טרק באלפים לייד שלאדמינג

טיול באיזור באלפים המזרחיים (Schladming Tauern) באוסטריה. טרק של 5-7 ימים בבקתות ואוהל.

תאריך הטיולAugust 2021
עונה מומלצתיוני-ספטמבר

Schladming Tauern הם חלק מהרי האלפים. העיירה שלאדמינג היא עיירת נופש בעיקר לסקי.
המסלול מסומן היטב ויש מפות טובות מאוד שאפשר לקנות. אנחנו ישנו חלק מהלילות באוהל אבל אפשר לישון רק בבקתות הרים ולטייל עם תיקים קלים יחסית. הטיול מלא בעליות וירידות. הנקודה הגבוהה ביותר שהיינו בה היא ההר Greifenberg בגובה 2618 מטר. איזור הררי יפה מאוד עם עצי אשוח באיזורים הנמוכים ומלא אגמים ונהרות

שלאדמינג

נסענו מגרמניה לשלאדמינג ברכבת. נסיעה של 6 שעות. בשלאדמינג ישנו בקמפינג בשם Zirngast. בקמפינג קיבלנו שני כרטיסי נסיעה באטובוס. למחרת עשינו קניות של אוכל בסופר. בעיקרון לא צריך לקנות הרבה אוכל כי יש מלא בקתות בדרך שאפשר לאכול בהן. אבל אנחנו רצינו לישון חלק מהזמן באוהל אז הבאנו גזיה וקנינו שקיות כאלה כמו מנה חמה ורביולי. קנינו גם קילו וחצי לחם במאפיה ומלא גבינה צהובה.
אחרי זה לקחנו אוטובוס 972 שמגיע לנקודה Hochwurzen מהנקודה הזו עולים 600 מטר ברכבל לנקודת ההתחלה של הטרק Hochwurzen-Hütte. משם מתחיל הטרק והוא מסומן היטב בשני פסים אדומים ופס לבן באמצע.

יום ראשון - Hochwurzen ל (כמעט) Ignaz-Mattis-Hütte

את הטרק של היום הראשון התחלנו סביב 13:00 כי בבוקר עשינו קניות והתארגנו. זה טרק של 5-6 שעות ככה שמסיימים אותו מאחור יחסית, סביב 19:00 אבל בקיץ מתחיל להחשיך רק סביב 20:30. המסלול מסומן מאוד טוב ואי אפשר ללכת לאיבוד. בדרך עולים על כל מני פסגות עם צלב. באיזורים הנמוכים יותר יש עצי אשוח. וראינו מלא צרצרים ופרחים. אנחנו לא הגענו עד הבקתה וישנו לייד אגם שנקרא Brettersee במרחק של כ 1.5 ק"מ מהבקתה. וגם מליאנו מים מהאגם. בלילה הייתה סופת ברקים ומלא גשם. אם רוצים לישון באוהל חשוב להביא אוהל איכותי של תתמלאו במים.

יום שני - מאגם Brettersee לבקתה Keinprechthütte

ביום השני ירדנו את ה 1.5 ק"מ הנותרים עד הבקתה ושם נחנו קצת ושתינו קפה. הבקתה נמצאת על גדת אגם בשם Unterer Giglachsee שאותו עוקפים משמאל ואז עולים בעמק עד לפסגה בשם Rotmandlspitze שזו הנקודה הגבוהה ביותר באותו יום ויש נוף של כל ההרים מסביב והעמק. אחרי זה יורדים ירידה תלולה עם בולדרים עד הבקתה Keinprechthütte.
שני הימים הראשונים היו מאוד יפים ושמשיים עם מעט עננים. לרוב כשהיום הוא יפה וחמים זה מעלה את הסיכוי שבאותו לילה תהיה סופת ברקים.

יום שלישי - מבקתת Keinprechthütte לבקתת Landawirseehütte

היום השלישי היה יותר סגרירי ובבוקר ירד גשם. היום מתחיל בעלייה תלולה יחסית אבל זה יום מאוד קצר של כ 3 שעות. בסוף העליה מגיעים לעוקף הרים שנקרא Trockenbrotscharte שממנו בצד השני כבר רואים את הבקתה. הבקתה נמצאת בעמק מאוד יפה עם שני אגמים. והיא פונה על עבר ההר הכי גבוהה באיזור - Hochgolling בגובה 2862 מטר

יום רביעי מבקתת Landawirseehütte לבקתת Gollinghütte

היום הזה גם מתחיל בעלייה תלולה מאוד שבסופה מגיעים למעבר הרים מתחת ל Hochgolling שנקרה Gollingscharte . מהנקודה הזו אפשר לעלות לHochgolling. היו אנשים שהשאירו את התיקים שלהם בנקודה הזו ומשם עלו לפסגה בלי תיקים. אנחנו ויתרנו כי במפה היה כתוב שזה רק לאנשים מיומנים.
ממעבר ההרים יורדים למטה לעמק. בעמק עשינו הפסקה ובישלנו אורז ומשם ההליכה לבקתה היא קלה מאוד במעמק המישורי.

יום חמישי - מבקתת Gollinghütte לבקתת Preintalerhütte דרך העמק

במקום להמשיך במסלול הרגיל דרך ההרים החלטנו לעשות יום אחד טיול דרך העמק עד הבקתה הבאה. מבקתת Gollinghütte יורדים כקילומטר עד שמגיעים לדרך ג'יפים ומשם הולכים הליכה מאוד קלה לאורך נחל Steinriesenbach עד לתחתית העמק ששם יש מסעדה ותחנת אוטובוס. משם אפשר לעולות לאורך מסלול עם סולמות וגשרים תלויים מעל מפלים. עד שמגיעים לעוד מסעדה שנמצאת על גדת אגם Riesachsee. משם ממשיכים לאורך ההאגם ואלאה על דרך בשם Untertalstraße עד לנקודה מתחת לבקתה שממנה מטפסים בשביל הולכי רגל עד הבקתה, כ 200 מטר

יום שישי - טיול יום מעגלי ב Klafferkessel וטיפוס על פסגת Greiffenberg

ליד בקתת Preintalerhütte יש רמה של גבעות ואגמים מאוד מאוד יפה בשם Klafferkessel כדי להגיד לשם מתחילים את היום בעלייה עד שמגיעים ומשם ממשיכים בלי הרבה שינויי גובה עד לאגם Oberer Klaffersee שממנו אפשר לטפס על פסגת Greigenberg. זה יחסית לא מאוד קשה ומאוד שווה את הנוף. משמם ממשיכים לאורך המסלול לאגם Kapuzinersee ומשם חזרה לבקתה. זה לא מסלול מאוד ארוך אבל עשינו הרבה הפסקות והגענו לבקתה רק אחרי 19:00

יום שביעי - חזרה לשלאדמינג

ביום השביעי חזרנו ברגל לעמק. איפה שהמסעדה והתחנת אוטובוס. לקחנו אוטובוס לשלאדמינג והיו לנו עוד שני לילות. ישנו בקמפינג מאוד נחמד ומומלץ בעיירה לייד שלאדמניג בשם Radstadt. זה קמפינג מאוד מרווח עם מיניגולף ומגרשי טניס ושולחן פינגפונג ומסעדה עם גינה מאוד נעימה. קיבלנו גם שני כרטיסים חינם לבריכת שחייה שנראתה ממש נחמדה אבל לא היו לנו בגדי ים ואסור היה להתרחץ עם תחתונים. בילנו בקמפינג בנחת, קראנו ספרים ושיחקנו משחקי קופסא. למחרת בבוקר חזרנו לגרמניה ברכבת

• אני חושבת שאין צורך להזמין מקום מראש בבקתות. הבקתות מאוד גדולות וגם אם באים הרבה אנשים תמיד ימצאו לכם מקום.
  • בעונה הזו לא מאוד קר, אין צורך למשל בכובע גרב וכפפות ובגדים תרמים. הטמפרטורה הייתה סביב 25-10 מעלות ולכן מספיק סוואשירט . חשוב אבל כן להביא מעיל גשם, כובע מצחיה, קרם הגנה.
  • לינה בבקתות עולה בין 12 ל 23 יורו לליליה לבן אדם. מנה עיקרית (לא כולל בירה\שתיה) עולה בין 10 ל 15 יורו. ארוחת בוקר עולה כ 13 יורו לבן אדם. אנחנו אכלנו פעם ביום בבקתה וארוחות בוקר וצהריים הכנו לבד עם גזיה.
  • בכל הבקתות אפשר להטעין את הסמארטפון.