5 ימי הליכה עם ילדה בין בקתות בטרק ה- Kaiserkrone באוסטריה

טרק יפה, כיף וטעים באזור טירול שאפשר לעשות גם בסוף העונה

תאריך הטיולSeptember 2022
עונה מומלצתבקיץ, לפי התאריכים בהם הבקתות פתוחות. בגדול - יולי עד אמצע אוקטובר.

כחלק מטיול של שלושה שבועות באוסטריה יצאנו למסלול של חמישה ימים בין בקתות באיזור טירול. אנחנו זוג עם ילדה בת שנתיים וחצי ובהריון. חיפשנו מסלול עם הליכה רצופה של כמה ימים, שאפשר לעשות בסוף ספטמבר ומתאים להליכה עם מנשא - מקסימום 15 קמ׳ יחסית קלים בין בקתות.
הבקתות במסלולים המוכרים יותר בטירול (וגם באזורים נוספים באוסטריה ובסביבתה) נסגרים ברובם באמצע עד סוף ספטמבר, כך שחיפשנו אופציה אחרת, נמוכה יותר. מצאנו את טרק ה- Kaiserkrone: מסלול מעגלי בין בקתות שאורך בין ארבעה לשישה ימים, ומתאים לטיול עד תחילת-אמצע אוקטובר.
המסלול מקיף את רכס Wilder Kaiser שבאיזור טירול סמוך לעיירה Kufstein, כשלוש שעות מוינה וכשעה מ Innsbruck.
זהו אזור יפה ונוח מאוד לטיול, עם המון אגמים, יערות, נחלים וכפרים קטנים עם מלונות נחמדים. יש המון מסלולי הליכה, בדרגות קושי שונות, שכמו בכל אוסטריה מסומנות בצבעים כחול, אדום ושחור מהקל אל הקשה (כמו מסלולי סקי). בגדול, המסלולים האדומים מקיפים את ההר, ומהם יוצאים כמה מסלולים שחורים שעולים אל הפסגות ואל מעברי ההרים דרכם אפשר לחצות את הרכס מצד לצד.

המסלול שלנו

בהתאם לזמינות של הבקתות בנינו מסלול שמתחיל מ- schleierparkplatz, ומסתיים ב- Griesenau. סה״כ 65 ק״מ, עם 5000 מטר עליות. בלילה השני לא הצלחנו למצוא מקום לישון ממש על המסלול אז ישנו במלון בכפר סמוך לשביל. בכל יום הלכנו בין 10 ל- 15 ק״מ עם עליה מצטברת של עד 1300 מטר. כמעט בכל הימים עברנו בצהריים במסעדות מעולות אז לא סחבנו אוכל ורק מעט מים.

ציוד

השתדלנו לא לקחת הרבה אבל בגלל שאריות של חוקי קורונה נאלצנו לסחוב ליינרים לחלק מהבקתות. חוץ מזה חשוב להזכיר ביגוד חם (מעילי פוך ותרמי), מעילי גשם, מקלות הליכה.
לילדה -
* מנשא של Osprey עם כיסוי גשם תואם
* חליפת סקי - אטומה ומחממת
* נעליים גבוהות אטומות למים
* פליז עם כובע
* שני סטים של בגדים ארוכים רגילים
* כפפות - שכחנו, אז שמנו לה גרביים על הידיים

נסיעות

אנחנו נחתנו בוינה ולקחנו רכבת עד Kufstein. זו רכבת של שלוש שעות ועלתה בערך 70 יורו לאדם. מ- Kufstein לקחנו מונית לתחילת המסלול ב- 50 יורו. בכל הטיול באוסטריה הסתמכנו על תחבורה ציבורית והיא תמיד היייתה אמינה ונוחה מאוד.
את החזרה ל- Kufstein עשינו באוטובוסים. מ- Kirchdorf i. T. Altmühle ל- Kössen, קו ,4000, 4 יורו. מ- Kössen ל- Kufstein קו 4030 8 יורו.
האוטובוסים ממש מדייקים וגוגל מפס עושה עבודה טובה בתכנון מסלול.

בקתות

תרבות הבקתות באוסטריה כיפית ודומה לאזורים אחרים באירופה. לכל בקתה אווירה מיוחדת לה אבל בסך הכל המחירים והמנהגים דומים. התארגנו לטיול יחסית ברגע האחרון אז הזמנו מקום בבקתות רק כשבועיים-שלושה לפני. בשיא העונה מומלץ להזמין כמה שיותר מראש. לחלק מהבקתות מערכת הזמנה אונליין ולחלק צריך לשלוח מייל. בכל הבקתות בהן היינו הייתה אופציה לחדר פרטי (שירותים משותפים) ולדורמס. בדרך כלל יש מקלחת בתשלום של כמה אירו לכמה דקות של מים חמים. בכל הבקתות הייתה אופציה למנה צמחונית.
העלויות היו סדר גודל 100-170 יורו לשני מבוגרים + ילדה, כולל ארוחות בוקר וערב.

יום 1 עלייה מהעמק לבקתת Grutten Hut

אחרי ארוחת בוקר השארנו במלון Platzhirsch Kufstein ציוד, כולל עגלה, ועלינו לרחוב הראשי לעצור מונית. לפני זה הצטיידנו בסושי שווה לארוחת צהריים ואפילו במוצ׳י מאצ׳ה בסופר הסמוך למלון שניהם ברמה שלא הייתה מביישת סופר ביפן. המונית לנקודת ההתחלה schleierparkplatz עלתה 50 אירו, אפשר להגיע גם באוטובוסים עם החלפה אבל היינו קצרים בזמן.
יצאנו יחסית מאוחר לדרך (12:30) ודי מהר הבנו שלפנינו טיפוס ארוך. היה מזג אוויר מעולה ונופים יפים. לקראת הסוף העלייה הפכה תלולה עם מעט סולמות, היה גם קצת שלג, מספיק בשביל האווירה אבל כזה שממש לא הקשה על ההליכה. כן היו נקודות שדורשות ריכוז עם שביל צר ומושלג על סף מצוק תלול.
הבקתה ממוקמת מדהים וההגעה אליה מאוד יפה! היינו ילדים טובים והתקשרנו לבקתה להודיע שנגיע אחרי 17:00 (באתרים של הבקתות הם מבקשים להודיע) אבל לא נראה שזה ריגש מישהו. הגענו לקראת 18 עם לא מעט מטיילות ומטיילים שסיימו יום ארוך. ביקשו שנשתמש בליינר והמזרונים היו ללא סדינים.

יום 2 מבקתת Grutten Hut לכפר Scheffau

יצאנו ב- 9 וחצי ליום שרובו ירידה. בסביבות 13 וחצי הגענו למסעדה חמודה בשם Kaiseralm Bewirtschaftet. היה אחלה אוכל (מנה מומלצת ומיוחדת של פלטת גבינה מקומית!) ואווירה נחמדה יום שבת שמשית וזוג אוסטריות מבוגרות שישבו עם גיטרה ושרו שירת יודל. מזג האוויר התחיל להשתנות, אחרי הפסקה ארוכה המשכנו בירידה ארוכה לכפר שבעמק וכל רגע חיכינו שיתחיל הטפטוף. בגלל שהיה סופ״ש המחירים היו גבוהים ובקושי הצלחנו למצוא מקום פנוי (השתמשנו בבוקינג ושלחנו מיילים לכמה מקומות שמצאנו בגוגל). בדיעבד זה היה קצת מוזר כי רק בכפר בו היינו היו המון מלונות ולא הרגיש צפוף בשום מקום. ישנו ב-Hotel Kaiser in Tirol. זה מלון ענק בחלק התחתון של הכפר, מאוד מפואר, כולל ספא עם בריכות בחוץ ובפנים, סאונות (אפילו ״ספא ילדים״ עם משחקים וסאונה רטובה 😊) וחדרי אוכל הכל כלול. היה כיף למרות שהאוכל היה חלש, ובכל מקרה היינו בוחרים במקום קטן וצנוע יותר.

יום 3 מ- Scheffau ל- Kaindl Hut

11 ק״מ, 1300 עליה, 1000 ירידה
יום של טיפוס חזרה לשביל המקיף. אחרי עלייה רגועה של שעה ומשהו הגענו לאגם Hintersteiner See. לצד האגם מסעדות ומלונות. יש שביל שמקיף אותו ונראה שהרבה אנשים הגיעו אליו (יום ראשון). עשינו מה שצריך לעשות באגמים - אכלנו גלידה, בילינו קצת בגן שעשועים בדשא, והמשכנו בעלייה. אחרי פחות משעה וחצי של טיפוס הגענו לאזור חמוד של כמה מסעדות. בחרנו במסעדה הגבוהה ביותר, הצוות היה חמוד והאוכל מעולה ובמיוחד המרק בשר עם קנודל חזיר. אחרי שעתיים נוספות של הליכה הגענו לבקתה שהכי אהבנו בטרק.
Kaindl היא בקתה בת 150 שנה, שנבנתה ע״י הסבא רבא רבא של מי שאירחו אותנו. הבקתה מלאה אופי, המשפחה חמודה ממש והאוכל ברמה אחרת. היה מושלם לשבת לאכול ארוחת ערב בסלון המחומם כשבחוץ קר וגשום.
בקטע קצת לא נעים ולמרות שהתנגדנו, הם סירבו שנשלם על הילדה (למרות שהיא קיבלה מנת שניצל מפוארת), וככה שילמנו רק 100 יורו על הלילה והאוכל.

יום 4 מ- Kaindl Hut ל- Stripsenjochhaus

יום הליכה נחמד עם נוף יחסית דרמטי והליכה ביער יפה, שמתחיל בירידה ארוכה ומסתיים בעליה ארוכה. בדרך יש שתי מסעדות בהפרש של חצי שעה הליכה ביניהן. דילגנו על פני הראשונה - Anton-Karg שהייתה ענקית ואירחה בדיוק טיול בית ספר. הימרנו שגם השניה תהיה פתוחה ולא התאכזבנו. Hans-Berger היא בקתה-מסעדה שיושבת במקום יפייפה, והיא מלאה אופי. בעלי המקום הם מדריכי טיפוס שטיפסו גם הרבה בנפאל, ומילאו את החצר בדגלי תפילה ובפנים מלא תמונות טיפוס וספרים מנפאל. גם האוכל היה ממש מוצלח, ועם קינוח טעים במיוחד של עוגת גבינה-תפוחים מפנקת.
מ- Hans-Berger טיפסנו בעליה רצופה, תלולה ונוחה עד בקתת Stripsenjochhaus.

יום 5 מ- Stripsenjochhaus ל- Pension Altmühl

13.5 ק״מ, 700 עליה, 1500 ירידה
את היום האחרון התחלנו בהליכה בגשם מעורב עם שלג. היום מתחיל בטיפוס לפסגת Feldberg, כ- 400 מטר טיפוס סה״כ, ומשם ירידה על הרכס של כ- 1200 מטר אנכי. לא עברנו בדרך באף מסעדה עד הכפר Griesenau. אם רוצים אפשר לחתוך מהשביל על הרכס ימינה ולהמשיך בעמק עד Griesenau וככה ולהרוויח ארוחת צהריים.
את הלילה האחרון עשינו ב Pension Altmühl. מקום קצת מוזר וישן ולא בדיוק על השביל אבל זה מה שהיה והיה נחמד.

• מסעדה איטלקית מומלצת מאוד בעיירה Kufstein (טורטליני כמהין וסלמון מעולים) - https://g.page/dolce-vita-kufstein?share