8 ימים בויאטנם

הטיול שלנו בויאטנם, חופים, טבע ירוק, טרסות אורז והרבה מרק פו. קצת עלינו, שני תרמילאים בני 24, מתניידים קרקרעית ככל שניתן, ישנים בדרך כלל בחדרים פרטיים, אוכלים מקומי לרוב אך גם אוהבים להתפנק מידי פעם.

תאריך הטיולApril 2024
משך הטיולחודש ו- 8 ימים
עונה מומלצתהמזג אוויר בויאטנם משתנה לפי האזורים , אנחנו היינו בסוף מרץ-אפריל שזו עונה דיי אידיאלית.

ויזה: יש לעשות ויזה מראש, אנחנו סגרנו אותה דרך סוכן אך אפשר גם למלא ולשלוח לבד באתר הרשמי שלהם. יש לכתוב בדיוק לאן מגיעים ובאיזה תאריך ולא לעשות אותה בדקה ה90 כי לוקח לה כמה ימים להגיע.
כסף: אנחנו משכנו בכספומטים, בכספומטים של בנק vp וhsbc אין עמלה אז מומלץ לכוון אליהם.
התניידות: אפשר לסגור מעברים בסוכנויות, הוסטלים ודרך האפליקציה 12Go ,רצוי להשוות מחירים כמובן.
התניידות בתוך ערים אפשר באופנוע (לא בכל מקום כי הערים הגדולות מאוד סואנות, אתם כבר תראו) ובערים גדולות אפשר להשתמש באפליקציית grab כמעט תמיד זול יותר מלתפוס מונית ברחוב.
לינה: אנחנו נוהגים לסגור לילה ראשון באינטרנט ולהאריך במקום או לעבור אם לא אהבנו.

הו צ׳י מין (סייגון)

סייגון היא עיר עצומה שאוכלוסייתה לבד מונה כמעט את אותה הכמות אוכלוסייה בכל מדינת ישראל, בסייגון יש בערך לכל אדם או כל אדם משפחה לפחות אופנוע, מה שיוצר כאוס מטורף שלחלק יהיה מלחיץ וכבד ולחלק(כמוני) יהיה מרהיב ומרשים.
סייגון מפוצצת בבתי קפה מסעדות וחנויות, המון קורה ברחובות ואנשים משתמשים במדרכה כאילו זו חצר ביתם ונהנים בה על כיסא חוף בלי חולצה.
אני אישית מאוד אהבתי את העיר ועזבתי לא במיצוי מלא אבל מצד שאני אי אפשר למצות אותה בשל הגודל המפלצתי.
למתעניינים בנושא מלחמת ויאטנם כמונו הלכנו למוזיאונים מרתקים.
מה עושים:
מוזיאון הו צ׳י מין: מוזיאון שנראה כמו מבנה אירופאי מרשים ויפה, שם יש המון מידע על התעשיות של העיר, שרידי כלי מלחמה , מטבעות ויאטנמים עתיקים, זרמים ודתות והמנהגים שלהם, מן מנהרה-מקלט שבנו במלחמה שאמורה לשמש ככיתות לימוד וכו, אנחנו מאוד נהננו, לצערנו הרב בסייגון אין במוזיאונים מזגנים וחם בפנים כמעט בדיוק כמו שבחוץ, אז תביאו הרבה מים.
מוזיאון שרידי המלחמה- מוזיאון מרתק שמוטה מן הסתם לצד הצפון ויאטנמי, המוזיאון מלא בחדרים של תיעודים צילומים כלי מלחמה( לא דברים שאנחנו לא מכירים לצערי) ועוד, יש חדר שלם של צילומים שבתור חובבת צילום השאירו אותי פעורת פה.
מוזיאון הרפואה הויאטנמית המסורתית: מוזיאון פחות נפוץ שהלכנו ודווקא נהנינו מאוד, מסביר על הרפואה הויאטנמית וההשפעות הסיניות שלה, מצמחים להיסטוריה ורופאים גדולים, בסוף אתה מקבל תה עם חליטה טובה ויש שם מן חנות קטנה של חליטות בריאות וויטמינים עם הסברים למה הם טובים, לחובבי וולנס מומלץ לרכוש שם משהו כי בארץ זה עולה הרבה יותר.
Ben thanh market- שוק סגור ומסודר שיש בו אוכל , מזכרות, ועוד.
לצאת לרחוב בשעות אחרי הצהריים- בשעה חמש-שש אחר הצהריים המקומיים חוזרים מהעבודה והכאוס בכבישים הוא מהגדולים שראיתי בחיי והשאירו אותי עם פה פעור, לגמריי ממליצה לצאת ולצפות במחזה הזה.
*יש גם קתדרלה מרשימה שרצינו לראות אבל הייתה בשיפוצים
בתי קפה:
Little Hanoi egg coffe- הכניסה לא נראית מבטיחה אבל צריך לעלות כמה קומות במבנה ונכנסים לבית קפה מתוק עם מנות טעימות וקפה ויאטנמי בלבד.
Tonkin garden- קפה מעולה בית קפה קטן ויפה.
Pho 24- למטייל המתחיל, רשת שמוכרת בעיקר מרק פו, באן מי וספרינג רולס, הפו היה מאוד טעים אפילו בדיעבד כשאכלתי עוד כמה פעמים את המנה בוורסיות טובות יותר וטובות פחות.
Aloha poke and beer- בירות מיוחדות וקערות פוקה, טעים אך לא זול.
Agave Saigon Mexican bistro- מקסיקנית טעימה אבל לא זולה
195/8f- מסעדה מקומית זולה בשדרה קטנה.
The joi factory cafe- טעימה ולא זולה, אוכל מקומי בגרסאות טבעוניות.
לינה: בלילה הראשון הגענו להוסטל ששוהה בכניסה לרחוב הפאבים, אווירה מאוד סליזית עם חשפניות ברחובות ופאבים ענקיים עם המון רעש, אנחנו חובבי חיי לילה אבל לא מהסוג הזה בכלל. עברנו למחרת לשדרה קטנה וחמודה בהוסטל - yellow house, הוסטל חדיש עם מקלחת מעולה, יש זולים יותר אבל לשניים זה יוצא בסדר.

דה לאט

דה לאט היא העיירה הרומנטית של ויאטנם, אנשים באים לשם לירח דבש. מרגיש כמו עיר אירופאית קטנה ומתוקה עם טאצ׳ ויאטנמי ומה שנחמד בה זה שהיא בגובה ונעים שם הרבה יותר מסייגון, לעיר עצמה אפשר להקדיש כמה שעות עד יום אך היופי האמיתי מסתתר בסביבתה, מפעלים , חוות, נופים ירוקים, כפרים, פגודות ומפלים.
מה עושים:
טיול יום עם איזי ריידר: ההיילייט של דה לאט, לקחנו טיול ליום שעלה 30 דולר, אתה נוסע עם נהג בקבוצה של 4 לטיול סביב, חוות פרחים, פלפל שחור, דרגון פרוט וקפה. מפעלי במבוק, משי, וייצור יין אורז, המאמא בודהה הגדולה והמרשימה ומפל הפיל. אתה מקבל מים וארוחת צהריים.
היה באמת פשוט מקסים, אנחנו נוטים פחות לעשות טיולים מאורגנים ואוהבים לעשות הכל עצמאי, אך זו הייתה בחירה נכונה. המדריך הסביר הרבה על הכל והיה מאוד מעניין וחמוד. הנהגים שלנו היו חבורת מגניבים לא נורמלית אופנועים מבוגרים ויאטנמים שבא לך להיות בחבורה שלהם והנופים וואו.
שוק לילה: יש בדה לאט שוק לילה מעגלי ממש נחמד עם הרבה יד שנייה וגרם מדרגות ענקי שאנשים יושבים בו וקונים משקאות חמים מקומיים.
Crazy house- בית שעיצבה הבת של המלך, סופר מוזר עם מלא מבנים שאפשר לטפס בהם, בדיעבד זה יותר מתאים לילדים אבל מי שיש לו ילדים זו נראלי אחלה חוויה בשבילם.
שוטטות: העיר באמת מקסימה ונעימה ויש בה אגם ופארק ואפשר לשבת ולשתות בירה.
* ידוע בקרב תיירים שלא עשינו - סנפלינג מפלים.
בתי קפה- יש ככ הרבה בתי קפה היפסטרים ומתוקים בדה לאט, ולא קשה למצוא אותם כי העיר לא גדולה.
Le j cafe- בית קפה שמופעל על ידי מקומי שעבר ליפן ללמוד את תורת הכנת המאצ׳ה , הלכנו לשתות את הקפה של הבוקר וקניתי ממנו קופסה קטנה של מאצ׳ה עבודת יד ( המקום הומלץ לי על ידי מקומי והמלצות של מקומיים חייבים לבדוק) בית קפה סופר היפסטרי ומגניב.
Cah phe vui- בית קפה סופר פשוט ויאטנמי חמוד, יש עוד מלא כאלה והוא לא ספציפית מאוד מיוחד אבל זה וויב שאהבנו.
Bitter sweet coffee- הבית קפה של המקומי שהמליץ לנו (ראו למעלה) הקפה היה מושלם וגם המאצ׳ה יש לו עוגת בננה קפה מעולה וזהו ולא צריך יותר מזה.
The married beans- עוד קפה מעולה ויפה.
Bicycle up cafe- בית קפה מהמם ביופיו שמגיש רק משקאות אבל נחמד לבוא לשבת בו.
קניות: Dalat second hand- יש בדה לאט חנות יד שנייה של מותגים, הם מוכרים שם גם חיקויים אז מומלץ לשים לב , יש שם אחלה של פיסים לא קנינו כלום אבל לאוהבים זה מומלץ.
אוכל:
Coc ha thanh- מקומית סופר טעימה.
Indigate- מסעדה הודית אלוהית אכלנו בה כל יום בלי להתבייש מושלמת לא זולה אבל שלמותית בשלמותה ואומרת את זה חובבת אוכל הודי.
לינה: ישנו בcattleya hotel חדרים בסיסיים עם חלון ובעלים נחמדים, היה זול מאוד מאוד. בין 20-30 שקלים ללילה לחדר זוגי! ממש שמחה שמצאתי את המקום הזה כי הוא היה סופר טוב בשבילנו.

הויאן

הויאן , כמה שמענו על העיר הזאת ואגב בצדק, עיר חייטים יפהפייה ובייחוד העיר העתיקה, עסקים צבועים בצהוב מבחוץ המון עציצים וצמחייה ומנורות יפהפיות שבלילה נותנות תחושה של סרט רומנטי.
בעיר יש חייטים שתופרים בגדים בהזמנה אישית , צורפים שמכינים תכשיטים, סנדלרים שמכינים נעליים, ובקיצור הרבה שופינג. יש גם סדנאות מלאכת יד, חוף ים, ברים ומיליון מסעדות, מקומות ליוגה וריטריטים. הייתה רק בעיה אחת , ברוב האטרקציות לא היינו מעוניינים.
כן קנינו טבעת, וסנדל עור , ותפרתי שמלה , כי למה לא וכי מתי כבר יצא ועוד בכזה מחיר אבל האמת שבכיף הייתי מוותרת על זה, אני שמחה על מה שקניתי אבל בסוף זהו היה כסף שלא תכננתי להוציא. מאוד נהננו בים כי אנחנו תמיד נהנים בים , עשינו יוגה בבוקר , לא עשינו סדנאות כי אנחנו לא חובבים. ובשורה התחתונה, לא חושבת שכדאי לוותר כי היא מהממת אבל מי שלא מעניין אותו יותר מידי כל הכתוב למעלה, מספיק לו 3 לילות בכייף.
hoi an market- השוק שלהם
בלילה יש גם שוק לילה ליד הנהר.
- יש שיט בנהר בלילה, מאוד רומנטי ומואר במלא נרות על המים,אנחנו אישית רק צפינו אבל זה מאוד יפה לראות.
Om factory- מקום לעשות בו יוגה מול שדות אורז, אחר כך אפשר ללכת לשוטט בשדות אורז יש שם שבילים ואנשים נוסעים שם גם באופניים.
an nang beach-החוף ים בהויאן
קניות:
tit2hand- חנות יד שנייה וינטג' גברים
מלאכת יד:
Mt leather- מקום לנעלי עור בהזמנה אישית, מוכרת חמודה ועושה הנחות.
vyvy-יש אינספור חנויות חייטים, אנחנו עשינו שם ויצאנו מרוצים.
אוכל: יש מגוון מאוד מאוד רחב (קחו בחשבון שהרבה מהמקומות בהויאן יקרים מהממוצע)
קפה וארוחות בוקר:
namto house coffee-נחמד לשבת שם ולהסתכל על הרחוב.
ivy coffee- קפה מעולה יש גם מיצים סחוטים.
butter cup- בית קפה עם מגוון רחב של ארוחות בוקר שוות.
the espresso station- קפה מעולה.
good eats- קפה טוב וארוחות בוקר בריאות וקלילות.
סושי:
mins sushi bar
hien sushi bar
בר:
לא כלכך אהבנו את האופי של הברים בשדרת הברים בהויאן אז ישבנו בthe son bistro שהיא בעצם מסעדה אבל עם שולחנות קטנים שפונים לרחוב ורוב הלקוחות מגיעים בערב בעיקר לדרינק על הרחוב, האווירה שם ממש חמודה.
המבורגר:

לעשות טיול אופניים בעיר.
סדנאות מלאכת יד ובישול.

פונג נה

פונג נה הייתה שינוי מרענן אחרי הויאן, טבע טהור, מערות, נהרות כחולים,הרים ירוקים ומלא רכיבות ארוכות באופנוע.
העיירה עצמה קטנה ולא מאוד מעניינת, הטבע המהמם סביבה כבר נותן רמז למה שנמצא מסביב.
מה עושים:
*שיט- יש אופציה לעשות שיט בנהר ולא עשינו כי היו לנו ימים של גשם.
טרק- יש שמורת טבע מהממת שאפשר לעשות בה טרק שסוגר יפה את כל סיפור המערות, אנחנו העדפנו לשכור אופנוע ולטייל עצמאית כי מצאנו שזה יותר משתלם לנו.
נקודות עניין:
paradise cave- המערה היחידה שראינו, סופר מרשימה, עולים ברגל ובפנים אפשר להסתובב המון זמן , היא ממש מרהיבה.
mooc spring- אפשר לשלם כולל כניסה למים או בלי, יש שם שביל במבוק על הנהר, מהמם שם ברמות.
hava valley- למען האמת נגיד שחיפשנו מקום יפה לשבת להסתתר מהגשם, אבל המקום הוא חלק מהנהר, באופן שמזכיר קצת סחנה, יש מקפצות , זיפליין, אומגה קטנה , קיאקים, סאפים וכל האטרקציות האפשריות שאפשר לעשות בנהר. לקחנו סאפ באיזה שהוא שלב והיה ממש נחמד, יותר מתאים לילדים לדעתי אבל ממש משתנה מאדם לאדם.
phong na botanic garden- גן בוטני עם כמה נקודות עניין שבנו סביבו מסלול שכל אחד עושה עצמאית, כל אחד ומה שהוא בוחר, יש קצרים ויש ארוכים יותר וזה מסלול מעגלי בכל האפשרויותף הכל מאוד משולט וברור, אנחנו עשינו את המסלול של השעה וחצי שבפועל לקח לנו פחות. היה שם מפל וטבע יפה והיה ממש כייף ללכת קצת, עצרנו יומיים רצוף לאכול שם במסעדה צהריים המנות סופר זולות.
pomelo homestay- לא ישנו שם אבל אם תרשמו את זה בגוגל מפס ותגיעו לשם יש שם מסעדות שצופות לנהר וגם מדרגות לרדת למטה לשחות.
soui ha loi- אין שם יותר מידי זה פשוט נקודה מאוד יפה לעצור ולראות שדות אורז.
bamboo chopsticks-מסעדה נחמדה תמיד מפוצצת.
trung nguyen e coffee- רשת של בתי קפה ויאטנמית, יש הפוך, הוא לא הכי טעים, אבל הוא כמעט היחידי, יש שם גם אחלה של ארוחות בוקר קלילות.
לינה: hideaway- הוסטל סופר חמוד, אחלה חדר, ברחוב צידי, ממש זול והחדר משופץ ומואר בחלונות.

טאם קוק

עיירה מקסימה ליד נין בין, יש בה המון טבע והיא יותר מתויירת אז גם הרבה מסעדות וברים.
רוב ההוסטלים במחירים סופר טובים ורובם כוללים ארוחת בוקר.
מה עושים (באנו לזמן קצר):
שיט- יש שיט קצר באגם של טאמקוק ויש גם שיט שיוצא כמה דקות נסיעה מחוץ לטאם קוק, יש כל מיני מסלולים לדעתי רובם 3 שעות, בחרנו את אחד המסלולים ויצאנו לדרך, שטנו דרך מערות מגניבות ועצרנו בפגודות בדרך, היה ממש מהמם.
אופניים- לוקחים אופניים ויוצאים לחקור את הסביבה, יש המון נופים מדהימים. אנחנו נסענו יום שלם והיה מדהים.
thai vi- פגודת באזור ממש יפה תבואו עם אופניים.
mua cave- מטפסים 500 מדרגות ומגיעים לנוף מדהים.
cozyson-מסעדה נחמדה
the local bar-בר על האגם כייף לשתות בירה עם חברים.
chookies- בית קפה מסעדה מערבית, יש שם קפוצ'ינו שקשה למצוא בטאם קוק.
לינה:
anh huong tam coc- הוסטל שיש בו גם דורמס וגם חדרים פרטיים, יש בריכה, המחירים לחדרים הפרטיים ממש בסדר ויש ארוחת בוקר כלולה.

האנוי

הקדמה: כדי להגיע לרוב היעדים בצפון צריך לעבור דרך האנוי, אנחנו החלטנו לא להיות בה הרבה ימים בהתחלה אלא בין כל יעד בצפון לעשות הפוגה של לילה או שניים כדי באמת להנות ממנה ולא למצות אותה מהר וכך היה. נהנו בה מאוד, היא קסומה ואך זאת גם רועשת ולעתים מלוכלכת, אתה מעורבב עם הרבה מקומיים בכל רגע נתון שזה משהו שאנחנו תמיד מחפשים.
אחרי טאמ קוק באנו ליומיים, לאחר מכן עברנו ללופ ואחריו היה חג אז עשינו שם גם יומיים כדי לחגוג בבית חב"ד (שהיה רועש והמוני אבל לא היינו מרגישים טוב בשום מקום אחר כנראה), ואחרי סאפה ומאי צ'או עשינו לילה אחרון לפני שעברנו למדינה הבאה, זה היה לנו הכי נעים ככה ומגוון אבל אם אתם מגיעים לעיר בהתחלה ולא מתלהבים אפשר לעבור לכל יעד בצפון דרך האנוי אבל לא חייב בהכרח לישון שם בין לבין.

