(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

טיפים לתרמילאי המתחיל בסין🎒

מסלול והמלצות מחודשיים של טיול

תאריך הטיולJune 2024
משך הטיולחודש ו- 23 ימים

הקדמה🗣️

דיסקליימר📢
כל המידע שאני ארשום כאן הוא מניסיוני האישי בסין ואיך שאני הרגשתי במהלך הטיול, שימו לב שהחוויות שלי לא בהכרח יהיו כמו חוויות של תרמילאים אחרים :)

סין היא מדינה עצומה שיש בה הרבה נופים מרהיבים מכל הסוגים ומטעמים מגניבים ומוזרים.
אני טיילתי כמעט חודשיים סה"כ בין אפריל ליוני, חלק לבד וחלק עם חברה, וכאן אני אפרט את כל מה שלמדתי על המדינה היוצאת דופן הזאת בתקופה הזו, וטיפים שלדעתי הכרחי לדעת לפני שמגיעים לכאן.
מה שנראה לי הכי חשוב לזכור בתכנון של טיול מהסוג הזה, זה שמפני שסין כל כך גדולה, אתם כנראה לא תצליחו להגיע לכל היעדים ולהספיק את כל האטרקציות וזה בסדר! תמיד יש את פעם הבאה :).
בנוסף לסיפור דרך הזה עשיתי עוד סיפור דרך שמתאר את הטיול שעשיתי והמקומות שאליהם הספקתי להגיע, מוזמנים להסתכל!

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

הממשלה🏛️

סין היא מדינה קומוניסטית, והשלטון מגביל ומרסן את הציבור בכל מיני דרכים. הדבר הזה בעיקר מתבטא בגישה של האזרחים לעולם החיצון, שכן סין מקיימת מצע אינטרנטי עצמאי כמעט לחלוטין- מה הכוונה? סין מגבילה את האפליקציות והאתרים שהאזרחים רשאים להשתמש בהם ובמקום זה מציעה תחלופות "מקבילות". אפליקציות כמו Wechat וAlipay מציעות מגוון שירותים הדומים לאפליקציות Bit וWhatsapp וFacebook וכו' רק שהן 100% תוצרת סין ומאפשרות לממשלה שליטה יותר חזקה במידע שמגיע לאזרחים וכמו כן מעקב יותר עקיף. אם תסתכלו ברחובות בסין אתם תשימו לב שהכל מלא במצלמות, וההשערה הרווחת היא שאתם מצולמים 24/7 ושכל הפעולות שאתם עושים עוברות ככה"נ ביקורת של הממשלה, לכן ממליצה לא לעשות דברים שאתם יודעים שלא אמורים לעשות, ולהשתדל להתנהג כמה שיותר כשורה- תזכרו שבסין אין יחסים עם ישראל, ולכן לשגרירות ישראל אין הרבה איך לעזור לכם במידה ואתם מסתבכים עם הרשויות. בנוסף, היחס של סין לזרים ככלל היא יותר נוקשה, ויש מקומות שהממשלה עלולה להחליט שהיא לא רוצה שתסתובבו שמה. אישית לא חוויתי מצב כזה אבל שמעתי מתיירים אחרים. עוד משהו שכדאי לדעת הוא שיש מלונות והוסטלים ספציפיים שרשאים לתת לזרים ללון אצלם, והדרכונים שלכם יצולמו בכל מקום שתגיעו אליו לישון. אני הזמנתי כמעט את כל המלונות שלי בTrip.com ולא נתקלתי בבעיות כאלו, אבל אם אתם מסוג התרמילאים שמגיעים ליעד ואז מחפשים מקום לינה ידנית, כדאי שתדעו מראש שיש מקומות שיסרבו לקבל אתכם.

יחסי סין- ישראל🤝

אומנם סין כמדינה מתנגדת באופן מוחלט לישראל, ולפעולות שלה במהלך המלחמה אך אם תיפגשו מקומיים פשוטים ברחוב רוב הסיכויים שאו שהם לא יודעו בכלל שישראל זאת מדינה, או שהם רק ידעו שיש שמה איזושהי מלחמה. למרות זאת, כדאי להיות זהירים כשמדברים על עצמכם ומשתפים מידע, תשתדלו לא לדבר בכלל על המלחמה ומילואים/שירות צבאי ואם אתם בכל זאת בוחרים לשתף, תשתדלו שיהיה כמה שיותר מצונזר. אתם לא יודעים מה הדעה של כל אחד וכמה קיצונית היא ולכן מוטב לשמור על דעות ניטרליות כדי לשמור על ביטחונכם כמה שיותר, בסופו של דבר אתם בטיול, לא במשלחת דיפלומטית. כששאלו אותנו על המלחמה תמיד אמרנו שאנחנו לא יודעות ושפשוט החלטנו לטייל, ולפי הוייב שקלטנו מבן אדם היינו מחליטות אם בכלל להגיד שאנחנו מישראל. היו פעמים שהיינו מאיסלנד, איטליה או יוון. נתקלנו רק פעם אחת בסיטואציה בה בעל חנות גירש אותנו כי אמרנו לו שאנחנו מישראל, אבל הוא היה מקרה יוצא דופן.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

ויזה🛂

אי אפשר להנפיק ויזה אונליין, רק בשגרירות של סין.
את הויזה שלי עשיתי בשגרירות סין בישראל, שזאת הדרך הכי נוחה, מהירה וגמישה להוציא את הויזה לסין.
צריך להדפיס ולמלא טופס בבית, לקבוע פגישה לשגרירות, ולשלם לאחת הסוכנויות שעובדות עם השגרירות על הויזה עצמה. לחילופין אפשר גם לשלם לסוכנות שילכו בשמכם לשגרירות ויגישו לכם הכל.
הטופס מאוד ארוך וצריך למלא בו את כל המידע עליכם ועל הטיול שלכם+ מסלול, טיסות ומלונות. את הכרטיסי טיסה שלי קניתי מראש כי ידעתי את החלון זמן לטיול שלי אבל כמובן שאפשר לקנות כרטיס פקטיבי, ואת המלונות קבעתי דרך booking.com עם אופציה לביטול, ככה שישר אחרי שקיבלתי את הויזה ביטלתי את המלונות. פרו טיפ: אם בא לכם לעשות לעצמכם חיים קלים, תבקשו מchatgpt שיארגן לכם מסלול לו"ז יומי של הטיול לטופס🤫.
אחרי כל זה צריך לקבוע פגישה בשגרירות, שמה אתם מגישים את הטופס, ואת הדרכון שלכם (שיילקח מכם עד שהויזה תאושר ותודפס עליו).
ומשלמים 80₪ לסוכנות בשביל להוציא את הויזה. לויזה שלי לקח רק 6 ימים, ובסופם התבקשתי לחזור לשגרירות לאסוף את הדרכון עם הויזה.

כתובת של השגרירות- רחוב בן יהודה מס' 219 בתל אביב

קישור לפירוט טפסים להגשה לויזה- http://il.china-embassy.gov.cn...

קישור למילוי טופס ויזה- https://cova.mfa.gov.cn/qzCoCo...

קישור לקביעת תור לשגרירות בארץ-
https://avas.mfa.gov.cn/qzyyCo...

סים☎️

בסין יש הסתמכות כמעט מוחלטת על אפליקציות- כרטיסים לרכבת, תשלומים, ועוד... באפליקציות העיקריות שבהן משתמשים צריך מספר טלפון סיני כדי לאשר את הזהות של המשתמש- יש דרכים "להתעלם" מזה ולהשתמש באפליקציה, אבל זה חזרתי וחופר. טלפונים של גוגל (כמו שלי), וכן גם האפליקציות של גוגל לא עובדים טוב בסין עם סים מקומי, ולכן מה שאני עשיתי זה שילוב של אי-סים וסים מקומי (וגם VPN כמובן), ככה שיש לי מספר טלפון סיני, אבל נגיד ואני צריכה אפליקציה של גוגל עדיין יש לי יכולת להפעיל אותה עם האי-סים בלי בעיות. חברה שטיילה איתי שיש לה אייפון הייתה עם סים מקומי בלבד ולא נתקלה בבעיות האלה. בכללי ממה שאני מכירה האפליקציות של אפל לא חוות בעיות כמו הגוגל בסין. את הE-sim עשיתי בairalo ויש הנחה של 15% למטיילים ישראלים מטעם הקבוצות בוואטסאפ לטיול במזרח- קוד הנחה- Mizrah15. השתמשתי גם בnomad לאי-סים, ומצאתי שעם הairalo, החבילה נגמרה לי ממש מהר ומצאתי את עצמי מחדשת כמעט כל שבוע, עם nomad אין לי את הבעיה הזאת אבל האי-סים נתקל בבעיות של vpn לפעמים.
הערה חשובה- vpn שותה את הגלישה גם באי-סים וגם בסים מקומי לכן אם אתם רוצים לחסוך בכסף תדליקו את הvpn רק כשאתם צריכים.

אפליקציות📱

בגלל סוג הממשלה, רוב הקשר של הסינים עם שאר העולם מוגבל מאוד. לתרמילאים זה מתבטא בעיקר באפליקציות והרשתות החברתיות שחסומות במדינה- ברגע שתנחתו בסין, לא יהיה לכם גישה לרוב הרשתות החברתיות (אינסטגרם, פייסבוק, טלגרם, וואטסאפ וכו). כפי שאמרתי בנושא הקודם, לא יודעת למה אבל האפליקציות של גוגל חוטפות שבץ בסין, ויעבדו כמו שצריך רק אם יש לכם vpn או E-sim או גם וגם. (להבנתי אי-סים אוטומטית יש לו vpn, לפחות לairalo, אבל לא יודעת להגיד בוודאות)
*חשוב מאוד* - אתם חייבים להוריד את כל האפליקציות האלה ולהתחבר אליהן *לפני* הכניסה לסין- אחרת תיתקלו בקשיים בחיבור החשבון, במיוחד בקשר להוספת כרטיסי האשראי.

ואומנם זאת לא אפליקציה, אבל יש אתר שנקרא travelchina, אתר ישראלי מדהים שמרכז הכל מהכל על כל המידע שיש על סין למטיילים ותרמילאים ישראלים, ונעזרתי בו הרבה גם מבחינת בניית מסלול וגם מבחינת הבנת המדינה, ממליצה ממש ממש בחום 3>
קישור לאתר- https://travelchina.co.il/

אפליקציות מומלצות:
VPN-
הכי הכי חשוב, אם אתם עדיין רוצים שהאפליקציות שאתם מכירים יעבדו ולא ייחסמו, כדאי לכם להוריד אפליקציית vpn- בעיקרון זה אפליקציה שמשנה את המיקום הוירטואלי של הטלפון שלכם שתהיה במדינה שבה תבחרו, בין אם זה ישראל, ארה"ב או כל מדינה אחרת, מה שיבטל את החסימה שיש בסין. יש אפליקציות כאלה בחינם אבל אני אישית העדפתי לא להסתכן וקניתי מנוי. האפליקציות הכי מומלצות ששמעתי עליהן הם letsvpn ו- astrillvpn. אני השתמשתי בastrillvpn ועבד לי חלק מאוד. המחירים נעים בין אפליקציה לאפליקציה אבל letsvpn מציע את התוכניות הכי זולות.

Wechat-
וויצ'אט היא אחת האפליקציות העיקריות שמשמשות את הסינים לתקשורת, לתשלום, לרשתות חברתיות ועוד הרבה דברים. זאת ממש אפליקציית אול אין וואן, ובלעדיה יהיה לכם כמעט בלתי אפשרי לטייל בסין.
אנחנו בעיקר השתמשנו בwechat כדי לתקשר עם סינים, לשלם, ולהזמין אוכל :)

Alipay-
אליפיי היא עוד אחת מהאפליקציות העיקריות שבהן משתמשים, אני אישית השתמשתי בה יותר מוויצ'אט, והשתמשתי בה בעיקר לתשלום, ולהזמנת מוניות (בפיצ'ר באפליקציה שנקרא didi). בנוסף האפליקציה הזאת עובדת ישירות עם trip.com, ויש בה מיני אפליקציות לקניית כרטיסי רכבת וטיסה, והזמנת מלונות של trip.com.

הערה חשובה לגבי אליפיי ווויצ'אט- אני חוויתי הרבה קשיים עם כרטיסי האשראי שלי, יש מגבלה לכמות הפעמים שאפשר לשלם עם הכרטיס אשראי באפליקציה לפני שהבנק חוסם את התשלומים. מה שאני עשיתי הוא שפשוט הוספתי שני כרטיסי אשראי והייתי מנסה לראות אם אחד מהם מקבל אישור מהבנק ואם לא מסתדר אז פשוט לשלם במזומן, כמובן שאם דבר כזה קורה ולא נפתר מעצמו אז רוב הבנקים מציעים שירות בוואטסאפ והם יפתחו לכם את החסימה הזאת ידנית.

Amaps-
אפליקציית הניווט של סין, כולה בסינית והדרך היחידה לתרגם היא עם צילומי מסך, אין לאפליקציה אפשרות לשינוי שפה. כמו בגוגל מפס היא מראה ניווט בתחבצ במונית ברכב וגם מאפשרת הזמנת מונית במידת הצורך.

Pleco-
מילון אופליין שאפשר ללמוד איתו מילים בסינית וגם במידת הצורך להראות לסינים מילים- אי אפשר להרכיב בו משפטים אז אלא אם כן זה ללימוד או לבקשות פשוטות הייתי משתמשת בגוגל תרגם או אפליקציית תרגום אחרת.

Railway 12306-
אפליקציה להזמנת רכבות, האמת שפחות השתמשתי בה, כי אפשר לעשות את ההזמנה דרך trip.com והיו לי בעיות התחברות בגלל הסים הסיני, אבל בעיקרון אפשר להזמין פה את הכרטיסי רכבת.
*כרטיסי רכבת הם עסק מבלבל כי לפעמים כשיש עומס בנוסעים יכול להיות שיהיה רשום באפליקציות שיש כרטיסים ותקנו כשבפועל אין, אז חשוב לוודא לפני שאתם מגיעים לנסיעה ברכבת שיש לכם את הכרטיסים הדיגיטליים עם פירוט הנסיעה ומושבים ולא רק אישור דיגיטלי שקניתם את הכרטיסים.

Trip.com-
האפליקציה המומלצת להזמנת מלונות, רוב בתי העסק הסינים עושים פרופילים בtrip.com וכמעט ולא ראיתי הוסטלים או דורמס באפליקציות אחרות כמו booking.com או agoda, לפחות לא בכמות שהיה בtrip.com.

Travel spend-
לא חובה בכלל אבל אפליקציה שהשתמשתי בה מלא גם בטיולים קודמים כדי להישאר בבקרה על ההוצאות הכספיות שלי, באפליקציה רשום ממוצע יומי שמתעדכן תמיד וסה"כ בזבוזים ואפילו טבלה שמתארת באיזה קטגוריית בזבוזים אתם הכי הרבה מבזבזים שזה בעיניי ממש נחמד במיוחד לתרמילאים שמתכננים טיול ארוך ורוצים להישאר בבקרה על ההוצאות.

שפה ותקשורת🗣️

סינים יודעים לדבר מנדרינית, ויש להם גם סוגי דיאלקט- שפה יותר עתיקה שלרוב רק המבוגרים יודעים לדבור בו. בקושי יש סינים שיודעים אנגלית! לכן רוב דרכי התקשורת שלנו איתם היו בסימני ידיים, מילים בסיסיות שלמדנו ובעיקר בעיקר אפליקציות תרגום.
דגשים להתנהלות עם הסינים: קודם כל סינים הם נורא אגרסיביים בגישה שלהם ובדרך שהם מתקשרים עם אנשים, במיוחד תיירים. הכל צריך להתנהל מבחינתם ישיר ומהר, בלי שאלות. חשוב להיות סובלניים ולהתעקש להבין לגמרי מה רוצים מכם לפני שאתם מסכימים למשהו כדי למנוע לכם אי נעימויות. בניגוד למה שהכינו אותי ולהפתעתי, סינים הם סה"כ נורא נחמדים, גם אם הם מסתכלים עליך במבט כזה רציני ברגע שמחייכים ואומרים להם ניהאו (שלום בסינית) הם בדר"כ מחייכים ואומרים היי בחזרה. ואם יש משהו שהיה לי מקסים בטיול זה הילדים הסינים הקטנים, שלא רגילים לראות זרים שנראים אחרת. האינטרקציות שלי עם הילדים הקטנים היו מקסימות במיוחד והם ממש חמודים.

כסף💴

השטר בסין הוא יואן סיני (¥) והוא שווה קצת יותר מחצי שקל פלוס מינוס. נקרא CNY- chinese yuan, וגם RMB- renminbi.
מה שנראה לי הכי הפתיע אותי זה כמה סין יחסית יקרה ביחס לשאר המדינות במזרח שבהן טיילתי, היו פעמים שאפילו היה יקר כמו בארץ או אפילו יותר. בזבזתי בממוצע בערך 300 שקל ביום. כמובן זה אינדיבידואלי והיו דברים שבחרתי לא להתכלב עליהם. הסינים מתנהלים כמעט לגמרי בארנק דיגיטלי באפליקציית wechat וalipay (אפילו המוכרים הכי מבוגרים בעיירות הכי נידחות) ולכן חשוב לדעת שאם אתם מתכננים להגיע לסין אתם תצטרכו להכניס את הכרטיסי אשראי שלכם לאפליקציות האלה כדי לשלם. משתמשים גם במזומן אבל יש מצב שלא יהיה למוכרים עודף להחזיר לכם והם יבקשו שתשלמו בארנקים הדיגיטליים.

תחבורה🚍

התחבורה בסין הייתה לי טיפה קשה לקלוט בהתחלה. בעיקר בגלל שגוגל מפס לא מעודכן כל כך, והאפליקציה המקבילה של גוגל מפס בסין, שנקראת amaps היא לגמרי בסינית ואין לה אופציה לשינוי השפה. מה שכן, אחרי כמה צילומי מסך של האפליקציה שאותם תרגמנו, נהיה יותר ויותר קל להבין את האפליקציה.
אוטובוס- לרוב לא יכולנו לדעת באיזה שעה בדיוק אוטובוס יגיע לתחנה, רק ידענו כמה זמן הנסיעה לוקחת בערך ובאיזה שעות הקו פעיל. נסיעה באוטובוס עולה 1-2 יואן בדר"כ (0.5-1 ₪).
מטרו- לסין יש רכבת תחתית בהרבה ערים שמאפשרת הגעה נוחה ומהירה למקומות בתוך העיר, השתמשנו בה יחסית הרבה. הכרטיס בדרך כלל עלה בין 4-6 יואן (2-3₪).
רכבת מהירה- הרכבת המהירה שימשה אותנו בעיקר למעבר בין ערים, וזה סוג התחבורה שהשתמשנו בו הכי הרבה בטיול. הכרטיס של הרכבת (אלא אם כן קניתם אותו בתחנה עצמה) הוא כרטיס דיגיטלי שמקשרים אותו ישירות לדרכון שלכם לכן אתם רק תצטרכו לסרוק את הדרכון בכניסה לתחנה וזה ישמש בתור הכרטיס נסיעה. המחיר לכרטיס משתנה מאוד, תלוי ביעד, בחגים, ובשעות ביום ויכול להגיע למחירים גבוהים (יצא לי לשלם 150₪ על כרטיס נסיעה). דגש- התחנות רכבת לפעמים גדולות מאוד ועמוסות באנשים לכן ממליצה להגיע שעה לפני בהתחלה כדי שלא יצא מצב שתפספסו את הרכבת.
טיסה- יש טיסות פנימיות בתוך סין בערים מסוימים אבל לא יצא לי להשתמש, ניתן לקבוע אותם בtrip.com

בטיחות🛑

סין עצמה היא מדינה מאוד בטוחה לטייל בה במיוחד לנשים שמטיילות לבד (כמוני), בעיקר בגלל הממשל האגרסיבי, ולכן לרוב לא תתקלו במקרים של גניבות/רמאויות או פשעים בסגנון. כמובן שזה לא חד משמעי וככל שמתרחקים מהיעדים המוכרים והגדולים יותר ומתקרבים לכפרים הקטנים איפה שיש יותר עוני ופחות אכיפה של החוק, זה לא יהיה ברמה כמו בערים. לכן כמובן כמו בכל טיול צריך לשמור על הדברים שלכם ולהיות ערניים לסביבה אבל סה"כ מדינה נחמדה ונוחה מאוד לטייל בה לבד.

תרבות🎭

אם יש משהו שאפשר להגיד באופן חד משמעי על סין הוא שיש לה תרבות עשירה ומדהימה וכלכך רחבה, כל יעד יש לו היסטוריה ארוכת שנים ומסורות שונות ומיוחדות. כמו כן עוד משהו שמיוחד בה הוא תרבות התיירים הסינים. סין מלאה ברוב מוחלט תיירים סינים, שכן הממשלה די ויתרה על עידוד תיירות חיצונית, ועל כן התיירות באטרקציות מאוד פונה לקהל הזה. בכל אטרקציה כמעט תוכלו למצוא תופעה של תיירות ותיירים סיניים שמתחפשים בבגדים מסורתיים עם איפור ותסרוקות מוגזמות ועם צלם מקצועי, והולכים לעשות בוק בכל מיני מקומות באטרקציה. ואני לא הייתי ערוכה לראות דבר כזה אז הינה heads up!
בנוסף, כמו בהרבה מדינות במזרח, יש מחיר תיירותי לכל דבר. בגלל המעמד של רוב הסינים, אם הם יראו תיירים הם ינסו לנצל אתכם ויתנו לכם מחיר קיצוני, לפעמים אפילו פי שלוש מהמחיר שהמוצר אמור להיות, לכן תמיד תמיד מומלץ להתמקח איתם על המחיר, מניסיון לרוב יצא לי להוריד אותם בלפחות 30 יואן (קצת יותר מ15 שקל) בלי הרבה התווכחויות כי הם פשוט מרשים לעצמם לעלות את המחיר לתיירים.
עוד דבר, סינים מציעים סיגריות מלא ומחשיבים סירוב בתור משהו חסר נימוס/ מעליב. הפתרון למי שלא מעשן זה להגיד שיש לכם בעיה בריאותית כלשהי וזה בדרך כלל מתקבל.

אוכל🍜

סין עצומה ומלאה במחוזות, והמאכלים הפופולריים משתנים ממחוז למחוז, אך ברוב, אם לא בכולם יש דברים שנשארים אותו הדבר. לרוב, במסעדות המקומיות לפחות, יש תוספות שתמיד תוכלו לבקש ולמצוא, ממש כמו קטשופ חרדל מיונז גם לסינים יש רטבים ותוספות שתמיד יהיו נגישים אליכם:
חומץ שחור- אם תשבו במסעדה ועל השולחן יש בקבוק עם רוטב שחור בפנים לא להסיק שזה רוטב סויה! חומץ שחור הוא הרוטב "ברזל" של הסינים ממש כמו הקטשופ שלהם והוא יהיה בכל שולחן אפשרי. יש לו טעם חמצמץ כזה.
רוטב סויה- רוטב סויה לא בהכרח יהיה בשולחנות ויש מצב תצטרכו לבקש אותו, ויש מצב גם שיעשו לכם פרצוף על זה... אבלללל זה האוכל שלכם תאכלו אותו איך שבא לכם. פשוט תבקשו 酱油 Jiàngyóu.
שמן צ'ילי- שמן צ'ילי זה תערבות של שמן עם תבלינים וצ'ילי חריף יהיה אותו ברוב השולחנות במסעדות או בבר תוספות שיש במסעדה.
חמוצים!- הסינים מקצוענים בהחמצת ירקות ושורשים, ובכל מסעדה תמצאו תוספות מוחמצות שממש מקפיצות את המנה, אני נהייתי מכורה לשעועית ירוקה מוחמצת שמה וזה באמת שווה לנסות!

סין לטבעונים🥬

בתור טבעונית אני יכולה להגיד בוודאות, סין כמעט בלתי אפשרית לטבעונים! גם אם לא תאכלו בשר/ביצים בטעות כמעט בוודאות שבכל הירקות המוקפצים שתאכלו יהיה oyster sauce או fish sauce.
הפתרון שלי לרוב היה להעלים עין טיפה ולאכול דברים שאני יודעת שיש מצב יש בהם מוצרים מן החי (מתיימרת שכמותי). מה שכן גיליתי שיש בחלק מהיעדים שבהם הייתי מזנונים בודהיסטים שמגישים אוכל צמחוני/טבעוני.
יצא לי להסתכל בHappy cow (למי שלא מכיר זה אפליקציה שמאתרת מקומות צמחוניים/טבעוניים או מקומות שיש בהם אופציות) וראיתי שלפעמים יש רשימה של מסעדות אבל המידע לא עדכני בעליל לכן העדפתי לחפש במפות/בגוגל את המילה 素食 (Sùshí)- צמחוני ולמצוא ככה.
עוד משהו שחשוב להגיד- כמו בהרבה מקומות במזרח יש בלבול בין צמחוני לטבעוני מבחינת המקומיים לכן כדאי לוודא שהאוכל שאתם מזמינים באמת לפי ההעדפות שלכם.

דגשים נוספים🎖️

הרבה מהחוויות הטובות שלי באו מלזרום עם המצב ולהקשיב לעצותיהם של הסינים, ובסופו של דבר אתם באים לחוות את התרבות שלהם אז תקשיבו למה שהם אומרים ותנו צ'אנסים לחוויות אפילו אם הן נשמעות לכם מוזרות! בסופו של דבר החוויות האלה הם החוויות שאני הכי זוכרת מהטיול, והצ'אנס לחוות מהמקומיים ממש מגניב לדעתי.
הדגש נראה לי הכי חשוב שיש, הוא שאם אתם יכולים ומצליחים, עצת מקומי הוא עצת זהב. המקומיים יודעים מה הכי טוב ומה הכי שווה, לכן אם אתם מגיעים ליעד, תשאלו איפה מומלץ לאכול, מה מומלץ לעשות ומה המאכלים המקומיים שבאזור שכדאי לנסות, יקפיץ לכם את החוויה:)

שורה תחתונה-
סין מדינה מדהימה נהניתי בה מאוד חוויתי כל כך הרבה ולמדתי מלא, קחו הכל באיזי, ותהנו מהתרבויות המטורפות והאוכל ההזוי שיש לה להציע :)))))

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )