(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

נחל חצץ ודרוך, עין עקב וחוד עקב

טיול יום באזור שדה בוקר

תאריך הטיולApril 2019
משך הטיוליום אחד
עונה מומלצתמרץ-מאי

רקע

זהו סיפור דרך מעודכן לסיפור "פרסת דרוך ועין עקב - יומיים באיזור שדה בוקר" שהעלה נווה לב ב 2012. הנקודות בו לא היו מדוייקות ועל כן פרסמנו חדש. המסלול מתחיל בחניון נחל חצץ ומסתיים במדרשת בן גוריון

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

חלק ראשון - מחניון נחל חצץ לחוד עקב

מדובר בטיול יפה וארוך יחסית באזור נחל צין (שדה בוקר).
גילעד, שותפי לטיול ואני שחזרנו את סיפור הדרך מ 2012, שמחלק את הטיול ליומיים. מאחר ואנו מחשיבים עצמנו מיטיבי לכת החלטנו לבצע הכל ביום אחד, החלטה שהתבררה כנכונה, אם כי מאתגרת. היה יום גשום ורוחי, מה שהקשה מאוד על הטיול. באזור הרוחות חזקות מאוד, על כן מומלץ לברר תחזית (אנו ביררנו יום לפני וכלל התחזיות העידו על גשם בצפון הארץ ובמרכזה, אבל תמיד יש הפתעות). בכל מקרה חובה להביא מעיל גשם בתיק ליתר בטחון.
הטיול מתחיל בחניון לילה נחל חצץ, חניונים בארץ הם אזור פחות או יותר מיושר עם שלט, וזהו. היתרון של חניון זה שהוא על הכביש 204 לכיוון צפון מזרח (שדה בוקר-ירוחם).
יצאנו ב 04:00 מתל אביב והחנינו במדרשת בן גוריון. משם לקחנו קו 55 שהוריד אותנו בצומת מרחב עם ומשם הלכנו ברגל עוד 500 מטר לחניון נחל חצץ.
החלק הראשון של המסלול צמוד לסימון השחור, עד המפגש עם שביל ישראל בנחל צין.
כאמור התחלנו את ההליכה בשעה 07:00, וירד עלינו גשם רב שנחלש בהדרגה עד שעה 11:00.
ההליכה לאורך נחל חצץ קלה במישור, עד החיבור עם נחל דרוך. הנוף סביר ולעיתים מפתיע לטובה, אבל לא משהו מיוחד.
בנחל דרוך השביל מתעקל בצורת פרסה לכיוון דרום, והנוף משתפר והופך לתלול. המסלול ברובו בירידה בינונית ולא מסובך.
לאחר שיורדים מההר, נשקף נוף פתוח רחב ידיים של נחל צין, שבעברו השני ממתין לנו רכס ההרים שעליו נטפס בחלק השני של המסלול.
חצינו את נחל צין, עדיין במסלול השחור (הסימון בקטע זה לא ברור ומומלץ להיעזר באפליקציות ניווט כמו MAPS.ME או עמוד ענן.
הגענו לפיצול עם שביל ישראל ומפה ואילך נצמדנו אליו (עד עין עקב).
סיימנו את החלק הראשון של היום בחניון לילה חוד עקב. כזכור מדובר רק במשטח (שבאופן מפתיע היה נקי) ושלט.
סך הכל הליכה של החלק הראשון מוערך בכ 16 ק"מ, עם שינויי גובה של עד 200 מטר ירידה (לא מדדנו)

חלק שני - מחוד עקב, דרך עין עקב למדרשת בן גוריון

כזכור סיפור הדרך מ 2012 פיצל את הטיול ליומיים. אנחנו התחלנו את היום מוקדם ועל כן הגענו לעין עקב לפני 12:00, כולל שתי עצירות בדרך של רבע שעה כל אחת. קצב הליכה ממוצע 3.5 קמ"ש (מעט מהיר מהממוצע).
מחניון לילה חוד עקב להיצמד לשביל ישראל (מסומן גם בשביל אדום). לשים לב שהדרך שונה מעמוד ענן ומאפליקציית MAPS.ME לכן בקטע זה מומלץ פשוט להיצמד לשביל עד עין עקב.
ממש לפני העלייה לחוד עקב (שאי אפשר לפספס אותה), עשינו עצירה של חצי שעה בצילו של ההר שהגן עלינו מרוח וגשם.
בשעה 12:30 התחלנו בטיפוס (כזכור שביל ישראל, שביל אדום). לאחר שעולים על הרכס מומלץ לסובב את הראש ולראות את נחל צין היפהפה מעברו הדרומי. למעלה, בכיוון דרום מערב, ממתין לנו ההר הכיפתי המושלם "חוד עקב", שמיטיבי הלכת (אנחנו) מוכרחים לטפס עד פסגתו דרך השביל הירוק הצידי. מדובר על טיפוס קצת מאתגר של 15, אך הנוף לא שונה מהותית לכן לא חובה.
לאחר שחצינו את הר חוד עקב המשכנו עם שביל ישראל (מסומן גם באדום) עד עין עקב, שבימים עמוסים ניתן לראות בו יותר מטיילים ממים. היום כנראה בגלל הגשמים היו רק כ 15 דקות מטיילים במעיין יחד איתנו, שזה סביר.
לאחר עצירה של 40 דקות במעיין (היה קר מאוד), בערך בשעה 14:00 המשכנו עם שביל ישראל (כאן צמוד לשביל הכחול)- טיפסנו כ 50 מטרים עד צומת שבילים, שם עברנו לשביל הירוק לכיוון מערב, אליו ניצמד עד כמעט סוף המסלול. בעמוד ענן הקטע מפה והלאה מסומן בסימון כפול ירוק וסגול, אנו לא מבינים בדיוק מה פשר הסגול אך החלטנו להתעלם.
מפה והלאה הדרך יחסית מישורית, עד הירידה לנחל צין. קצת לפני הירידה ניתן לעצור בחאן עקב לאירוח בדואי (אנחנו לא עצרנו)
יורדים בשביל הירוק עד נחל צין וחניון הסרפנטינות. משם יש שתי אופציות - לטפוס טרמפ למדרשה, או לעלות ברגל במסלול האדום. אנחנו העדפנו לטפס.
הגענו למדרשה שמחים וטובי לב באזור שעה 17:00, שעה לפני שעת העוצר בה מתחילים לקבל קנסות.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

טיפים

  • לבדוק טוב-טוב את התחזית, ולהחמיר עם הציוד (קרם הגנה, כובע,מעיל גשם) - מזג האויר קיצוני באזור זה
  • לצאת מוקדם - לנסות להתחיל לטייל עם זריחה בשעה 06:00

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )