תאריך הטיול | May 2018 |
---|---|
משך הטיול | יומיים |
עונה מומלצת | מרץ עד יוני או ספטמבר עד נובמבר |
מסלול הshimanami הינו מסלול כביש המיועד לאופנים/אופנועים ומחבר בין האי המרכזי של יפן honshu לבין האי shikoku ב6 איים קטנים המחוברים זה לזה בגשרים.
Shikoku ו honshu מחוברות זה לזו ב3 דרכים שונות- מזרחי מרכזי ומערבי. הshimanami הוא המערבי ביותר ונחשב לטוב ביותר עבור טיול אופניים. ישנם אנשים שעושים טיול אופניים ארוך מעגלי וכך יוצאים דרך אחת הדרכים וחוזרים מאחרת.
אנחנו עשינו את המסלול שבין אונומיצ'י לאימאבארי ביומיים כ76 ק"מ וסיימנו את הימים די מוקדם - ניתן גם לעשות זאת ביום אחד ארוך, אך זה לא מומלץ לרוכבים לא מנוסים.
ניתן לעשות את המסלול בכיוון ההפוך (מאימאבארי לאונומיצ'י).
הייחוד של מסלול זה הוא המישוריות לכל אורכו עקב כביש האופניים המסודר שעובר בעיקר בחופי האיים ומאופיין במעט עליות וגם הן מתונות מאוד. בשביל ישנם כפרים נחמדים ולכל אורכו מסעדות ותחנות ריענון.
אופניים:
ניתן לשכור אופניים ב3 חברות:
1. אופניים ציבוריים בעלות של 1000 יין ליום ועוד 1000 יין כדי להחזיר את האופניים בעיר אחרת (כ100 שקל לאדם ליומיים והחזרה בעיר אחרת) - האופציה שבה אנחנו השתמשנו והיינו מרוצים ממנה.
2. רד-בייקס - תחנה יחידה באונומיצ'י ואליה צריך להחזיר את האופניים.
3. Giant - אופניים איכותיות עם תחנה אחת בכל קצה של המסלול בהזמנה מראש בלבד- שווה למי שבכוונתו לעשות את זה מקצועי יותר ומוכן לשלם בהתאם.
אנחנו ביום הראשון התייצבנו ב07:10 בחנות השכרת האופניים הציבוריים (כ10 דקות לאחר פתיחתה) ונשארו רק זוגות אופניים בודדים לבחור מביניהם. אלה אופניים ללא הזמנה מראש ולכן חשוב להתייצב מוקדם ככל האפשר כדי להבטיח שתוכלו להשכיר אופניים. המסלול נחשב למוכר והרבה אנשים עושים אותו גם בריצה גם באופניים וגם באופנועים.
מכיוון שאלו אופניים ציבוריות לקחנו בחשבון שיהיו תקלות ומכיוון שאנו לא מנוסים החלטנו לחלק את המסלול ליומיים. אכן במהלך הדרך היו מספר תקלות באופניים (הילוכים תקולים, פנצ'ר בגלגל...) אך זה לא היווה בעיה - לאופניים הציבוריים שירות תיקונים והחלפות ובפעמיים שנתקלנו בתקלה, הגיע רכב עם אופניים חלופיים עד חצי שעה מרגע שהתקשרנו.
לאורך הדרך יש מספר רב של תחנות אופניים כאלו לכן גם כשתקבלו אופניים חלופיים שאינכם מרוצים מהן תוכלו להחליף בתחנה כזו ללא עלות - כפי שאנחנו עשינו. זה גם פתרון טוב למי שלא הגיע מוקדם ונשארו לו רק אופניים לא טובים בתחנה.
תיקים:
מבחינת שינה הזמנו גסט האוס ונסענו עם תיקים קטנים בלבד ושלחנו את התיקים הגדולים דרך חברת הובלות למלון שהזמנו לסוף המסלול באימאבארי. משלוח התיקים נפתח ב08:00 ועלה לנו 3400 יין (115 שקל) ל2 תיקי הגב הגדולים.
ניתן גם לישון בקמפינג לאורך הדרך אבל במקרה הזה ידרש מכם לשלוח את התיקים פעמיים כיוון שלא ניתן לרכב את המסלול עם תיקים גדולים - זה כבד, מסורבל ולא נוח. מי שמתעקש לישון באוהל כדי להוזיל עלויות יכול בהחלט כמו בכל מקום ביפן אך איך לסחוב את האוהל והשק"שים בצורה נוח על האופניים אנחנו לא מצאנו.
לינה וארוחות:
מבחינת לינה ניתן למצוא גסט האוסים לאורך הדרך בדרך כלל ב booking או בגוגל ולנסות את מזלכם ולהתקשר למקום - כפי שאנחנו עשינו. באימאבארי קל למצוא מקומות כי זו עיר גדולה אך לאורך הדרך מדובר באיים קטנים כמו ikuchi שבו אנחנו ישנו. ארוחות ניתן להזמין בגסט האוס או להסתמך על נסיעה באופניים לאיזור מסעדות כפי שאנחנו עשינו.
לאחר שהגענו מתחנת הרכבת אונומיצי 10 דקות לאחר הפתיחה של השכרת האופניים ובמזל נשארו 2 אופניים טובות (cross bikes) לקחנו מעבורת של 10 דקות כדי להגיע מעבר ללשונית הים לתחילת המסלול.
משמה הדרך ברורה מאוד ומשולטת ברציפות ע"י פס כחול בכביש ושלטי קילומטראז.
הדרך של היום הזה עוברת מאונומיצ'י דרך האיים mukoujima, innoshima ו ikuchi.
סיימנו את היום הראשון ב1630 למרות עצירות ומאמץ סביר לחלוטין- לא עמוס מדי.
קמנו בשעה 0830 בסבבה ויצאנו למסלול ב0930.
היום סופסוף עבר חלק בלי תקלות אופניים. היום הזה עם הרבה גשרים מאוד יפים ברצף.
קשה להסתמך על ארוחות בוקר בגלל השעה המאוחרת בה נפתחים העסקים אך ניתן למצוא מכונות משקאות או לקנות בסופר יום לפני כמה דברים.
הגענו לאימאברי באיזור 1600 לאחר קצת המשך אחרי סוף השביל המסודר לתחנת החזרת האופניים.
גם זה היה יום רגוע וסך הכל סיימנו אותו כולל העצירות וההפסקות בשעה סבירה לחלוטין. בכל מקרה התחנת החזרה נסגרת ב1700.
ישנו את הלילה באימבארי ולמחרת יצאנו להר ishizuchi לטיול יום שעליו מפורט בסיפור דרך אחר.
תגובות
התגובה שלך
יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?
בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם