(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

אוורסט ושלושת הפאסים

טרק האוורסט בייס קמפ ב 18 ימים מאי 2022

תאריך הטיולMay 2022
משך הטיול18 ימים
עונה מומלצתספטמבר-נובמבר אפריל-מאי

הקדמה

יצאתי לטרק לבד ללא פורטר או מדריך בנסיעה מקטמדנו נפגשנו חבורת ישראלים כדי לעלות יחד בג'יפ ובתחילת הטיול היינו מתאמים לישון ביחד בסוף כל יום. לאחד החברה היה פורטר,לכן במהלך הטרק חוויתי גם איך זה לעשות את הטרק לבד, עם שותפים, ואפילו עם פורטר. במהלך סיפור הדרך אפרט על החוויה אך חשוב לי לומר שלדעתי לצאת לטרק בכל דרך היא מעולה כל עוד היא מתאימה לכם.
לכן אין לקחת את הכתוב כהמלצה אלא כחומר למחשבה. אתם יודעים בסוף איך הכי מתאים לכם לצאת לטרק.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

התארגנות

את רוב הציוד הבאתי מהארץ ככה שביום אחד ארגנתי את כל מה שהייתי צריך לטרק מקטמדנו שזה מקלות הליכה, קרמפונים וטלפון לוויני מבית חבד.
הערה חשובה לגבי הטלפון הלוויני הזמנתי באינטרנט דרך עולם קטן את האיסוף מבית חבד אך חשוב לדעת שזה תלוי ברב חזקי שנאמר כאן מילה טובה לגביו שלקח על עצמו בהתנדבות את כל התחום והוא אחראי על החילוצים של הישראלים וכל התראה של sos מגיעה אליו. לכן גם את המכשיר ניתן לאסוף רק שהוא נמצא וזה יכול להיות מאוחר , המכשירים ישנים וזה לוקח זמן לכן, למי שלחוץ בזמן שווה אולי לקחת מכשיר כבר מהארץ. את המקלות והקרמפונים קניתי בגורטו היה זיוף אבל לקחתי את המקלות הכי יקרים שלו והם שרדו יופי את הטרק. הבעיה בנפאל שאין אמצע או שזה מקל של בלאק דיימונד שיעלה 400 שקל או זיוף אז קחו בחשבון.
את הנסיעה בגיפ לסלארי קניתי בסוכנות שלום. עלות של 2500 רופי(כמובן שיש אופציה גם לקחת טיסה ללוקלה) קיבלתי שם גם אחלה הסברים ומפה כללית של האזור והכי חשוב הנסיעה יצאה מהסוכנות עצמה. כשרציתי לקנות שם את הפרמיטים דב מהסוכנות הסביר לי שאין צורך וקונים במהלך המסלול אחד ב toc toc 2000
השני בmongo 3000.
בנוסף זה הזמן לקנות נייר טואלט ,חטיפי אנרגיה,ואמצעי לטיהור מים במידה ואין לכם, הדברים האלה יהיו יקרים יותר ככל שעולים בגובה.

יום 1 מ Kathmandu ל Phaplu

את היום הראשון התחלנו בנסיעה בג'יפ בשעה 5:00 בבוקר. בגלל שהיינו 5 ישראלים שהתארגנו יחד הגיפ יצא ישר מהסוכנות של שלום עלות כרטיס נסיעה לכל אחד 2500 רופי. הנסיעה ארכה משהו כמו 11 שעות עם שתי עצירות ארוכות של ארוחת בוקר וארוחת צהריים. הנסיעה מתחילה בדרך סלולה וטובה ואחרי כמה שעות עוברת להיות בתוואי יותר משובש ומפותל. חשוב לדעת שזו נסיעה עם ג'יפ שיכול להכיל עד 8 אנשים שבפועל 6 זה כבר צפוף. כשקלטנו את זה שילמנו לנהג 4000 רופי נוספים כדי שלא יעלה נוסעים נוספים וזה לגמרי הציל לנו את חווית הנסיעה.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

יום 2 מ Phaplu ל Surke

היום הזה מתחלק חצי בנסיעה נוספת בג'יפ של 6 שעות בדרכים קשות ובנסיעה מאוד איטית שלרוע המזל הייתה גם עם הנהג הכי גרוע שראיתי. את הנסיעה מסיימים בkare ובתכלס משם המשכתי ללכת כמעט עד השקיעה כדי לנצל את היום הליכה והגעתי ל surke ב 18:00 (הג'יפ הוריד אותנו בkare ב 12)
את הנסיעה בגיפ השני סוגרים מול ההוסטל שישנים בו לנו יצא 2000 רופי לבן אדם. ההליכה בשביל בוצי מאבנים לאורך הדרך עובר בין כפרים הרבה פחות מתוירים ואותנטים.

יום 3 מ Surke ל Toc Toc

יום 3-מ surke ל Toc Toc
יום הליכה דומה לאתמול במישור נפאלי-כלומר הרבה עליות וירידות שווה להתקדם ביום הזה כמה שביכולתכם קדימה כדי לחסוך דרך מהיום של מחר שכולל עלייה קשוחה לנאמצה. אנחנו עצרנו בטוק טוק שם גם עושים את הפרמיט הראשון בעלות של 2000 רופי. אפשר למי שמספיק לעצור גם ב mongo איפה שעושים את הפרמיט השני בעלות של 3000 רופי.

יום 4 מ Toc Toc ל Namche

יצאנו לדרך בבוקר בשעה 8:00 עד למונגו העלייה יחסית מתונה ומשם מתחילה עלייה מאוד תלולה וארוכה אבל מלאה בנופים יפים חציית גשרים מעל נחלים גועשים. בשעה 14:00 בערך אחרי 6 שעות הגענו לנאמצה. קצת על נאמצה הכפר מלא בחנויות ציוד בתי מרקחת זה הזמן להשלים ציוד שהיה חסר או להשאיר ציוד שהיה מיותר. כמובן שעדיף להתארגן על הכל בקטמדנו שם הכל זול יותר. גם מחירי ההוסטלים עלו כמעט כולם ל 500 רופי לחדר. זמן טוב גם להתפנק במסעדות טובות לפני שמתחילים לעלות בגובה למי שרוצה .

יום 5 התאקלמות ב Namche

נאמצה נמצאת בגובה 3500 לכן מומלץ לכולם למעט מי שכבר אחרי טרק בגובה לעצור להתאקלמות ולישון לילה נוסף לפני שמתקדמים. במהלך היום הזה בחרתי גם בשביל הכיף וגם בשביל לשפר את ההתאקלמות לעשות טיול מעגלי לאוורסט view point (3850)ולרדת חזרה לנמצה דרך הכפר kumjung. סהכ לקח לי 4 שעות כולל ארוחת בוקר בהוטל אוורסט ויו פוינט.לצערי הראות הייתה נוראית ולא ראיתי כלום אבל kumjung כפר יפה מאוד ולא מתויר ממליץ לבקר שם ביום התאקלמות. בנוסף מהצהריים מקומיים מתחילים לשחק כדורעף במגרש והצטרפתי אליהם.

יום 6 מ Namche ל Pangbouche

ביום הזה עולים מגובה 3500-3900
זה היה היום הראשון שהתחלתי לראות הרים מושלגים לאחר שעה של הליכה Ama Dublam כבר בצבץ לו ולמעשה זה היה היום היחיד ששילב בין הליכה בסביבה מאוד פורחת ברודודנדרון הפרח הלאומי של נפאל ובנוף של הרים מושלגים. זהו יום יחסית ארוך עם עלייה מאוד קשה של 700 מטרים ל טנגבוצ'ה ככה שלגמרי ניתן לעצור גם שם. לי היה חשוב להמשיך ל פנגבוצ'ה כי רציתי למחרת לקום מוקדם ולטפס לאמה דבלם בייס קמפ.

יום 7 מ Pangbouche ל Dingbouche

ביום הזה עולים מ 3900-4400
קמתי מוקדם מאוד בבוקר 5:30 כדי לצאת מוקדם לאמה דבלם בייס קמפ משהו שאמור לקחת 4 שעות לעלייה וירידה. היה בחוץ ערפל מוחלט ולכן בעקבות מה שקרה לי באוורסט ויו פוינט החלטתי לוותר, לאכול ארוחת בוקר ולהתחיל לצאת מוקדם לדינגבוצה ולטפס שם על הפסגה המקומית Nagarstung בגובה 5000. הערה חשובה כאן ליוצאים בעונה הזו ברוב הימים הבוקר מתחיל בערפל שמתפזר בסביבות 7:00 והשעות הטובות של הראות נמשכות גג עד 11:30 ככה שאין מה לפחד תמיד מהערפל שסמוך לזריחה. בדיעבד הייתה ראות סבירה לגמרי אם הייתי עולה לבייס קמפ של אמה דבלם. לפחות הטיפוס ל Nagarstung פיצה על זה ונתן אחלה של תצפית לאמה דבלם.

יום 8 מ Dingbouche ל Chukhunng

עלייה מ 4400 ל 4700
לפי הספר " אמורים להשאר בדינגבוצה ליום התאקלמות כי הגענו ל 4500 מטר כל 1000 מטר של עלייה נוספים צריך לעצור ליום התאקלמות נוסף. אני החלטתי לדלג עליו מפני שהרגשתי טוב ולעשות את ההתאקלמות בצוקונג (4700) כדי לתת הכנה טובה יותר לקראת הפס וגם לטפס את הצוקנוג רי.
יום ההליכה הזה קצר מאוד ועם עלייה מתונה לקח לי בסהכ שעתיים וחצי בהליכה יחסית מהירה.

יום 9 התאקלמות ב Chukhunng

את ההתאקלמות בצוקונג בחרתי לעשות בטיפוס לצוקונג רי תצפית בגובה 5546 שבפיק שלה ניתן לראות תצפית ב 360 של כל ההרים באיזור. קמתי מוקדם יחסית ויצאתי לדרך ב 6:30 הטיפוס מאוד קשה תלול ואיטי וגבוה מאוד ככה שיכלתי ללכת רק לאט מאוד. לאחר משהו כמו 3 שעות הגעתי לאוכף בגובה 5300 עם תצפית יפה מאוד. משם יש טיפוס נוסף לצוקונג רי על שלוחת סכין שלא ממש מסומנת ברוגומים אבל אין כל כך דרך אחרת לטפס אותה. ממליץ בשלב הזה להשאיר את המקלות הליכה באוכף יותר נוח להשתמש בידיים.

יום 10 התאקלמות נוסף ב Chukhunng

לקבוצה שתכננתי לחצות יחד איתה את הפס הייתה בעיה הפורטר של אחד מהם קיבל מחלת גבהים לכן הם חיכו יום נוסף שיגיע פורטר אחר . אני החלטתי להמתין גם וביום הזה החלטתי ללכת לאיילנד פיק בייס קמפ. ללא ספק זה היה היום הכי יפה מבחינת ראות והמסלול היה מדהים ביופיו בדרך לבייס קמפ.
סהכ לקח לכיוון 3 שעות הליכה בלי יותר מדיי עליות וירידות.

יום 11 מ Chukhunng ל Lobouche

הפרש גבהים 4700-4900
זה היום של הפס הראשון kongma la. כדאי לקחת בחשבון שזה יום מאוד ארוך וקשה חשוב לראות שמרגישים טוב מבחינת הגבהים לפני שיוצאים.
אני יצאתי לדרך ב 6:20 והגעתי לפס ב 11:00 . הדרך לפס ארוכה ותלולה מאוד , ובדרך רואים כמובן הרים גבוהים מכל פינה מפלים קפואים שחלקם קרסו מולי וזה היה משוגע ולקראת העלייה לפס יש אגם ענק עם מים צלולים. העלייה לפס לא מסובכת והשבילים ברורים. הירידה מהפס מעט טכנית דרך בולדרים אבל השביל מסומן טוב ברוגומים וזה לא סיפור גם. הייתי מחלק את היום לשלוש חלקים העלייה לפס , הירידה ממנו וחציית הקרחון ללבוצה.
החלק הבעייתי ביום הזה הוא חציית הקרחון אני חציתי אותו יחד עם בחור ישראלי נוסף שפגשתי והפורטר שלו. ממליץ לנסות לחצות את זה עם הדרכה או לפחות לא לבד. הקרחון הוא קרחון יבש ככה ששכבת הקרח נמצאת למטה ובעצם שכבת הסלע נמצאת למעלה ועליה דורכים ככה שביום הזה אין צורך בקרמפונים. חשוב לדעת שהקרחון זז כל שנה ובגלל זה הניווט שם בעייתי וצריך לעקוב אחרי רוגומים ולשים לב שזה רוגומים עדינים כאלה שכנראה מהשנה. בגדול ממליץ למי שעושה ללא מדריך לא להתפתות לחצות ישר לכיוון מערב בשביל שנראה הכי ברור אלא. לחפש את הרוגומים. אנחנו הלכנו איזה 400 מטר דרומה ורק לאחר מכן פנינו לכיוון מערב לפי הכוונת הרוגומים. סה"כ חציית הקרחון ארכה 40 דקות ללא התברברות. טיפ נוסף אם בכל זאת התברברתם נסו לעלות למקום גבוה ולחפש את הדגלים ככה אפשר לראות בגדול את המסלול ולראות אם אתם בכיוון.

