Stubai high trail - טרק מעגלי בטירול

הטרק סובב את עמק שטובאיטל (Stubaital) הנמצא כ- 25 דקות נסיעה מאינסברוק (חבל טירול, אוסטריה). המסלול המלא באורך של כ- 100 ק"מ ויש בו 8 בקתות בהן ניתן לישון ולאכול. הטרק מעגלי וניתן ללכת אותו בשני הכיוונים, ובנוסף כמעט כל הבקתות נגישות מהעמק המרכזי, כך שניתן להתחיל / לסיים את ההליכה במספר נק' ולא חייבים להשלים את הטרק במלואו(כ- 6-8 ימים, תלוי בקצב). הטרק יפה מאוד וכולל פסגות מושלגות, קרחונים, אגמים, נחלים ונוף מרהיב, אך קחו בחשבון שהוא מאתגר פיזית (סדר גודל של 1000 מ' עליה וירידה כל יום).

תאריך הטיולJuly 2017
עונה מומלצתקיץ

טרק מעגלי הנמצא כ- 25 דקות נסיעה מאינסברוק (חבל טירול, אוסטריה) וכ- 3 שעות נסיעה משדה התעופה של מינכן. המסלול המלא באורך של כ- 100 ק"מ ויש בו 8 בקתות בהן ניתן לישון ולאכול. הבקתות מאובזרות היטב, נוחות והמחירים הוגנים (בערך 70 יורו עבור לינה ו-3 ארוחות, בירה מהחבית עולה חצי מבארץ :-). הטרק פופולרי למדי בעונה, ומומלץ להזמין את הלינה מראש. הטרק מעגלי וניתן ללכת אותו בשני הכיוונים, ובנוסף כמעט כל הבקתות נגישות מהעמק המרכזי (כשעתיים הליכה), כך שניתן להתחיל / לסיים את ההליכה במספר נק' ולא חייבים להשלים את הטרק במלואו. אם הולכים בקצב טוב ומוכנים למספר ימים ארוכים במקצת (כ-10 שעות הליכה) ניתן לסיים את הטרק ב- 6 ימים: יום 1 - נסיעה ממינכן לעמק Stubital ועליה לבקתה הראשונה.
ימים 2-5 – 4 ימי הליכה מלאים.
יום 6 – ירידה מהבקתה האחרונה לעמק ונסיעה למינכן.
מי שמעוניין בהליכה רגועה יותר יכול כמובן להוסיף עוד יום-יומיים לטיול.
אנחנו טיילנו בסוף יולי ומזג האוויר היה הפכפך (היום הראשון למשל התחיל עם 30 מעלות ושמש והסתיים בסופת ברד), ולכן מומלץ להביא בגדים לכל מזג אוויר. אוכל ניתן לרכוש בבקתות ומים ניתן למלא מנחלים לאורך המסלול ולא צריך לסחוב יותר משני ליטר.
מאילוצי זמן (ומזג אוויר) לא סיימנו את הטרק (עברנו 5/8 הבקתות), אבל החלק שעשינו היה יפה מאוד וכלל פסגות מושלגות, קרחונים, אגמים, נחלים ונוף מרהיב. סה"כ הטרק מומלץ בחום (אולי היפה ביותר שעשיתי באירופה), אך קחו בחשבון שהוא מאתגר פיזית (סדר גודל של 1000 מ' עליה וירידה כל יום).
פרטים מלאים ניתן למצוא באתר המצויין:

יום 1 – מישראל לבקתת Innsbruker

טסנו למינכן בטיסת בוקר (נחיתה ב- 09:00), שם שכרנו רכב ונסענו כ-3 שעות ל-Neder שבעמק Stubaital. מ-Neder צריך לעלות להר דרך Pinnisweg. ניתן לטפס כ- שעתיים וחצי או לקחת מונית שירות (נוסעות תדיר על המסלול, כ-13 יורו לאדם) לבקתת Karalm. מ-Karalm הדרך הסלולה מתחלפת בנתיב הרים צר שעולה כ- 600 מ' (כשעתיים הליכה) לבקתת Innsbruker.

יום 2 – מבקתת Innsbruker לבקתת Bremer

ההליכה כוללת 4 פאסים של כ- 200 מ'. סה"כ 7-8 שעות הליכה וטיפוס של 850 מ' על פני 9 ק"מ. לאחר הפאס השלישי יש פיצול המאפשר 2 דרכים שונות לבקתה: הדרך השמאלית יורדת לעמק קטן ואז עולה לבקתה. הדרך הימנית נשארת בגובה, אך יתכן ודורשת ציוד בטיחות (רתמות וחבלים). אנחנו הלכנו בשמאלית.

יום 3 - מבקתת Bremer לבקתת Sulzenau

היום שהכי נהנתי ממנו בטרק. ההליכה כוללת 2 מקטעים:
מקטע 1 - מבקתת Bremer לבקתת Nurnberger
הליכה של כ- 4 שעות ו- 450 מ' טיפוס. מתחילים בטיפוס של 300 מ' לפאס ואז יורדים לעמק יפה. הירידה מהנה וכוללת כבלי מתכת ויתדות. מהעמק מטפסים כ-150 מ' לבקתה.
מקטע 2 - מבקתת Nurnberger לבקתת Sulzenau
הליכה של כ- 3-4 שעות ו- 550 מ' טיפוס. מתחילים בטיפוס לפאס (יש 2 דרכים שונות) ואז יורדים לאגם מקסים מתחת לקרחון (הטבילה באגם מומלצת). מהאגם הולכים עוד כ-30 דקות לבקתה.

יום 4 - מבקתת Sulzenau לבקתת Neue Regensburger

יום ארוך הכולל 2 מקטעים:
מקטע 1 - מבקתת Sulzenau לבקתת Dresdner
הליכה של כ- 3-4 שעות. יש 3 דרכים אפשריות למסלול זה, אנחנו בחרנו ב- Wildewasserweg והיה מוצלח מאוד. הדרך הולכת לאורך נחל שמסתיים באגם וקרחון. משמם עולים לפאס מלא ברוג'ומים ויורדים לבקתה. כל שעות הבוקר הלכנו בערפל כבד, ולכן אני יכול רק לנחש שהנוף מהפאס יפה.
מקטע 2 - מבקתת Dresdner לבקתת Neue Regensburger
הליכה של כ- 6-7 שעות. מתחילים בפאס קטן, יורדים לעמק יפה ואז עליה רצינית של כ-700 מ' וירידה לבקתה. את המקטע הזה לא סיימנו עקב תנאי מזג אוויר קשים (ותחזית מזג אוויר גרועה לימים הקרובים). לאחר כשעה וחצי של הליכה בגשם חזק פנינו ל- Wilde Grube וירדנו לאורכו בחזרה ל- Stubautal.
אני מעריך שיכולנו לסיים את הטרק ביומיים נוספים:
יום 5 – מבקתת Neue Regensburger לבקתת Starkenburger, כ- 11 שעות הליכה (4 +7)
יום 6 – מבקתת Starkenburger לישראל, כשעתיים ירידה לעמק ואז נסיעה של 3 שעות לשדה התעופה.

• תבואו מוכנים לכל מזג אוויר (חם, קר, גשום וכו')