לופ צפון תאילנד- מצ׳אנג מאי לפאי

4 ימים עם רכב בין הכפרים הקסומים של צפון תאילנד, חוויה נופית ותרבותית מהממת.

תאריך הטיולAugust 2024
עונה מומלצתאנחנו עשינו בעונה הגשומה של תאילנד והלך מעולה, אבל מניחה שזה משתנה לפי תקופות ואם יש גשמים חזקים והצפות פחות נעים לנסוע בכביש.

פרטים כללים והכנות מראש

- את הרכב השכרנו מחברת Hertz, דרך אתר kayak. שיריינו יומיים מראש בעלות של 1000 באט ליום וכשהגענו להשכרה (בשדה התעופה של צ׳אנג מאי) הוספנו במקום 250 באט ליום כביטוח מלא על פנצ׳רים, שריטות, תאונות וגניבה. קיבלנו רכב חדש ונוח. במקרה של תאונה או פנצ׳ר יש מספר על החלון שניתן להתקשר 24 שעות ביממה.
- לפני היציאה מצ׳אנג מאי קנינו כמה נשנושים, מים ונייר טואלט בסופר. בתכלס חוץ מהיום האחרון היה כל יום לפחות סבן אילבן אחד שעברנו לידו אז זה לא חובה אבל מומלץ.
- בעיקרון קבענו מראש איפה נישן כל יום בידיעה שאנחנו רוצות להגיע לפאי ביום האחרון אבל גם כל ערב מחדש החלטנו על יום למחרת באיזה נקודות נעצור בדרך.. אפשר ממש לזרום עם זה, לפתוח גוגל מפס ולראות אם יש משהו מעניין שהייתם רוצים לעשות שלא רשום.

יום ראשון- צ׳אנג מאי לmae chaem

אחרי השכרת הרכב ועצירה לקניית נשנושים התחלנו לנסוע יחסית מאוחר לעבר הכפר הראשון MAE Chaem
הכפר ממוקם כ3 שעות נסיעה מצ׳אנג מאי ואנחנו החלטנו לישון שם כי יצאנו רק בסביבות הצהריים ורצינו להספיק להגיע בנחת לפני החושך.
(במידה והיינו יוצאות יותר מוקדם יש מצב שהיינו מחליטות לישון בMAE Sariang, כפר שיש סביבו כמה טיולים שניתן לעשות אז שווה לבדוק גם עליו)
בדרך עצרנו להפסקת שירותים ונתקלנו בשוק מקומי, בערך שעה נסיעה מצ׳אנג מאי, שם קנינו פירות לדרך והמשכנו.
בדרך ניתן לעבור גם דרך שמורת הטבע Doi Inthanon National Park, שמורה מרשימה שאפשר לשלב כחלק מהיום אם יוצאים מוקדם מספיק.
לינה- MAE Chaem hotel& resort
500 באט לבונגלו מתוק עם מזגן, מיטה זוגית+ מיטת יחיד.
ארוחת ערב אכלנו במסעדה מקומית ממש מול המלון, היה טעים.

יום שני- Mae Chaem לMae Hong Son

ארוחת בוקר קצת הסתבכנו למצוא, אז בסוף קנינו פירות מאיזשהו דוכן על הרחוב ושתינו קפה במקום שמוכר רק קפה ליד המסעדה שאכלנו בה אמש. במיי צ׳אם יש גם סבן אילבן וסופר אז אפשר לקנות משהו גם שם.
אחר כך נסענו למפל Mae Nam Yuang ובדרך עצרנו באיזשהי נקודת תצפית די רנדומלית שראינו בגוגל מפס.
בהגעה למפל אין ממש חניה מסודרת אז כדאי לעלות עוד קצת עם הרכב ולחנות בפינת אפר שיש מצד שמאל.
אחרי הליכה של 500 מטרים בתוך יער מהמם מגיעים, המים קרירים וניתן להכנס.
נסענו לאכול צהריים במסעדה מקומית בשם ร้านน้องกร (עשרים דקות בערך מהמפל, בדרך למיי הונג סאן) האישה במסעדה הייתה לבבית אך לא ידעה אנגלית אז דיברנו איתה עם גוגל טרנסלייט. הנוף מהמסעדה מהמם אז ממש ממליצה.
משם המשכנו לנקודת התצפית Pha bong view point, נקודה חמודה לשירותים וקפה.
אחריה היו עוד 20 דקות נסיעה לכפר.
לינה- Boondee House Guesthouse
600 באט ל3 אנשים עם מאוורר (800 באט עם מזגן, הלכנו על המאוורר והיה אחלה). הבעלים ממש מקסים והסביר לנו על העיר ועל מה אפשר לעשות באזור. הגסט נמצא 5 דקות הליכה משוק הלילה המקומי שהיה מאכזב וקטן.
אחרי שוק הלילה ביקרנו גם במקדש שמול האגם, בלילה הוא יפה וזוהר אז שווה לראות אפילו מבחוץ.
ארוחת ערב אכלנו במסעדה צמחונית בשם Jiji, יש שם גם אוכל מערבי וישראלי, אנחנו נשארנו עם המקומי.

יום שלישי- Mae hong son לBan huai hia

התחלנו את הבוקר ב״שוק בוקר״ מקומי בעיר (נקרא בגוגל מפס food market) שהיה נחמד ושווה את הסיבוב, הרבה דוכנים של ירקות וכמה גם של פירות מקומיים (מנגוסטין לדוגמא).
אחר כך אכלנו ארוחת בוקר בcoffee bar שנמצא ממש על האגם, יש שם פנקייקים שווים. *רצינו לפני זה לאכול בשני מקומות שכשהגענו אליהם היו סגורים (למרות שכתוב בגוגל שפתוח)- ban nin שהיה כתוב על הדלת שהם סגורים עד שנה הבאה וesconic coffee*
לאחר מכן נסענו לגשר הבמבוקים עם מקדש על הר במרחק 20 דקות נסיעה מהעיר- Su Tong Pae
‏Bridge
אחרי זה נסענו לכיוון באן ראק טאי (שעה נסיעה). כפר סיני מהמם ליד הגבול של בורמה, הסתובבנו שם קצת ואכלנו צהריים במסעדה מקומית בשם LiXian, מנהלת אותה אישה חייכנית ואדיבה שהגישה לנו סלט עלי תה ומרק נודלס צהוב מעולה.
משם נסענו בערך 50 דקות למערת הדגים Tham pla, צריך לשלם בכניסה. בעיקרון זה חמוד כי זה על הדרך לכפר אבל לא הייתי נוסעת במיוחד.
אחרי שעה ורבע נוספות בהמון דרכים מפותלות וקצת בורות בכביש לקראת הסוף, הגענו ל หนูหง่าโฮมสเตย์ HomestayNunga, הום סטיי עם נוף מטורף לגמרי. 200 באט לבן אדם ללינה ועוד 100 באט לארוחת ערב שהייתה אורז וקערת מרק עם בשר.
החדר היה בסיסי מאוד עם מקלחת קרה. הבעלים לא מדבר אנגלית בכלל אז דיברנו איתו בגוגל טרנסלייט ועבד טוב.

יום רביעי- Ban huai hia לPai

החלטנו שלא לאכול ארוחת בוקר בהום סטיי ונסענו במקום לאכול בsweet&salty שהיה סגור, אז אכלנו במסעדה מקומית ליד.
4 דקות נסיעה משם הגענו למערת הנטיפים Nam Lod Cave
שילמנו בכניסה 130 באט לבן אדם (לקבוצה של 3 אנשים) ונכנסנו לסיור במערה עם מדריכה מקומית שלא יודעת להסביר הרבה או לענות על שאלות. המערה הייתה די מגניבה ושווה בעיניי את ה13₪.
בעיקרון הסיור אמור לכלול 3 מערות אבל בעונה הגשומה 2 מערות מוצפות מים ואין כניסה.
משם נסענו עוד שעה ועשר דקות לפאי, שעליה כבר נכתב רבות אז לא אפרט עליה בסיפור דרך זה.
*את האוטו אחת מחברות הקבוצה החזירה בצ׳אנג ראיי יום אחריי, הבנתי שיש אפשרות גם להחזיר בפאי בתוספת תשלום.

לסיכום

יום רביעי:
-Nam lod cave
-Pai

• ארוחות בוקר- נתקלנו בקושי מול זה כי יש הרבה בתי קפה שכתוב עליהם שפתוחים וכשהגענו גילינו שלא. שווה להתכונן לזה ולקנות בסבן אילבן דברים לבוקר שיהיו באוטו לכל מקרה.
  • ממליצה לקחת כמה שקיות זבל ובמידה ונכנסים לאוטו עם בוץ בנעליים לשים שקית מתחת כדי להשאיר את האוטו נקי.
  • לנסוע לאט! גם כי הכבישים עם המון פיתולים ולוקח קצת זמן להתרגל לנהיגה בצד שמאל וגם כדי לשים לב אם יש איזה נקודת תצפית או כפר בדרך שתרצו לעצור בו.
  • כדאי להוציא רישיון נהיגה בינלאומי בארץ, במידה ושוטר עוצר אתכם זה הרישיון אותו הוא יקבל. מצד שני זה לא חובה ויתנו לכם להשכיר רכב גם בלי.
  • להנות מהדרך, לא לחשוש יותר מידי מהנהיגה בצד שמאל- מתרגלים די מהר.