טרק בגבעות הקאסי

משך הטיולשבועיים
עונה מומלצתנובמבר - אפריל

מידע כללי

הטרק מורכב מכמה ימים שעשינו בגבעות הקאסי, החלק המרכזי במדינת מגלאהיה.
בטרק שילבנו הליכה, טרמפים ומוניות/סומואים ובמהלכו עברנו בין כפרים דרך נוף ג'ונגלי מדהים ונהרות כחולים ויפים.
הטרק עצמו לא מוגדר ואנחנו אילתרנו אותו בעיקר בעזרת השבילים המסומנים בmapy.cz או בmaps.me.
חשוב להגיד שכל מה שכתוב פה הוא המלצה בלבד ומה שהתאים לנו, מוזמנים לבנות לעצמיכם מסלול שמתאים לכם.

קצת רקע על שבט הקאסי

הקאסי הם קבוצה אתנית עם שפה משלהם ודת משלהם (למרות שכיום רובם הומרו לנצרות).
אחד הדברים הייחודיים בחברה הקאסית הוא היותם חברה מטרניאלינית, כלומר הרכוש עובר מהאם לבת הכי צעירה.
החברה עצמה מאד קהילתית, לכל כפר פצפון יש ראש כפר ומדי פעם מתקיימות אסיפות לקבלת החלטות משותפות.
כתוצאה מכך הכפרים הם מהיישובים הכי נקיים ויפים שיש (יש אפילו פחי רחוב קלועים מבמבוק).
למי שרוצה לקרוא עוד על הדת והמיתולוגיה הקאסית אפשר למצוא סיפורים מהמיתולוגיה כאן: https://www.gutenberg.org/file...
בעינינו הקסם הגדול בטרק הוא הכפרים והשיחה עם התושבים המקומיים באנגלית שבורה. מהחוויה שלנו המקומיים מאד נחמדים ותמיד ישמחו לעזור אבל גם יחסית ביישנים ולאו דווקא יפנו אליכם בעצמם. ממליץ להיות אמיצים ולפתוח שיחות בעצמיכם :)

קצת לוגיסטיקה

תחבורה: אנחנו שילבנו הליכה ברגל, טרמפים ומוניות/סומואים. טרמפים עבדו לנו לפעמים ולפעמים לא (או שפשוט הייתה חסרה לנו סבלנות).
שימו לב - האוכלוסייה במגלאהיה נוצרית ברובה ולכן יש פחות אפשרויות תחבורה בימי ראשון, תתכננו לפי זה.
מוניות: ממליץ לנסות לתפוס מונית משותפת מה שמוזיל את העלות.
לינה: אנחנו ישנו לפעמים בגסטהאוסים מסודרים ולפעמים באוהל. כשישנו באוהל זה היה בעיקר בכפרים הלא מתוירים. בגדול קשה להקים אוהל לא בשטח של כפר מסוים, תוואי השטח תלול מאד ובחלק מהמקומות בלתי אפשרי למצוא מקום שטוח להקים בו אוהל.
בסופו של דבר תמיד הסתתדרנו ומצאנו פתרון, בחלק מהמקומות היינו צריכים לבקש אישור מראש הכפר להקים את האוהל בכפר שלו.
אוכל: בחלק מהכפרים יש דוכני אוכל ותה קטנים, נקרא בקאסי dukan. בחלק האחר של הכפרים אין מקום שמציע אוכל ונאלצנו לאכול מאגי (מנה חמה הודית) שהכנו עם מים חמים שביקשנו מהתושבים. מים: אנחנו מילאנו בכפרים או מנחלים בדרך וטיהרנו עם טבליות כלור ככה שכמעט אף פעם לא צריך לסחוב הרבה מים.
כסף: ברוב המקומות אין כספומטים אז כדאי לשים לב להוציא כסף מראש. בנוסף, בהרבה מהכפרים והמקומות אין קליטה אז מומלץ להתכנון מראש, להוריד מפות אופליין וכו'.

יום 1 - Mawphlang

התחלנו את היום בנסיעה מShillong במונית משותפת לכפר mawphlang. בקצה הכפר יש את mawphlang sacred forest, יער קדוש לדת הקאסית. הכניסה ליער מחייבת במדריך כדי לוודא ששומרים על קדושת המקום. אסור להוציא שום דבר מהיער, אפילו לא עלה קטן, האמונה היא שזה יגרום לאסון. הסיור הוא בערך חצי שעה שבו הולכים בשביל קטן ביער, נחמד אבל לא חובה לדעתנו.
לנו היה מזל והגענו כשהיה במקום חג של הדת הקאסית אז בשאר היום ראינו את הטקס.
מmawphlang יוצא david scott trail, מסלול יום שיפורט עליו בהמשך.
לינה: בלילה ישנו באוהל באזור לקמפינג בתחילת המסלול. בדרך פגשנו בבחור שאמר שזה השטח שלו וצריך ממנו אישור אבל אנחנו מאמינים שאפשר פשוט להקים אוהל בלי תיאום.
אוכל: אנחנו אכלנו בפסטיבל, כנראה שיש איפה לאכול גם בכפר

יום 2 - david scott trail

מסלול יום נחמד וקליל בין הכפר mawphlang לכפר ladmawphlang, מסומן טוב בmapy.cz.
אוכל: במהלך המסלול אין דוכני אוכל אז מומלץ להצטייד מראש, בlad mawphlang יש מספר דוכנים לארוחת ערב.
לינה: תכננו לישון בladmawphlang באוהל, אחרי חיפושים לא מצאנו מקום נוח והמקומיים הכווינו אותנו להומסטיי 10 דקות הליכה מהכפר שנתן לנו להקים אוהל במחיר סמלי בשטח שלו (sky view point homestay).

יום 3 - נסיעה לCherrapunji

נסענו במונית לעיירה cherrapunji, עיירה מרכזית באזור. בcherrapunji יש שוק, מסעדות וגסטהאוסים בשפע. מקום טוב להתארגן על אוכל, להוציא כסף ודברים אחרים שצריך.

יום 4 - נסיעה לTyrna וירידה לNongriat

Nongriat הוא מהמקומות היותר מתוירים במגלאהיה ומסיבה טובה. מדובר בכפר נידח מאד מוקף ג'ונגלים מהממים ונחלים כחולים ויפים. הגישה לכפר היא רק ברגל בירידה של כ400 מטר במדרגות. הירידה לכפר מתחילה מהכפר tyrna, בהתחלה ניסינו לתפוס אליו טרמפים ללא הצלחה וכשהתייאשנו תפסנו מונית.
האטרקציה של נונגריאט היא גשרי השורשים החיים ובעיקר גשר השורשים הכפול (בעיני הרבה פחות יפה משאר הגשרים באזור).
לינה ואוכל: בכפר מספר הומסטיים שמציעים חדרים ואוכל.

יום 5+6 - טיולי יום מNongriat

בסביבת הכפר יש הרבה טיולי יום מהממים
ביום הראשון הלכנו לאורך הנחל המרכזי לrainbow falls, יש דמי כניסה סמליים.
ביום השני הלכנו לאורך הנחל שחוצים אחרי הירידה מטירנה. מתחילים בlong root bridge, צריך לשלם דמי כניסה סמליים. אנחנו המשכנו לאורך הנחל עד שהשביל נגמר וחזרנו. יש בדרך מספר בריכות מהממות.

יום 7 - הליכה לTynrong

יום יחסית קשה של הליכה מנונגריאט לכפר tynrong.
הולכים דרך הכפרים mynteng וmawjyndem. מmawjyndem השביל לא מופיע באפליקציות של המפות. בזמן שטיילנו הייתה בנייה של כביש עפר קצת מעל mawjyndem שמוביל לtynrong.
תשאלו מקומיים על השביל.
בtynrong הייתה הפעם הראשונה שהגענו לכפר שאין בו תיירות.
לינה: שאלנו מקומיים אם יש מקום נוח לפתוח אוהל ליד הכפר. קצת התבלבלו מאיתנו עד שמשפחה נחמדה עזרה לנו ואמרה שצריך אישור מראש הכפר, אבל הוא בקניות בcherrapunji ויחזור מאוחר בלילה.
בינתיים חיכינו אצלם בבית והם לקחו אותנו לסיבוב קצר לגשר שורשים ליד הכפר. פטפטנו איתם הרבה עד שבשלב מסוים הם הציעו לנו להקים את האוהל בשטח שליד בית של המשפחה.
אוכל: בtynrong אין מקום לאכול אז אנחנו בישלנו מאגי עם מים חמים שהמשפחה נידבה לנו. גם בכפרים בדרך אין, חשוב להצטייד מראש.

יום 8 - עלייה לMawsahew ונסיעה חזרה לCherrapunji.

היום התחיל בעלייה לא פשוטה של כ800 מטר על דרך העפר החדשה עד לכפר mawsahew. משם לקחנו מונית חזרה לcherrapunji.

יום 9 - הליכה לSokhmi

אחרי מעט סידורים נוספים בcherrapunji התחלנו בירידה לכיוון הכפר sokhmi.
לינה ואוכל: כשניסינו לברר איפה אפשר לישון הכווינו אותנו לדבר עם ראש הכפר. ראש הכפר הציע לנו לישון במבנה הקהילתי של הכפר ואפילו דאג לנו לארוחת ערב בתשלום.

יום 10 - ירידה לנהר הירוק ועלייה לMawkliaw

המשכנו מsokhmi את הירידה לכיוון הנהר שמכונה הנהר הירוק, יש גם שלטים שמכוונים לנהר. הנהר מהמם, צלול ובצבעים מהממים, נקודת עצירה מעולה ומומלץ מאד להכנס לנהר. משם יש עלייה חדה (850 מטר) דרך הכפר tyrngei. מהכפר אפליקציות המפות מפסיקות להראות את השבילים אבל בפועל השביל מאד ברור. יש שני שבילים, אחת לmawlatang ואחד לmawkliaw, מומלץ לשאול מקומיים איזה שביל בדיוק מגיע למקום אליו אתם רוצים להגיע.
לינה ואוכל: אנחנו הלכנו לmawkliaw ומצאנו מקום להקים בו את האוהל. Mawkliaw כפר קצת יותר גדול ואפילו יש בו dukan ואנשים שיודעים אנגלית טובה.

התכנון המקורי

התכנון המקורי שלנו היה לקחת טרמפ לwonkalikai ומשם בכמה ימים לרדת בנחל מצפון לכפר ולעלות דרך הכפרים sder, meiong וmawmang לכפר kongthong.
הכפר ידוע בכך שלתושבים יש כינוי שהוא שריקה מסוימת שככה תושבי הכפר קוראים אחד לשני. בנוסף, ניתן לעשות טיול יום לגשר שורשים קרוב לכפר.
משם תכננו ללכת דרך חציית נחל נוסף לכפר whakhen, שהוא מפורסם בזכות שביל שמטפס על מצוק סלע שהתושבים בנו מבמבוק.
מwhakhen אפשר לעלות עד לכביש "הראשי" ולהמשיך משם.

יום 11 - נסיעה והליכה לShnongpdeng

מה שקרה בפועל הוא שנגמר לנו המזומן והיינו צריכים להגיע לכספומט וגם היינו עייפים מהעלייה של אתמול ולא רצינו עוד יום מלא בירידות ועליות.
לכן תפסנו טרמפ לעיירה pynursla. עיירה גדולה כמו cherrapunji עם שוק וכספומט.
אחרי סידורים לקחנו מונית משותפת לכפר wahkdait. משם יוצא שביל הליכה שעובר דרך הכפר pashum לגדה השנייה של הנחל מול shnongpdeng.

יום 12+13 - Shnongpdeng

Shnongpdeng היא עיירת דייגים תיירותית שיושבת על נהר umgot היפהייפה. לקחנו כמה ימים לנוח.
בshnongpdeng יש מלא אטרקציות תיירותיות שהיותר מעניינות מביניהן זה שיט בקאנו למפלים מהממים בנהר.
לינה: רוב הלינה בכפר היא קמפינג ליד הנחל ויש גם מספר חדרים. אנחנו הגענו עם השביל לגדה השנייה מול shnongpdeng ומצאנו חלקה מהממת ושקטה להקים בה את האוהל שלנו. הבעיה היחידה היא שהדרך לגשר שמוביל לכפר עצמו הייתה לא עבירה במיוחד אבל הסתדרנו עם מדי פעם ללכת בדרך מאולתרת ומדי פעם לבקש ממישהו שיקח אותנו בקאנו.
בדרך חזרה לקחנו מונית משותפת לdawki ומשם עוד מונית משותפת חזרה לshillong.