מערב אוסטרליה- ברום וקריג'יני

החלק הראשון של הטיול שלי בחוף המערבי! ברום היא עיירה צעירה ומגניבה. קריג'יני הוא פארק שמזכיר את המדבר הפראי של צפון אוסטרליה, עם מלא נחלים ובריכות מים טבעיות. פשוט פארק שעשועים משוגע, באמצע המדבר!

תאריך הטיולNovember 2018
עונה מומלצתהחוף המערבי עצום כמו שבוודאי שמתם לב- העונה המומלצת היא להתחיל מצפון באיזור מאי עד איזור אוקטובר. זה נחמד כשיש מזג אוויר חם שמאפשר את הכניסה למים הקפואים ביותר קלות. בצד היותר דרומי, גם הקיץ יכול להתאים מדצמבר עד מרץ פחות או יותר- כשמתחילים מאיזור פרת' ומצפינים אל ברום. אני טיילתי בסוף העונה בגדול, בחודש נובמבר- היה מזג אוויר מעולה ולפעמים קצת קר מכדי להיכנס למים (אבל נכנסנו בכל זאת). לא נתתי למזג האוויר להפריע לחוויה המדהימה. תבדקו מה יותר מתאים לכם- עונה שיש בה יותר מטיילים או שלב רגוע יותר. תמיד פגשנו אנשים בדרך ובחניונים, אבל היה מגניב להרגיש שכל האיזור הזה שייך רק לנו. אני ניהנתי.

ברום!

כשאנחנו הגענו לBroome מצאנו קמפסייט בתשלום, עם חוף פרטי מטורף! (באיזור הדרום מזרחי של ברום- https://goo.gl/maps/4TLh4qM8Wu...

זה היה מדהים כי זה איפשר לי להתעורר אל הים ולחוות את הגאות והשפל במו עיניי- תוך ארבע שעות, עצים שהיו על החוף, כבר נראו כמו שיחים. אפשר גם ממש ללכת לעומק- רק חשוב לברר את השעות ולא לקחת סיכונים מיותרים, המפלס עולה מבלי שמרגישים.

תפועה לא נורמלית שמתרחשת בברום היא הStair case to the moon , נסו לתכנן לפי המאורע הזה את ההגעה שלכם לברום- לנו היה מזל ובול בלילה שהגענו לשם, זה התרחש!
דרך גוגל תבינו בדיוק מה התאריכים שזה קורה בהם, מה השעות ואיפה כדאי לשבת כדי לראות את הירח זורח. הוא היה נראה כמו כדור אש אדום, שלאט לאט נצבע בצהוב ואליו מטפס שובל זהב, שבאמת נראה כמו מדרגות לגן עדן.

ברום מלאה גם בכל מיני נקודות מגניבות- בחלק הצפוני שלה יש איזור שעם 4X4 אפשר להגיע לכמה מסלולים מגניבים- לא הייתי עדיין עם הרכב המתאים ולכן רק שמעתי על זה מחברות שהיו שם, שעפו על זה! אז ממליצה לשאול במרכז מידע וממש לפנות לכך יום שלם.

אני אהבתי את החוף- Cable beach - הוא פופלרי, ודיי מלא באנשים אבל השקיעות בו מטורפות! יש שם סיורים של רכיבה על גמלים ונוצרת תמונה מאד יפה כזו (סליחה על המצפון: אבל אל תקחו בהם חלק, אל תרכבו על גמל).

ובנימה אישית: בברום החלטתי להתפצל מהבנות שאיתן טיילתי לכאן מדארווין (סיפור דרך אחר)- הן היו מקסימות ואני, שרגילה יותר לטייל לבד, רציתי לעבוד על לטייל ביחד. למרות שכן היה חיבור והיו שיחות טובות, אחרי שבוע הבנתי שיהיה לי יותר נכון להתפצל. לא ידעתי מה תהיה המשמעות- להעביר רכב לא יכולתי, כי לא הייתי בת 25 עדיין, לקנות רכב לא הרגשתי שאני מסוגלת ולהצטרף לאוטובוס שנוסע לאורך החוף או סיור מודרך גם הרגיש לי פחות הסגנון שלי- היום שהתפצלנו בו היה יום שבת ולצערי לא הספקתי לסדר כלום. החלטתי להוריד הילוך ולראות מה יקרה ובמקסימום מחרתיים להתחיל לתכנן ובאמת כמוצא אחרון אפילו לטוס לפרת'-
ואז, למזלי המטורף בטיול הזה, דרך הפייסבוק הכרתי את מוד, מטילד, דניאל ואנליז המדהימות, שאיתן המשכתי לטייל עד אקסמות'- עם רכב 4X4!

6 שעות נסיעה רצוף

התחלנו את הנסיעה לכיוון הגן הלאומי קריג'יני- בדרך נוסעים לאורך החוף ויש כל מיני חופים יפים שאפשר לעצור בהם- ממליצה לקחת ספרון, מהמרכז מבקרים בברום, שמסכם יפה את האטרקציות של החוף המערבי. יש שם המלצה על 80miles beach ... אנחנו, שהתארגנו רק בבוקר, יצאנו לנסיעה של 6 שעות רצוף עד Port Hedland- אני אפילו לא נהגתי בשלב הזה בכלל, וזה היה קשוח, אז תחשבו כמה קשוח היה לנהגות.

בפורט הדלנד נסענו אל Pretty Pool Clothing Optional Beach (במחשבה על השם שלו מרגיש שזה חוף נודיסטים, אבל הוא לא) יש שם מן פלטה מיוחדת כזו שמגניב לטייל עליה. אנחנו ממש אהבנו את המקום, מרגיע, המון צדפים יפים וצבעוניים והים מהמם. המליצו לנו לא להיכנס לגמרי לים, כי יש סכנת קרוקודילים (כן כן, גם פה יש.. היא אמרה במרכז מבקרים שאנשים נכנסים אבל שהיא לא ממליצה לשחות במים, אז לא נכנסנו!). יש שם גם מקלחות חינמיות- לא זוכרת מה מצבן.

הפארק קריג'יני!!! מידע כללי

ואז הגענו אל... קריג'יני! אני רק שמעתי את השם של המקום הזה ושהוא חובה, אבל לא יותר מדי המלצות על מסלולים ספציפיים ותקשיבו לי, זאת פשוט חוויה מטורפת!!!

יש שם כל כך הרבה מסלולים וזה לא נמאס- הקדשנו לפארק הזה שלושה ימים שלמים, ולגמרי היה אפשר לפרגן בעוד איזה חצי יום או יום שלם, או חיים שלמים..
לקחנו מפה ממרכז המבקרים במקום- המפה מראה את רמות הקושי של המסלולים וכמה זמן בערך לוקח כל אחד. לדעתי נפלנו ביום לא טוב של מי שעבד שם, ולא בדיוק נתנו לנו המלצות. אבל תמיד כדאי לשאול אותם על מקומים מומלצים בפארק.

בזכות האפליקציה wikicamp ישנו בכל הימים האלה בחניון חנימי מבודד ושקט. ההגעה לחניון דורשת רכב 4X4 ונסיעה של איזה רבע שעה כזה אל תוך השטח, אם אני לא טועה (נעזרנו באפליקציה ובגוגל מפות בoff-line כדי להגיע לשם). אין בחניון כלום ושום דבר, חוץ משטח ישר ונוח לישון בו ואחלה חבר'ה! (ברוב המקומות בפארק לא הייתה קליטה סוללרית- אני הייתי עם טלסטרה- ובחניון הזה הייתה קליטה).

יש בפארק, באיזור של הויזיטור סנטר ברז מים- ולאחת הבנות הייתה מקלחת ניידת. המצאה קורעת מצחוק בעיניי, תכל'ס זה נראה כמו שלוקר גדול שמחובר אליו צינור, שהמים יוצאים ממנו כמו במקלחת. זאת לא המקלחת הכי יעילה ומדהימה, אבל היה מצחיק ולנו נתן תחושה של חיי שטח מגניבים עם קצת ניקיון.

מבחינת מילוי מים אני דיי בטוחה שנעזרנו בברז הזה. אם אתם לא רוצים למלא מהברז הזה בשטח, כדאי לבוא עם מים לשתייה לכל הימים - כי לצאת מהפארק ולחזור לא יהיה הכי נוח. תמלאו ממנו בשביל בישול וניקיון.. אנחנו שתינו ממנו והכל בסדר איתנו. בינתיים.

ליד המסלול של Mount Bruce יש שירותים!

חשוב מאד מאד- בקריג'יני יש מלא מלא אבל מלא זבובים מציקים, אל תלכו אליו בלי רשת שמגנה לכם על הפנים, מילה שלי.

(עוד המלצות כלליות לגבי טיול באוסטרליה, כתבתי בסיפור דרך נפרד)

אתם מוכנים?! המסלולים בקריג'יני!!

Fortescue Falls
מקום מדהים!!! ממש סיפתח טוב לפארק! מסלול יחסית קצר, מתחילתו יש תצפית יפה אל המפלים והבריכה. כשמגיעים לבריכה עצמה, בכלל התחושה מטורפת. כל הסלעים נראים כאילו מישהו בא ועיצב אותן כמו מדרגות מסותתות היטב- שחינו עד המפלים וישבנו שם בשמש החמה, בתוך המים הקרים. נוח גם לשבת על הסלעים מעל המים או בצד השני של הבריכה. (המקום דיי פופלרי והיו בו הרבה אנשים, אבל לנו זה לא הפריע כי השטח דיי רחב).

Fern Pool
מסלול הלוך חזור מהFortescue Falls שהרגיש כמו הליכה בג'ונגל, עם מלא אקליפטוסים. יש שם סולם כאילו הגענו לבריכה ציבורית. לי זה הרגיש כמו מיצג אומנתי וגם כזה אוסטרלי, פתאום להביא משהו מלאכותי אל פיסת גן העדן היפה הזאת. היינו לגמרי לבד שם. שחינו עד הצד השני של הבריכה ונהנו משני המפלים הקטנים שלה. היו הרבה דגים שדאגו לעשות לנו פדיקור. לנו זאת הייתה נקודה ממש רגועה וטובה.

Circular pool
חוזרים מהFern לFortescuse אל מסלול של רמה 4! הליכה רגועה, עם נחל רחב שמלווה אותנו כל הדרך אל הבריכה. המון בולדרים לצד הדרך ורוג'ומים יפים, כמובן. כל ההליכה היא בתוך הנחל הזה, שגם הוא נמצא בין מצוקים שבורים, כאילו מישהו עיצב אותם במיוחד (גם עכשיו כשאני רק מסתכלת בתמונות נזכרת כמה עוצמתי זה לטייל בתוך דבר כזה). הבריכה בהתחלה מעט איכזבה אותי, אבל עם הכניסה למים הבנתי את הקסם שלה- אפילו קפצנו למים שם מהקצה השני שלה. (תמיד תבדקו שזה באמת עמוק לפני שאתם קופצים!).
משם אנחנו עלינו במסלול תלול שחוזר לחניה, לא פשוט ומעט מעייף, אבל זכינו בעוד תצפית מדהימה אל הנחל- הכי מתאים לסיום היום.

Knox Gorge
ממליצה לקפוץ קודם לKnox Gorge Lookout- ממש יפה!
מסלול שנחשב כclass 5, הלוך-חזור באותה הדרך- וזה הזמן לתת כפיים לגירל פאוור שלנו ושמבלי סתם לרוץ, המסלולים זרמו ולקחו לנו פחות זמן ממה שרשום וגם לא הרגישו לנו מאתגרים ברמה בלתי אפשרית- אלא בדיוק למידות שלנו. חשוב להגיד שהמסלול ברובו בשמש, בעיקר הירידה והעליה ממנו.

הקניון היה מהמם, שוב הצבע החום העז הזה בשילוב עם המון מים. ירדנו אליו בדרך דיי מאתגרת וחלקלקה (זהירות! תבואו עם נעליים טובות, לא כפכפים). ההליכה בנחל הייתה מגניבה לאללה- נצמדים לקירות הנחל. אנחנו גם טיפסנו שם בכל רגע, free solo אבל הכי בקטנה, לא מקצועי. פעם אחת קצת הגזמנו והייתי בטוחה שאני אשאר לגור בנקודה אליה הגעתי, אבל בסוף עם קצת אומץ הצלחתי לרדת- ראינו רוג'ומים שנראו כמו הפסלים הפאגנים שיש בהר כרכום בארץ.

פגשנו בנחל גם קבוצה שעשתה טיול מודרך שכלל טיפוס בחבלים ואבובים!
כשהגענו לסוף המסלול, הייתה לנו תצפית ממש יפה אל Red Gorge. היו לטאות ענק ממש ממש יפות שם, אז תפקחו את העיניים!

Kalamina Gorge
אל המסלול הזה יש גישה רק לרכב 4X4 והוא גם יחסית רחוק משאר המסלולים והנסיעה אליו זכתה, בכבוד (!), לתואר - Bumpy Road, אבל המסלול הזה באמת שווה את ההשקעה הזאת!

בקצרה- תוך 5-10 דקות כבר מגיעים למשטח סלע מגניב ובריכה נעימה ממש, עם מקום לשבת לצידה ואז אפשר לטייל בנחל במשך שעה סך הכל - הלוך חזור, באותה הדרך.

ולא בקצרה: איזה מסלול! ממש לקחנו את הזמן כי היה שם כל כך הרבה ממה להנות. הרגשתי שאני מטיילת על רצפה של קניון, ממש ככה. חוץ מהבריכה הראשונה- שהייתה נהדרת להצטננות ובעיקר לארוחת צהריים שעשינו לצידה, יש עוד נקודות של כניסה למים לכל אורך המסלול- היה קשה לבחור למה להיכנס ועל מה לדלג. כמובן שגם כאן בחנו את יכולות הטיפוס שלנו, ועלינו בסוף המסלול, אל "חלון" שצופה אל המשך הנחל (זהירות, כן? שוב קצת נתקענו ואפילו חטפנו מכה מאיזה עץ)- הנחל הזה עצום, מאמינה שאפשר לשחות שם עד ממש ממש רחוק. האבנים רותחות, אז לא פשוט להישכב עליהן כדי להתייבש, אבל ניתן למצוא גם נקודות נוחות להתחרדן בהן.

Joffre Falls
כמו תמיד ההמלצה שלי היא ללכת לתצפית על הנחל- פה בנו משטח ברזל כזה שנמצא "באוויר" - רואים מכאן את התמונה המפורסמת של קריג'יני (אבל היה כבר דיי יבש כשהגענו אליה. בכל זאת, זה מראה מדהים).
המסלול הזה גם כולל ירידה מאתגרת ותלולה אל הנחל, והיה כיף שזה ישירות אל המים.
המסלול מתפצל בעצם לשני חלקים: אם פונים ימינה מגיעים אל התמונה המפורסמת, שאותנו כמובן שימשה כמו קיר טיפוס, כי כבר לא היו בה הרבה מים. ובצד השני מהירידה, יש בריכה שאפשר לשחות ולשחות ולשחות ולשחות- האמת שזה לא היה פשוט כל כך!

Hancock Gorge
מסלול העכביש זה כאן!!! הנסיעה למסלול גם קצת ארוכה ועדיפה ב4X4, אבל כן אפשר עם רכב טוב.
למסלול הזה אל תצאו עם פלאפונים ודברים חשובים, כי כל הגוף נכנס למים!
סדרו לכם איזה תיק שלא קריטי אם ירטב או שהוא אטום למים, שימו בו בקבוקי מים וכדאי פשוט לרדת עם בגדי ים וסנדלים.
זאת לא בעיה להשאיר את התיק בשלב מסוים בדרך, יש חלק שמחייב ללכת איתו מעל הראש ואז שלב שממש צריכים את כל הידיים- העכביש! (בחזור אגב! דפקתי חלקה עם התיק, ששמרתי עליו כל כך טוב, ישר אל תוך המים).
זה מסלול מטורף, שבסופו מגיעים לבריכה מדהימה, kermits Pool, עם תצפית יפה- שמרגישה כמו פרס, אחרי המסלול נינג'ה שעשינו. כדאי להגיע לשם יחסית מוקדם כדי להיות לבד ולהירגע.
זה לא מסלול קשה, הוא בעיקר היה מצחיק ומהנה לאללה.

Oxer Lookout תצפית יפה שאני ממליצה לעצור בה לפני ההגעה ל-

Weano Gorge
גם מסלול פסיכי! הולכים במן קטע צפוף יחסית- אנחנו בשלב הזה ניסינו להתחמק מהכניסה למים, כי היינו עם נעליים. בסוף המסלול מגיעים לבריכה גדולה. יש בה מעקה ומדרגות אבן לא טבעיות, שמאפשרות את הכניסה למים. מהבריכה הזו המשכנו עוד קצת פנימה לאיזור יותר צפוף, עם מים עמוקים, שהיה חשוך וקפוא- היה ממש כיף! זה היה מיוחד לשחות שם. למרות שנשמע מעט מפחיד.

בחזור הלכנו במסלול יותר מתון עם המון צמחים יפים, שלמרות שזאת עליה- היה ממש נחמד לדבר שם וללכת ברגוע.

בפארק גם יש את Mount Bruce (איפה שהשירותים)- הוא אמור להיות מסלול לא פשוט של שלוש שעות לכל כיוון, זה הר עם נוף פנורמי אל הפארק, הדובדבן בקצפת. אנחנו לא הספקנו להגיע אליו, אבל אני בטוחה שיום יבוא ואחזור אל קריג'יני- אז, אני אוכל להגיע גם למקום שלא הייתי בו, וזה ההר המיוחד הזה!

Tom Price

כל מה שצריך אחרי טיול קשוח בקריג'יני- זה בריכה ציבורית, כן כן. תאמינו לי.
זה ה-טריק הכי טוב שיש.
באוסטרליה אפשר לשלם עבור מקלחת של דקה במים חמים, וזהו. אחרי קריג'יני היינו זקוקות להרבה יותר מדקה במקלחת- אז בריכה זה הפתרון המושלם. התקלחנו פעמיים, נכנסנו לבריכה, ישבנו בדשא בצל, בפנאן ואז עוד מקלחת. לקח הרבה זמן עד שבאמת ירד כל החול מהרגליים.

כתבתי את זה בסיפור דרך נפרד- אבל רוצה להדגיש גם כאן- אין על חברים שטיילו לפניכם באיזור- רוצה להודות לעמרי, עטרת, תמר ושיקו על חלק זה של הטיול (: