Alta via 2 - Dolomites

טרק מדהים ומאתגר באלפים הדולימיטים שבצפון איטליה.

תאריך הטיולAugust 2022
עונה מומלצתבכלליות - יולי עד ספטמבר לתנאים אידיליים - אוגוסט עד לאמצע ספטמבר

שביל Alta Via 2 (דרך גובה מס' 2) בהרי הדולומיטים באיטליה, הוא מסלול מאתגר ברמת קושי בינונית + , בעיקר בגלל הבדלי הגבהים המשמעותיים שעוברים בכל יום (ממוצע של 1000מ' ויותר ביום)
המסלול מדהים ביופיו, בעל נופים דרמטיים ועוצמתיים מהמרשימים באירופה.
המסלול כולל קטעי "דרך ברזל" Via Ferrata (VF) כלומר סולמות, כבלים ויתדות ברזל אך אינו מחייב מעבר בהם. ישנם יציאות מהמסלול לקטעי ויה פאררטה שדורשים ציוד מתאים (אני לא הצטיידתי בהם)
בנוסף ישנה אפשרות להוסיף מקטע של טיפוס למרמולדה שכולל כמובן קטעי ויה פראטטה מאתגרים שמחייבים ציוד. (שאני טיילתי בעונה של קיץ 2022 הטיפוס לשמורה היה סגור בעקבות מפולות בעונה שעברה)

# בסיפור הדרך איני מפרט לעומק על ימי ההליכה או על סיפור הדרך של הטרק באותו.
אלא בעיקר על חלוקת ימי ההליכה, הלוגיסטיקה מסביב וכו' מתוך חשיבה שזה העיקר בתכנון בטרק.
את מתווה ההליכה המדויק תוכלו למצוא במפה המצורפת.

#את הניווט במהלך הטרק ניתן לבצע בקלות באמצעות אפליקציות הניווט / *ספר הטרק / *גוגל מפס / או פשוט על סמך השילוט האיכותי בדרך. אני ניווטתי באמצעות האפליקציה האירופאית המצוינת *Bergfex אך יש המון אפליקציות טובות נוספות אחרות.

אם יש פערים ושאלות מוזמנים כמובן ליצור קשר במייל Roee. hn11@gmail.com ומשם נדבר בפלאפון.

*כל הקישורים הרלוונטיים נמצאים בפרק הקישורים.

בחירת מתווה הטרק שלי

לחופשה שלי היו 6 ימי הליכה, האיזור שנחשב יפה יותר הוא החלק הצפוני לכן בחרתי להתחיל מנק' ההתחלה של הטרק הקלאסי, בנקודה הצפונית בעיירת בריקסן (המסלול מתחיל מצפון לדרום)
התאמתי את ימי ההליכה לפי הבקתות שהצלחתי להזמין מראש שבועיים קודם. בדיעבד במהלך ההליכה כאשר מתקשרים באותו יום לבקתה אתה מגלה שיש מקום. במיוחד אם אתה מטייל לבד.

בנוסף מקטע המרמולה היה סגור בתקופתי בגלל מפולת בעונה הקודמת, לכן הקפתי את המרמולדה בדרך הקלאסית אבל הארכתי במקטע יפה שחוצה פאס נוסף לבקתה אחרת (rif. contrin) שחורג מהשביל "הקלאסי"

הזמנת הבקתות וחלוקת הימים

הזמנת הבקתות היא בדרך הפשוטה וארוכה :
#פשוט כותבים בגוגל את שם הבקתה מתקשרים לפלאפון שרשום באתר ובודקים זמינות. מוזמנים להיעזר במפת גוגל שנמצאת בקישורים ובעזרתה לבחור את הבקתות הרלוונטיות ולהתקשר (ככה אני עשיתי, יותר נוח במחשב אגב)
#לאלו שרוצים ללכת לפי המקטעים הקלאסיים שבהם גם עוברים דרך הבקתות הקלאסיות, ממליץ ללכת לפי החלוקה המוצעת בספר הטרק (רוב המטיילים מטרקים לפי הספר, כך גם תוכלו להשתלב ב"גל" האנשים שבטרק, ולהתחבר למטרקים נוספים, ממליץ לאלו מאיתנו שיוצאים לבד לטרק)
#הטרק, בניגוד לalta via 1 פחות מתויר ועמוס לכן יש יותר סיכוי להזמין בקתות גם בצמוד לטיסה.
#המחיר הממוצע בבקתות הוא 50 יורו ללילה - כולל מיטה בדורמיטור, מקלחת, ארוחת ערב מלאה וארוחת בוקר קלה.
#פעם אחת נתקלתי בבקשת מיקדמה ללינה בבקתה. גם במקרה הזה ביקשתי מהם לוותר על הסיבוך וכך היה.

הגעה ויציאה מהטרק

הגעה -
בשביל להתחיל את הטרק ניתן לנחות במספר שדות תעופה באיזור, אני מצאתי טיסה נוחה לשדה התעופה בTreviso משם עשיתי לילה בוונציה, ויצאתי בבוקר ברכבות ישר מלב העיר.
רכבת ראשונה על הבוקר לורונה ומשם רכבת נוספת לעיירת המוצא המקסימה Brixen.
ההתניידות ברכבות פשוטה ונוחה כיאה לצפון איטליה.
את הזמנת כרטיסי הרכבת ניתן לעשות בקלות באמצעות האפליקציה Omio (קישור בסוף)

יציאה -
את הטרק סיימתי בבקתת רוזטה, משם ירדתי עם הגונדלות לעיירה סן מרטינו. מהעיירה לקחתי אוטובוס ישיר לעיר Treviso ששם גם שדה התעופה.
בטרוויסו ניתן למצוא עיר עתיקה ויפיפה עם שדרות חנויות יפות ובעיקר אנשים איטלקים.
במרכז העיר העתיקה שוכנת פיצרייה ותיקה ומדהימה בשם pizza da pino.

Day 1: Brixen - Rif. Halslhutte

8.6 ק"מ
1,200 מ' טיפוס מצטבר

אני הגעתי לעיירה Brixen בצהריים של אותו היום, מתחנת הרכבת שהיא גם תחנת האוטובוסים לקחת אוטובוס של בערך 25 דק' לגונדולה - Plose שנמצאת בעירייה ליד. עולים בגונדולה ומשם מתחילים רגלית את הטרק.
את היום סיימתי באיזור 18:00 כשהגעתי ל -
Rif. Halslhutte - בבקתה הייתי לבד, בקתה מדהימה של משפחה חמודה עם ובה מסעדה עם אוכל מדהים אבל מעט יקר.

Day 2: Rif. Halslhutte - Rif Frara (Passo Gardena)

24 ק"מ
1215 מ' טיפוס

יום ארוך בו פיציתי על יום קצר ביום הראשון, לדעתי היום הכי יפה בטרק, מתחרה עם היום שאחריו.
את היום סיימתי בשעות אחר הצהריים ועם גשם. כמובן ממליץ לפני כל יום לוודא את התחזית ולהתאים את היום שלכם (לדוגמה לקום מוקדם יותר ולסיים בצהרים, ומנגד קשה באמת לחזות את הסופות והגשמים בגבהים האלה במדיוק)

Rif Frara (Passo Gardena) - סוג של מלון עם קומת דורמיטור נוחה ונקייה. לא בקתה קלאסית בהרים לאלו שמעדיפים את החוויה האלפינית והפראית יותר.

Day 3: Rif. Frara - Rif. Viel Del Pan

15.4 ק"מ
1029 מ' סה"כ טיפוס

יום שמתחיל בטיפוס רציף מהקשים בטרק לכיוון הר בואי
ניתן להאריך / לשנות את היום ולהוסיף טיפוס לפסגת בואי מהגבוהות באיזור.
בהמשך היום לאחר מעבר הפאס נחשפים לנופו המדהים של הר המרמולדה ואגם פאדיה

Rif. Viel Del Pan - בקתה שיושבת באחד הנופים היפים בטרק מול הר המרמולה, הבקתה חודשה בשנים האחרונות.

Day 4: Rif. Viel Del Pan - Rif. Contrin

22 ק"מ
1050 מ' סה"כ טיפוס

יום שהחלטתי מעט לשנות בגלל שהטיפוס למרלמולדה באותה התקופה סגור.
את היום מתחילים בירידה ללאגו פאדיה המדהים,
ממשיכים בירידה ארוכה (ואפילו מיותרת, אפשרת לדלג באמצעות רכבל או רכב) עד לתחתית הרכבל שעולה למרמולדה, את הרכבל עלינו לפסגה במחיר של 35 יורו, ירדנו והמשכנו לטרק.
בהמשך ירדתי מהדרך הקלאסית ועליתי את pas de ombreta שעובר ממש מתחת לפסגת המרמולדה, משם יורדים אל עבר ריפיוג קונטרין

Rif. Contrin - בקתה מדהימה, לבדה בתוך עמק מרהיב ביופיו. הבקתה ענקית ומכילה כל מיני אופציות ללינה כמובן כולל לינת דורמיטורי.

Day 5: Rif. Contrin - Rif. Mulaz

24 ק"מ
1700 מ' טיפוס

יום שהחלטתי להאריך לטובת פגישת חברים בבקתת מולאז שהכרתי בתחילת הטרק,
יום ארוך ויפה, הדגש היחד על היום הוא הטיפוס לבקתת המולאז, טיפוס ארוך שבסופו גם ויה פראטטה. (לא מחייב ציוד אבל מומלץ) אני נתקלתי בגשם בזמן הויה פראטטה והייתי ללא ציוד - לא ממליץ.

Rif. Mulaz - בקתה אלפינית קלאסית, הכי כיף, יושבת בנוף מדהים, ישנה משפחה מקסימה שמפעילה אותה, על מים חמים תצטרכו לשלם כסף נוסף בגלל החיסכון בחשמל.

Day 6: Rif. Mulaz - Rif. Rosetta - San Martino

7 ק"מ
650 מ' טיפוס מצטבר

יום קצר ויפה, אבל מכיל לא מעט קטעי ויה פראטטה מעט מאתגרים (לא חייב ציוד אבל מומלץ)
יכולים לסיים בטיפוס להר הרוזטה עם התצפית היפה לעמק.
בקתת הרוזטה מתויירת ועמוסה בימים יפים.

ממש ליד הבקתה ניתן לקחת שתי גונדולת שפעילות בשעות הקיץ, ולרדת מהטרק לעיירה San Martino
באותו היום גם לקחתי אוטובוס של בערך 3 שעות לעיר טרוויסו, העברתי את הלילה בעיר לקראת הטיסה ביום שאחרי.

סיום

מקווה שהצלחתי לעזור,
כמובן אם יש שאלות מוזמנים ליצור קשר במייל Roee. hn11@gmail.com ומשם נדבר בפלאפון.