טיול אחרי צבא באיסלנד - 18 יום, 4 אנשים

טיול שעשינו 4 חברים אחרי צבא (גיל 21) באיסלנד 18 יום עם קראוון, אוג 23'

תאריך הטיולAugust 2023
עונה מומלצתסוף יוני עד תחילת ספט

יום 0+1 - איסוף הקראוון ורייקיאוויק Thingvellir,

(כל הטיול תוכנן על ידי נמרוד ומעיין מ"החוויה האיסלנדית", ממליצים בחום על השירותים הפשוט מדהימים שלהם לאחר טיסה ללונדון בלילה שבין יום חמישי לשישי ו12 שעות בלונדון הגענו לאיסלנד, רייקיאוויק בלילה שבין שישי לשבת. בילינו ביום שבת ברייקיאוויק בכל מני מסעדות וברים שהיו בעיר, לא היה לנו יום יותר מדי מתוכנן שם כך שבעיקר הסתובבנו באתרים מגניבים וחנויות וגם בכנסייה שלהם.
המסעדות ברייקיאוויק ובכללי באיסלנד מאוד יקרות, מדובר על 140 גרם המבורגר ב108 שח.
התאהבנו בעיר, שהרי היא מלאה בברים של מוזיקה חיה והרבה כיף.

לאחר מכאן חזרנו לישון במלון שלנו start hotel, מלון מעולה וזול יחסית בקייפאביק, הבעלים אפילו לקח אותנו טרמפ לחברת השכרת רכבים בחינם, מה שחסך לנו המון כסף כי מונית 20 דק באיסלנד עולה 150 שח בערך.
בוקר יום ראשון נסענו לאסוף את הקרוואן מהחברה MCRENT, היחידה באיזור שהסכימה להשכיר לאנשים מתחת לגיל 24, (בכללי ממליץ מאוד על החברה, היו מאוד עוזרים בהכל גם לפני הטיול עם עניין התשלום וגם במהלך הטיול עם כל מני תקלות שהיו במהלך הטיול.)
בכללי, כל הטיול התנהלנו רק עם קראוון, אפשר להגיע איתו לכל מקום בטיול הזה והוא חוסך הרבה כסף.

לאחר תהליך של בערך שעה וחצי לקחנו את הקרוואן ונסענו לאתרקציה הראשונה של הטיול, Thingvellir.

Thingvellir -
בפארק הלאומי Thingvellir ניתן לעשות שנורקלינג באתר שנקרא Silfra. המים באגם עברו סינון בסלעים של הרי הגעש באיזור והם נחשבים לאחד ממקורות המים הצלולים והנקיים ביותר בעולם, ניתן לראות בעין מעל ל100 מטר עומק, חוויה עוצרת נשימה אך גם קרה במיוחד.
לאחר שמלבישים אותך בציוד מתאים וקצת הדרכה נכנסים לזרם מים קל, שלוקח אותך בלי צורך לשחות, 40 דק במסע שבמהלכו רואים את השבר שמפריד בין יבשת אירופה לצפון אמריקה, בנקודה מסויימת ניתן אף לגעת ב2 היבשות בו זמנית.
ממליץ בחום על האטרקציה, מראה שונה ועוצר נשימה.

לאחר מכן היינו אמורים לעצור בגייזרים שבדרך ליעד הבא, אך מסיבה מסויימת לא עצרנו והגענו אליהם רק ביום האחרון, אבל אין סיבה בעולם לא לעצור בתופעה המדהימה הזאת בדרך למפל Gullfoss.

Gullfoss -
מדובר במפל הכי יפה באיסלנד, חובה בכל טיול, אפשר להגיע עם הרכב עד לחניון ומשם לרדת למפל.

בסוף היום הזה הגענו לHellishólar, שם חנינו את הקראוון.

יום 2 - טיול 6.6 ק"מ בשמורת Landmanalaugur

לאזור Landmanalaugur ניתן להגיע רק עם אוטובוסים ממש מגניבים שחוצים נהרות, ניתן להזמין אוטובוס ממש כאן - https://trex.is/tour/landmanna....