יום 12 מ Lobouche ל Gorakshep

הפרש גבהים (4900-5100)
ביום הזה יצאתי קצת מאוחר מהמתוכנן ב 8:30 ההליכה מתחילה בעלייה מאוד מתונה ונוחה יחסית ומסתיימת בדרך תלולה עם הרבה עלייה ומעט ירידה. סהכ תוך משהו כמו 3 שעות הגעתי לגורקשפ.
אכלתי צהריים ובגלל הראות והעייפות מהיום הקודם החלטתי לוותר על ההליכה לבייס קמפ.

יום 13 מ Gorakshep ל Dzongllha

הפרש גבהים (5100-4800)
התעוררתי מאוד מוקדם כדי להגיע לקלה פטר בזריחה. יצאתי ב 4:30 לדרך ותוך שעתיים בדיוק הגעתי לפסגה טיפוס קשוח מאוד והגעה לנקודה הכי גבוהה בטרק ולדעתי היפה ביותר (5600 מטר) מהתצפית היה אפשר לראות מצוין את אמה דבלם נופצ'ה וכמובן את האוורסט ואת הבייס קמפ שלו ככה שלא הרגשתי רע בכלל שויתרתי על הליכה לבייס קמפ. חזרתי להוסטל אכלתי ארוחת בוקר ויצאתי לדרך ב 9:30 שימו לב עשיתי עיקוף קטן בפיצול שבילים שאחרי לבוצה המשכתי ללכת על השביל היותר שמאלי ואני מניח שזה האריך לי את הדרך לדזונגלה לפחות בשעה וחצי שעתיים אבל הפך אץ הדרך ליפה יותר. בסוף הגעתי לדזנוגלה ב 15:00.

יום 14 מ Dzongllha ל Gokyo

הפרש גבהים (4800-4800)
היום של הפס השני cho la
יצאנו לדרך מעט מאוחר ממה שתכננו ב 6:20
היום מתחיל בעלייה מתונה בערוץ לכיוון הפס וממשיך בעלייה חדה יותר וכבר מתחילים לראות שאריות של שלג. בכללי העלייה והירידה לפס מסומנת ממש טוב בעמודי מתכת שתקועים בסלעים. לקראת סוף העלייה מגיעים לאיזור מושלג לגמרי משהו כמו 500 מטר אולי קצת יותר לפני הפס . שם כדאי לשים כבר קרמפונים. הגענו לפס ב 10:00. עלה איתנו יחד לפס בחור נפאלי שסחב איתו אופנים למעלה זה היה פשוט פסיכי לגמרי. הירידה מהפס תלולה ועל קרחון מחליק בטירוף למי שמתלבט לגבי קרמפונים אז פשוט אל. תקחו זה שווה את המשקל מי שירד איתי והיה בלי החליק בלי סוף. בנוסף יש כבל ברזל לאורך כל הירידה אז שווה לשים כפפות ולהיעזר בו לאורך כל הדרך. הירידה מהפס עד לכפר dranang ארכה כ 4 שעות נוספות והגענו לשם ב 14:00 ואכלנו צהריים.
בשעה 15:00 התחלנו ללכת לכיוון גוקיו אחרי משהו כמו חצי שעה נכנסו לקרחון של גוקיו. הקרחון של גוקיו הוא אותו קרחון מהסוג שחצינו בפס הראשון רק שלדעתי הוא הרבה יותר גדול מסוכן ומסובך. כך שאם החוויה שלכם מהפס הראשון פחות טובה קחו כאן מדריך. ההבדל היחיד לטובת הקרחון כאן שהוא מסומן בנוסף לרוגומים בסימונים כחולים. שימו לב שגם הוא משתנה כל שנה ויכול להיות ששנה הבאה הסימונים הכחולים יהיו מבלבלים ולא עדכניים.
סיימנו את החצייה ב 17:45 כלומר היינו בתוך הקרחון שעתיים וזה בלי שהתברברנו בכלל, לכן בדיעבד אני ממליץ לחשוב טוב לפני שיוצאים לחצות את הקרחון ולשקול להשאיר את זה ליום שאחרי ואולי לישון בdarnang.
בניגוד לפס הראשון גם בעלייה וגם בירידה מהפס הולכים לצד נחלים זורמים וניתן למלא מים לאורך הדרך.

יום 15 יום מנוחה ב Gokyo

בגלל שאני עושה גם את הפס השלישי והנוף ממנו ומgokyo ri זהה החלטתי ללכת לטיול לכיוון האגמים. הגוף היה מאוד עייף אחרי היום הארוך של אתמול אז עצרתי באגם הרביעי הליכה של שעה מגוקיו לכיוון. אגם מאוד יפה עם מים בצבע תכלת. למי שרוצה להמשיך יש עוד שני אגמים נוספים בכיוון הזה שלהערכתי כשעה של הליכה נוספת לכל אגם.

יום 16 מ Gokyo ל Thame

זה היום של הפס renjo la יצאנו לדרך ב6:20 מתחילים בעלייה יחסית מתונה שהופכת לתלולה אחרי שמגיעים לקצה הערוץ נקודה אחרונה לדעתי למילוי מים. משם עלייה מאוד תלולה וקשה לפס הגענו למעלה בשעה 10:00. הירידה מהפס תלולה מאוד ולהפתעתנו הייתה מושלגת לא האמנתי שאני שולף שוב את הקרמפונים. אחרי ירידה איטית המשכנו עד לכפר לומדן והגענו לשם ב 14:00 ואכלנו צהריים. למי שהיום הזה הספיק לו ניתן להשאר לישון שם. הירידה מהגובה עשתה לי טוב והיה לי חשק להמשיך ללכת עוד הרבה וגם להספיק לחזור לקטמנדו לפני שבת. ב 15:00 יצאתי לדרך והגעתי לטאמה ב 17:30. הליכה מאוד יפה כשיורדים מהגבהים שילוב של פריחה יחד עם הנוף של ההרים.

יום 17 מ Thame ל Lukla

יצאתי לדרך ב 7:15 אחד הימים היותר יפים בטיול הרבה פרחים מלא מפלים שזורמים בעוצמה ולמזלי ראות מעולה לכיוון דרום אז גם הרבה פסגות מושלגות . הגעתי לנאמצה בשעה 11:00 אספתי משם את הדברים שהשארתי וב 12:00 יצאתי לדרך.
בשעה 13:00 סיימתי את הירידה של נמאצה וב 15:30 עשיתי עצירת קפה ומאפה בפקדינג. סהכ הגעתי ללוקלה ב 18:30 זה היה יום מאוד ארוך עם המון עלייה וירידה מצטברת לא ממליץ לכל אחד הרגשתי בכושר טוב אחרי הטרק ובירידה מהגובה רציתי להספיק לטיסה של חמישי בבוקר למקרה שהיא תתבטל עדיין יש לי הזדמנות נוספת לפני שבת.

עלויות כלליות

אוכל-
לדעתי אין צורך לסחוב יותר מדיי אוכל פרט לחטיפי אנרגיה וממרח כלשהו המשקל מיותר וניתן לאכול בכל כפר שעוצרים בו בדרך. בימים ארוכים של פאסים כדאי כל אחד לפי התאבון שלו להזמין ארוחה לדרך בדרכ נוח שזה צפאטי מעין לחם לאפה כזה נפאלי.
לינה-
הלינה לאורך הטרק היא בגסטהאוסים בתחילת הטרק לינה עולה 100-200 רופי לחדר ובגבהים בדר"כ 500 לחדר האוכל גם מתייקר בתפריט בהתאם.
מקלחת גז בדרכ עולה בין 500-700 תלוי בגובה ויש אפשרות גם לבאקט שוואר שזה דלי עם מים רותחים. בדרכ עולה כמו מקלחת גז.
ככה שאם בתחילת הטרק החשבון היה מסתכם ב 1500-2000 כולל הכל למעלה זה היה בין 2500-4000 .
מים- אני טיהרתי מים בעזרת מסנן ולעיתים בטבליות טיהור שני הדרכים אחלה כל עוד המסנן שלכם תקין ולא קופא. ומלבד ימים של פאסים אין צורך לסחוב יותר מ 1-2 ליטר כמובן כל אחד וצריכת המים שלו אין לקחת כהמלצה.
אציין שלא ראיתי יותר מדיי מקום למיקוחים בגובה למעט על טעינה, וואי פאי, מקלחת שעולים כסף בגובה.
אינטרנט- ניתן לעשות אוורסט לינק בנאמצה. אוורסט לינק זה למעשה יכולת להתחבר לוואי פאי בכפרים לאורך הטרק. זה עולה 2000 רופי ל10 גיגה. האינטרנט כזה שמספיק לשליחת הודעות לעיתים תמונות ולא מעבר. לדעתי למי שרוצה זה שווה את זה כי להתחבר לוואי פיי זה בדרכ מינימום 500 ליום.
ציוד-
לא אפרסם פה רשימה מלאה אבל כן אכתוב על ביגוד שלדעתי חובה.
כדאי להתלבש בשיטת הבצל כלומר שכבות מפני שהמזג אוויר לא צפוי ובניגוד לארץ ירד עליי פעמים גשם באיזורים הנמוכים שהיה חם ולכן לדוגמא הייתי צריך רק שכבה דקה של מעיל גשם. אז מה צריך?
חולצה מנדפת שכבת בסיס
מיקרו פליז דק לשכבת ביניים
מעיל פוך קומפקטי לערבים ולבקרים הקרים
מעיל גשם שהוא גם מעיל רוח.
לרוב בהליכה הייתי עם קומבינציות שכללו את הפליז ואת המעיל רוח וכמעט לא השתמשתי בפוך בהליכה למעט מוקדם מאוד בבוקר שיותר קר.
בנוסף תמיד הייתי עם באף שגם הגן מהשמש וגם נתן מענה לרוח. כפפות וכובע פליז מומלץ גם.
לגבי קרמפונים אני ממליץ מאוד לקחת זה שווה את המשקל ומפורט על זה במהלך סיפור הדרך.

טיפים , אנשי קשר, ומקומות מומלצים

הרב חזקי בית חבד- +977 984-0926559
סוכנות שלום- +977 985-1000405
הוסטלים מומלצים-
צוקונג- yak land מנוהל על ידי מאמא נפאלית כזו שדואגת מכל הלב והמחירים הכי נוחים ביחס לגובה.
גוקיו- view mountain lodge נקרא גם "הכחול" פשוט כי מלמעלה הוא עוד כל כך בולט בגלל צבע כחול חזק. הזוג שמנהל אותו הכי חמודים בעולם הביאו לנו שוקו חינם וכל הזמן דאגו לחימום והייתה הרגשה של בית שממש היינו צריכים במנוחה.
טאמה- third pole summiter lodge מקום מדהים היה לו מקלחת מעולה מקבל אותך בתה חופשי על חשבון הבית ופשוט נותן שירות מעולה.
מסעדה מומלצת בנאמצה- eat Smart אחלה אוכל שווה לעצור דם לפני העלייה כי אחר כך כבר לא מוצאים כזה.
טיפים
• לנוסעים בגיפ כדאי להתארגן על קבוצה ואפילו לשלם לנהג שלא יעלה עוד אנשים שלא יהיה צפוף.
• קנו את מה שאתם צריכים מוקדם למעלה הכל יקר יותר ממליץ להביא נייר טואלט וחטיפי אנרגיה.
• תשאירו דברים שגיליתם שאתם לא צריכים בנאמצה משם תרגישו כל גרם למעלה.
• קרמפונים אתם תמצאו אנשים שיגידו לכם שלא צריך הם כנראה סבלו והיה להם אגו לכן אמרו לכם שהסתדרו אחלה בלי. פשוט תקחו יש אופציה לקנות חדש ב 700 רופי וזו האופציה הכי טובה ויש אופציה להשאיל מבית חבד . אם לקחתם מבית חבד תמדדו על הנעל שתטיילו איתה כי רובם שם לא תקינים.
• תכננו את הכביסה לפי ימי התאקלמות לי זה עבד נהדר.
• ניווט- שתי אפליקציות מעולות זה map.cz רק לא לשכוח להוריד את המפה שתעבוד אופליין ואני השתמשתי בall trails שעולה כסף וגם אחלה.
• תצפיות שהיו מדהימות קלה פטר וצוקונג רי למי שלא עושה את הפס השלישי תעלו גם לגוקיו רי.
• סים- לי היה את הסים של ncell שמעתי שהוא עובד יותר טוב באיזור הזה ובאמת כל פעם שהיה קליטה שלו עבד נהדר.
• ציוד- חשוב מאוד להוריד במשקל למי שצריך הכוונה נוספת קבוצת הפייסבוק אולטרלייט ישראל מעולה.
• התאקלמות בגובה- climb high sleep low
המשפט הזה ידאג שתרגישו טוב. בכל יום תשתדלו לטפס גבוה יותר בגובה לפחות ב 200 מטר מהמקום שתישנו. הסיבה לכך שבחוסר חמצן הגוף שלנו מייצר כדוריות אדומות כדי לאזן את רמת החמצן בדם. כשאנחנו מטפסים למקום גבוה הגוף "נלחץ" ומתחיל לייצר יותר כדוריות אדומות כי הוא חושב ששם הולכים לישון היום ואז שיורדים בגובה אמורים להרגיש טוב יותר במקום הלינה.
*מזג אוויר-
כלל השעות הטובות ביותר בכל יום היו מזריחה ועד 11:00 בבוקר נדיר שהייתה ראות טובה אחרי 11:00 בעונה הזו. היו גם ימים בודדים בטרק שבזריחה היה ערפל מוחלט ואז הוא התבהר אז לא להלחץ מזה ולבטל תוכניות מהר.
אפליקציה טובה לחיזוי windy בגלל שהיא נותנת אפשרות להחליף מודלים של מזג אוויר gfs האמריקאי ו ec האירופאי. למה זה טוב? כי ששניהם מיישרים קו על אותה תחזית בערך היא בסוף קוראת, אלא שלצעריכם רוב הזמן הם לא מיישרים קו בהרים ולכן כשזה כך התחזית חסרת משמעות.

סיכום

סיכום החוויה האישית שלי בטיול סולו-
כמו שהזכרתי יצאת לטרק לבד ורוב הימים הלכתי לבד מלבד ימים של פאסים ולרוב ישנתי באותו הוסטל עם החברה שהכרתי. לי אישית זה היה שילוב מעולה מפני שאני אוהב ללכת לבד אבל כשיש אנשים שיודעים לאן אתה צריך להגיע הלילה זה נותן רשת ביטחון. בנוסף בימים של פאסים הלכתי עם קבוצות שהיו עם פורטר חסך כאב ראש מיותר וסיכון מיותר לדוגמא בחציית קרחונים.
על החוויה האישית שלי עם פורטרים: לאחד החברה שטייל איתנו היו שני פורטרים (אחד חטף מחלת גבהים) משניהם לא הייתה לי חוויה חיובית למי שמתכנן לקחת פורטר כדאי לקחת בערבון מוגבל כמובן שלא כולם כאלה אבל אלה שפגשתי היו תחמנים לא קטנים הם הרבה פעמים מנסים לתמרן אותך כדי לישון ולאכול במקומות שהם מקבלים עמלה ולא בהכרח יהיו טובים בשבילך. ראיתי את החבר שאיתי סובל הרבה פעמים מהיחס שדורש פורטר בהקשרים האלה. זה לא אומר שלא צריך לקחת פורטר אבל אם אתם לוקחים תהיו ערניים ואל תחשבו שהם מלאכים.
תזכרו שזה הטיול שלכם ולא שלהם.
הטרק עצמו הוא פשוט חוויה אדירה ופשוט מלא בנופים הכי יפים שיש להציע. תהיו קשובים לעצמכם ולגוף שלכם במיוחד בהקשר הגבהים ותזכרו שבאתם להנות ולא לסמן וי בכל שלב בטרק אפשר לקצר ולחזור תעשו מה שמתאים לכם והכי חשוב תהנו!!

למי שצריך התייעצות נוספת ועוד שאלות
דור בניטה- 0506492900

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )