבי ים, להקות דגים, סרטנים גדולים, הציפור עם החזה האדום.

יום רביעי - אי פלוריאנה

יצאנו ב 8 בבוקר בסירה לכיוון האי פלוריאנה. שייט של שעתיים קשות מאוד.
הגענו לאי ועליו המון כלבי ים ואיגאוונות על המזח, עלינו על הסעה שלקחה אותנו למסלול בטבע בו ראינו צבי יבשה ענקים, שמענו- תוך כדי המסלול על ההיסטוריה של האי וביקרנו בנביעה של מים מתוקים - הראשונים שמצאו באיים, הסתובבנו במערות ובפסל של הפרצוף, היה יפה ומעניין מאוד.
הלכנו ברגל לחוף השחור, חוף שהחול שלו שחור ושם קיבלנו ציוד שנורקלים ושנירקלנו עם המון צבי ים ענקיים. אכלנו ארוחת צהריים וחזרנו חזרה לסנטה קרוז, בדרך הסירה עברה ליד חלק מהאי וראינו שם פינגווינים, בוביז והרבה סוגים שונים של ציפורים.
עלות: 80 דולר (במקום 85 דולר)
כלול במחיר: מדריך, סירה לכל היום, ציוד שנורקלים, ארוחת צהריים
אטרקציות: סיור רגלי יחסית ארוך, שנורקלים
חיות: כלבי ים, צבי יבשה ענקיים, צבי ים, איגוואנות, בוביז, פינגווינים, ציפורים מסוגים שונים.

יום חמישי - יום צלילות ליד האי סיימור נורטה

סגרנו יום צלילות הכולל שתי צלילות וארוחת צהריים.
יצאנו בבוקר במוניות (כלול במחיר) לכיוון הצד השני של האי, שם העמסנו את הציוד לסירה ושטנו לכיוון האי סיימור נורטה.
עשינו צלילת בדיקה ובדקנו שכל הציוד תקין והמשקל מתאים, שטנו לאתר הראשון, קיבלנו הסבר על הצלילה הראשונה ועל סוגי החיות שסביר שנראה והסימון שלהם במים, התחלקנו לקבוצות של 4 עם כל מדריך וצללנו בעומק 20 מטר.
ראינו המון כרישים שקצה הסנפירים שלהם לבן, להקות דגים מטורפות של מיליוני דגים וכלבי ים ששיחקו עם הכרישים.
לאחר 30 דקות צלילה עלינו חזרה נחנו ואכלנו צהריים.
בזמן שנחנו חברה שעשו צלילות הכרות צללו אז אנחנו עשינו שנורקלים ושיחקנו עם הכלבי ים במים.
שטנו לאתר השני, קרוב לראשון, קיבלנו הסבר וצללנו בעומק של 18 מטר.
ראינו גן צלופחים ענקי, כריש פטיש בודד שעבר לשניה לידנו, להקות דגים מטורפות וחתול ים. לאחר זרמים חזקים ושחיה נגדם עלינו אחרי 35 דקות בערך.
קיבלנו נישנושים וחזרנו חזרה לסנטה קרוז. חזרנו יחסית מאוחר קיבלנו את התמונות מהצלילה וחזרנו להוסטל.
מחיר: 130 דולר
כלול במחיר: סירה לכל היום, מדריך, ציוד מלא ואיכותי (מדידות יום לפני), ארוחת צהריים, תמונות מגו פרו של המדריך.
חיות: כרישים שהקצה שלהם לבן, כריש פטיש, להקות של מיליוני דגים, צלופחים, חתול ים, כלבי ים.

יום שישי - אי סן כריסטובל וקיקר רוקס

שטתי לאי סן כריסטובל ושם פגשתי את המדריך והקבוצה.
שטנו לחוף נחמד והלכנו על החוף ללגונה נסתרת ראינו ציפורים וצדפים משם הלכנו לעוד אזור על החוף, מקום יפה. שנירקלנו בחוף, נועד בעיקר לאלו שלא יודעים לשנרקל כדי להתרגל לפני השנירקול בקיקר רוקס, לא ראינו כלום במים.
עלינו לסירה אכלנו ארוחת צהריים והמשכנו לכיוון הקיקר רוקס.
הגענו לסלעים לבשנו את הציוד שנירקול וקפצנו למים, שנירקלנו מסביב לסלעים וראינו צבי ים, לאחר המלצה מחברים שהיו יום לפני לצלול בחריץ הקטן ולא הגדול כי יש שם יותר חיות, ביקשנו רשות מהמדריך להתפצל מהקבוצה ונכנסנו לחריץ הקטן יותר, שם ראינו זוג כלבי ים ששיחקו איתנו מלא המשכנו לצלול וראינו להקת כרישי גלאפגוס, קצה הסנפירים שלהם שחור, שוחים מתחתינו. שאר הקבוצה פיספסה את הכרישים משום שלא נכנסו לחריץ הקטן לכן מומלץ בחום.
חזרנו לאי סן כריסטובל ומשם עלינו על סירה חזרה לסנטה קרוז הגענו בסביבות 17:00

יום שביעי - נפרדים וחוזרים לקיטו.

נסעתי על הבוקר במונית לטרמינל במטרה לעלות עך אוטובוס לשדה תעופה ובדרך עצרנו ליד מונית שהציאה לקחת אותי לשדה ברגע שהא תתמלא במחיר של 3 דולר. תוך 5 דקות היא התמלאה ונסענו למעבורת. לקחנו מעבורת לצד השני, עלתה דולר, עלינו על אוטובוס לשדה תעופה, ללא תשלום, המראתי ב 10:20 ונחתתי ב 15:00 בקיטו.

• לסגור הכל דרך אותה סוכנות ולהוריד במחירים (הם עושים הנחות)
  • להוציא כסף מזומן באקוודור לפני ההגעה לאיים, לא תמיד הכספומטים באיים עובדים ויש עמלה של 16% כשמגהצים באשראי.
  • אם מתכננים לקנות משהו במיוחד, ציוד צלילה, מזכרות, ציוד צילום וכו' לקנות באקוודור לפני כי בגלאפגוס הכל יותר יקר ובהרבה.
  • לקנות מצרכים בסופר ולבשל בהוסטל, מוזיל את השהייה בהרבה מאוד.
  • לקנות כרטיס טיסה כמה שיותר זמן מראש ומומלץ דרך האתר של החברה עצמה (lan או tame)
  • לא עשיתי קרוז אבל סוכנות ממולצת לסגור קרוז בדקה ה-90 היא travel agency los viajes de darwin
  • כמובן שמצלמה חובה ואם מתכננים לשנרקל ולצלול מצלמה למים מוסיף המון המון. להשכיר גו פרו עולה בערך 50 דולר ליום ולא תמיד יש פנוי.
  • מקומות שלא הייתי בגלל חוסר בזמן והייתי רוצה להיות: חוף טרטוגה באי סנטה קרוז, לילה באי איזבלה ותעלות הלבה והכרישים שם, לילה בסן כריסטובל ויותר זמן באי עצמו, סיור יומי לאי סנטה פה (כולל דייג ושנורקלים), יום צילות נוסף באתר גורדן רוקס (האתר הכי מומלץ אבל דורש ניסיון בצלילות בגלל הזרמים החזקים שיש שם).
  • לראות כמה שיותר חיות מיוחדות זה לא בהכרח להיות בכמה שיותר איים, יכול להיות בקרוז סביב אי אחד תראו יותר חיות מאשר סיור ב 4 איים שונים....