11 יום סובב איסלנד

זהו תיאור המסלול שתכננו לעשות וזה שבסוף עשינו באיסלנד ברכב במשך 11 יום.

תאריך הטיולJune 2019
עונה מומלצתקיץ

סרטון הטיול

פרטים כללים

רכב - לקחנו רכב 4X4 - kia sportage דיזל מה שאפשר לנו להכנס בקלות לדרכי F ודרכים שפחות קל לנסוע בהם עם רכב רגיל. בעיקרון לא חובה אבל הרבה יותר נוח. השכרת רכב - 4227 שח דרך blue car . לא עשינו את הביטוח שלהם נגד חול אבל שווה לבדוק מזג אוויר לפני. ביקשתי דרך המייל נהג אקסטרה+GPS חינם וקיבלתי.
דלק - 1200 שח בערך

מסלול - אנחנו התחלנו את המסלול מהדרום נגד כיוון השעון . האזור הכי מרשים נמצא בדרום ובו הימים היו ארוכים יותר מאשר שאר איסלנד.בחלוקת ימים אחרת אולי עדיף להקדיש יותר זמן לדרום ופחות לצפון. צריך לקחת בחשבון את הנסיעות הארוכות. שווה לחלק את הנסיעה ברכב בין כמה נהגים כי זה מתיש.

מזג האוויר - היה נוח רוב הזמן. רק באחד הימים היה גשם וערפל , השאר היה שימשי עם רוח . אני לבשתי מעיל ומתחת פליז/סוודר/חולצה תרמית , כובע ולפעמים כפפות. בגדים עמידים לגשם ונעלי הרים עוזרים משמעותית.

כסף -לא זול באיסלנד , אנסה לפרט את המחירים . משכתי קצת מזומן בשדה תעופה אבל בכל מקום מקבלים אשראי. סהכ כול הטיול עלה באזור ה 19 אלף.
טיסה - טסנו עם קונקשיין בהלסינקי . עלות - 3960 שח לזוג

הוסטלים - הזמנתי מראש את כולם . רובם היו עם מקלחת ושירותים משותפים. פחות או יותר כולם באותו מחיר אבל לפעמים זה היה חדר עם שירותים, חדר עם שירותים ומקלחת, חדר עם מיטת קומותיים, בית שלם כי שאר האורחים לא הגיעו, לפעמים היה ג'קוזי , ממש מגוון. הרבה מהם מגיעים עם ארוחת בוקר נחמדה.
סהכ עלות - 4400 שח.

אוכל - ארוחה אחת אכלנו בחוץ כל יום והשאר בסופרים .המחיר בסופרים כמו בארץ. את המצרכים השארנו ברכב ובערב השארנו במקרר בהוסטל. הבאנו מהארץ גזייה וקנינו בלון בסופר "בונוס". אפשר למצוא מסעדות במחירים סבירים יחסית - ארוחת זוגית באזר ה - 150שח ~(בדרך כלל אכלנו המבורגר).

תתכוננו לבלות הרבה זמן בלצלם כל דבר על האי הזה !
אני מוסיפה את הקישור למסלול המתוכנן בגוגל מפס בפירוט של כל יום ( לא תמיד הספקנו את הכל).

יום 1- מהשדה תעופה עד המפלים בדרום איסלנד

היום הראשון היה ממש קשה וארוך.נחתנו ב 9 ברקאיויאק אחרי לילה ללא שינה. בשדה קנינו סים כארד בחנות קטנה ליד היציאה . לקחנו סים אחד של 5 גיגה עם שיחות ואחד של 10 גיגה. חשוב לקחת סים עם שיחות כי לפעמים היינו צריכים להתקשר לבעל ההוסטל להודיע שהגענו. חברות הרכבים נמצאות ממש קרוב לשדה , חיכינו לשאטל שיקח אותנו אבל אז הבנו שזו הליכה של 3 דקות ברגל.

נסענו תחילה לסופר הקרוב והצטיידנו באוכל ליומיים הקרובים.
התחלנו את הטיול בנסיעה לגשר שמחבר בין 2 יבשות Bridge America - Europe - נחמד לסיפתח , היינו שם רבע שעה הצטלמנו והמשכנו.

הגענו לאזור גאותרמי שקרוב ממש לגשר. אבל במקום לפנות שמאלה לאזור הגאותרמי המשכנו לכיוון המגדלור Reykjanes Lighthouse שנמצא קרוב לשם.
ליד המגדלור ישנה תצפית על רכס סלעי Valahnúkamöl שנוצר ע"י סערות וגלים של האוקיינוס האטלנטי.
בעודנו יושבים שם ומתפעלים מנופים ראשונים של איסלנד נחת לידינו מסוק ממנה יצאה כלה ואנחנו נהיינו עדים לטקס חתונה איסלנדי אינטימי.
משם חזרנו לאתר Gunnuhver Geothermal Area , בו ניתן לראות בריכות בוץ ולהשקיף למטה אל המעיין ,לשמוע את רעש האדים ,לראות את המים הרותחים ולהרגיש את הכוח המתפרץ מהאדמה ואת האדים על פניכם. היינו שם 20 דקות והמשכנו לכייון העיירה סלפוס לאכול .

משם נסענו למפל הראשון שלנו באיסלנד Urriðafoss . המפל נחמד , עצירה קצרה , על גדות המפל ניתן לראות דייגים דגים דגי סלמון גדולים.
סיימנו את היום בנסיעה למפל המדהים Seljalandsfoss, זה הוא מפל שניתן להקיף אותו במלואו, ממוקם בחוף הדרומי של איסלנד עם ירידה של 60 מטר . יש שם מסלולון מסביב למפל.החנייה בתשלום (20 שח) סיימנו את היום ב 10 בערב.

הוסטל :Guesthouse Elin, Iceland
היינו היחידים בהוסטל והיה שם ג'קוזי עם נוף מעולה לעבר מרכז איסלנד אזור הר געש HEKLA .
זה גם היה הלילה הראשון ככה שגילינו שלא ממש יש לילה בתאריכים שנסענו - אמצע יוני .
מה שכן אפשר לטייל גם בלילה אז זה נוח ואין ממש הגבלת זמן , בתלות בצ'ק אין בהוסטל כמובן .

מסלול מתוכנן:
(הלכנו על אופציה ב , אבל לא הספקנו את כל האתרים שתכננתי. )
אופצייה א:

אופצייה ב:

יום 2 - שמורת landmannalaugar ומפל Haifoss

היום כלל הרבה נסיעה בדרכי עפר , דרכי F .
התחלנו לננסוע בכביש די שומם לכייון מפל Haifoss. בדרך נתקלנו בשדה ענק של פרחים סגולים ועצרנו להצטלם לידם. שם נדבקו אלינו המווןןן המוון זבובים שלא הצלחנו להפטר מהם. חשבנו שזה בגלל הפרחים אבל הזבובים ליוו אותנו במשך כל היום. משהו כמו אחרי שעה וחצי נסיעה הגענו למפל. במרחק הליכה קצרה מהחנייה ניגלו בפנינו שני מפלים כאשר המפל השני זה הוא Haifoss .

Háifoss, המפל הגבוה, הוא אחד המפלים הגבוהים באיסלנד. הוא ממוקם בתוך ערוץ מפואר אך צר יחסית המוביל אל ה Highland. הגובה מרשים כאשר הוא נופל על 122 מטרים במורד הצוק בן השניים מיליון שנה. זה מראה יפהפה על רקע הסביבה.

משם המשכנו לכיוון שמורת landmannalaugar אך בדרך הייתה נקודת תצפית שרצינו להגיע אליה.
Sigöldugljufur זה הוא קניון קטן ויפיפה בעומק הרים האיסלנדיים. הוא די יוצא דופן עם הרבה מפלים קטנים, נהר כחול וצמחייה צבעונית.
כאשר מגיעים למזלג שממנו אפשר להמשיך לנקודת התצפית כתוב שאין כניסה עם רכב אבל בגלל שלא היה לנו כוח ללכת עד לשם נסענו פנימה בכל זאת ישר עד לנקודת התצפית. היינו לבד אבל אחרי כמה דקות הגיעו עוד רכבים . נוף משגע , אחד היפים באיסלנד שראיתי.

משם המשכנו לנסוע לעבר השמורה . גם עוד לפני שנכנסים לשמורה מרגישים על פלנטה אחרת. ההרים והשטח כולו בצבעים שחור , ירוק אדום עם קרחונים לבנים. בתוך השמורה ניתן לראות את ההרים הצבעוניים,שדות הלבה והשלג . המקום נראה באמת לא אמיתי ולא דומה לשום דבר אחר שראיתי.
נסענו בכביש 26 ואז F208 וחזרנו גם באותה דרך . בדרך הזו לא הייתה חציית נהרות לפחות בתקופה שבה נסענו. ( במפות שצירפתי אפשר לחזור בדרך אחרת אבל הבנו מה tourist info שלא כדאי ) .
שווה לעצור במכתש עם מים כחולים בצבע לא אמיתי - Ljótipollur View Point שנמצא בדרך ל tourist info .
נוסעים עד שמגיעים לנהר יחסית גדול שאפשר לחצות אותו אבל לא באמת צריך לחצות אותו ולכן חנינו לידו. משם התקדמנו ברגל . יש שם מעיינות חמים שאפשר להתרחץ בהם וגם אפשר לצאת לכל מיני טרקים באזור באורך שמתאים למטייל.
הגענו מאוחר אז בחרנו את הטרק הכי קצר - שעה וחצי - שעתיים. בדרך עוברים בשדות לבה ואז מגיעים לאזור גאותרמי עם הרים צבעוניים. לאורך כל המסלול ישנם יתדות עם צבעים של המסלול , ככה תדעו שאתם במקום הנכון. אנחנו קצת הלכנו לאיבוד בתוך שדות הלבה אבל מצאנו את דרכנו בסוף, אז צריך לשים לב ליתדות.

הוסטל - South Iceland Guesthouse.
(עשינו את אופציה ב .)
אופציה א:

אופציה ב:

יום 3 - מפל Skógafoss ואזור VIK

קמנו רשמית לתוך דרום איסלנד. הנוף היה ממש ירוק ובקושי הצלחנו להגיע למפל Skógafoss כי כל כמה דקות עצרנו לצלם פינה נחבאת אחרת לאורך הדרך.
לבסוף הגענו למפל העצום, אפשר ממש להתקרב אליו מלמטה .מצדו הימני ישנם מדרגות המובילות לתצפית על הנהר מלמעלה, נחמד אבל אם ממש אין לכם חשק לעלות במדרגות זה לא הכרחי.

אחרי זה נסענו לראות את Solheimasandur Plane Wreck .בשנת 1973 אזל הדלק למטוס חיל הים האמריקני והוא התרסק על החוף השחור בסוליימסנדור שבחוף הדרומי של איסלנד. למרבה המזל, כולם במטוס שרדו. בהמשך התברר שהטייס פשוט עבר למיכל הדלק הלא נכון. השרידים עדיין על החול קרוב מאוד לים. ההליכה לשם לוקחת 45 דקות לכיוון והיא די משעממת. יש אפשרות גם לקחת אוטובוס שמסיע אותך לכל כיוון .
משם נסענו להצייד בסופר בויק ועצרנו לארוחת צהריים ב The Soup Company .המרקים שם ממש טעימים ומה שמגניב שאתה יכול לבקש ריפיל כמה שבא לך אז יוצא ממש משתלם.
אחרי הארוחה קפצנו ל Black Sand Beach שנמצא קרוב למסעדה. גילינו שזה לא החוף המפורסם שחיפשנו. החוף המפורסם נקרא Reynisfjara Beach ונמצא קצת לפני העיירה ויק . על החוף נמצאים סלעים ותצורות בזלת ענקיות ומהחוף ניתן לראות את צוקי הבזלת המפורסמים של רייניסדראנגר.
משם חזרנו עוד קצת אחורה עם הרכב לנקודת התצפית Dyrhólaey.

Dyrhólaey הוא צוק בגובה 120 מ’ , המקום קיבל את שמו מן הסלע המפורסם בצורת הקשת שיוצא מקצה הצוק אל הים. דירהוליי הוא “חור בדלת”.
מהחלק העליון של דירהוליי יש נוף נהדר. המקום כנראה נוצר מהתפרצות געשית שהתרחשה בסוף תקופת הקרח. אזור דירהוליי עשיר מאד בעופות ים, המקום משמש כאתר קינון למינים רבים של ציפורים. פאפינים וברווזים הם מהמינים הנפוצים ביותר באזור. אם כי לצערנו לא מצאנו שם פאפינים.

השעה כבר היתה מאוחרת אבל נותרה לנו נקודת תצפית אחת אחרונה מתוכננת להיום -
Fjaðrárgljúfur. זהו קניון יפיפה שנמצא בתחילת כביש F שמוביל למכתשי לאקי. אותם לצערי לא עשינו כי הבנו שצריך לחצות נהרות עם הג'יפ ולא רצינו להסתכן.

הוסטל :Hörgsland Guesthouse

מסלול מתוכנן :

יום 4 - Skaftafell National Park & לגונת הקרחונים

Skaftafell National Park לא היה מתוכנן מראש אבל נראה לי חבל לפספס. החנייה עולה כסף וצריך לשלם בתאי תשלום שנמצאים בכניסה (משהו כמו 30 שח). מהחנייה הלכנו כמה דקות ל tourist info לקבלת הסבר על המסלולים השונים. קיבלנו הצעה לטיול של 3 שעות שמקיפה מספר נקודות עניין . בהתחלה הלכנו לכיוון מפל Svartifoss- משהו כמו 40 דקות. משם אפשר היה לחזור וללכת ימינה וכנראה להגיע לתצפית על קרחון אבל אנחנו התבלבלנו והמשכנו שמאלה . ככה שבמקום 3-4 שעות עשינו מסלול של שעתיים, עברנו נקודת תצפית על על ההרים המושלגים וראינו קצה קרחון, לא ממש התלהבנו מהמסלול.

אחרי שיצאנו מהשמורה התחלנו לנסוע לעבר לגונת הקרחונים אבל ממש קרוב לפארק ובחינם היתה נקודת תצפית מדהימה על קרחון. Svínafellsjökull Glacier . זו התצפית הכי יפה שראיתי על קרחון, ניתן ללכת שם על קצה ההר קרוב לקרחון והנוף מושלם.

המשכנו ללגונת הקרחונים הראשונה - Fjallsárlón Iceberg . מחנים את הרכב ואחרי 7 דקות מגיעים ממש לחוף ואפשר לגעת במים ובקרחונים .בתוך המים צפו מאות קרחונים בגדלים וצבעים שונים. נוף מדהים.

הלגונה השנייה והגדולה יותר היא Jökulsárlón Iceberg Lagoon . זאת שאת הקרחונים שלה רואים כבר מהכביש. עצרנו לידה. יש אפשרות מהלגונה להמשיך לכיוון האוקינוס.שם אפשר לראות עוד קרחונים על רקע החול השחור ולהפתעתנו גם כלבי ים.עשרות מהם שכבו על החוף וחלקם אף נכנסו לשחות מולנו.

הוסטל :Old Airline Guest House

מסלול מתוכנן :

יום 5 - הפיורדים המזרחיים

התחלנו את היום ב Vestrahorn Mountain . ההר נמצא על אדמה פרטית וצריך לשלם בכניסה בבית הקפה ( לא יקר ~40 שח אדם) . אחרי ששילמנו ירדנו למטה לצפות בכפר ויקינגי משוחזר שנבנה לצורך צילומי סרט שבוטל.הכפר נחמד, צילמנו כמה תמונות ונסענו לנקודת תצפית על ההרים. במזג אוויר טוב שווה את הכניסה.

בגדול פשוט נסענו על הכביש עד ההוסטל וכל פעם שראינו נוף יפה עצרנו להתבונן ולהצטלם .

עצרנו ב - Hvalnes Lighthouse- תצפית על האוקיינוס והמגדלור.
בעיירה Djúpivogur שעצרנו לאכול בה עלינו על הר שנמצא קרוב לנקודת תצפית על האזור.
בדרך עוברים עוד כמה עיירות דייגים שאפשר לעצור בהן לאכול למשל Faskrúdsfjordur.
לבסוף הגענו לעיירה המרכזית Egilsstaðir במזרח איסלנד. היה כבר מאוחר אז המשכנו להוסטל אבל חצי שעה נסיעה מהעיירה נמצא הפיורד והכפר היפיפה Seyðisfjörður ( זה עם הכנסייה והמעבר הצבעוני אליה).
עוד כפר שלא הספקנו הוא Mjóifjörður שבו ניתן לראות פיורד ושברי סירה, אולי אם יש לכם זמן אז הוא שווה קפיצה.

הוסטל :Mjóanes accommodation

המסלול המתוכנן :

יום 6 - Dettifoss & Húsavík

התלבטנו אם לנסוע ל ASKJA בסוף וויתרנו.(צירפתי קישורים למטה של טיולים אופציונאליים)
אפשר להגיע ל ASKJA עצמאית עם ג'יפ שכולל חציית נהרות , לנו אין שום ניסיון בזה אז פחדנו לנסות במיוחד אחרי שראינו ג'יפ חוצה נהר במקום אחר.בנוסף לכך שזה נסיעה של 3 לכל כיוון.
האפשרות השנייה היתה לנסוע עם אוטובוס לכל היום בעלות של 1300 שח לזוג , הרגשנו שזה קצת מחיר מוגזם לתמורה.
במקום זאת נסעו מהעיירה הקודמת עד להוסאביק - יצא יום חביב .

ליד ההוסטל שישנו במרחק של חצי שעה דרומה יש מפל Hengifoss נראה שווה לפי התמונות אבל בגלל שציפה לנו יום עמוס נסיעות ויתרנו עליו.
נסענו למפל דטיפוס משהו כמו שעתיים וחצי כמעט ללא עצירות.הדרך לשם קצת משעממת וכוללת נסיעה בדרכי עפר ,בדרך יש מוזאון של בתי דשא Bustarfell Museum שאולי שווה עצירה אבל בימים הבאים ראינו עוד מלא בתי דשא חינמיים אז לא בטוח ששוה את זה . למפל עצמו יש שתי חניות משני כבישים שונים . אנחנו הגענו דרך כביש 864.
המפל עצום ומהמם , במרחק הליכה קצרה משם יש עוד מפל Selfoss ששוה ביקור גם.
אכלנו ארוחה זריזה בשטח והמשך לעבר הוסאוויק.

בהוסאוויק הלכנו למוזיאון הלוויתנים (~50 שח לאדם)
במוזיאון ניתן לראות שלדים של סוגים שונים של לוויתנים והיה שלד אחד עצום של לוויתן . היו כמה פוחלצים של ציפורים , וזה היה הכי קרוב שלנו ללראות פאפין באיסלנד.

סגרנו את היום במרחצאות ( 250 שח לזוג) Geosea, מדובר על מי ים מחוממים עשירים במינרלים . אפשר לנוח ולהרגע שם בבריכה מחוממת עם נוף מהמם לשרשרת הרים ,היינו שם כשעה וחצי. אני ממליצה ,אפשר לשתות בירה בתוך המים החמימים ולנוח.

הוסטל :Höfði guesthouse

מסלול מתוכנן:

יום 7 - Myvatn & Goðafoss

נסענו לאזור אגם מיווטאן. ליד האגם היו כמה נקודות מעניינות שביקרנו בהם -
Krafla , זהו מכתש מלא מים ולידו יש סלעים געשיים מעשנים , אפשר לטייל מסביבו.
קרוב אליו נמצא האתר Leirhnjukur שניתן לראות בו שדות לבה.
לאחר מכן המשכנו לאתר Hverir שזהו אזור גאותרמי שנמצא על מרגלות הר וולקני שבו ניתן לראות ברכות בוץ, פתחים באדמה מהם יוצאים ,אדים אדמת גופרית צבעונית ונופים אדמדמים מרהיבים.
מכאן המשכנו למערה המפורסמת Grjótagjárvegur ממשחקי הכס . זוהי מערה קטנה שפעם הייתה משמשת לרחצה אבל כיום המים חמים מידי ואי אפשר להכנס למים עצמם אבל עדיין שווה עצירה.
קרוב לשם נמצא הר הגעש Hverfjall , העלייה עליו לוקחת בערך 10 דקות.
עזבנו את אזור מיווטאן והמשכנו לעבר מפל Goðafoss , מפל גדול ומרשים מאוד על כביש 1.
ההוסטל שלנו היה אמור להיות קצת אחרי אקוררי , ההוסטל היחיד שאני לא אמליץ עליו .
בדרך אליו נכנסנו לעיר לקצת בעיקר לצלם את הכנסייה היפה Akureyrarkirkja.

מסלול מתוכנן:

יום 8 - Whale Watching

הזמנו שייט לוויתנים יומיים לפני ל 9 בבוקר היוצא מ dalvik.

הלבישו אותנו בחליפות לשייט מחממות ממש וככה יצאנו לשייט.השייט היה מתוכנן לקחת 3 שעות. בתחילה שטנו בלי לראות לוויתן אחד וקצת התחלנו להתייאש אבל אחרי שעה וחצי הגענו לאזור עם הרבה לוותני humpback . הסתובבנו באזור הלוויתנים , בעיקר ראינו זנבות וגב אבל עדיין חוויה מדהימה. לקראת סוף השייט קיבלנו חכות והתנסנו בדייג .האונייה עגנה קרוב לאזור הלוויתנים ואוטובוסים אספו אותנו והחזירו לנקודת ההתחלה.
אכלנו ארוחת דגים טעימה ב Baccalá Bar.
המשכנו להוסטל ובדרך עצרנו ב Glaumbær - זהו בית דשא היסטורי שהשתמר .במקום ישנו מוזיאון למי שמתעניין .ישנם מספר חלקים המוצגים לקהל הרחב ללא תשלום המדגימים חיים בתוך בית דשא מהמאה ה 18.

הוסטל: Bólstaðarhlíð Guesthouse

מסלול מתוכנן:

יום 9 - Vatnsnes & Kirkjufellsfoss

היום נסענו לחצי האי Vatnsnes , שבו יש סבירות גבוהה לראות כלבי ים. נסענו לכיוון הסלע Hvitserkur, זהו סלע בזלת בגובה ~15 מטר הנמצא על החוף. לסלע יש מבנה של פיל ודורש ירידה תלולה יחסית לחוף מהחנייה. באזור מצאנו הרבה ציפורים שונות ואפילו כלבי ים .
מכייון שהצלחנו למצוא כלבי ים די מהר חתכנו בחזרה לכביש 1 והמשכנו לעבר החלק המערבי של איסלנד, נסיעה די ארוכה.
לצערנו המזג אוויר לא האיר לנו פנים והיה הרבה ערפל וגשם. הצלחנו לתפוס קצת מזג אוויר סביר וקפצנו לעוד אתר מפורסם - Kirkjufellsfoss.
בתחילה לא זיהינו את ההר , מסתבר שמזוויות שונות אפשר לקבל תמונות אחרות לגמרי שלו .זהו הר בגובה 463 מטר ומרחק הליכה קצר ממנו ממוקם מפל קטן ממנו מצולמות התמונות המפורסמות.

הוסטל:Höfðagata gisting
מסלול מתוכנן :

יום 10-Snæfellsjökull National Park

קיווינו שמזג האוויר מאתמול ירגע , ואכן הוא נרגע קצת והחלטנו להמשיך בתוכנית המקורית ולבקר בפארק הלאומי Snæfellsjökull National Park .
התחנה הראושנה הייתה Saxhóll Crater , זהו אחד המכתשים המפורסמים בחצי האי Snæfellsjökull , במקום יש מסלול הליכה מסודר עם מדרגות שמראשו ניתן לראות נופים מדהימים של האוקיינוס האטלנטי ושדות לבה.
ביקרנו ב Djúpalónssandu - מפרץ בצורת קשת של צוקים כהים וחול שחור. בחוף ניתן למצוא שרידי ברזל של ספינה אנגלית טרופה מ 1948 המשמש כאנדרטה לזכר הנספים.
Londrangar - זוהי נקודת תצפית על שרידים של צוקים געשיים עתיקים מבזלת שהם למעשה שרידים של מכתש שנשחק ע"י הים. על הצוקים ניתן למצוא מגוון רחב של ציפורים.
בהמשך עצרנו בקפה Fjöruhúsið שיש בו תצפית נחמדה על האזור.
Gatklettur - זה הוא צוק עם קשת עגולה בתוך הסלע.זוהי דוגמא נוספת של שחיקת הסלע ע"י הים.סביב הצוקים ישנם חיי ציפורים נהדרים וצמחייה יפה.

מכאן המשכנו בנסיעה לא קצרה לכיוון ההוסטל .בדרך ישנה מנהרה שנכון לכתיבת שורות אלו כבר איננה בתשלום.

הוסטל:Reykjadalur Guesthouse

מסלול בפארק:

יום 11 - golden circle & Reykjavik

וככה הגענו ליום האחרון בטיול המרשים הזה. חזרנו לאזור הדרום כדי להשלים את מעגל הזהב.
מעגל הזהב זהו אזור מאוד מתוייר וזה מאוד הורגש ביחס לשאר איסלנד שביקרנו בה.
התחלנו ב Kerid Crate - אגם מכתש געשי , החנייה בחינם אבל הכניסה בתשלום- 400 ISK.
תחנה הבאה - Skálholt - אתר היסטורי ומושב בישוף עתיק בדרום איסלנד. בנוסף הנוף משם מרהיב.
Geysir - מעיין חם ומפורסם באזור גאותרמי . באזור הזה נמצא הגייזר סטרוקור שמתפרץ כל כמה דקות לגובה של 40 מטר ויורה מים רותחים .
Gullfoss Falls - מפל עצום המציג את העוצמה של הטבע .
בשלב הזה חתכנו לכייון רייקאוויק בגלל שלא הרגשנו טוב אבל בהחלט אפשר לעצור בדרך ולעשות טרק קצר ל Bruarfoss Waterfall שאמור להיות מרשים ולטייל בפארק הלאומי Þingvellir.
נחנו קצת בהוסטל ועשינו סיבוב בריקאויק - באזור הכנסייה Cathedral of Christ the King והרחוב המפורסם Laugavegur .חתמנו את הטיול בפאב Public House Gastropub.