(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

אל פסגת Trollsteinen במקום הכי צפוני בכדור הארץ

טיול לא שגרתי במקום הצפוני ביותר בכדור הארץ, מחוז SvalBard של נורבגיה, טיפוס בקור אימים של ממינוס 20 מעלות לגובה של 850 מטר ביום אחד לכבוש את פסגת Trollsteinen

תאריך הטיולOctober 2023
משך הטיוליום אחד
עונה מומלצתתמיד קר בכל מקרה

סבאלברד

אין דרך לתאר את המקום הזה, כל כך צפוני – 4 שעות טיסה צפונה מנורבגיה, והגעת לאחד המקומות המרתקים ביותר על פני כדור הארץ: סבאלברד. היה אינטנסיבי, יש כל כך הרבה לראות ולעשות. בארבעה ימים הספקנו לחוות שפע של אטרקציות מדהימות.

התחלנו בטיפוס על הרים גבוהים ומושלגים, שם התפעלנו מנופים עוצרי נשימה והרגשנו את עוצמת הטבע הפראי. לאחר מכן יצאנו לציד של איילי צפון (reindeer), חוויה מרתקת שנתנה לנו הצצה לחיים המקומיים והקשר העמוק לטבע.

המשך ההרפתקאות שלנו כלל מסע טרקטורונים בין הנופים הקפואים של סבאלברד, חוויה מלאת אדרנלין ובלתי נשכחת. לא ויתרנו גם על הפלגה בין הקרחונים העצומים, שבה ראינו מקרוב את היופי המדהים והעוצמה של קרחוני הענק.

בנוסף, ביקרנו במערת פחם עתיקה, שהעניקה לנו מבט ייחודי על ההיסטוריה של המקום ועל חיי הכורים בעבר. סבאלברד הציעה לנו מסע אינטנסיבי ומרתק, שבו כל יום היה מלא בהרפתקאות חדשות ומרגשות.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

הליכה אל עבר פסגת Trollsteinen

מוקדם מאוד בבוקר אספו אותנו מהמלון אל עבר סוכנות הטיולים, שם בקפידה בדקו לנו את הציוד והשלימו לנו כל דבר שחסר, קיבלנו סנדלי הליכה בשלג, קיבלנו תרמוס של מים קרים כי בבקבוק פלסטיק הם קופאים.

מינוס 15 מעלות בחוץ, ואנחנו במונית בדרך לתחילת המסלול, כולם מוכנים המדריך יורד ושולף רובה מהרכב, רק למקרה שנראה דובים ונהיה בסכנה.

כל אורך הדרך היא בעלייה, כל כך קר ששום דבר לא נמס והשלג נשאר אבקתי, הוא יבש מאוד, כמו חול, כל צד הרגל שוקעת עמוק ומקשה על ההתקדמות, חייבים להמשיך ללכת אחרת קופאים מקור.

בדרך רואים קרחונים מדהימים בצורות שונות, אבל הרוב המוחלט הוא מרבצי לבן שאף רגל לא דרכה בו קודם.

לקראת הפסגה הדרך נהיית תלולה וצרה, הרוח חזקה מאוד והולכים בזהירות כדי לא להחליק, עצרנו לאכול בפסגה במקום מאוד צר מנות חמות, היה כל כך קר שקשה להתנהל, אפילו הכלב לא שרד את הקור, הבעיה העיקרית היא בגפיים, כפות הרגלים קפואות בתוך הנעל, בכל זאת כל האירופאים התפלאו מהעמידות לקור שלי למרות היותי מגיע מארץ חמה.

הירידה היא לאורך המסלול שהלכנו בו כבר מקודם, הירידה הרבה יותר קלה ולקחה לנו פחות משעתיים, המסע בהחלט היה יפה ומיוחד, עם זאת תענוג לחזור להוריד את הנעליים עם הגרביים הקפואות

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )