West highland way

סיפור דרך של חלק מהמסלול של WHW בסקוטלנד. 86 ק"מ מ Rowardennan עד Kinlochleven

תאריך הטיולApril 2024
עונה מומלצתאני חושבת שמומלץ יותר לכיוון מאי- אוגוסט. עשינו בתחילת אפריל )1.4( והיה מושלם!

רקע

טרק לא קשה מבחינת טוואי שטח, אבל קשה מבחינת אורך. נופים משגעים!!!
סקוטלנד יקרה ויש לקחת בחשבון שהמחירים הם כמעט כמו בארץ מבחינת אוכל וציוד ולכן עדיף לבוא עם ציוד מהארץ.
בתי המלון/ הבקתות בטרק בחלקם היו מעולים ובחלקם ברמה סבירה מינוס מינוס.
בנוסף לקחנו שירות של איסוף התיקים הגדולים שלנו והעברתם ממקום הלינה שישנו בו למקום שנגיע אליו בסוף כל יום.
החלטנו לוותר על היום הראשון של הטרק והתחלנו אותו מהעיירה Rowardennan. לקחנו uber מגלזגו ל Ben lomond bunkhouse שם קבענו להשאיר את התיקים לאיסוף.

Rowardennan to Inverarnan – 22 km

יצאנו ב 7.30 בערך מהעיירה Rowardennan.
את המסלול של היום הזה אחלק ל3- חלק ראשון היה די מישורי, די פשוט.
החלק האמצעי של המסלול הוא סלעי יותר וחלקים בו טיפה יותר קשים עם עליות וירידות צרות או מעט מחליקות בגלל הבוץ.
החלק השלישי היה מישורי ודי ארוך.
עצרנו לאכול ב Inverside, יש שם מסעדה, אבל פתחנו אמגזית ועשינו פסטה עם רוטב עגבניות שקנינו בגלזגו.
בכל מקרה יש מסעדה שם על המסלול ואין צורך לרדת מהמסלול אז זה נוח.
הגענו לInvernan ב18.45. ישנו במקום פשוט מטריף )תראו את התמונה( מבנה עתיק מאוד ומשומר באווירה סקוטית אמיתית. החדרים לא משהו בכלל, אבל האווירה מושלמת )לא זוכרת את שם המקום סורי(.
היום לא היה קשה, אבל בהתחשב באורך הוא יחסית מעייף אם נוסיף את החלק הסלעי והמעט מאתגר. המסלול הולך לאורך האגם והנופים מטריפים.
מזג האויר היה מעולה, לא היה גשם בכלל 5-9°C.

Inverarnan to Tyndrum – 19 km

יום שברובו יש עליות וירידות, לא משהו דרמטי. בסוף די מישורי.
יצאנו ב8.45 הגענו לTyndrum ב 15.45.
אנחנו בנינו על תגובות שאמרו שיש איפה לאכול בדרך, אבל כשהגענו לנקודה הבנו שזה קילומטר וחצי יציאה מהמסלול וחזור עוד קילומטר וחצי למסלול מוסיף 3 ק"מ, בערך 45 דק הליכה נוספים למסלול. החלטנו לוותר בגלל שהיינו בזמנים טובים ולקחנו איתנו את ארוחת הבוקר לדרך.
מזג האויר היה מושלם, הנופים ביום הזה היו משגעים.
עשינו כמה הפסקות קטנות של כמה דקות והפסקה אחת של כרבע שעה לנשנש ולשתות תה.
כשהגענו ל Tyndrum הלכנו ישר לסופר/קיוסק ליד תחנת הדלק והצטיידנו בנשנושים ובכמה דברים שהיינו צריכות. בהמשך מאוד קשה למצוא מקומות להשלים ציוד, נשנושים וכו. אז תקנו מה שאתם צריכים לימים הבאים.
יש שם סופר/קיוסק וגם חנות טיולים שיש בה ציוד אם צריך להשלים, כמובן שלא זול. יש שם מספר מסעדות נחמדות, לא ואוו, אבל אפשר לשבת לאכול ולשתות בירה בכיף.
ישנו ב Airbnb: Tigh-na-Fraoch
מקום ממש ממש נחמד! חם וכיף בחדר, המארחים מדהימים, הארוחת בוקר הייתה מעולה! בקיצור מומלץ מאוד.

Tyndrum to Inveroran – 11 km

יום קצר, החלטנו לעשות את היום הקצר בלית ברירה מפני שלא היה לנו מקום בעיירה הבאה kingshouse.
יצאנו ב8.40 הגענו 11.30, הליכה מישורית לגמרי, קלילה, נוף פתוח ודומה לאורך כל היום.
בגלל שההליכה הייתה במרחבים פתוחים היה די קר, מה גם שהיו טמפ נמוכות מאוד. כשיצאנו הייתה מעלה אחת וכשהגענו ל Inveroran היו בערך 6 מעלות. היה יום קר ושמשי.
בדרך כמעט ולא ראינו אנשים! היה כל כך שקט חוץ מהרכבות שעברו.
יום קלילה מאוד. לא אכלנו שום דבר בדרך עשינו עצירה אחת לשוקולד והמשכנו ישירות. ישנו במלון The Bridge of Orchy Hotel
מלון קסום ומפנק.
אין בעיירה הזו כלום! לא סופר ולא בית קפה.
אכלנו ארוחת ערב במלון והזמנו ארוחת בוקר לדרך.

Inveroran to Kinlochleven – 34 km

היום הכי ארוך במסלול שלנו.
6 קמ ראשונים על כביש סלול מישורי לחלוטין
אחר כך נכנסים לשביל עם עליה מתונה מאוד עד הקמ ה13 בערך ואז מתחילות עליות טיפה יותר חדות אבל ממש בקטנה.
בקמ ה15 בערך יש מישור די ארוך והנופים פשוט מטמטמים.
אחרי 20 קמ עצרנו לאכול ב kingshous ושתינו קפה.
12.05 הגענו לאוכל.
13.40 יצאנו מהאוכל
אחרי האוכל ההליכה הייתה כיפית עם נופים משגעים.
בקמ ה 24 התחילו "מדרגות השטן" זו בעצם עלייה של כ540 מטר, לא פשוטה, שבמהלכה הנוף הפנורמי שווה כל רגע בטיפוס.
בסוף מגיעים לנקודה שעוברים לצד השני של ההר ושוב הנופים מטמטמים!
ואז מתחילה ירידה. מהרגע הזה זה בעיקר ירידות וב6 קמ האחרונים נוף משעמם ודרך שלא!!! נגמרת. ירידות מעצבנות שאחרי יום כל כל ארוך שברו לנו את הרגליים.
העיירה Kinlochleven מהממת! כיפית ואותנתית. הגענו ב18.30 בערך, הגענו גמורות ולכן נכנסו לסופר בדרך לAirbnb קנינו נשנושים והלכנו ישר לחדר.
ישנו ב Tigh-na-Cheo, אחלה של חדרים נקיים וכיפיים. מומלץ בחום!
לסיכום, היה יום קשה ולא פשוט, ארוך אבל הנופים היו פשוט מושלמים. מזג האוויר היה לנו קצת קודר אבל בלי גשם. לא צילמתי הרבה אותו יום, אז תאצלו להאמין לי לגבי הנופים.

Kinlochleven to Fort William

היום הזה היה אמור להיות 24 קמ
אבל קמנו לבוקר גשום ממש והגשם לא הפסיק.
החלטנו לקחת אוטובוס ל Fort William. נסיעה קצרה אבל מעצבנת.

סיכום

אני ממליצה לכם לא לעשות יום כמו שאנחנו עשינו של 34 ק"מ, זה היה ארוך מידי וממש שבר אותנו.
באופן כללי אפשר לחלק את הטרק ליותר ימים. יש הסברים במלא אתרים.
תזמינו מספיק זמן מראש מקומות לינה, זו הסיבה שהיינו צריכים לעשות יום כזה ארוך, כי לא היה לנו מקום לינה בעיירה.
שימו לב שבשיא העונה יש שם מכת יתושים נוראית שממש צריך להתמגן במהלך הטרק. לנו לא היה- יצאנו בתחילת העונה והיה מזג אוויר מושלם חוץ מיום גשם אחד בטרק ובלי יתושים.
המחירחם בסקוטלנד דומים לארץ.
אני ממש ממש ממליצה על הטרק, יפה מאוד, אותנטי, לא קשה במיוחד.
הטרק היה חלק מטיול גדול יותר בסקוטלנד.

• קחו איתכם קרם פנים, שפתון וקרם הגנה!