Gap of dunloe באופניים

טיול יום באופניים ל-gap of dunloe שליד קילרני במחוז kerry. טיול לא מאוד קשה עם נופים משוגעים ותחושת wilderness רק כמה קילומטרים מקילרני.

תאריך הטיולJuly 2023
משך הטיוליום אחד
עונה מומלצתאביב-קיץ צריך לקחת בחשבון שבאירלנד כמו באירלנד יכול לרדת גשם כל יום

היו לי יום וחצי להעביר לפני שאני יוצא ל-dingle way והחלטתי להעביר אותם בקילרני שצמודה ל-killarney national park.
מקובל פה לשכור אופניים (20 אירו ליום) ולטייל איתם באיזור אז החלטתי לנסוע באופניים ל-gap of dunloe - מעין פאס בהרים שבשמורה - אחד המסלולים הלכאורה קשים יותר שיוצאים מהעיר אבל תכלס לא נורא.
חנויות ההשכרה נפתחות סביב 9:00-9:30 ונסגרות בשש אז צריך להספיק לחזור עד אז. המסלול הוא בערך 46 קילומטר אז לפי החישוב שלי היה לי מלא זמן ספייר ולא הייתי לחוץ.
בערך ב-10:00 שכרתי אופניים מ-David O'sullivan bike rental (אחלה בחור, צריך להשאיר תעודה מזהה כפיקדון), הוא הסביר לי מה המסלול נתן לי מפה ויצאתי לדרך

הדרך ל-gap of dunloe

מקילרני נסעתי לפי המפה ו-google maps. עברתי את הכנסייה היפה של העיר והגעתי לכביש הראשי. מכאן יש נסיעה קצת מנהלתית לצד הכביש (נוסעים בצד שמאל! להיות מודעים לזה ולהיזהר) עד שמגיעים לפניה שמאלה לכיוון הפארק הלאומי.
בשלב הזה הנסיעה כבר לא מנהלתית ועוברת בין שדות ירוקים מלאים בכבשים עם צמר צבוע ונחלים זורמים ולאט לאט מתקרבים מהאופק ההרים של הפארק (שאני הולך לעבור ביניהם).
כל הנסיעה במגמת עלייה קלילה (כמעט לא מורגשת) ועל כביש עם מעט תנועה - בעיקר אנשים שבאים לראות את ה-gap ומתחשבים ברוכבים.
בסופו של דבר אחרי בערך שעה נסיעה מקילרני הגעתי ל-gap ותשמעו שזה היה שווה גם נסיעה ארוכה פי 5.
זה אחד הפאסים היפים שהייתי בהם - ההרים משני הצדדים דרמטיים ופראיים (בצורה שהמצלמה לא כל כך תופסת) והאגם באמצע נותן לכל העניין צבע אחר. ישבתי שם, הסתובבתי וצילמתי במשך חצי שעה וגם אחרי זה לא ממש רציתי לעזוב.

הדרך חזרה דרך killarney national park

מה-gap הכביש ממשיך לפאס האמיתי. הנסיעה היא ליד האגם ואז בין אגמים נוספים והיא פשוט מהממת. נסעתי כשכל כמה דקות אני מתפתה לעצור לצלם (מוטיב חוזר בטיול הזה). באיזשהו שלב בדרך לפאס האמיתי מתחילה מגמת עלייה קצת יותר רצינית ונהיה קצת יותר קשה, אבל שום דבר שקצת נחישות וקצת הליכה עם האופניים במידת הצורך לא יכולות לפתור. גם לאורך כל העלייה ממש ממש יפה וגם שם עצרתי לצלם כל כמה דקות עד שבסוף הגעתי לפאס עצמו. בתכלס הפאס לא כזה מרשים וממנו ישר ירדתי לצד השני לכיוון ה-black valley (איזה שם דרמטי). ירידה כיפית מאוד באופניים עם נופים פראיים ומשוגעים מכל עבר. כשעוצרים יש גם מלא שיחי פטל בצד הדרך שאפשר לאכול ממנו (בעונה).
בסוף הירידה השביל מתחיל לנסוע ליד נהר קטן ומקסים - אני עצרתי לידו לנוח, לצלם קצת ולהקפיץ אבנים - ומגיע ל-lord brandons cottage - מקום שאפשר לאכול בו וגם לקחת ממנו סירה עם האופניים חזרה לקילרני. אני המשכתי באופניים.
בשלב הזה פעם ראשונה הדרך נהיית לא סלולה ומתחילה לנסוע ליד האגם - נסיעה מגניבה ויפה מאוד אפילו שטיפה יותר קשה - וממשיכה באותו סגנון עד שמתחברת בחזרה לכביש.
אני הרגשתי שמההתחברות לכביש זה כבר בעיקר נסיעה מנהלתית חזרה לקילרני. אמנם הנסיעה היא ליד האגם והיא מאוד יפה אבל רף ההתרשמות שלי מנופים כבר עלה משמעותית אחרי שאר היום ככה שסתם לנסוע ליד אגם כבר קצת פחות הרשים אותי. עדיין זאת נסיעה מאוד יפה ולא הייתי מוותר עליה.
אחרי האגם עוברים ליד muckross house - בית אחוזה יפה שלא עצרתי בו אז אני לא יודע מה יש שם - וממשיכה בדרכי עפר יפות ואז כביש קצת פחות יפה חזרה עד קילרני.
הגעתי חזרה בערך ב-14:30 אחרי שעשיתי הפסקה ארוכה ליד האגם והחזרתי את האופניים לדייויד. אמנם יכולתי להמשיך להסתובב איתם עוד כמה שעות באיזור אבל הייתי מספיק עייף ומספיק כאבו לי השרירים והתחת כדי לפסול את הרעיון מאוד מהר.

כמה דברים שכדאי לדעת לפני שיוצאים:
* הנסיעה באירלנד בצד שמאל - יש לא מעט נסיעה על/ליד הכביש אז חשוב להיות מודעים לזה
* באופן כללי להיזהר כשנוסעים על כביש ראשי
* הברקס האחורי של האופניים בצד שמאל - שימו לב כדי לא לעוף על הפנים בירידה
* רוב הדרך אין קליטה סלולרית, אבל אפשר להסתדר מבחינת ניווט ממש אחלה עם gps ב-google maps offline ועם המפה שקיבלתי מדייויד. תמיד אפשר גם לשאול אנשים שפוגשים בדרך
* כדאי לקנות מים ומשהו לנשנש לפני שיוצאים
* כדאי לרפד באיזשהי צורה את הכסא של האופניים

סיכום

כשאמרתי לדייויד בבוקר שאני רוצה לנסוע ל-Gap of dunloe הוא אמר שזה מסלול קשה.
אני לא חושב שהוא ממש טועה - כן סיימתי אותו די עייף ועם שרירים כואבים - אבל לדעתי זאת קצת הגזמה.
בסוף סיימתי אותו די מוקדם והייתי יכול לעשות את זה הרבה יותר רגוע, ואני חושב שמי שהכושר שלו לא ממש גרוע לא צריך לפחד לצאת למסלול. אולי תסיימו גמורים אבל מבטיח שזה שווה את זה.