טרק בהרי קרוונדל, אוסטריה

שבוע באוסטריה שמתוכו תכננו לעשות טרק ארבעה ימים אך עקב שלג מוגזם טיילנו שלושה ימים במסלול אלפיני מדהים :)

תאריך הטיולJune 2023
עונה מומלצתיוני עד ספטמבר (תלוי במזג אוויר)

התארגנות בארץ והטיסה

אנחנו שלושה חברים בגיל 21, החלטנו לטוס לאוסטריה בתאריכים 02/06 עד 09/06 ולעשות כמה ימים טרק וכמה ימים להנות בערים.
הזמנו טיסה דרך אתר ״קיווי״ שעלתה 480 שח עם חברת התעופה Ryanair, הייתה מגבלת משקל של עשרה קילו וגודל של תיק לפי מידות, אז הוספנו ב350 שקל ושלחנו מוצילה אחת מלאה בציוד של כולנו למטוס, וכשהגענו החזרנו בחזרה כל אחד לתיק שלו את הציוד. בארץ לא בדקו לנו בכלל את התיקים, אבל בטיסה חזרה הם היו יותר קפדניים וראינו אנשים שהיו צריכים לשלם יותר כי עברו את המגבלה, למזלנו אותנו לא בדקו.
באנו באווירה ממש ספונטנית, החלטנו על הטיסה בערך שבוע לפני המועד, בדקנו קצת על בקתות ראינו שהרבה סגורות, אבל יש כמה שפתוחות, בעיקר במקומות הנמוכים יותר…
לא סגרנו שום דבר מראש, חוץ מהלילה של היום הראשון בוינה, וכרטיס Esim אחד שעשינו בבית של עשרה GB.

היומיים שלפני הטרק בוינה ואינסברוק

הטיסה שלנו הייתה ביום שישי בשעה 19:05, לאחר עיכוב של בערך שעתיים נחתנו ב00:30 בנמל התעופה בוינה.
לקחנו רכבת למרכז וינה ב12 יורו בערך לשלושתינו ונסענו לישון בגאסט האוס חמוד. 77 יורו ללילה לחדר לשלושה אנשים.
השם של הגאסט :
CENTRAL CITY VIBES BY HOME
יום למחרת יצאנו בבוקר להסתובב קצת בעיר ולשתות קפה, ב13:00 לקחנו אובר ב14 יורו והגענו לתחנת רכבת Wien hbf
עלינו על רכבת של 13:30 ישירה שלוקח לה 4:20 שעות לאינסברוק, עלתה לנו 80 יורו.
הגענו לאינסברוק הסתובבנו קצת, לא הזמנו מלון מראש, ומצאנו בבוקינג איזושהי אכסנייה נחמדה בחדרים משותפים, לנו יצא לישון רק אנחנו בחדר ממש אחלה מסודר ונקי במחיר זול ביחס לשאר המקומות, 40 יורו לבן אדם כולל ארוחת בוקר.
בערב לקחנו מונית למרכז העיר ב12 יורו, הלכנו לאכול ואז היינו בבר Irish bar מקום מגניב, שלוש קומות אווירה צעירה ומוזיקה. בירות עולות באיזור ה4 5 יורו לחצי ליטר. לקחנו מונית חזרה להוסטל youth hostel jugendherberge והלכנו לישון לקראת היום הראשון של הטרק.

היום הראשון של הטרק Scharnitz to Hallerangerhaus

קמנו ב7 וחצי, התארגנו אכלנו ארוחת בוקר בהוסטל והלכנו לקנות כמה דברים לטרק בתחנת דלק שליד. אחר כך לקחנו מונית לשרניץ מהתחנת מוניות שליד ההוסטל ב70 יורו לכולנו, ולקחנו את המספר של הנהג כדי שיהיה לנו אותו כשנחזור.
ירדנו בתחנת דלק בשרניץ והלכנו לפי mapy cz עד לתחילת המסלול.
התחלנו את המסלול ב9:30, הוא מתחיל על כביש ליד נהר יפה ממש
רוב היום הולכים על שביל ארבע על ארבע כזה שהוא גם מסלול אופניים ועוברים שם מלא רוכבים. 5 קמ לפני סוף המסלול מסתיים הקטע אופניים ויש שם בקתה באמצע שום מקום. ישבנו שם לאכול יש שם עוגות גבינות נקניקים ובירות, מחירים לא זולים אבל שווה ממש. בעלת הביקתה נחמדה מאוד ודיברה איתנו על ישראלים שפגשה בנפאל. המשכנו בטיפוס בערך חמישה קמ שיפוע דיי גדול, והגענו לבקתה רטובים אחרי שעה של גשם רציני בסוף היום.
הגענו לבקתה בלי להזמין מקום מראש, רק התקשרנו יום לפני לשאול אם יש מקום פנוי. הבקתה עלתה 33 יורו ללינה ו37 יורו לארוחת בוקר וערב.
האוכל לא וואו אז אולי שווה לבדוק להביא אוכל מהיציאה שיספיק גם לארוחת ערב ובוקר שלמחרת.
לאורך כל היום כמעט לא היה קליטה, מהרגע שהתרחקנו משרניץ, וגם בבקתה אין Wi-Fi למי שזה קריטי לו. האנשים בבקתה היו אחלה לגמרי נחמדים ומדברים אנגלית מעולה.
על הלינה חובה לשלם במזומן אבל על האוכל אפשר גם באשראי למי שמעדיף.
בבקתה היו יחסית מעט אנשים, אנחנו עוד כמה הולנדים וגרמנים וזהו.

היום השני של הטרק ‏Hallerangerhaus to Bettelwurfhutte

קמנו ב6 וחצי בבוקר, התארגנו אכלנו ארוחת בוקר לא טעימה ויצאנו ב8 וחצי למסלול. המסלול מתחיל בעליה תלולה של בערך 300 400 מטר, ואז ממשיך בעוד קמ וחצי בערך בעליה מתונה. זה יום מאוד קצר לכן החלטנו להוסיף עליה לפיק של הר Speckkarspitze. העליה חדה ממש עלינו בערך לאזור 2450 מטר. 400 מטר לפני הפיק החלטנו להפסיק לטפס בגלל מזג אוויר קשוח, היינו ממש בין שני צוקים באיזור הזה ולא ראינו מטר קדימה בגלל ערפל כבד. ממה שהבנתי יש עליה נוספת שאפשר לטפס עם כאבלים שיותר נוחה לטיפוס, אבל בתקופה שהיינו כל העלייה הייתה מכוסה שלג וזה לא אפשרי היה גם משם. עשינו בגובה עצירה קצת לאכול ולנוח.
יום קצר ממש סהכ הגענו ב14:30 לבקתה אחרי עצירות ארוכות במהלך היום.
המארחת חמודה ממש, מדברת אנגלית ככה ככה אבל מספיק בשביל לתקשר
לינה עולה 30 יורו וארוחת ערב, בוקר וכריכים ליום שלמחרת עלו 47 יורו, אנחנו הזמנו בנוסף בירות ועוגות אז יצא קצת יותר. בקתה ממש יפה ממוקמת במקום אדיר ומשקיפה על הול אין טירול.
האוכל בבקתה היה ממש טעים אבל בכמויות קטנות ולא כל כך משביעות לשלושה חברה שאוכלים
יש שם נוף משוגע והיה כיף פשוט לשבת בחוץ לשתות קפה

היום השלישי של הטרק ‏Bettelwurfhutte to Hall in Tirol

קמנו ב6 וחצי לבוקר שמשי, וב7 ישבנו לאכול. ארוחת בוקר ממש אחלה הרבה לחם ריבות יוגורט גרנולה ולקחנו גם אוכל לדרך. ישבנו קצת בחוץ לראות את הנוף ויצאנו למסלול ב8:45
המסלול מתחיל בירידה ארוכה של איזה ארבעה קמ וישר אחריה עליה ארוכה של 1300 מטר בגובה. היינו אמורים ביום הזה להגיע לבקתת Moslalm, אבל לקראת סוף העליה יש הר שצריך לטפס, והוא היה מכוסה כולו בשלג. בהתחלה השלג היה בגובה נמוך והיה אפשר לטפס, העלייה תלולה ממש ולא ראינו סימון שבילים כי גם הוא היה מכוסה שלג לאורך כל הטיפוס. בכל זאת המשכנו לטפס והגענו כבר ממש לכמה עשרות מטרים האחרונים של הטיפוס. לקצת יותר מ2200 מטר גובה כשבסוף צריך להגיע ל2250. השלג בגובה הזה הגיע לגובה של בערך מטר וחצי אם לא יותר. ניסינו בכל זאת להגיע לסוף העליה אבל זה היה כמעט בלתי אפשרי. היינו מחליקים כל הזמן והשיפוע הוא חד ממש אז זה אומר להתגלש כל הדרך למטה במידה ומחליקים. אחרי כמה שעות טובות שניסינו החלטנו שזה באמת מסוכן מידיי. היינו העקבות הראשונות שם על השלג ואף אחד לא עשה את זה לפני בעונה הזאת. ירדנו מההר והתחלנו לחזור, הגענו להול אין טירול ונסענו לישון באינסברוק. הגענו לאינסברוק באיזור 8 וחצי אחרי יום מתיש בטירוף.
הלכנו לישון במלון Hotel Garni Tautermann ב150 יורו חדר לשלושה אחלה מלון.
יצאנו בערב לאיזה בר קריוקי באינסברוק, אכלנו וחזרנו לישון

רכבל ומגלשת הרים באיזור אינסברוק ונסיעה לוינה -

קמנו בבוקר לארוחת בוקר במלון. יצאנו לשתות קפה במרכז ועלינו על אוטובוס קו 590b לפארק Miedres Alpine Coaster עלה לנו 5.5 יורו בערך לכיוון ו20 דק מאינסברוק.
עלינו ברכבל, כניסה עולה 21 יורו. ישבנו שם למעלה, יש נוף מדהים אגם יפה ומסעדה. היינו שם שעתיים בערך וירדנו בסליידס, חוויה מטורפת זה מגיע לאיזור ה60 65 קמש.
ב15:30 הגענו לתחנת רכבת אינסברוק hbf ועלינו על הרכבת של 16:15 לוינה, שוב ב80 יורו.
לקחנו איזה הוסטל צפוף מאוד לשלושתינו ב55 יורו עם מקלחת ושירותים משותפים לכל החדרים.
בערב יצאנו לאכול ולהפסיד קצת 25 יורו בקזינו, הסתובבנו שם באיזור שקוראים לו משולש ברמודה יש הרבה ברים וחברה צעירים וחזרנו לישון.

יום אחרון לפני הטיסה

קמנו לבוקר אחרון בוינה, היה חג אז הרבה היה סגור.
הסתובבנו קצת בעיר והלכנו לאכול צהריים בפיצה Fiorino מקום מעולה פיצות עולות בין 11 ל15 יורו
ופסטות גם, טעים ממש.
הלכנו לפארק פראטר, מקום נחמד מתאים לילדים בעיקר, כמו לונה פארק כזה, נמצא ליד המדאם טוסו ומוזיאון השוקולד. היו המון אנשים שם אולי בגלל החג אבל היה אחלה ממש שם.
התחיל גשם מטורף בזמן שהיינו בפארק אז ישבנו שם באיזה בית קפה מתחת לסככה.
היה יום דיי רגוע סהכ בעיקר הסתובבנו בעיר. ב19:30 הלכנו לראות באיזה בר שמצאנו בטעות את חצי גמר מונדיאליטו, ומאוחר בלילה נסענו לשדה.
הטיסה הייתה ב6:15 ונחתנו ב10:40 בארץ :)

משך זמן הליכה של כל יום בטרק, וטיפוס וירידה -

הזמנים של mapy.cz מתאימים לכאלו שהולכים לאט, אנחנו קיצרנו בלפחות שעתיים כל פעם.
אם יש שאלות נוספות מוזמנים לשלוח במייל :)
Aranayal82@gmail.com

• אנחנו הגענו כמה שבועות לפני העונה לכן לא הזמנו מקום לשום דבר, בכללי מומלץ מאוד.
  • מים הסתובבנו עם 1 וחצי ליטר או שניים, מילאנו לפעמים בנחלים אבל לא להביא מעט מידיי הטיפוס מצמיא.
  • סימון שבילים שהלכנו היה אדום לבן.
  • להסתובב עם מזומן בזמן הטרק, לרוב אי אפשר לשלם עם אשראי.