תאריך הטיול | September 2018 |
---|---|
משך הטיול | 3 ימים |
טרק מסטיה-אושוגולי הוא המפורסם בגאורגיה, הוא משלב נופים מדהימים, אתגרים, והוא ברמת קושי שמתאימה לקהל רב של מטיילים.
הלינה במסלול היא בגסטהאסים מה שמקל על ההליכה בגלל שלא צריך לסחוב שק"ש ואוהל.
שמענו על הדרך הרגילה שכולם עושים:
מסטיה - זבשי - אדישי - איפררי - אושוגולי
אנחנו עשינו את הטרק בדרך הפחות מוכרת ויש שיטענו היותר קלה ויפה (בגלל שהשביל הולך גבוה יותר):
מסטיה - צבירמי - אדישי - איפררי
*יום רגוע של 5 שעות הליכה*
= 500 מטר עלייה בגי'פ.
= 400 מטר עלייה ברכבל.
= 200 מטר עלייה ברגל.
= 500 מטר ירידה ברגל.
אחרי ארוחת בוקר, תפסנו מונית לתחילת הרכבל שנמצא בגובה 1900, נסיעה של 20 דקות ממסטיה.
בעלות של 10 לארי, הרכבל יעלה אתכם גובה של כ400 מטר, 2300 מעל פני הים, למרות תחושת העצלנות לעלות ברכבת זה בהחלט הייתה חוויה נחמדה, הנוף שנשקף על מסטיה מדהים ואפשר לראות את שדה התעופה, את המגדלים ואפילו עד הקרחון.
מרגע סיום הרכבל, השביל הולך על שיא רכס ההר בהתחלה בעלייה מתונה לגובה של 2472 עד שמגיעים לאנטנות גדולות ונקודות תצפית מאוד יפה על האזור, הנוף שנשקף משני הצדדים מהפנט לכל אורך ההליכה, בצד הדרומי רואים את רכס ההרים שמפריד בין אזור סוונטי ורצ'ה, ובצד הצפוני רואים המון קרחונים עצומים.
השביל מתחיל בירידה הדרגתית שבהמשך הופכת לתלולה יותר עד הישוב צבירמי.
הישוב צבירמי רחב מאוד עם המון חיות ונוף מדהים ובהחלט שווה ביקור.
*יום של 6-7 שעות הליכה*
= 800 מטר עלייה.
= 600 מטר ירידה.
התחלנו ללכת מצבירמי לכיוון צפון על שביל יחסית מישורי שמגיע עד הכביש הראשי, מרגע שחוצים את הכביש השביל הופך לשביל ג'יפים ובהמשך קיים רכבל אתר סקי חדש שאמור להיפתח ב2019. תחילת הרכבל זוהי גם נקודת המפגש בו השביל הדרומי והצפוני של מסטיה מתאחדים לשביל בו כולם הולכים.
הגענו לתחילת הרכבל שהיה עוד בבניה, היו המון טרקטורים ומשאיות שעבדו שמה.
התחלנו לעלות בשביל, עד שמשאית שהעבירה קרשים למעלה עצרה לנו ולקחה אותנו טרמפ במאחורה עד סוף העליה.
הנוף מלמעלה עוצר נשימה, רואים את כל העמק ואת זבשי, רואים את הקרחונים ואת הפסגה המחודדת עם השלג של הר sgimieuki. יש שביל לקצה ההר, עלייה של 400 מטר כנראה שמשמה יהיה נוף יותר יפה אבל אנחנו ויתרנו.
משמה השביל ממשיך על צלע ההר בגובה 2700, עד שפונה ימינה ומתחיל לרדת לאדישי לגובה 2100.
*יום של 7-8 שעות עם חציית נחל*
= 600 מטר עלייה (עד chkhunderi pass - 2700)
= 700 מטר ירידה עד איפררי
ביום הזה כידוע ישנה חציית נחל, הנחל מתחיל מקרחון שנמס ככה שככל שמקדימים לבוא, יותר מוקדם עוד לפני שהשמש מספיקה להמיס את הקרחון - חציית הנחל תהיה קלה יותר.
התכנון היה לצאת מוקדם, אבל תוכניות לחוד ומציאות לחוד, בפועל קמנו ליום גשום במיוחד שנרגע רק באיזור 9:00, כשהגשם נחלש יצאנו לדרך ובאיזור 10:30 הגענו לנחל שצריך לחצות.
רגע לפני שהגענו לנחל התחיל מבול, גם כשהנחל היה יחסית חזק העומק לא עבר את הברכיים, והחצייה עברה יותר קל מהמצופה, בכל זאת ישנם 2 אתגרים בחצייה מלבד העומק:
1. המים קפואים (בכל זאת באים מקרחון) ומרגישים את זה ברגליים.
2. המים עכורים, לא רואים את האבנים, וקשה לדעת איפה לשים את הרגל.
אבל אין סיבה לדאגה, כי גם למי שמודאג - אם יש בעיית חצייה תהיו בטוחים שהמקומיים ישמחו לעשות כסף, ותמורת סכום כסף מסויים יעבירו אותכם עם סוס לצד השני.
** מצורף סרטון קצר של החצייה - קצת הומורסטי ;) **
מיד אחרי החצייה השביל מתחיל בעלייה אל עבר הפס בגובה 2700, השביל היה מחליק מאוד מהגשם, אבל דקות ספורות אחרי שהתחלנו לעלות הגשם הפסיק והראות חזרה.
עם העלייה הקרחון התגלה והיה אפשר לראות ולהתפעל מהגדול השלו, אחרי שעה וחצי עלייה הגענו לפס.
מהפס מתחילה ירידה נוחה עד לגובה 2200 עד שהשביל פונה ימינה ומתחיל ללכת לאורך הנחל עד איפררי.
מאיפררי לקחנו ג'יפ חזרה למסטיה, דילגנו על אושוגולי בגלל חוסר בזמן.
תגובות
התגובה שלך
יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?
בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם