AV1 בדולמיטים

תאריך הטיולJune 2022
עונה מומלצתאמצע יוני עד סוף ספטמבר

תכנון נסיעה
זהו הטרק הראשון שלנו, לא ידענו בדיוק איפה להתחיל. הצעד הראשון היה לקרא בסיפורי דרך וראינו סרטוני y-tube, אתר hike ובחרנו מסלול קצר שלמעשה מותאם לימי החופשה שלנו. הסיפור דרך שבחרנו היה ״AV1 עם ילדה ״ של איל כהן מהסיבה שתיארנו לעצמינו שזה יהיה מותאם לרמת יכולת שלנו ולמספר ימי החופש שיש לנו. אתר hike עזר לנו להתארגן עם מפות, הכנות פיזיות , רשימת ציוד, כך שבפברואר התחלנו באימון טיפוס מדרגות בהמלצתו של אמנון לנגי. ההזמנה של הRifugios נעשתה מראש כבר בינואר 2022 דרך האתר של הבקתות או כתובת מיל , ההתכתבות היתה נעימה, יחד עם זאת למדנו שעדיף להתכתב עמם באיטלקית דרך Google translate.
לאחר הזמנת הביקתות הזמנו כרטיסי טיסה למילנו וחזרה מוונציה.

יום הראשון- מגיעים ל Cortina D’ Ampezzo

נחתנו במילנו ושכרנו רכב לכל השבוע , בידיעה שנרצה לטייל בדרך לשם וחזור ולא רצינו להיות תלויים בתחבורה ציבורית.(קצת מפונקים). עלות הרכב 350€. הנסיעה ארכה כארבע שעות, הכביש פנוי ביום ראשון וכבר בכניסה לCortina לא הפסקנו לצלם. הנוף מרגש, השמש חייכה אלינו והגענו למלון Ciasa Lorenzo, מלון נעים מאוד עם ארוח מעל ומעבר קיבלו אותנו בחיבוק גדול.הזמנו לילה ראשון ואחרון במלון והשארנו טרולי קטן עם נעלים ובגדים ללפני ואחרי הטרק, עוד כמה פריטים שהורדנו מהתרמיל ברגע האחרון וכמובן הרכב שנשמר בחניה מקורה. העיירה מקסימה ירדנו לשתות בירה לאכול וחזרנו מוקדם בידיעה שבשמונה בבוקר יוצאים לכיוון Lago de Braie. עדכנו אותנו שבעזרת שני אוטובוסים 445 לDobbiaco ואז 442 סה״כ שעה וחצי נסיעה, האוטובוס יוצא ממש מחניון שצמוד למלון והתשלום נעשה באוטובוס 10 יורו.
הנסיעה היתה מאוד נוחה וזמינה. שכחנו לציין שלפני הנסיעה בדקנו את מזג האוויר ודווח על סופות רעמים וגשם כל השבוע😟 מלחיץ!!!

יום השני לינה בRifugio Sennes

התעוררנו ליום מהמם שמש ללא ענן אחד בשמים ,למרות שבשעה 6:00 שמענו רעמים וברקים. ארוחת בוקר זריזה במלון. יצאנו לכיוון האוטובוס שיצא בשעה 8:10 בדיוק
הגענו ב09:30 לאגם, האמת שהקפנו אותו בטעות מהמערב, טעות של מתחילים, והתחלנו לטפס הנופים עוצרי נשימה לכל אורך הדרך. הכנו מראש שקיות קטנות עם פירות יבשים וחטיפי חלבון (לכל יום) ומצאנו את עצמנו מטפסים לאט, עוצרים, משוחחים עם מטילים בדרך, מנשנשים, העליה מאתגרת מאוד למתחילים כמונו ולקח לנו שש שעות עד הביקתה. יש לציין שקנינו שני בקבוקי ליטר מים לכל אחד.
הטיפוס קשה, לא צפוי, לרוב היה חם, לרגעים גשם, הגענו עיפים אך מרוצים.(חובה להפחית במשקל התיק למינימום)
בירה נישנוש צ׳יפס ומקלחת חמה, קבלת פנים נעימה.
הארוחה הוגשה בשעה 18:00 (לא ניתן לאכול לפני או אחרי) ולא היה Wi-Fi בשעות האלו. לכל משפחה/זוג/ מטייל.ת יש שולחן מסומן עם השם. החדרים מבריקים, מקלחות ושרותים משותפים, מים חמים, שילמנו ללינר ומגבת. האוכל טעים . בארוחת ערב כולם מוציאים מפות ומתכננים את היום שאחרי.במידה ורוצים סנדוויצ׳ים לדרך ניתן לבקש ומכינים מראש, מבקשים לא לקחת מהארוחת בוקר אוכל למסלולי הליכה.
שבילים: Altvia 1> ל 6 או 6A

יום השלישי לינה בRifugio Lavarella

בוקר מקסים, הגוף כואב, יחד עם זאת אנחנו נירגשים להתחיל במסלול. כל המטילים מגיעים לארוחת בוקר מוקדם 07:30 ורובם עוזבים עד 09:00. מילינו מים בבקבוקים והתחלנו בירידה, לשם שינוי לקראת סוף הירידה פגשנו עדר של פרות כל אחת עם פעמון מצלצל משלה .עצרנו אחרי שעתיים Refugio Pederu לבירה התבוננו בעליה שמחכה לנו והתחלנו שוב לטפס. ביום הזה כבר הבנו שקצב ההליכה שלנו הוא כמעט פי 2 מהקצב בספר מפות שלנו. כלומר ציפינו לעוד יום של 6 שעות הליכה. ב Lavarella התנאים היו פחות נוחים, השירותים היו קומה מתחתינו, מיטות קומותיים, יחד עם זאת, שירות נעים, מיבש , כך שכיבסנו את הבגדים. בדרך לבקתה יש אגם וזרימת מים קסומה להתרעננות. הימים חמים, יש צורך בכובע, קרם הגנה ומקלות הליכה.
שבילים: 7 > 7A> ל11

יום רביעי לינה ב Rifugio Scotoni

תחילת הדרך מLavarella מרגשת שכן הולכים בעמק שכולו פריחה, מים זורמים וציפצופי ציפורים. לפני הירידה תצפית נפלאה. וכשמתחילה הירידה שבהחלט היתה מאתגרת ונמשכה כשעתיים החלה עליה מפותל ת לRefugio. העצירה הזו יחודית, הבקתה קטנה, משפחתית, בחצר הם מגדלים אלפקות, הסאונה חדשה שהשימוש בה הוא עבור 25€. קיבלנו שירותים פרטיים(יש שניים כאלו) שלא צמודים לחדר יחד עם זאת הם אישיים. החדר קטן, מיטת קומותיים, אבל למעשה מזג האוויר היה נעים, והישיבה בחוץ באזור הפיקניק מהווה מקום נפלא לתצפית לנוף ולמנוחה. ארוחת הערב מורכבת משלוש מנות שהמטבח מכין מראש וכוללת לרוב: מרק או פסטה, מנת בשר וקינוח שלרוב הוא שטרודל. לScotoni יש מאגרי מים ייחודיים והם מבקבקים לעצמם מים צלולים מההרים.
שבילים:11 ול20

יום חמישי Rifugio Lagazoui

היום רק מטפסים ולגובה, עצרנו באגם בסוף העליה מScotoni במפגש עם 20B , שמאלה כמה מטרים. התרשמנו, נחנו וחזרנו ל401 על מנת להמשיך בטיפוס לגובהה 2753m. בעליה, הנוף משתנה, נפרדנו מהירוק לטובת האפור, טיפוס מתון באווירה סלעית וקרירה. התרגשנו מהשלג שפגשנו ובחרנו לעצור לפני העליה המפותלת לבקתה. קראנו קצת על הבונקרים מלחה״ע הראשנה, נ״צ משמעותי עבור האיטלקים במלחמה. ניתן לראות בונקרים וכניסה לתעלה מפורסמת mine il castelleto.
כשהגענו הרגשנו ש הבקתה מעט המונית ותירותית, השירותים נקיים יחד עם זאת היתה מקלחת אחת בלי מים חמים. נראה כי יש קושי להניע את המים בגבהים האלו ובעומס של מקלחות יש תקלות. השארנו את התרמילים בחדרים וטיפסנו לנקודת תצפית מרשימה לכיוון האלפים האוסטרים.

יום שישי Rifugio Scooattoli

הלילה היה מעט מאתגר שכן לרגישים מבינינו הגובהה מורגש, גם המלצר במקום סיפר שבלילה הראשון התקשה לישון. התחושות משתנות : לחץ בחזה, קוצר נשימה אולי סחרחורת. לכן, בחרנו למחרת את הדרך הקלה למטה, ברכבל. כמובן, שהירידה במנהרה Tunnel Route הינה אופציה נהדרת במיוחד שניתן לשלוח את התרמילים למטה ברכבל. יש להצטייד בפנס ראש בלבד וכמו כן כדאי לקחת תיק גב קטן. ( מה שלנו היה חסר). הרכבל גדול והירידה מתחילה כבר ב09:00 בבוקר. חזרנו לצעוד בנוף הירוק ובשביל 424 עד לרכבל שהעלה אותנו לRifugio.
כשהגענו נגלה לפנינו המראה של Cinque Torri עם נוף לעמק. הגענו מוקדם יחסית, הנחנו את התרמילים בחדר עם מיטת קומתיים ויצאנו למסלול הליכה מעגלי להתבונן במטפסים על הסלעים. באותו יום הספקנו לנוח צהריים, לטייל בשקיעה ולהנות מארוחת ערב רגועה והרבה פחות המונית בהשוואה לערב הקודם. יש לציין שגם פה המקלחות לא הצטיינו במים חמים.

יום השביעי בחזרה לCortina De ampezzo

התעוררנו לארוחת בוקר מפנקת, יום מקסים והחלטנו על המסלול הבא:439 ל437 > 434 ל Refugio Corde de Lago. הירידה נינוחה, יפה, מוצלת ונעימה. העליה לעומת זאת, 434 היא בעיקר עליה תלולה עם תצפית שניתן רגע לנוח בה ולאחריה ירידה לאגם. בRefugio שתינו בירה , ארוחה קלה והתחלנו בירידה במסלול של ג׳יפים שבהסתכלות אחורה עדיף להשתמש בשרות קיים שלוקח עד העירה (ראו קישור). הירידה תלולה ובקצב שלנו ארכה כשעתיים וחצי .למזלנו פגשנו לאחר שעתיים חבורת מטילים נחמדים ולאחר שיחת הכרות הם הציעו לקחת אותנו למלון. הספקנו להסתובב בעיירה והפעם החנויות היו פתוחות עד19:30. אכלנו פיצה טעימה קרוב למלון ותכננו בבוקר לצאת לכיוון ונציה.

חוזרים הביתה, יום שמיני

התעוררנו לבוקר שימשי, ארזנו ויצאנו לדרך לנסיעה רגועה של כשעתיים. ונציה האירה לנו פנים, שלוש שעות של הליכה והכרות ראשונית עשתה לנו חשק לביקור נוסף.חנינו את הרכב בחניון גדול במרכז 25€ לכל היום ויצאנו שוב להליכה.

• מומלץ להתאמן לפני הטרק בטיפוס מדרגות, אימוני כח והליכה עם התרמיל.
  • לקחת תיק קטן ופנס ראש במידה ותרצו לעשות טיול יום או לרדת בתעלה מLagazuoi
  • בבקתות לא ניתן להכנס עם נעלי ההליכה, כדאי לקחת נעליים שניתן להיות עם גרביים, לעיתים קר בערבים.
  • מיותר לסחוב סבונים חשוב לקחת קרם הגנה
  • הכנו שקיות נישנוש עם פרות יבשים וחטיפי חלבון לעצירות במסלולים.
  • לילה אחד לפני ואחרי ההליכה לא הספיקו לנו כדי להתאושש
  • העצירה בונציה מומלצת יש חניון מקורה גדול בכניסה לעיר וניתן להחנות את הרכב לכל היום.