stubai high trail

סיפור הדרך שלנו מ- stubai high trail, מקווה שיעזור לכם לתכנן גם :)

תאריך הטיולSeptember 2021
עונה מומלצתסוף יוני עד אמצע ספטמבר

הטרק הפתיע אותנו לטובה בכמה שהוא מדהים, הנופים של האלפים פשוט משגעים.
אנחנו שני צעירים בני 21 ו22 לא מנוסים כל כך (אני הייתי בכמה טרקים בעבר והחברה שיצאה איתי לא), והמסלול היה מושלם.
העיר הקרובה היא אינסברוק ודרכה אפשר לתפוס אוטובוס לעמק, אוטובוס מספר 590 (אם אני זוכר נכון). יש אוטובוס A ואוטובוס B. לפי מה שהבנתי שניהם נוסעים באותו מסלול אבל תבדקו לפני. אחד הדברים הטובים בו לאנשים לא כל כך מנוסים כמונו הוא שאפשר לעלות לכל אחת מהבקתות בטרק וכן לרדת מכל אחת מהן חזרה מהעמק. יש מסלול מהעמק לכל הבקתות. (שימו לב שיש בקתות, נגיד bremer שהעלייה והירידה אליה היא מעמק אחר).

ישנים בבקתות (אני לא יודע מה לגבי אוהלים), הבקתות מדהימות ומסודרות להפליא. אני טבעוני והסתדרתי מעולה (קצת תמרים, טחינה וחמאת בוטנים השלימו את החסר). יש לציין שהלחם שם מוזר :) אבל התרגלנו מהר מאוד לטעם ואפילו לקחתי איתי כשסיימנו את הטרק.
הסימון מושלם, חוץ מיום אחד קצת מבלבל, אפרט על כך בהמשך. כל כמה מטרים יש סימון אדום. שימו לב שהשביל מוגדר כשחור, כלומר שביל קשה, אבל הסימונים הם אדומים. יש חלקים שיש שני דרכים ללכת בהן, אנחנו תמיד הלכנו על הדרך הקלה (מדובר על כמה עשרות מטרים, לא יותר).
אפשר לעשות את המסלול משני כיוונים שונים, וכמו שאמרתי, להתחיל במקומות שונים. תוכלו לראות את כל המרחקים בין הבקתות ואת שני הכיוונים של הטרק באתר הרשמי https://www.stubai.at/en/stuba...
יצאנו כל יום בערך ב7 וחצי- 8 בבוקר, קימה ב6- 6 וחצי תלוי בקושי של אותו היום.

יום 1- הגעה לבקתת פרנץ.

אנחנו בחרנו להתחיל את הטרק מבקתת פרנץ, דילגנו על בקתת סטרקנבורגר מפאת זמן מוגבל ורצון להתחיל את הטרק רגוע יותר ולא ללכת כל הדרך מטרקנבורגר עד לפרנץ. ולכן, לקחנו אוטובוס לעמק, לאזור הכפר seduck ומשם מונית עד לoberrisalm. מכאן עליה של שעה וחצי בערך עד לבקתה.

יום 2- מפרנץ לניו רגנבורגר.

היום מתחיל עם מישור עלייתי של 40 דקות ואז עלייה קשה ותלולה של בערך שעתיים עד שלוש שעות, תלוי בקצב שלכם. ביחס לאחרים אפשר להגיד שהלכנו בקצב בינוני. לפעמים יש מצבים שרואים הר שהוא כמעט 90 מעלות ואומרים "איך לעזאזל נעלה אותו?" אז ביום הזה יש שני קטעים כאלו :) זה ממש לא צריך להפחיד אתכם, המסלול עביר לגמרי, פשוט לשים לב איפה הולכים ובקטעים קשים ללכת לאט ובריכוז. שמגיעים לפסגה נשקף נוף מהמם, ומשם ירידה תלולה של כשעה ועוד חצי שעה מישור לבקתה.
יום של כ5-6 שעות סך הכל

יום 3- מניו רגנבורגר לדרזדנר.

ביום הזה חזרנו לעמק ועלינו לדרזדנר ברכבל (שימו לב שזאת הבקתה היחידה שאפשר להגיע ממש עד אליה עם רכבל) מכמה סיבות:
1. רצינו קצת מנוחה מהיום הקודם
2. רצינו לראות מפלים יפים בעמק (מפלי גראווה, אצרף בתמונות)
3. היום הוא מאוד קשה ואפילו קצת מסוכן, והרגשנו שלא כדאי להתעקש על כך
אם אתם בוחרים באפשרות הזאת, שימו לב שהרכבל הוא עד 16 בערך.
יורדים לעמק בירידה מהממת של כשעתיים בקצב קל, ומשם אפשר לתפוס אוטובוס (גם קו 590) למפלים וגם לרכבל. במפלים עשינו מסלול קצר ביער והיה מאוד יפה. לאחר מכן עלינו ברכבל וכשהגענו לבקתה יצאנו לטיול קצר באזור.

יום 4- מבקתת דרזדנר לבקתת סלוזנהאו והפתעה לפני

היום הכי יפה בטרק לדעתנו.
אז נתחיל עם ההפתעה- אפשר לעלות עם הרכבל עד לנקודה גבוהה- top of tirol. עלינו על הבוקר והיה מאוד יפה. לאחר מכן ירדנו והתחלנו את היום. זה היום שהוא קצת מבלבל עם השלטים. מתחילים בעליה תלולה של כשעה וחצי בערך עד שנפרס לפניכם נוף של מאות רוג'ומים, יש שם אחד שאנחנו עשינו :) בערך באמצע העליה יש אפשרות לקחת מסלול מסוים שמטפס על פסגה, זה בשלטים שמאלה. אנחנו המשכנו במסלול הרגיל, בשלטים ימינה. השלטים אומרים שנשאר שעה וחצי ולאחר שעה בערך יש עוד שלט שאומר שנשאר שעה ורבע. סך הכל היום לוקח בין 3-4 שעות וזה הנתון שצריך לזכור.
ברגע שעוברים את הרוג'ומים מתגלה קרחון מדהים על רגע של הרים מושלגים- לדעתי אחד הנופים היפים בטרק. משם ירידה של כשעה. אפשר ללכת בכל מיני מסלולים. אנחנו הלכנו במסלול הרגיל שמופיע במפה שהייתה לנו. על מסלול אחר- אפרט תכף. בירידה מתגלה אגם מדהים שנקרא blue lake, גם אליו הגענו ואפרט גם את זה בהמשך.

יום 5- מסלול יום באזור של סלוזנהאו ומנוחה

החלטנו להישאר עוד לילה בבקתה הזאת (שימו לב- חשוב להזמין מראש את הבקתות, אנחנו עשינו שינוי תוך כדי תנועה ובדקנו עם הבקתות בהמשך אם אפשר לשנות, וזה היה בסדר)
הסיבה לעוד לילה היא שרצינו להגיע שוב לקרחון וגם לblue lake. לגמרי אפשר לעשות את זה ביום של אתמול אבל אנחנו אהבנו להתפנק ולקחת את הזמן.

אז המסלול היה קודם לblue lake, אגם מהמם שגם שם יש המון רוג'ומים. משם עלינו לקרחון, מסלול של שעה בערך לכל צד. מהקרחון אפשר לעלות ולהתחבר למסלול של אתמול (הפיצול שרשמתי שאפרט עליו). אם תרצו להרוויח את הקרחון ביום 4 אז לכו על המסלול הזה. פשוט במקום להמשיך במסלול הרגיל לבקתה יש פניה ימינה לרדת אל הקרחון ומשם מסלול מאוד מסודר ומשולט היטב עד לבקתה. הקרחון יפה עוד יותר מקרוב, פשוט אין מילים.
לאחר מכן שחזרנו לבקתה פגשנו כמה ישראלים, ומצאתי שם בבקתה גיטרה, אז אכלנו ארוחת ערב משותפת וקצת ניגנו ושרנו :) הייתה אווירה מגניבה.

יום 6- מסלוזנהאו לנורנברגר

שימו לב לא להתבלבל בין הבקתות, יש סטרקנבורגר (הראשונה שלא היינו בה), ניו רגנבורגר (השלישית) ונורנברגר (הנוכחית, השישית)
יום מהמם גם כן, יצאנו עם הישראלים שפגשנו ביום שלפני בבקתה וטיילנו איתם ביום הזה. היום מתחיל עם עליה לא קשה עד לאגם מהמם שגם אליו נכנסתי, ועל הדרך שכנעתי את השותפה גם להיכנס והישראלים האחרים גם נכנסו, לאחר הדרכה קצרה שלי על שיטת נשימות שעוזרת להתמודד עם קור, ווים הוף מי שמכיר, בקיצור חגיגה שלמה במים קפואים :)
לאחר מכן עליה תלולה של כ40 דקות עד שעה ואז ירידה תלולה עד לבקתה. יום לא קשה, אפשר ממש לראות את שתי הבקתות מהפסגה. גם פה יש אפשרות פיצול לעלות על פסגה אחרת יותר גבוהה. הישראלים שהיו איתנו הלכו עליה, אנחנו ועוד אחת מהישראליות העדפנו ללכת במסלול הרגיל- וממש לא התחרטנו. הגענו לאגם קטנטן שממנו יש השתקפות מטורפת של ההרים- אחת התמונות היפות בטרק.
יום של כ3-4 שעות סך הכל

יום 7- מנורנברגר לעמק עם עוד הפתעה קטנה

אז ביום הזה היינו אמורים ללכת לברמר, אבל כפי שרשמתי קודם לכן, החלטנו להישאר עוד לילה בסלוזנהאו ולכן ויתרנו על היום הזה. ההפתעה- לפני הירידה לעמק התחלנו ללכת לכיוון ברמר ולאחר 20 דקות לקחנו כיוון אחר לשלט למוביל לאגם. גם פה, האגם פשוט עוצר נשימה, מצרף תמונות.
לאחר מכן ירדנו לעמק, ירידה של כשעתיים וחצי.

- לא לסחוב יותר מ2-3 ליטר לאדם, רוב הימים קצרים ואפשר למלא בבקתות (המים מהברזים מצוינים ובאים מהקרחונים)
- מקלות הן בגדר חובה לדעתי. הן עזרו לנו ממש.
- לא באמת צריך מפה, אנחנו לא קנינו אבל פגשנו מישהו שהיה לו שתיים אז הוא פשוט הביא לנו אחת כששאלנו כמה שאלות.
- להוריד אפליקציה בשם mapy.cz, להוריד שם מפות של האזור בארץ כשיש אינטרנט ואז המפות עובדות ללא אינטרנט. גם פה לא באמת צריך את זה אבל זה סתם היה נחמד לראות כיוונים, עליות וירידות ואגמים שנמצאים על המסלול או מחוצה לו.
- האוכל בבקתות מעולה, גם לטבעונים, אבל אני כן אמליץ (לטבעונים שבינינו) להביא דברים שיש בהם קצת חלבון כמו טחינה, חמאת בוטנים או אפילו אבקת חלבון כי הארוחות ערב בחלק מהבקתות לטבעונים הן תפוחי אדמה וירקות מבושלים. לכולם אני ממליץ להביא תמרים, אגוזים שקדים וכאלה כי זה כיף לנשנש בדרך. כמובן ערכת קפה למכורים שבינינו (אני לא לקחתי אבל לישראלים שפגשנו היה). לא לצפות לגורמה בארוחות אבל הן בהחלט טעימות ובדרך כלל מזינות ומשביעות.
- לאורך כל הסיפור דרך הזכרתי מסלולים יומיים שעשינו בבקתות שלא קשורים לטרק. זה המקום לציין שבכל בקתה יש כמה מסלולים קצרים של בין 15 דקות ל3 שעות בערך והמסלולים האלה הן פשוט מעולים. אנחנו בכל מקתה בלי יוצא מן הכלל הלכנו לכל מיני מסלולים של עד שעה וחצי באזור. המסלולים כמובן מהממים ומוסיפים לטיול. יש זמן כי בדרך כלל מגיעים לבקתות בצהריים ככה שאפשר להשאיר את התיקים הגדולים ולצאת עם תיק קטן עם הדברים החשובים, מים וקצת נשנושים.
- המקלחות בבקתות (פרט לפרנץ, ששם הן בחינם) עולות כסף. יורו ל10 ליטר או 3 דקות. אני עם שיער ארוך אז מבין את הבעיה של הנשים למקלחות כאלה קצרות :) אפשר פשוט לשלם 2 יורו כשחופפים אם צריך עוד זמן.