באיזור ניתן לעשות את הטרק של ה4 ימים שנקרא Laugarvegur, אך קיבלנו המלצה שבגלל מזג האוויר המון הפכפך באיסלנד שווה לעשות טיולי יום ולא לבנות על לישון בשטח כי יכול להיות שמזג האוויר פשוט לא יאפשר טיול.
לכן עשינו טיול קצר של 6.6 ק"מ באיזור שנקרא Bláhnúkur -
במרכז מבקרים יש שלטים שמראים בדיוק לאן צריך ללכת ובאיזה צבע מסלול (אני פשוט לא זוכר באיזה צבע מסלול הלכנו). המסלול מסומן טוב מאוד, מדובר בעלייה קשה מאוד של 2 ק"מ לפסגה ואז ירידה, הטרק מהיפים שיצא לנו לעשות.
חשוב להזמין גם אוטובוס חזור, כמו שאמרנו אין דרך חזרה בלי האוטובוס.
ישנו באותו מקום כמו אתמול.

יום 3 - איי ווסטמן ושייט בין האיים

בשביל להגיע לאיי ווסטמן צריך מעבורת, אנחנו העלנו את הקראוון איתנו לאי וישנו שם, אך לגמרי ניתן להשאיר אותו באי המרכזי ולהתנהל בלי רכב, המקום מאוד מאוד קטן.
הזמנו מעבורת מ-Landeyjahöfn וצריך לרדת ב-Vestmanneyjar, וחזור פשוט את הדרך הפוך.
הזמנו יציאה ב10:45 וחזרה בבוקר יום למחרת, אך אפשר לחזור בערב ולישון באי המרכזי, אין הבדל מהותי.
קישור למעבורת - is.herjolfur://https/

שייט בין האיים -
באי לקחנו שייט בסירת גומי קטנה, הצוות עושה לך סיבוב בכל מני נקודות מגניבות מסביב לאי, ממליץ מאוד, חוויה שמסבירה טוב את העבר של המקום.
אנחנו הזמנו דרך החוויה האיסלנדית, הכל מסודר בקובץ נוח שמקבלים.
הזמנו לשעה 12 את השייט.

אחרי השייט הלכנו למוזיאון שמסביר את האסון שקרה להם ב73', שהתפרץ שם הר געש, בגדול לא ממליץ להגיע כל כך, שילמנו 80 שח כל אחד אבל לא רואים משהו מיוחד, אולי אם אתם ממש טיפוס של מוזיאונים אז כדאי אבל הוא לא מאוד מיוחד.

לאחר מכן, אני ועוד חבר נשארנו לנוח בקראוון אבל השניים האחרים עשו טיול אתגרי יחסית לפסגת הר קרוב, Heimaklettur. טענו שהיה מאוד יפה ורואים ביום טוב רחוק מאוד.
טיול קצר של כמה שעות.

ישנו בHvolsvollur campsite

יום 4 - הליכת קרחונים ומפל Seljalandsfoss

היום התחיל בנסיעה למפל Seljalandsfoss, מרשים מאוד ביופיו ומפורסם בעקבות השביל שמוביל מאחוריו, מפל חובה.
חשוב להגיע אליו עם ביגוד נגד מים, המפל מרטיב את כל המסביב.
בנוסף, קיים מפל נוסף בערך 500 מטר מסלול הליכה מהחניון, קיים שילוט מתאים ליד המפל Seljalandsfoss.

לאחר שהייה ממושכת עם קפה על הדשא ליד המפלים המשכנו לאטרקציה המרכזית ביום - הליכת קרחונים.
מותאם לכל הגילים ומאפשר ללכת על קרחון השני הכי גדול בעולם ולקבל הסברים עליו במהלך הטיול.
מומלץ בחום.

כעיקרון היינו אמורים לעשות מוזיאון בתי דשא בskogar אבל החלטנו שמוזיאונים זה פחות בשבילנו.
ישנים באתר הקמפינג של skogar ליד המפל המרהיב, ממש בנקודת ההתחלה של הטיול הארוך של יום למחרת.

יום 5 - טיול Fimmvorduhals

Fimmvorduhals הוא מסלול מאתגר שאורכו 26 ק"מ של עשרות מפלים ונהרות, שינויי נוף משתנים בין עצים לקרחונים להרי געש, פשוט מהריב ביופיו ולגמרי שווה את המאמץ הפיזי שכרוך בללכת אותו.
המסלול מתחיל בעלייה של מדרגות ואז עלייה יחסית מתונה של שביל עם מפלים בכל פינה, שרק תרצו לעצור בכל נקודה.
לאחר שמסיימים את השביל מפלים מתקדמים להר געש, הליכה של עוד אזור השעתיים עד שמגיעים לקרחון.
העלייה לקרחון היא מאוד מאוד חדה וקשה, אך מדובר בעלייה של כמה דקות.
בסופו של הקרחון יש ירידה עם חבלים, שלא מאוד מתאימה למי שיש לו פחד גבהים, אך מדובר במקטע קצר שניתן לעבור בגבורה גם מי שיותר מפחד.
השביל מסתיים בbasar שם ישנים ולוקחים את האוטובוס חזרה יום למחרת.

קישור הזמנת מקום בבקתה:

קישור להזמין אוטובוס חזרה:

יום 6+7 - ATV והחופים השחורים

את יום 6 השקענו בלקבל כוחות חזרה לאחר הטיול הקשוח יום לפני, הכרנו אנשים בבקתה ואכלנו בבופה שקיים במקום, לקחנו את האוטובוס חזרה לקראוון ב20:30.

את יום 7 התחלנו בטיול טרקטורונים (ATV), בפועל הזמנו טיול אופנועי שלג אבל נמס שם בדיוק איזה קרחון וזה שינה לנו את התוכניות. במהלך הטיול המדריך לוקח אותך לסיבוב בחופים השחורים באזור וגם לנהרות.
מדובר באטרקציה מגניבה עם נופים קצת יותר פרועים ושונים מהשבילים המסומנים.
זכינו לבלות עם עוד שתי גרמניות שהיו איתנו בטיול, שעתיים של כיף בטבע סה"כ.
(את הקישור למיקום והאופציות השונות ממליץ להיכנס לאתר של החוויה האיסלנדית)

לאחר מכן הלכנו לבית הקיץ של הפאפינים - Dyrholaey Lighthouse.
מדובר בתצפית מגניבה על הציפור הקטנה והיפה הזאת, עם החוף השחור שמשקיף למטה.
נוף חד משמעי עוצר נשימה.
לאחר מכן ירדנו למטה לחוף השחור Reynisfjara.
יש לשים לב לתופעה של "גלים טורפים" שנשברים גבוה על החוף ולוקחים תיירים לא זהירים.
בהמשך הגענו לעיירה בשם VIK, אני מאמין שקיימים שם מסעדות מגניבות וברים, אך בחרנו לבשל אוכל בקראוון במקום לצאת.

האטרקציה הבאה ביום 7 היא Fjadrargljufur.
לאחר עלייה קצרה תגיעו לתצפית על הקניון, עצירה מגניבה בדרך עם נוף מיוחד.

לאחר מכן המשכנו ללילה בKirkjubær II Campsite

יום 8 - Skaftafell והקרחונים

ממש קרוב למקום לינה קיים מרכז מטיילים שמשם מתחילים את הטיול של ה17 ק"מ שעשינו, ניתן לעשות במרכז הזה מספר רב של מסלולים באורכים שונים.
הטיול שעשינו עולה לפסגת ההר ולאחר מכן יורד חזרה למקום לינה, נוף מגניב לקרחונים באיזור, מאוד מאוד מומלץ, עם הקושי מהווה בעיה אז ניתן לעשות מסלולים קצרים יותר.

לאחר המסלול נסענו ללגונת הקרחונים ולחוף היהלומים, יש לשים לב להזמין את השיט קרחונים מאוחר כדי שתוכלו לעשות את הטיול לפני הנסיעה ללגונה, אנחנו הזמנו ל9 וחצי והיינו צריכים לעשות שעה וחצי הלוך חזור רק כדי להספיק הכל.

לגונת הקרחונים, כשמה כן היא, אגם גדול מפוצץ קרחונים, שקט וקר בצורה מטורפת, אפילו זכינו לראות כלב ים שנח לו על קרחון, חוויה יפה מאוד ומרגיעה.

לאחר מכן המשכנו לחוף היהלומים שצמוד למקום, הקרחונים שבאיזור נשטפו לחוף ויוצרים חוף מלא בקרחונים שקופים במיוחד, מקום מעולה לתמונות.
לינה באתר בHOFN

יום 9 - הרי הקרניים וSeyðisfjörður

היום קמנו לטיול בהרי הקרניים, אחרי נסיעה קצרה הגענו לבית קפה "viking coffee", בית קפה נחמד, אבל חובה בשביל לשלם כניסה למתחם של המקום.
במתחם המקום יש מספר של מסלולים שניתן לעשות, אנחנו עשינו את המסלול הקצר של החוף והכפר ויקינגים, חשוב לציין שהמקום עצמו לא אוטנטי, הוא סט צילומים של מקום מ2002 ובכללי לא מקום כזה מומלץ, בדיעבד אפשר לדלג עליו.

לאחר מכן המשכנו למערת Páskahellir, רק שלמצוא אותה היה קשה יותר ממה שחשבנו, ובהתחשב בעובדה שלא היה אנשים לשאול איפה נמצא המקום ולאחר מספר לא מבוטל של דקות של חיפושים, החלטנו לשבת על שפת הים ולצפות בנוף, לגמרי שווה אבל מערה לא ראינו.

לאחר מכן נסענו דרך מפותלת מאוד על לעיירה קטנה בשם וSeyðisfjörður.
האוכלוסייה שם לדעתי לא עולה על 100 איש, מדובר במקום עם מסעדה וכנסייה, זהו.
אבל אין ספק ששקט שם בצורה מאוד מיוחדת, עם מפל קטן חמוד.
המסעדה הייתה טעימה ואפילו יצא לנו לראות ישראלים.
הלינה שלנו באותו יום הייתה שם.

יום 10 - הטרק המעניין ביותר במזרח איסלנד storurd וVok baths

לאחר קימה נסענו לNjardvik, שם הנקודת התחלת הטיול - https://goo.gl/maps/3SnvEckU4h....
הטיול הוא 5 ק"מ לכיוון, ממש מגניב עם נוף יפה להרים המושלגים מעט, אך הדבר המיוחד ביותר בו הוא האגם הכחול והקפוא שיש בסופו, וואו.
אין ספק שמדובר באגם הכי יפה בטיול בפער, יש לשים לב שהוא כמובן, מאוד מאוד קר, דבר שלא עצר מאיתנו להיכנס כמובן.

לאחר שהתייבשנו, התחלנו לנסוע לBorgarfjörður eystri, אי קטן עם תצפית מאוד מיוחדת על הפאפינים.
במקום יש בית קפה עם קפה מאוד איכותי, ונקודה מגניבה להצטלם בנוף.

לאחר מכן נסענו למעיינות החמים הכי טובים באיסלנד - vok baths,
המקום סופר טכנולוגי עם מספר בריכות חמות ובר מעולה לשתייה, אך המקום לא זול בכלל, ללא ספק שווה כל קרונה איסלנדית,
אין תמונות מהמקום כי אי אפשר ממש להכניס לשם טלפונים.

לינה בסיידיספיורדור.

יום 11 - קניון Stuðlagil, אגם מיוואט, והמערה ממשחקי הכס.

מיוואט הוא מקום עם המון, אבל המון, ברחשים. אז חשוב מאוד להצטייד ברשת הגנה על הפנים.
לאחר שהדגשנו את זה, המקום עצמו מגניב מאוד עם הרבה תופעות גאולוגיות מיוחדות.
ביניהם גם קניון Stuðlagil , המים קצת אפורים אבל הוא בנוי מאוד מרשים, שווה להגיע ולראות.

אגם מיוואט - לאחר עלייה של כמה דקות לפסגה מגיעים למכתש שנראה כמו הר געש, רק שבמרכזו יש אגם, אכן מראה מאוד מיוחד, קיים גם מסלול הליכה מסביב להר על מנת לראות את האגם עם הנוף של האזור.

hverir - באיזור קטן בין ההרים קיימות מספר בריכות בוץ מבעבעות עם טמפ' של מעל 200 מעלות, מראה מגניב ששווה לעצור בו.

לאחר מכן נסענו למערת Grjótagjá, מערה קטנה אבל מאוד מאוד כחולה, טוענים שצולמה שם הסצנה המפורסמת של גון סנאו ואיגריט, לפי מה שאני זוכר המערה הייתה גדולה יותר, אבל בסדר, עדיין שווה את הנסיעה שהרי כל דבר באיזור מאוד מאוד קרוב.

לקראת סוף היום נסענו למעיינות חמים נוספים -Mývatn Nature Baths
המקום הוא מעיין חם אחד גדול, שמלא במינרלים של האדמה באיזור, לכן הוא עם ריח חזק אבל עושה מאוד נעים בעור וגם מספק הפסקה קטנה בסוף היום, אין צורך לחשוש מברחשים באיזור, הם לא מגיעים למעיין בכלל.
בנוסף גם יש אחלה מקלחות שם וזה נחמד.
ישנים בcampsite Ferðaþjónusta Hlíð

יום 12 - Dettifoss ושייט לוויתנים

לאחר נסיעה בקרוואן שלנו הגענו למפל עם הזרימה החזקה ביותר באיסלנד, Dettifoss.
מדובר במפל סופר מרהיב עם גודל פשוט עצום, חובה להגיע ולהתפאר.

לאחר מכן התחלנו נסיעה לכיוון הנמל, שמה התחלנו שייט לוויתנים, מדובר בספינה לא גדולה, שלוקחת אותך כמה קמ מהחוף, במהלך השייט הצוות מסביר לך מספר דברים על האיזור, ובעיקר איזה סוגים של לוויתנים ניתן יהיה לראות בטיול, חשוב להגיד שלא תמיד רואים לוויתנים, אנחנו ראינו כמה אבל לא ממש כמו שאתם מדמיינים, אם אתם בוחרים לנסוע ולעשות את השייט אז חשוב להגיד שצריך להביא בגדים חמים מאוד, הרוחות בים הם ממש לא כמו הרוחות באי, מדובר בחוויה קרה במיוחד.

המקום לינה של היום הזה הוא Asbyrgi, משם גם מתחילים את הטיול של היום למחרת, שימו לב שיש לשמור מקום מראש בAsbyrgi הם נורא קפדניים על זה.

יום 13 - Asbyrgi והמעיין החם הלא מוסדר הראשון.

לאחר בדיקה קטנה באינטרנט תגלו שהמסלולים בAsbyrgi הם סופר יפים ומלאי מפלים, אבל עכב פציעה בעקב של אחד מחברי הטיול (אני) בחרנו לעשות את המסלול הקצר, שווה את ההליכה אם אתם אוהבים ללכת כי הנוף לא לגמרי שווה את זה, אבל מצד שני אם אתם אוהבים ללכת אז כבר תעשו את המסלול השווה והארוך, אבל אין ספק שמדובר במקום מאוד יפה, אך שלא יצא לנו לראות.

לאחר מכן הלכנו לאכול במסעדה ולקנות דברים בסופר.
שסיימנו עם הסידורים הלכנו למעיין חם טבעי לא מוסדר, לא סיפרנו לנו אבל בדרך למעיין יש מפל אחד היפים שלא הרבה מגיעים אליו, אם תרדו יותר קרוב לנהר, תוכלו להגיע אליו.
המעיין עצמו בטמפ מעולה ואנחנו היינו עם עוד 5 אנשים ואנחנו בעצמנו 4 אנשים, ועדיין היה מקום ופרטיות מסויימת לכל אחד, השילוב עם הירוק והנהר הקפוא פשוט מסדרים חוויה מעולה שלא משיגים במעיינות חמים לא טבעים.
ממליץ במיוחד.

לינה בVarmahlid

יום 14 - Kolugljufur Canyon והפסטיבל

בדרך חזרה לכיוון רייקיאוויק קיים קניון שלא הרבה אנשים יודעים עליו וחבל כי הוא סופר יפה עם הרבה מפלים קטנים, ממש ממש ממליץ לעצור שם לפני שממשיכים דרומה.
Kolugljufur Canyon
לאחר מכן הגענו לאי כלבי הים, אך בגלל שאין שם אפילו כלב ים אחד, אני לא אפרט ורק אגיד שלא כדאי להגיע לשם, לפחות מהניסיון שלנו.
אחרי זה יצאנו לדרכינו לראות סלע גדול באמצע הים,Hvitserkur.
ללא ספק מגניב ומרשים, אנחנו בעיקר הקפצנו סלעים על החוף ועשינו כיף, אם זה בדרך שלכם אז מומלץ אם לא אז לא נורא.

אנחנו קצת שינינו תוכניות וירדנו כל הדרך חזרה לקייקיאוויק, באותו לילה היה שם פסטיבל עם הופעות ודוכני אוכל ברחובות וזה, משהו ממש מגניב ומיוחד, עם זיקוקים בסוף, קוראים לזה "יום התרבות" קצת מזכיר את יום העצמאות הישראלי, אם במקרה אתם שם ובאזור אני ממליץ בחום.
אבל זה דורש לנסוע הרבה וגם בלילות, לפחות מהניסיון שלנו.

לינה בקמפינג Campsite Stykkisholmur

יום 15 - הר השולחן ושלל מפלים

מפל Selvallafoss - מדובר במפל סופר מגניב עם נוף יפה לעמק שליד, מומלץ מאוד.
ההליכה למפל ממש קצרה ויש חניון מסודר ליד.

הר Kirkjufell - אולי ההר הכי מפורסם באיסלנד, אין ספק שמהר מאוד אפשר להבין למה, מדובר באחד המקומות הכי יפים בטיול בפער ענק, המקום אומנם עמוס באנשים אך יש שם אופציות לעשות תמונות מאוד מיוחדות אם אתם מעט יצירתיים.

חוף Skarðsvík - מדובר בחוף רגיל. אני מניח שבגלל שאין חופים רגילים באיסלנד הוא נחשב מיוחד, אנחנו לא ממש הבנו מה הביג דיל, מדובר בחוף יפה אין ספק, אבל לא חובה במיוחד.

Djúpalónssandur - לגונה ממש מגניבה עם חוף בעל חלוקי נחל מיוחדים, אחלה מאוד לשבת ולחשוב על הטיול שעברתם, ביחד עם אפשרות לעשות תמונות סופר מיוחדות.

לאחר יום המעולה ומלא אתרים מגניבים כמו זה התחלנו נסיעה ארוכה לכיוון Borgranes ואתר הקמפינג ששם

יום 16 - טרק בגילמור, מעיינות חמים ושוב לעיר הקודש - רייקיאוויק

בוקר יום אחרון, נסענו לנקודת ההתחלה של טרק גילמור, מדובר בטרק של איזור ה4 שעות, עם טיפוס לא סופר קשה ונהר מגניב באמצע, אנחנו עשינו את המסלול של הלוך חזור כי הרוחות לא ממש אפשרו לנו לחצות את הנהר שוב ולעשות את הסיבוב, אבל זאת לגמרי אופציה לעשות את המסלול המעגלי. המסלול מאפשר טיול אחרון ונחמד, טעימה נוספת מהנופים של איסלנד.

Hvammsvik מעיינות חמים -
מדובר במעיינות חמים רגילים בדיוק כמו כל השאר (שום דבר לא משתווה לVOK BATH) אבל עדיין שווה לגמרי להגיע ולהיות, אי אפשר לקבל יותר מדי מעיינות חמים.

ולאחר מכן נסענו לרייקיאוויק למוזיאון מיוחד בשם Perlan - המקום מציג מופע אורות צפוניים מגניב שמסביר על התופעה וגם כמה סרטונים של הרי געש מגניבים, אם אתם רוצים הפסקה קצרה מהעיר זאת אחלה אופציה אבל מעבר לזה לא משהו סופר מיוחד לדעתי.

לאחר מכן, אנחנו נסענו לסגור את הפער של הגייזרים שפספסנו (וגם נתקענו עם הקראוון עד 3 בלילה אבל זה סיפור אחר) אין ספק שחובה ללכת לראות את הגייזרים, זאת תופעה שאין בכמעט אף מדינה בעולם וזה ממש שווה.

אנחנו ישנו פשוט הכי קרוב למקום שהשכרנו ממנו את הקראוון.

יום 17 ואחרון - החזרת הציוד

אין ספק שעברנו הרבה חוויות עם הארווי (הקראוון שלנו) אבל לבסוף היינו צריכים להחזיר אותו, התהליך היה מלחיץ כי שברנו לא מעט דברים, אבל בסוף הם לא חייבו אותנו כלום, ממליצים בחום על MCRENT, אנחנו השכרנו אותם דרך חברה בשם MOTORVENA אבל לגמרי אפשר לעשות את זה ישירות דרכם.

ואז KFC ויאללה הביתה.

מסעדות - 4062 שח
קניות בסופר לבישול בקראוון - 2345 שח
דלק - 3586 שח
מקומות לינה - 3471 שח (קחו בחשבון שהרבה פעמים שיקרנו בנוגע לכמה אנחנו)
שלל דברים (מוניות לפני הקראוון, גז לבשל בקראוון, כרטיס סים וכו') - 2000 שח

סה"כ -
66,244 שח לכולם
16,561 שח לאדם

קחו בחשבון שיש קניות פרטיות של כל אחד שלא הכנסתי, זה כבר תלוי בכם כמה מזכרות וכאלה אתם רוצים לקנות.
אפשר גם לגמרי להוזיל באזור ה1000 שח אם מורידים את כמות המסעדות, במיוחד שמדובר במקום עם אוכל יקר מאוד ולא ממש טעים.