שבוע באיטליה - פירנצה לרומא ברכב

ירח דבש מפירנצה לרומא ברכב בעיקר באיזור טוסקנה המדהימה - נוף מדהים ואוכל טוב.

תאריך הטיולApril 2016
עונה מומלצתמאי עד

יום 1 - פירנצה

לאחר בירוקרטית השכרת הרכב בשדה התעופה נסענו לעיר לכיוון המלון שהזמנו מראש לילה הראשון. באופי הטיול שלנו בחרנו להשכיר אותו מפירנצה ועד רומא כשכל יום נתכנן את היום הבא על פי רצוננו והמלצת המקומיים. הנסיעה היתה קצרה אך כיוון שכבר התקרב הערב הספקנו בגדול להתקלח ולאכול ארוחת ערב באחת המסעדות המקומיות ובזה בגדול נגמר היום.

יום 2 - פירנצה ונסיעה לוילה בטוסקנה

את הבוקר הזה התחלנו בביקור באטרקציות התיירותיות של פירנצה. זמננו בעיר היה קצר כיוון שתכננו להגיע בערב לוילה בטוסקנה ורצינו להספיק להגיע - עם זמן ספייר להסתבכות בהגעה לכפרים הקטנים בטוסקנה.
התחלנו את היום בכנסייה המפורסמת של פירנצה "סנטה מריה דל פיורה" - צבעי הכנסיה והגודל שלה יחודיים ויפיפיים. מכיוון שהיה תור של כמאה איש בכניסה ויתרנו על הסיור בתוכה - אך אם יש לכם זמן זה כנראה שווה את זה.
משם המשכנו להסתובב רגלית בין הפסלים והמבנים המקסימים כשיעדינו הוא הנהר ארנו עם הגשרים המפורסמים. הבתים הצבעוניים הבנויים על הגשרים מעל הנהר הם מחזה יפיפה ששווה להגיע אליו. משם מיהרנו לרכב על מנת להספיק את הנסיעה לקאסל סאן ג'ימיניאנו - לוילה בא תכננו לישון ב2 הלילות הבאים.
הנסיעה היתה יפה בפני עצמה וחלפה על פני נוף ירוק עם הרבה כרמים וכמובן שכפי שחששנו הסתבכנו במציאת מיקום הוילה. לאחר מספר סיבובים והכוונה ממקומיים הגענו על הקסקס לצ'ק אין של הוילה (וילה דיני) באיזור 18:00 בערב (אם מגיעים אחרי יש חשש שלא תצליחו לקבל מפתח לחדר).
קיבלנו את המפתח לוילה שהיתה עם מטבח מאובזר לחלוטין (כולל מקינטה לקפה), סלון, חדר שינה ובריכה ענקית על ידה מגישים את ארוחת הבוקר. קנינו מעט מצרכים במכולת המקומית הקטנטנה שהיו כולם באיכות גבוהה וטריים - כולל רביולי טרי ובישלנו לנו ארוחת ערב מפנקת מטבח המדהים.

יום 3 - סאן ג'ימיניאנו וסיינה

בבוקר לאחר ארוחת בוקר וקפה מדהים לצד הבריכה בוילה יצאנו לכיוון סאן ג'ימיניאנו על פי ההמלצות של המארחים בוילה ועל פי ההמלצות שקארנו. הנסיעה היתה קצרה ולאחר שחנינו בחניון קרוב שלמזלנו נשאר בו מקום, המשכנו רגלית לסיבוב בעיר. העיר מתאפיינת במגדלים מאבן וסמטאות צרות והיא מאוד תיירותית ויחד עם זאת יפה ושווה את הביקור.
בעיר תוכלו למצוא מגוון חנויות תיירותיות המוכרות פסטות צבעוניות בכל הצבעים, יינות, שמן זית וכו. בעיר אכלנו גלידה במקום שקורא לעצמו הגלידה הטובה בעולם - והיא אכן היתה מהטובות ביותר שאכלנו עם מגוון רחב מאוד של טעמים.
משם המשכנו בנסיעה לעיר siena שגם היא אחת הערים היפות והידועות.
אחד הדברים הכיפיים ביותר עבורנו שהוא קצת מוזר עם להודות באמת - הוא החיבה שלנו לסופרים. אחד הדברים המדהימים מהם ניתן ללמוד על התרבות וגם להנות מטעם מקומי הוא להיכנס לסופר שכונתי ולקנות מהסחורה המקומית. תתפלאו לראות שהאיזור של המאפיה בסופר שכונתי הוא בערך פי 8 בגודלו ממה שתמצאו בסופר גדול בארץ. נפלא גם לטעום מהגבינות במעדנייה ובכללי לקנות מעט נישנושים לדרך.
כמובן שגם בעיר הזו לא ויתרנו על האטרקציות התיירותיות וגם פה פנינו לכנסייה הגדולה duomo di siena. הכנסייה מדהימה וסביבה תוכלו להסתובב בסמטאות בין המון המסעדות, גלידריות מעולות וחנויות.
משם המשכנו לpiazza del campo הרחבה הגדולה והמפורסמת של העיר שכוללת בעיקר חנויות ובתי קפה.
משם חזרנו לוילה ובערב החלטנו שננסה את המסעדה המקומית של הוילות באיזור בו ישנו. הזמנו פסטה מקומית כל אחד ברוטב אחר שהיתה הפסטה האופיינית לאיזור - פסטה עבה. לקינוח הזמנו פנקוטה שהיתה הפנקוטה הטובה ביותר שאכלתי בחיי. ממולץ בחום לנסות לאכול במסעדות הקטנות שבכפרים - בדיעבד זה המסעדות הטובות ביותר שאכלנו בהן.

יום 4 - אגם bolsena

לאחר שאכלנו שוב ארוחת בוקר בוילה נפרדנו בכאב מהוילה המדהימה כשאנחנו מודים למארחים על היומיים הנפלאים.
משם יצאנו לנסיעה ארוכה לאגם bolsena כדי להתקדם לכיוון רומא.
הנסיעה היתה יפה מאוד אך גם ארוכה ומתישה (כמעט כמו נסיעה מהצפון לאילת).
בדרך עצרנו בכפר קטן המתמחה בגבינות בו אכלנו פיצה לארוחת צהריים, שמסתבר שלא מובן מאליו שהיא מגיעה עם רוטב עגבניות ואם תרצו שכן צריך לבקש זאת במיוחד. כמובן שלא ויתרנו על קניית גבינת פקורינו מצויינת לאחר מגוון טעימות של גבינות שונות במקום.
כשהגענו לb&b שהזמנו יום קודם, הופתענו לגלות שהוא ריק ונעול ולמזלנו שמחנו שלא שילמנו מראש. לכן הקפנו את האגם עד שמצאנו מלון על האגם שעלה כ80 יורו ללילה כולל ארוחת בוקר והסכמנו שנישאר שם לאחר הנסיעה המעייפת. הנוף מהמלון היה מדהים ובגדול ביום הזה לא הספקנו לעשות יותר מזה.

יום 5 - רומא

יצאנו בבוקר לכיוון רומא. אם שמעתם פעם את המשפט "כל הדרכים מובילות לרומא" - הוא מתאמת כשמגיעים לכיכר שלשלושת היציאות ממנו יש שלט עם הכיתוב לרומא. הדרך היתה קשה כיוון שלא היה לנו אינטרנט בטלפון והסתמכנו על מפות. לאחר נסיעה ארוכה בכביש מהיר בעל 4 נתיבים לפתע הכביש נגמר - ממש חסום בקורות כשאחרי הקורות פשוט לא סלול כביש. מבולבלים פנינו באחת הפניות הבודדות שהיו שהובילו למעלה הר לכפר קטן. שם שאלנו מקומיים כיצד להגיע לרומא ובאמצעות שפת סימנים (כיוון שאנגלית הם לא ידעו) הצלחנו לבסוף להגיע לרומא. בכבישים המרכזיים צריך להיזהר כיוון שכמעט ואין שלטי מהירות, כולם נוסעים מאוד מהר ויש מצלמות מהירות... מה שהופך למשימה כמעט בלתי אפשרית להבין מה המהירות שבה צריך לנהוג. (בדיעבד שווה לקנות סים מקומי או לעשות חבילת סלולר - זה עוזר מאוד).
לבסוף הגענו ל b&b שהזמנו יום קודם ברומא. המאחר היה חביב מאוד ופשוט ישב איתנו כשעה והמליץ לנו על כל המקומות השווים ברומא כולל המלצה על נסיעה ברכבת ולא ברכב כיוון שחוקי הנהיגה ברומא הם מסובכים אפילו למקומיים. הוא נתן לנו מפה תיירוית של איזור הוותיקן ורומא וכך יצאנו לדרך על פי ההכוונה והמלצותיו.
את הטיול בעיר התחלנו מעט לפני השקיעה. הספקנו להסתובב מעט והחלטנו שאת הכניסה לאתרים המרכזיים בתשלום נעשה למחרת לאור יום. הסיבוב בעיר בלילה הוא עוצר נשימה ויפה במיוחד. את ארוחת הערב אכלנו במסעדה שמתמחה בלא פחות מ-ארטישוק. תוכלו למצוא בתפריט מגוון מנות עם ארטישוק - אנחנו לקחנו ארטישוק שלם בתנור ולזניה וקינחנו בקרמה כרמל שהיו מוצלחים במיוחד.
משם חזרנו לb&b וסיימנו את היום.

יום 6 - רומא

את היום התחלנו בארוחת בוקר בb&b ומיד יצאנו באותה ברכבת שהגענו יום קודם לוותיקן. את היום התחלנו בכניסה לוותיקן (בתשלום) שכן בערב היתה הדרשה של האפיפיור ורצינו להימנע מההתקהלות ההמונית והצפיפות. בתוך הוותיקן ניתן להיכנס למגוון מקומות גם בתשלום - אנחנו נכנסנו רק לאלו שבחינם ועם תורים קצרים כיוון שזמננו היה קצר. המשכנו ביום הזה סיבוב בין האתרים כשאנו נכנסים לקוליסאום בתשלום ולמגוון כנסיות ואתרים בחינם. את ארוחת הצהריים אכלנו במרכז העיר ומעט התאכזבנו מהתשלום היקר על מנות קטנות ולא מטובלות כמעט בכלל. המשכנו במגוון הפיאצות, מזרקות, כנסיות, מבנים עתיקים, עמודים וכו בסיבוב מתוכנן על פי המפה התיירותית שקיבלנו.
בערב נכנסנו למסעדה מהמומלצות על ידי המארח והתאכזבנו לגלות שהמנות היו קטנות עד כדי גיכוך והמחיר מוגזם. לאחר מנה אחת של כל אחד שילמנו בנימוס ויצאנו בחיפוש אחר פיצרייה. מצאנו מקום קטן שמכין פיצה מטוגנת - היה טעים מאוד וזול ומשם המשכנו לקינוח בגלידריה קטנטנה ולא מרכזית שהייתה מדהימה (אך איננו זוכרים את שמה ומיקומה). משם חזרנו לרכבת בדרכנו לb&b. בזה הסתכם ירח הדבש שלנו כשלמחרת הספקנו בגדול לסוע לשדה התעופה, להחזיר את הרכב ולטוס חזרה הביתה.

• כדאי לעשות סימ מקומי או חבילת גלישה אם אתם מתכוונים לנהוג - הרבה יותר פשוט לנווט עם גוגל מאפ כי השילוט לא טוב.
  • השכרת רכב ממקום אחד והחזרה במקום אחר מייקר משמעותית - אנחנו היינו קצרים בזמן ולכן עשינו זאת.