מרכבות האש carros de foc - הפירנאים הספרדים

טרק של חמישה ימים מלאים בין הרים, אגמים, בקתות ונופים מרהיבים.

תאריך הטיולSeptember 2024
עונה מומלצתיוני - ספטמבר

רקע + הכנה מראש

את הטרק עשינו שני חבר׳ה דתיים כטיולון כניסה לקבע. את ההכנות לטיול התחלנו בארץ, בגלל שספטמבר זה סוף העונה יכולנו להתחיל את הכל כשבועיים מראש.

מרכבות האש הוא טרק שאינו מורכב מאוד אך דורש הכנה מקדימה, כושר סביר ויכולת ניווט וקריאת מפות מינימלית.

הטרק נמצא על רכס הרי הפירנאים ועוקב אחרי מסלול הקרוי carros de foc (בתרגום חופשי מרכבות האש, עובדת בונוס - אם תרצו לבקש ממישהו אש תוכלו פשוט להגיד foc).
המסלול הוא מסלול מעגלי העובר בין 9 בקתות, בהן תשנו ותאכלו. ישנן מספר נקודות בהן אפשר לעלות אל המסלול מהכביש, כך שאפשר לתכנן את המסלול בהתאם לדרכי ההגעה ולנוחות שלכם.

דברים שדורשים הכנה מראש:
* תכנון המסלול - באתר המסלול מצויין כמה שעות לוקח כל קטע, השעות שמצויינות הן *ללא הפסקות*, לכן חשוב לתכנן מראש את המסלול לפי הבקתות. רוב האנשים עושים שני מקטעים ביום.

* הרשמה לבקתות - ההרשמה לבקתות היא רק דרך האתר הרשמי של המסלול - https://carrosdefoc.refusonlin.... באתר צריך להזמין מקום בבקתות כאשר בוחרים בקתה לכל ערב. משלמים מראש מקדמה על כל הבקתות ומשלימים במזומן בצ׳ק אין בהתאם לתעריף שמצויין באתר. עלות ממוצעת ללילה + ארוחת ערב ובוקר תהיה באזור ה60 יורו (ברובן אפשר להוסיף כמה יורו לסנדווישים ליום למחרת). בכל הבקתות יש שמיכות, כריות (אפשרי להביא ליינר למי שיותר היגייני). בחלקן יש וייפי ומים חמים.

* תכנון ההגעה למסלול - המסלול מרוחק כשלוש וחצי שעות נסיעה מברצלונה. יש אוטובוס שיוצא מברצלונה לאספוט (עיירה צמודה למסלול) שלוקח כ4 שעות, עולה 40 יורו לכיוון ויוצא כל יום בבוקר. אנחנו החלטנו להשכיר רכב משום שיצא לנו מחיר דיי דומה לאוטובוס ונתן לנו עצמאות.

*ציוד טוב - בדגש על תיק, נעליים ומעיל גשם, מקלות הליכה מומלץ מאוד להביא. אוסיף את רשימת הציוד שלנו בסוף.

* לדתיים - לתכנן אוכל, לפי ימים. כל קילו נוסף על הגב יהיה מיותר וסתם יכביד.

יום ראשון: Telefèric de la Vall Fosca -> Colomina

את היום התחלנו בנסיעה מברצלונה ל Telefèric de la Vall Fosca שזה אגם שעל ידו יש מסעדה קטנה, שם השארנו את הרכב והתחלנו את הטרק. התחלנו את ההליכה בשעה 15:00 שזה מאוד מאוחר, ולכן נאלצנו לשנות את המסלול שלנו בהתאם לכל שאר השבוע.

מ Telefèric de la Vall Fosca הלכנו כשעתיים (5 ק״מ) ועלינו מ1800 מ׳ ל 2140 עד שהתחברנו למסלול ב Estany Gento (Estany זה אומר אגם), משם המשכנו לבקתה Colomina אשר בגובה 2415 מ׳, אליה הגענו לאחר שעה ( 2.5 ק״מ).
לאורך רוב ההליכה היה יחסית גשום, אבל זה לא הפריע לנו כי היה שביל סדור ולא קטעים מורכבים טכנית.

* מ Telefèric de la Vall Fosca יש רכבל שמוביל ישירות לEstany Gento, צריך לבדוק מה השעות שלו, הוא אמור לקצר כשעה וחצי של הליכה אל נקודת ההתחברות למסלול.

* בColomina אספנו את הערכה שמקבלים מההרשמה לטרק (שהיא חובה), שכללה מפה טופוגרפית די טובה (1:25000), כובע ממותג ופתק להחתמה של הבקתות (סטייל בינגו, גימיק חמוד של הטרק).

יום שני: Colomina -> J M Blanc -> Ernest Mallafre

היום השני היה ארוך וקשה. בסך הכל הלכנו כ22 ק״מ, עם עליה מצטברת של 1000 מ׳ וירידה מצטברת של 1500 מ׳.
התחלנו את היום בהליכה מColomina לבקתה J M Blanc, הליכה שלקחה באזור השלוש שעות (10 ק״מ) אל הבקתה הגענו באזור 12, ולכן עשינו הפסקה גדולה של כשעתיים. אחרי ההפסקה המשכנו אל Ernest Mallafre, אך לאחר שטעינו בדרך, מה שעלה לנו בקילומטר לכיוון וחצי שעה הליכה, הזמן החל לדחוק בנו. בדיעבד ההליכה מJ M Blanc ל Ernest היתה קשה ודרשה ניווט צמוד לאורך מקטע ארוך שלא היה מסומן כראוי. לבסוף לאחר עוד כ4 שעות הליכה (12 ק״מ) הגענו לErnest.

* יש מסלול בין Colomina ל Ernest שאינו עובר ב J M Blanc וכך יכול להפוך את היום לפחות אינטנסיבי וארוך.

יום שלישי: Ernest Mallafre -> Amitges -> Colomers

סך הכל הלכנו 17 ק״מ, עלינו 940 מ׳ וירדנו 700 מ׳.
התחלנו את היום עם הליכה של כשעתיים ל Amitges, היא אחת הבקתות היפות שראינו, בה עצרנו להפסקת קפה ומשחק שחמט קצרצר. משם המשכנו לColomers, המסלול המקורי עובר דרך בקתת Saboredo אך אנחנו החלטנו שנלך ישירות לColomers מבלי לעשות את העיקול שלוקח ל Saboredo. זה היה יום קליל של הליכה בקצב רגוע, עם עצירות מאוזנות.

* יש בין Amitges ל Saboredo פסגה אליה אפשר לעלות ולראות את כל הנוף הנפרש לכל הכיוונים, העליה לוקחת כ50 דקות.

* בColomers המים החמים עלו כסף (3 יורו ל5 דקות), ואין וויפי, יש קליטה בנקודה מסוימת על סלע מסוים.

יום רביעי: Colomers -> Ventosa

היום היה יחסית קצר, עם 13 ק״מ של הליכה, כ 700 מ׳ עליה וכ 700 מ׳ ירידה.
ביום הזה ישנם מגוון אופציות להגיע ל Ventosa ואפשר לבחור בהתאם לאורך המסלול הרצוי. סך הכל הלכנו כ7 שעות הליכה והגענו לVentosa בשעות הצהריים. היום הזה היה עם נופים מעט שונים משאר הימים, נופים שמזכירים את ההימלאיה.

* ב Ventosa המים החמים עלו כסף (3 יורו ל5 דקות) ולא היו וייפי וקליטה בכלל (למקרי חירום יש לבקתה קליטה לווינית).

יום חמישי: Ventosa -> Aparcament Presa de Cavallers

ביום חמישי אנחנו תכננו את המסלול אחרת, אבל כתוצאה ממזג אוויר סוער במיוחד הגיעה הוראה ממפעילי הבקתות שכל המטיילים יקחו שביל שמוביל אל כביש ומשם מוניות, בשביל לדלג על קטע של בולדרים גבוהים במיוחד, שאינו עביר במזג אוויר הזה.
ירדנו מVentosa ל Aparcament Presa de Cavallers בהליכה בגשם סוער שלקחה שעתיים (5 ק״מ). בנקודה זו החלטנו לסיים את שלא נחזור למסלול כי הטיסה שלנו הייתה מברצלונה באותו הערב. מAparcament Presa de Cavallers לקחנו מוניות אל הרכב שלנו וסיימנו את המסלול.

רשימת ציוד

רשימת ציוד:

תיק טיולים - אני לקחתי osprey krestel 48 שהוא טיפה יותר גדול מתיק יום, אבל בגלל שסחבנו את האוכל וציוד הבישול איתנו היה צורך.
נעלי טיולים.

ביגוד:
- מכנסי טיולים * 1
- ⁠מכנסי ספורט * 1 (למים / לשינה)
- ⁠חולצה מנדפת * 2 (עדיף ארוכה)
- ⁠תחתונים + גרביים * 3 (ממש ממליץ להשקיע בציוד איכותי בנושא הזה).
- ⁠סט תרמי
- ⁠מיקרו פליז
- ⁠מעיל דק
- ⁠מעיל גשם - קריטי!!
- ⁠נעלי טיולים
- ⁠סנדלים - אפשר לוותר כי יש קרוקסים בבקתות.
- ⁠כובע לשמש

- ⁠רישיון בין לאומי
- ⁠רישיון ישראלי
- ⁠מטען לפלאפון + לאוזניות

• חשוב להוריד אפליקציית ניווט שתהיה בנוסף למפה. אני ממליץ על Gaia GPS, באפליקציה יש 7 ימי ניסיון, אנחנו הפעלנו בתחילת הטרק ועבד מעולה (הGPS קיים לאורך כל המסלול). חשוב להוריד את המפות הטופוגרפיות של האזור. יש הרבה אזורים בלי קליטה שזה יכול להיות קריטי.
  • לא צריך להיות לחוצים ולרוץ את המסלול, אבל חשוב לשים לב לזמנים ולעמוד בקצב.
  • אין צורך להביא הרבה בקבוקי מים, אנחנו לקחנו בקבוק אחד של ליטר וחצי ומילאנו אותו מנחלים במסלול, המים מעולים.
  • לדתיים - מבחינת אוכל אנחנו הכנו הכל אבל עדיין שילמנו על הבקתות מחיר מלא, בחלק קיבלנו מצרכים מסויימים ובחלק לא. בארוחות בוקר אפשר למצוא חמאה כשרה, לחם טבעוני, ירקות, פירות ועוד, ממליץ לשאול את העובדים לגבי כל דבר.