8 ימים בטרק Wicklow בין כפרים, אירלנד אוקטובר 2023

8 ימים 130 ק"מ בנוף אירלנדי טיפוסי, הרבה ירוק, גשם וכבשים. הלינה בכפרים בדרך, המסלול מאוד נוח, עליות מעטות ומתונות, היין והבירה מצוינים האוכל פחות. באוקטובר אין מטיילים, פגשנו בודדים ולא כל יום.

תאריך הטיולOctober 2023
משך הטיול10 חודשים ו- 8 ימים
עונה מומלצתכל השנה למעט שיא החורף

אנחנו בני 60+ חיפשנו מסלול נינוח לאוקטובר עם לינה B&B בכפרים בדרך.
8 ימי הליכה 130 ק"מ (ללא התוספות ללינה).
יש אפשרות לעשות העברת תיקים, אנחנו לא נעזרנו בשירות הזה ובדיעבד חבל כי הוא נוח וזול.
האוכל האירי לא מצטיין בטיבו בלשון המעטה. מהר מאוד הבנו שעדיף לקנות משהו קטן בסופר ולהכין לבד. בכל הלינות יש קומקום וארוחת בוקר, יש מכולת בחלק מהכפרים, פירוט בכל יום.
התחלנו מדבלין דרומה מפארק מארלי, הרוב הולכים הפוך, סיימנו ב Clonegall
החצי הראשון זאת הליכה באזור מיוער, שבילי אש רחבים ושרכים אדומים. בחצי השני הנוף נפתח לעמקים ירוקים, הרבה חוות, כבשים ופרות והליכה בשביל צר ובוצי, נוף אירי טיפוסי ולדעתנו יותר יפה.
דרך וויקלו הוא הטרק הידוע ביותר באירלנד והשביל הראשון מסוג זה שנפתח רשמית ב 1980.
המילה הוויקינגית הישנה 'ויקינגלו', פירושה אחו של הוויקינגים. השם האירי לוויקלו הוא Cill Mhantáin

האתר הרשמי

חברה מקומית

יצאנו לטרק וויקלו ב 1.10.2023 החלטנו באוגוסט, מצאנו טיסת אל על ב 400 דולר.
התחלנו לחפש לינות ואו שבכלל לא מצאנו ומה שמצאנו היה 150 יורו ויותר.
התלבטנו מה עושים ונזכרתי שבסקוטלנד יש חברות מקומיות שמעבירות תיקים ואם רוצים גם עוזרות בסידור לינה. נעזרו ב HilltopTreks.ie לסידור הלינות בטרק.
במלון של הלילה הראשון בדבלין חיכו לנו מפות מנייר של הטרק, ספר של סיסרון ובמייל קיבלנו קיבצי ניווט ומיקום הלינות על המסלול.
לקח כמה ימים מרגע ההזמנה עד שחזרו אלינו עם הלינות, אם רוצים לינות ממש על השביל כדאי להזמין יותר זמן מראש. קיבלנו כמה ימים שהלינות לא ממש על השביל, אפשר להעזר עם בעלי המלון להקפצות יש להם סידור זול והתשלום במזומן או בכלל ללא תשלום. הלינה כוללת ארוחת בוקר, אפשר להזמין אוכל לדרך.

הגעה

בדבלין ישנו בגרנד קנאל הוטל, לקחנו 2 אוטובוסים לתחילת הטרק.
בבוקר יש הרבה עומס לקח שעה פלוס. חשוב לציין שמשלמים במטבעות באוטובוס 3.60 יורו, אפשר לפרוט בחנות, לקנות מסטיק. אם עושים העברת תיקים הם מחכים בחניה שליד.
הגעה לפארק מארלי, קו 16D תחילת הטרק.

סימון שבילים וניווט

סימון:
הדרך מסומנת מעולה על מקל/שלט ודמות איש צועד וחץ בצהוב. עדיין כדאי להיות ערניים כי הסימונים רחוקים זה מזה ובעיקר כשיש פניות. אם אין סימון ממשיכים עם השביל. פעם אחת היה חסר סימון וגילינו במקרה אחרי ק"מ הליכה שהיה צריך לרדת לשביל אחר.

ניווט:
אני אוהבת את האפליקציה AllTrails, אם עושים מנוי אז אפשר להוריד את המפות אופליין וזה מאוד שימושי. העלתי את הקבצים של הניווט ואז באפליקציה הורדתי אופליין כשהיה חיבור וויפי. האפליקציה נותנת מרחק, זמן משוער, גרף עליות וצובעת לפי דרגת הקושי. בזמן הניווט אם מפעילים אותה, מקבלים בכל רגע נתון את ההתקדמות, קצב ההליכה, כמה זמן נותר וכמובן מיקום על השביל, מעולה כשיש פניה ולא בטוחים לאן לפנות.

ביגוד

באוקטובר הטמפרטורות סביב 13-15 מעלות, לא קר אבל יש ימים גשומים ולפעמים רוחות חזקות.
ההמלצה שלי לביגוד:
2 מכנסי טיולים שיהיה להחליף אם נרטבים.
גייטרס שומרים שהגשם לא יחדור לנעליים ושהמכנסיים לא יתלכלו מהבוץ למרות שבדר"כ השבילים ממש מטופלים טוב.
כובע צמר דק, כפפות
3 חולצות קצרות, מי שסובל מקור שיחליף 2 חולצות קצרות בתרמיות ארוכות
פליז/מיקרו פליז,
מעיל גשם,
מכנסי גשם חובה
נעליים טובות לרטיבות.
גרביים - בתור אחת שסובלת משלפוחיות גיליתי את המפתח. על הרגל גרב ליינר קניתי בטרקומניה וב trekkin עליה אם קר גרב צמר מרינו או אם גשום ופה השוס גרב נגד רטיבות Bridgedale שקניתי מטרקומניה, לא זול אבל שווה כל שקל. ביום גשום הגעתי עם נעליים רטובות, רגליים חמות ויבשות, הליינר יבש והגרביים נגד רטיבות רטובות רק מבחוץ.
גרב הליינר מצילה אותי גם משלפוחיות בקיץ ובכלל.
חשוב! לקנות נעל טיולים במידה גדולה, אני קניתי מספר וחצי מעל ולהתאמן עם הנעל הרבה לפני שיוצאים לטרק אמיתי.

יום 1

לינה ב Coolakay כ 3 ק"מ מחוץ לטרק.
מלון Coolakay House B&B אחלה מלון
26.5 ק"מ כולל ההליכה למלון
850 מ עליות מצטבר
7 וחצי שעות

היום מתחיל נינוח מהפארק, היום יש שתי עליות גדולות, הראשונה ממש ארוכה. רוב הדרך על שבילים ממש נוחים ורחבים. קצת אחרי תחילת העליה השניה הדרך מתפתלת שמאלה אבל הטרק ממשיך בדרך עפר ולא רואים את הסימון, לשים לב לאפליקציה, בהמשך מסומן מעולה. בירידה מהעליה השניה יש חלקים בשביל עם בולדרים. ההליכה בסוף היום לאורך נחל עם מים שחורים והרבה בוץ בדרך.
לא לקחנו הקפצה והלכנו את שלושת הק"מ העודפים. בנוסף, היום בעליה השניה היה חסר סימון והמשכנו עם השביל עוד ק"מ ורבע עד ששמנו לב וחזרנו. סה"כ עם הבלבול צעדנו היום 29 ק"מ.
בעלת המלון הציעה לנו מונית לכפר שכן לארוחת ערב, היינו גמורים וויתרנו.
מקובל לחלוק מונית להקפצות עם האורחים האחרים.

יום 2

לינה ב Oldbridge כ 2 ק"מ בעליה מחוץ לטרק.
מלון Lough Dan House אוכל מאוד מאכזב ויקר, אין מכולת
24 ק"מ
780 מ עליות מצטבר
8 שעות

מתחילים עם ארוחת בוקר. הזמנו גם צידה לדרך שהייתה מעולה ממש. ארוחות הבוקר זהות אצל כולם, יוגורט, קורנפלקס, קפה, טוסטים ותפריט להזמין חביתה או ארוחה אירית.
חוזרים את שלושת הק"מ לתחילת המסלול של היום.
היום יום עם עליה אחת ארוכה 780 מטר. יום של 17 ק"מ עם תוספת 3 קמ בבוקר מהמלון ועוד 2 קמ למלון ללילה בפועל יצא 24 ק"מ.
היום הטבע יפה, הליכה בשבילים נוחים. בסוף העליה והירידה על קורות עץ בגלל הבוץ, הליכה די ארוכה וסיזיפית לרגליים. היום מתחילים לראות נוף הרים יפים, אגמים ונחלים.
בסוף העליה תפסה אותנו רוח חזקה וקצת גשם אבל סך הכל זכינו ליום מעונן וקצת שמש. המקומיים שחלפו מולנו לא הפסיקו להתלהב איזה יום יפה היום.
אכלנו ארוחת ערב אצל בעלת הבית, שילמנו 30 יורו לאחד, האוכל הוגש מאוד יפה אבל ממש לא טעים ובטח לא שווה מחיר מסעדה.

יום 3

לינה ב Laragh כ 2 ק"מ מחוץ לטרק.
מלון Riverside B&B, אחלה מלון
11 ק"מ
250 מ עליות מצטבר
4.5 שעות
זהו יום קליל - מנוחה/התאוששות, היה ממש במקום.

מתחילים עם ארוחת בוקר. לא הזמנו צידה לדרך. וחוזרים את שני הק"מ לתחילת המסלול של היום. היום יום קצר, יום התאוששות.
בערך שעה צועדים על הכביש ואז המסלול נכנס לטבע מאוד יפה, עם נוף אירי טיפוסי, כבשים, יערות וגם הולכים בתוך היער, היער מאוד צפוף וממש חשוך. היו שתי נקודות בתחילת היום עם ברז למילוי מים.
בערך ק"מ לפני המלון ב Laragh בית קפה חמוד Glendalough Green פתוח עד 16:30 שמוכר גם חטיפים ואוכל, הצטיידנו קצת שמא פן...
בעיירה יש מסעדה ופאב, חנות מכולת עם כספומט McCoys XL Laragh.

יום 4

לינה Glenmalure יש מסעדות ומכולת
מלון Glenmalure Lodge על השביל, מי היה מאמין, בלי אקסטרות היום.
17 ק"מ, בפועל 20 ק"מ
650 מ עליות מצטבר, בפועל 750 מ
6 שעות

מתחילים עם ארוחת בוקר. לא הזמנו צידה לדרך (עולה 8.5 יורו) כי קנינו במכולת והתפנקנו עם בייגלה ונקניק לסנדוויצ'ים ועוד צ'ופרים.
קיבלנו יום גשום מאוד כבר מהבוקר ובפסגה גם רוח חזקה. מכנסי הגשם היו הצלה וגרביים חסינות מים, אפרט בביגוד. יום של עליה אחת גדולה. הולכים בערך שעה וחצי ומגיעים לאזור תיירותי יפה עם כנסיה עתיקה Glendalough Catedral, יש דוכני אוכל, המסעדה הייתה סגורה.
משם המשכנו לכיוון אגם גדול ויפה Glendalough Upper lake ואז התחילה העלייה די תלולה, בהמשך יותר מתון אבל הגשם והרוח היו קטלניים. הירידה מתחילה מאוד תלול על קורות עץ גשם ורוח ואז עוברת לשביל יער רחב ונוח ושיפוע רגיל עד סוף היום.
היום ישנים סוף סוף במלון על השביל Glenmalure Lodge
הזמנו ארוחת ערב. אוכלים בפאב של המלון, האוכל טפל, הזמנו סטייק והמבורגר והבשר יבש וטפל. האווירה נחמדה מאוד, יש בירה מקומית טובה.

יום 5

לינה Ironbridge אין כלום בסביבה.
מלון Ballyteige Lodge על השביל.
12 ק"מ בפועל 14.5 ק"מ
600 מ עליות מצטבר בפועל 550 מ
4 וחצי שעות
המלון הכי יפה ומיוחד שהיינו, בית עתיק מאוד משופץ שבעלי המקום מתפעלים.

מתחילים עם ארוחת בוקר. לא הזמנו צידה לדרך כי יום קל לפנינו.
היום יום עם 3 עליות קלילות. יום קליל ביותר, ערפל ברוב היום.
הזמנו ארוחת ערב, היה אוכל טעים ומיוחד, כל הרכיבים אורגנים מהחקלאים בסביבה. הבית עתיק ויפה, הריהוט עתיק, ההגשה הייתה תואמת את אווירת הבית.

יום 6

לינה Tinahealy יש מכולת ומסעדות.
מלון Madelines guesthouse כ 2 ק"מ מהשביל.
21.5 ק"מ בפועל 22 ק"מ
730 מ עליות מצטבר בפועל 530 מ
7 שעות

מתחילים עם ארוחת בוקר. הזמנו צידה לדרך כי יום מאוד ארוך לפנינו. שילמנו 50 יורו לאחד לארוחת ערב וצידה לדרך.
התחלנו את היום בעליה, כשהגענו לשיא נפתח לפנינו עמק ירוק ויפה טיפוסי אירלנדי. כל הדרך עד לקראת העליה השניה, כשני שליש מהמסלול הולכים על כביש צר סלול שרק מכונית אחת עוברת. הדרך מאוד קלה ונוחה וקצב ההליכה בהתאם כי גם השיפועים מתונים.
זהו היום הכי יפה בינתיים. שארית היום הולכים בשבילים נוחים, מלא כבשים ופרות, שדות ירוקים וצמחיית שרכים אדומים.

העיירה Tinahealy נחמדה, יש מסעדות, מסעדות טייקאווי, מכולת, בית קפה ובית מרקחת.
פתאום רואים שיש גם תושבים וחיים מעבר לטבע והכבשים.

יום 7

לינה Shillelagh יש מכולת ומסעדות.
מלון Central House כ 4 ק"מ מהשביל.
17.5 ק"מ בפועל 18.5 ק"מ
430 מ עליות מצטבר בפועל 350 מ
5 שעות

מתחילים עם ארוחת בוקר. לא הזמנו צידה לדרך, עשינו סנדוויץ' לבד.
התחלנו את היום בעליה, לאורך כל הדרך העמק הירוק והכבשים. הולכים בשביל מטיילים מלא בוץ, עשב ירוק רטוב, היום חייבים גייטרס וגרביים נגד רטיבות.
גם המשך הדרך אותו דבר, עוד עליה והנוף דומה. המלון הפעם 4 ק"מ מהשביל, יש אפשרות לקבל הקפצה, אנחנו צעדנו לאורך הכביש, אין שוליים וזה ממש ממש מסוכן. למחרת ניקח הקפצה לתחילת השביל.
האמת אתמול התחילה המלחמה בארץ עם החדירה של החמאס לישובי הדרום ואנחנו לא הכי מרוכזים בשביל למרות שאלה היומיים היותר יפים וגם השמש יצאה וחם ונעים ודי לא אופייני לתקופה הזו.

יום 8 וחזרה לדבלין

הגעה וסיום ב Clonegall יש מכולת ומסעדות.
סגרנו עם בעל המלון שיקפיץ אותנו ל Ferns משם יש אוטובוס כל שעה לדבלין
18 ק"מ בפועל 21 ק"מ
680 מ עליות מצטבר
5 שעות

מתחילים עם ארוחת בוקר. לא הזמנו צידה לדרך, עשינו סנדוויץ' לבד. בעל המלון Sean הקפיץ אותנו לתחילת השביל בחינם בגלל שהמלון שלו ממש רחוק.
יום קל יחסית, יצאנו ב 8:30 והגענו ב 14:00 הרבה הליכה בשבילי אש ביער וכביש.

בסוף המסלול שלט של תחילת הטרק, במורד הרחוב מכולת ובית קפה.
בעל המלון הקפיץ אותנו כ 20 דקות נסיעה ל Ferns ולא רצה תשלום, נתנו לו 20 יורו, הוריד אותנו בתחנת האוטובוס, כל 20 דקות בערך, שילמנו ישירות לנהג. ממליצה בחום לישון אצלו, בחור טוב ושמח לעזור.
ליצירת קשר בעל המלון Sean
centralhouserooms@gmail.com

לסיכום

וויקלו הוא טרק ירוק, מלא כבשים יערות ועמקים ירוקים ו...גשם. הטרק לא מישורי אבל העליות מאוד מאוד מתונות, השבילים רחבים או סלולים ומאוד קלים להליכה, הטרק מסומן היטב.
האירים הם עם מאוד מאוד נחמד, שמחים לעזור ומאוד אדיבים, חייכנים ושמחים.
הם לא אוהבי ישראל!! אז להצניע.
האוכל הכי גרוע שפגשתי, אז לא לפתח ציפיות. הטיול לא זול אבל לא יקר רצח.
לפני שנה היינו בטיול בסגנון דומה WHW שלדעתי הרבה יותר יפה אבל נורא נורא עמוס. אז אם מחפשים הרבה ירוק ושקט, וויקלו הוא המקום. אם רוצים בנוסף גם הרבה נחלים ואגמים והרבה מטרקים בשביל אז סקוטלנד היא הבחירה.
בהצלחה ותהנו!

• כסף מזומן - במלונות יש אפשרות לאכול ארוחת ערב ולהזמין ארוחת ארוזה לדרך, בדר"כ אין איפה לקנות אוכל בכפרים ואין מסעדות. ברוב הכפרים אין ATM. התשלום הוא בדר"כ מזומן. ארוחה לדרך 10 יורו, ארוחת ערב 15 יורו ויותר.
  • לינה - בדבלין לפני הטרק כדאי לא במרכז ועדיף באיזור הדרומי, בבוקר יש עומס תנועה כבד וסתם מבזבזים זמן באוטובוס. לא מצאתי לינה שווה באיזור הטרק. אם מתכננים ברגע האחרון אפשר להיעזר ברשימה שצירפתי או להזמין דרך חברה מקומית, יש הרבה חברות כאלה, לי זה יצא יותר זול ונתן פתרונות במקומות שממש לא מצאתי לינה.
  • אוטובוס בדבלין – משלמים במזומן ורק מטבעות. אפשר לפרוט בחנות.
  • ניווט - הימים ארוכים וחבל להתברבר סתם, כדאי אפליקציית ניווט עם הקבצים אופליין ומדי פעם להציץ במיוחד כשיש פיצולי שבילים ואין סימון.
  • תרמוס - בכל הלינות יש קומקום חשמלי, הבאנו תרמוס והכנו תה לדרך, בחדר לפעמים התפנקנו על מרק להכנה מהירה. הקפה באירלנד מהגרועים אנחנו הבאנו קפה שחור מהארץ לפינוק.
  • גרביים - שילוב של גרב ליינר וגרביים נגד רטיבות כי יורד הרבה גשם והנעליים נרטבות, לא בכל המלונות היה פתרון לייבוש נעליים. פירוט בסקשיין "ביגוד"
  • גייטרס ומכנסי גשם - יש הרבה גשם, בוץ, דשא גבוה ורטוב וככה המכנסיים נשארות יבשות ונקיות ובגשם לא נוזלים מים לנעליים.