טיול זוגי באיטליה - רומא ונאפולי

חופשה זוגית ספונטנית בעקבות טיסות זולות ממש מאילת שהחלטנו לנצל :)

תאריך הטיולMarch 2023

רומא - 7.3

טסנו דרך wiz משדה תעופה רמון ב-59₪ כיוון לאדם. (יחד עם מזוודה עלה לנו 440₪ לשנינו הלוך חזור). מרומא לקחנו שאטל של חברת רומיו ב-40€ לשנינו עד לפתח המלון.
הגענו למלון (גסטהאוס שלנו) - Nikis collection Navona. ב-14 לפנות בוקר, מקלחת ולישון.

רומא - 8.3

בבוקר קמנו, הסתובבנו קצת בשכונה ושתינו קפה ומאפים בבית קפה Sant' Eustachio Il Caffè. (הקינוח של הרול שקדים מסוכרים ממולא בקרם פיסטוק פצצה!). המשכנו להסתובב בסמטאות לכיוון המרכז. בדרך נכנסנו לפנתאון ועשינו סיור באודיו עם ריק סטיבס - אפליקציה חינמית שעושה סיורים מודרכים בכל מיני מקומות באיפה - מומלץ ברמות, השתמשנו בה הרבה.
אחרי זה הגענו לפיאצה טרווי, זרקנו מטבע להמשך זוגיות בריאה, ואחרי שוטטות בחנויות המעניינות (ובראשן חנויות לכמהין וללימונצ'לו), אכלנו פיצה לארוחת צהריים בPiccolo Buco. הפיצה משגעת!! אבל אווירה של ישראלידה לא זולה, וגובים מחיר על דמי ישיבה ושירות של 20%. חלקנו פיצה אחת, ועם בירה וסודה גדולה יצא לנו כמעט 30 אירו (זול לארץ אבל יקר לאיטליה). בכל מקרה אחלה של פיצה והיה שווה לנסות - בצק ורוטב עגבניות מטורפים!
אחרי הארוחה הלכנו לכיוון הקולוסיאום, בכרטיס משולש (קולויסאום, פורום, גבעת פלנטין) שקנינו מראש באינטרנט לשעה ולזמן קבוע. זה אמנם לא ספונטני אבל חוסך המון זמן בתור! הזמנו שעה ל14:30 והיה מעולה - לא עמוס מידי ואחרי שהספקנו הרבה דברים בעיר עצמה. עשינו סיורים עם ריק סטיבס באודיו - שהיו מצוינים ממש. אחרי זה המשכנו לתוך שכונת monti ההיפסטרית. ישבנו לאפרטיבו של יין, בורסקטות, סופלי וקפה ב-Ce Stamo A Pensà. אחרי זה המשכנו להסתובב בשכונה החמודה. ארוחת ערב אכלנו במקום שראינו על הדרך - סופר מקומי וטעים (הניוקי ברוטב עגבניות משגע). הזמנו 2 פסטות + קנקן יין הבית. Giora mia pisciapno.

רומא - 9.3

קמנו והגשמנו דודה לנדב מתחת למלון - קוראסון פיסטוק (גילינו בסוף שזה גם עם מרציפן.. ניחא). שוטטנו ברגל לכיוון המדרגות הספרדיות. באיזור שם ישבנו לקפה ועוד קוראסון. המחיר של קפה בישיבה הוא יקר פי 2 ואפילו יותר מקפה לקחת. אנחנו ניצלנו את הקפה גם כדי לנוח ולשבת אבל כדאי לקחת את זה בחשבון.
המשכנו צפונה וטיילנו קצת בפארק של רומא. לאחר מכן חצינו את הגשר לכיוון השכונה שמקיפה את הותיקן שכונה חמודה ממש, ישבנו במסעדה מקומית וטעימה ממש - והתפנקנו: ארטישוק מטוגן, פסטה קצו א פפה, פיצה מרגריטה, קנקן יין לבן הבית וטרמיסו לקינוח. Osteria Ragno d'oro. לאחר מכן הלכנו שיכורים לותיקן, בכרטיסים שקנינו מראש באינטרנט וחסכו לנו הרבה תור. עשינו סיור אודיו של ריק סטיבס בותיקן + בקפלה הסינטטית. לאחר הביקור במוזיאון (המהמם) המשכנו עם החומות לכיוון רחבת הותיקן ונכנסו לקתדלת פייטרוס הקדוש - גם פה עשינו סיור אודיו עם ריק סטיבס. יצאנו בחושך מהקדתלה - מחזה מהמם. והמשכנו דרומה צמוד לנהר הטיבר עד לשכונת טסטרוורה המפורסמת בחיי הלילה שלה. אכלנו בשכונה במסעדה המומלצת Tonnarello ששווה לדעתנו את התור. אכלנו 2 מנות פסטה טעימות מאוד ולא היה לנו מקום לעוד גפרור.

רומא - 10.3

קמנו והדרמנו לכיוון הגטו היהודי. עשינו סיור בשכונה עם ריק סטיבס והסתובבנו עצמאית. שתינו קפה מצוין בבית הקפה gran cafe וחצינו לשכונת הטרטוורה הפעם באור יום. גם בשכונה הזו עשינו את הסיור באודיו והיה מצוין. לאחר מכן התחלנו בטעימות בשני מקומות ששמענו עליהם המלצות. המלצה ראשונה פיצה במשקל במאפייה - La Renella Forno Antico Trastevere. זה מעין פוקאצ'ות עם תוספות מעניינות - לקחנו עם תפוח אדמה ועם בצל, עגבניות וזיתים. אחרי זה אכלנו שני סופלי בטעם קצו א פפה ולימון ב- Supplì Roma, זה פשוט הצגה אבל כבד מאוד. אחרי זה החלטנו לשוטט קצת בשכונה פחות מתוירת ולראות איך באמת חיים המקומיים. חצינו את הגשר הדרומי וכיוונו לשוק Testaccio market. השוק מקורה, וכולל בגדים, נעליים, ירקות מעדניות ומסעדות. אחרי השוק חזרנו חזרה ברגל לשוק התיירותי יותר ליד המלון - שוק קמפו ד'פיורי. קנינו קצת מתנות וחזרנו למלון לנוח קצת. אחרי שנצ קליל הסתובבנו שוב בעיר העתיקה, מהמלון דרך כל הכיכרות ועד המדרגות הספרדיות. בדרך עצרנו לראשונה לאכול גלידה בvenichi, רשת מצוינת אבל יקרה (6€ גביע רגיל, עם תוספות שוקולד). לדעתי הגלידריה אוטולו בתל-אביב ממש לא נופלת ממנה.
ארוחת ערב אכלנו בCantina e Cucina. פסטה עגבניות טריה, רביולי גבינות ותרד, וארטישוק רומאי מטוגן, ו2 כוסות יין. נגררנו למלון וראינו (בפעם השלישית) את הפרק הראשון של 'החברה הגאונה' כדי להכנס לאוירה של נאפולי! (אם לא ראיתם/קראתם את הספרים - חובה לפני שטסים).

נאפולי - 11.3

שתינו תה של בוקר בגג של המלון, התארגנו ונסענו באוטובוס לתחנת הרכבת טרימי. אפשר לקנות כרטיסים לאוטובוס בכרטיס אשראי על המקום מה שהופך את הנסיעה לממש קלה. בטרמיני שוטטנו בשוק אוכל (נכנסים אליו מבחוץ לתחנה, אבל זה באותו מתחם). שוק סטייל שרונה מרקט נהדר עם אחלה אוכל. אכלנו קוראסון פיסטוק - סופסוף לפי הפנטזיה של נדב, שתינו קפה, וטעמנו סופלי פומודורו. שבעים ושמחים עלינו לרכבת לנאפולי, את הכרטיסים קנינו באינטרנט מראש. הנסיעה הייתה מהירה (שעה ורבע) ופשוט יפיפיה - נוף מהמם של איטליה הכפרית.
בנאפולי, הגענו לעשות צ'ק אין במלון אחרי 4 דק הליכה (לקחנו איירביאנדבי ממש קרוב לתחנת הרכבת) pika 48. יש הכל בדירה ואלפרדו הבעלים ממש נחמד ומסביר על נאפולי, האיזור עצמו לא מרכזי וגם לא הכי נעים (לא בקטע מפחיד, פשוט לא הכי מפנק מבחינת אזור), אבל הוא היה זול משמעותית ועם ביקורות מצוינות.
אחרי הצ'ק אין הלכנו ברגל לנק' מפגש של סיור שקבענו מראש ב- Guro walks, על הרובע הספרדי, אמנות רחוב ופוקלור. היה סיור נהדר, שילמנו בסופו 40€ לשנינו. אחרי זה ראינו משחק כדורגל ברחבה של הציור של מארדונה ברובע הספרדי - חוויה מחשמלת!! נדב התבאס שלא הצליח לקנות כרטיסים למשחק עצמו אבל בסוף היה ממש כיף לראות את המשחק בכיכר עם לימונצ'לו שפריץ עם כל המקומיים. ארוחת ערב אכלנו ב-Trattoria da Concetta, שהיתה סופר מקומית (היינו התיירים היחידים), וזולה יחסית (חצי ליטר יין ב3€), טעימה אבל אכלנו כבר בטעימות יותר.
חזרנו לדירה דרך העיר העתיקה.

נאפולי - 12.3

לקחנו מטרו לתחנה של המוזיאון לארכאולוגיה ומשם עשינו סיור אודיו מצוין של ריק סטיבס בכללי על נאפולי ועל העיר העתיקה. לאחר מכן לקחנו רכבת מהתחנה המרכזית לפומפיי, שם נרשמנו מראש לסיור מודרך בעברית לשעתיים עם סטאפנו (דרך האתר של ליאור מנאפולי). הביקור בפומפיי היה מרתק. שווה ממש לקרוא לפני הנסיעה לנאפולי או תוך כדי את הספר 'פומפיי'. אחרי הביקור, לקחנו רכבת חזרה לנאפולי, עשינו קפה מהיר בדירה ואכלנו ארוחת ערב מאוד מוקדמת ב- L'Antica Pizzeria da Michele. היה טעים מאוד אבל לא יותר טעים מכל פיצה לבנים שאכלנו בנאפולי וממש לא מצדיקה את התור! אחרי זה המשכנו פשוט להסתובב ולאבד את עצמנו ברחובות היפים והקסומים של נאפולי.

נאפולי - 13.3

אחרי קפה ומאפה לקחנו מטרו לטולדו, ומשם פוניקולור לשכונת vomero לכיוון castel sant elmo. לא נכנסנו לטירה, אבל ראינו את הנוף המהמם של נאפולי מלמעלה והסתובבנו הרבה בשכונה עצמה - כבר יותר מרגישים עיר אירופאית קלאסית ופחות נאפולי. הגענו עד הים מהכיוון הצפוני, ואז עלינו שוב לשכונת וומרו לטירה, ואז ירדנו דרך המדרגות לשכונה הספרדית. מומלץ ממש לרדת ברגל ולא בפוניקולור הירידה מהממת ומיוחדת! ארוחת צהריים החלטנו לחכות בתור הארוך למסעדת הפועלים המפורסמת Trattoria da Nennella. המתקנו את ההמתנה עם אפרול שפריץ. למסעדה יש תפריט פיקס פרייס של מנה ראשונה, עיקרית וצד ב13 יורו לא כולל דמי עריכה. תכלס לצמחונים פחות הייתי ממליצה כי אין הרבה אופציות בכלל.
אחר כך הלכנו לכיוון הים וטיילנו עד קאסטל דל'אובו. המשכנו להסתובב ופשוט לשוטט בעיר, ארוחת ערב פיצה מתחת לבית.
למחרת בבוקר התחלנו במסע הביתה - רכבת לשדה התעופה ברומא (עם החלפה בטרמיני), טיסה לאילת ונסיעה הביתה לתל-אביב :)