ועכשיו להאנוי עצמה.
מה עושים
מוזיאונים:
*מוזיאון האתנולוגי- מוזיאון שממש מפרט על הקבוצות האתניות בויאטנם שהרבה מהן תפגשו בצפון וכשתשאלו אותם מאיזה הם תכירו את התשובה וזה הרבה יותר נחמד ומעניין לדעת באמת לעומק את התרבויות.
*מוזיאון הנשים הויאטנמיות- מוזיאון על הנשים הויאטנמיות במלחמה, בגידול המשפחה, בעבודת השדה, בדת ובתרבות. חמוד ומעניין אבל כן ציפינו ליותר, מה שכן אתם תשימו לב לבד כמה חזקות ומעוררות השראה הנשים הויאטנמיות, עובדות קשה מאוד , סוחבות הרבה כבד וממש פלפליות.
*מוזיאון הלאומי ההסטורי.
כללי:
*אגם הואן קיאם- המוזיאון באמצע העיר העתיקה, נחמד לעשות שם סיבוב, הרבה פעמים יש שם הופעות רחוב בסופשים ויש מלא מקומיים שמטיילים עם המשפחות.
מומלץ ולא עשינו :
-סיור אוכל
אוכל:
sushi lab- סושי מצויין ברמה גבוהה, לא זול במונחי מזרח.
nun bo nam bach phoung- מן "סלט" אבל זה אטריות בשר חסות וירוקים ורוטב מתוק חמוץ שממש אהבתי. יחסית זול להאנוי, זו כן מסעדה של מנה אחת אז זה לא לצמחונים.
black bird coffee- קפה מעולה, ממש טוב כדי לבוא לעבוד שם על המחשב, אנחנו ישבנו שם עם המחשב כמה פעמים.
pho 10 ly qouc su - מרק פו שקיבל כוכב משלן, האם הוא הכי טעים שאכלתי? לא. האם הוא הכי איכותי שאכלתי ? כן . והגיוני שכך כי המסעדה מפוצצת לרוב בעיקר בסופשים ולכן יש מלא תחלופה ופרודוקטים טריים.
אתה יושב, מזמין, מקבל תוך שנייה, יושב איפה שמושיבים אותך גם אם זה עם עוד אנשים, אוכל, משלם ועף. הייתי ממליצה ללכת בשביל החוויה.
gau coffee& bakery- אחלה קפה ופתוח ממש מוקדם יחסית למקומות אחרים מה שעזר לנו בבקרים קשים.
pizza 4p's- איטלקי מעולה, לא זול, כייף שאם מתפנקים אז שם.
king roti: מאפה מתוק ויאטנמי שממש אהבנו, נמכר בבוטקה בעיר העתיקה, תמיד טרי וחם, עולה 20 אלף לאחד.
bahn mi 25- באן מי ממש מוכר בקרב תיירים, לא יקר אבל במקומות פחות מתויירים זה בטוח עולה פחות, נחמד לבוא כי יש להם איפה לשבת.
coffee a- יש למעלה מרפסת על העיר שנחמד לשבת בה בערב.
the pencil cafe- קפה ממש טוב.
Dream beans- עוד קפה טוב.
שונות:
יד שנייה: the 27 klub
פיתוח פילם: lab 36 , ליד יש בית קפה ממש טוב.
chiu lab
מניקור: ha noi nails
לינה: hanoi view legend hotel
dontown hostel
כספומט בלי עמלה: hsbc
מקום לעשות בו סים: viettel store

לופ הא ג'יאנג

הלופ של הא גיאנג הוא נקודת שיא של הרבה מטיילים ויש כאלה שאף באים במיוחד בשביל זה וממשיכים למדינה הבאה. אנחנו מאוד נהננו בלופ אופנועים. עשינו אותו דרך ביבי, ביבי (של ויאטנם) מוציא קבוצות של ישראלים בדרך כלל. אנחנו בדרך כלל לא הולכים על הדברים הידועים של ישראלים אבל הפעם הנחנו שזה יהיה נחמד. הלופ עולה בסביבות ה140 דולר שזה המון , אבל לדעתי זה כן שווה את המחיר, לא בדקנו כמה זה עולה בקבוצות של תיירים לא ישראלים אבל ניתן להניח שזה אותו המחיר בכל המקומות. הלופ לוקח שלושה ימים ושני לילות כשיש לך נהג שמרכיב אותך כל הלופ על האופנוע שלו, יש אנשים שעושים את הלופ גם לבד אבל זה בתנאי שיש להם רישיון תקף, אחרת מסתכנים בדוחות שבוודאות מגיעים, אין כמעט דרך לעקוף את זה ומאוד לא מומלץ לעשות את זה אם אין לך רישיון, במקומות אחרים הסיכון פוחת ותכלס הרבה יותר נחמד להתרכז בנוף . הלופ עובר בין נופים מדהימים, ישנים בהוסטלים ברמה גבוהה לדעתנו ואוכלים ממש טוב מקבלים תמיד מים ומפנקים כל ערב ביין אורז.
באים לילה לפני הלופ וישנים שם בהוסטל שלו, זה בעיקר דורמס אבל ברמה דיי טובה. יש בהא גיאנג עצמה כמה מסעדות נחמדות וביבי עוזר עם נסיעות ליעד הבא אחרי הלופ.
סה"כ חוויה ממש מומלצת.
*טיפ קטן: אם אתם רוצים לשמוע מוזיקה בנסיעות ולהרגיש בסרט , תביאו אתכם אוזניות חוטיות ולא אלחוטיות כי הן כנראה יעופו ברוח (:

סאפה

סאפה היא עיר יפהפייה עם טאץ' אירופאי, אך העניין בה הוא בכלל כל מה שמסביב, מלאה בטבע מדהים ונשארנו בה כמעט שבוע.
סאפה עצמה דיי יקרה כי מאוד מתויירת, ההוסטלים דווקא במחירים מאוד נוחים אבל האוכל יקר יותר ממה שיצא לנו להתקל במקומות אחרים.
בסאפה יש את האטרקציה הידועה של מאמות, המאמות לוקחות אותך לטייל במשך יומיים או שלושה, אתה ישן אצלם בבית (או במן הומסטיי שבנו בתוך השטח שלהם) אתה אוכל עם המשפחה בבוקר ובערב ובאופן כללי זו חוויה מהממת. אנחנו בחרנו מאמא שפחות מוכרת בקרב הישראלים כי רצינו חוויה קצת יותר אותנטית, היינו עם מאמא מומו שהייתה מהממת, תכננו לעשות איתה שני לילות ושלושה ימים שבסוף התקצרו ללילה אחד כי היינו קצת חולים, אבל חוץ מזה היה מדהים, היא הייתה סופר קשובה וזורמת, הלכנו בקצב כייף שמאפשר באמת להנות מהנוף, עצרנו מידי פעם לקפה או לשבת בנחל שראינו, בערב שיחקנו איתה ועם הילדים בuno שהבאנו ולימדנו אותם ושתינו יין אורז. אני ממליצה עליה בחום אבל יש המון מאמות אז זה לא באמת משנה.
בעיר עצמה יש המון מאמות שיציעו לכן טיול של יום אחד, יש הרבה אנשים שעושים את זה גם.
יש עוד אטרקציה מוכרת והיא טיפוס של הפאנסיפן, את הטיפוס אפשר להשלים ביום אחד (מהלילה) או ביותר, תלוי באיזה תכנית אתם בוחרים, אנחנו לא עשינו אבל זה מאוד מומלץ.
עוד נקודות עניין בסאפה והסביבה:
*המוזיאון אתני
*sailing sapa- מסעדה יקרה אבל יושבת על נוף מדהים, אפשר לבוא רק לשתות משהו.
*ham rong park- פארק בתשלום שבמעלה שלו יש תצפית ממש יפה ויש שם גם תצפית על הפאנסיפן
* יש מסביב לסאפה מספר מפלים, ברוב המקרים זה מרחק נסיעה מהעיר.
*כפר cat cat - דוגמה לכפר שעשו במיוחד בשביל תיירות, המון טוענים שלא אותנטי בשום צורה, אנחנו נמנענו אבל זה גם נקודה לתיירים.
אוכל:
*ganesh indian resturant- הודית טעימה , קצת יקרה.
*פיצה שיקגו- מסעדה מערבית נחמדה.
*casa italia pizza resturant-איטלקיה נחמדה.
*bibi express- אחלה מקום לקפה של הבוקר ולכריכים ומאפים.
*tiny cofee - במידה ותלכו עם מאמא מומו זה קפה ממש נחמד לעצור בו בדרך, הבעלים עבד פעם בישראל והוא ממש מקסים, הקפה קוקוס מעולה.
לינה:
son ha plus- חדרים מעולים במחיר ממש טוב
sunrise- חדרים בסיסיים ונחמדים ממוקם ברחוב צידי חמוד מול האגם, זול מאוד.
* טיפ: אם אתם באים בסביבות סוף אפריל- שימו לב שיש להם חג בסביבות התקופה והתיירות פנים בשיאה, תסגרו לינה מראש.

מאי צ'או

מאי צ'או עיירה מהממת שקטה וקטנה, שסביבה שדות אורז ואם מתרחקים עוד קצת יש גם טבע מהמם.
התיירות עוד מתפתחת במאי צ'או, אין הרבה מסעדות ורוב ההוסטלים משמשים גם כמסעדות ושם אוכלים.
היה לנו שם מהמם וסיום מושלם לויאטנם, היה גם חג והרבה תיירות פנים ופגשנו מקומיים נחמדים ודיברנו איתם.
אנחנו השכרנו אופנוע וחרשנו את האזור.
נקודות עניין:
chieu cave- מערה מרשימה כמה דקות נסיעה ממאי צ'או, מטפסים 1000 מדרגות כדי להגיע אליה, בסוף כשיורדים מקבלים מיץ קני סוכר מהבחורה שגובה כרטיס כניסה.
מפלים:
go lao
thac tat nang
מעיינות חמים: suoi nuoc nong bo am
תצפיות: יש מגוון תצפיות יפות בסביבת העיר - לנו לא יצא להיות כי העדפנו לראות את השקיעה כל יום מול השדות אורז במאי צ'או, אבל יש המון ושווה לבדוק.
*במאי צ'או עצמה כמעט כל הוסטל משכיר אופניים או משאיל לאורחים בחינם, מומלץ לעשות סיבוב בתוך מאי צ'או סביב שדות האורז.
*לינה- ישנו בגרין הומסטיי- חדרים מעולים, אוכל טעים וזול, פינות ישיבה מול השדות אורז, שירות כביסה, השכרת אופנועים וחלוקת אופניים ומחיר לחדר פרטי ממש טוב. מומלץ בחום!

• כספומטים בלי עמלה: hsbc, vp
  • תשתמשו בערים בגראב, הם סופר זמינים ומאשרים לך נסיעה בשניות וזה הרבה יותר זול.
  • יודעת שזה ברור אבל בויאטנם להשתמש בקסדות אם שכרתם אופנוע, הם נוהגים סופר מסוכן , לא שווה את זה.
  • קשה לעבור במעבר חציה בויאטנם, הטיפ הכי טוב שקיבלתי הוא פשוט לעבור, אם לא תעבור הם לא יעצרו, כמובן בזהירות רבה אבל תעברו.