(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

טיול יום מהכפר Chiora לעמק Notsara בראצ'ה

טיול יום הלוך-חזור נחמד ולא קשה במיוחד באזור לא מאוד מתויר/נגיש של גאורגיה

תאריך הטיולJuly 2024
משך הטיוליום אחד

רקע

<< נכתב בלשון נקבה מטעמי הכעסת המתנגדיםות לכך בלבד >>

היה לי מעט זמן לסוף הטיול ולכן החלטתי שאני שוכר רכב ומסתובב קצת בראצ'ה. בין השאר, רציתי לעשות טיול יום, ומפאת קוצר הזמן התלבטתי בין שניים שראיתי באתר caucasus trekking המצוין:
1. https://www.caucasus-trekking....
2. https://www.caucasus-trekking....
לאור המלצת בעלת ההומסטיי שישנתי בו באוני (Oni) החלטתי בסוף ללכת על הראשון למרות היותה משוחדת כי היא מהכפר צ'יאורה 🙂

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

המסלול

המסלול מתואר היטב באתר קאוקזוס-טרקינג ולכן לא אפרט עליו יותר מדי, מתוך נק' הנחה שקראתן כבר שם. בגדול, לאחר כחצי שעה הליכה מהכפר מתחיל יער מחטניים שהוא גרסה משודרגת של הרי ירושלים, שהופך בהמשך ליער קלאסי יותר כמו שהכרתן בטיולי יום/טרקים אחרים בגאורגיה. העלייה מתונה ברובה, עם פה ושם עליות טיפה יותר מאומצות. באזור גובה קו העצים מגיעים לפסגת הר צ'יאורה - אני בחרתי שלא לעלות אליה ספציפית אע"פ שזו הארכה קצרצרה, מהסיבה הפשוטה ששנייה אחרי זה השביל גם ככה מטפס גבוה יותר, אבל אולי יש שם איזה 360 נחמד, who knows. קצת אחרי נגמרת העלייה וממשיכים על קו הרכס, כשממול רואים בהמשך הרכס מספר כיפות שעל אחת מהן מבנים שבהתחלה חשבתי שהם סוללת נ"מ (בכל זאת גבול רוסיה) ובהמשך מקרוב יותר הסתבר שהם כנראה איזו בקתת רועים משודרגת או אלוהים-יודע-מה. לאחר קצת הליכה +- על קו הרכס ישנו טיפוס אחרון בערך עד לגובה המבנים האלו, טיפה-טיפה יותר, אך הדרך שאני בחרתי בה עוקפת אותם מצפון. ממליץ להגיע לכיפה בנ.צ. 42.7689158N, 43.5978967E - נוף פנורמי מדהים, בין השאר על עמק נוצארה.

מספר נקודות נוספות/טיפים:
[] ההתחלה והסיום הם בכפר Chiora - כ-30-40 דק' נסיעה צפונית מהעיירה היפה אוני, בה גם יש בית כנסת עתיק למעוניינות בביקור (להבנתי ניתן לקחת מפתח אליו ממישהו שגר בסמוך, לא ניסיתי, גגלו).
[] הדרך לכפר נגישה ברכב רגיל - יש כמה קטעי 4*4 קצרים קלים שלא מהווים בעיה. בכפר צ'יאורה עצמו הדרכים 4*4 הניתנות לצליחה עם רכב רגיל בזהירות. במקסימום אם יש חשש ניתן לחנות בכניסה לכפר וללכת עוד טיפה ברגל.
[] המסלול עצמו כולו דרך 4*4, קחו בחשבון למי שסובלת מכפות רגליים בעלות נטייה לשלפוחיות (היי 👋) - אבל לחלוטין אפשר לעשות אותו גם עם סנדלים לשם האוורור.
[] לדעתי עם רכב 4*4 אמיתי ניתן לעשות את המסלול כולו. עם רכבים דמויי 4*4/גבוהים - יש סיכוי לא רע שכן אבל לא בטוח. בכל מקרה, אני לא מבין שיט בנהיגת שטח אז לא לוקח אחריות על כלום.
[] המסלול חשוף כמעט כולו לשמש. הייתה לי במצטבר אולי-אולי חצי שעה של צל בהלוך, וצל זניח בחזור כשהשמש הייתה כבר גבוה בשמיים.
[] הייתי שואף להתחיל לא הרבה אחרי 8 בבוקר. אני התחלתי ב-9:30 ופסגות ההרים בשלב כלשהו התכסו כבר בעננים (לא סוף העולם כפי שניתן לראות בתמונות אבל חראם).
[] מים: היה יום סביר-עד-חם וסיימתי קצת יותר מ-3 ליטר. קחו 4-4.5 ליתר ביטחון.
[] השביל מופיע ב-mapy.cz כקו יחיד מקווקו שיוצא מצפון-מערב הכפר ואינו מסומן בצבע מיוחד במפה. ממליץ לעבור עליו לפני היציאה ולהשוות למפה שבאתר קאוקזוס-טרקינג כדי לוודא שאתן סגורות עליו.
[] זמנים מהיכן שב-mapy.cz השביל המקווקו מתחיל - 42.7467042N, 43.5518303E (אני הולך בקצב די טוב):
- שעתיים וחצי בלי עצירות למעט בעמידה לשתייה/תמונות עד להגעה לקו העצים - קו גובה ~2250
- רבע שעה מנוחה
- שעה ורבע נוספות עד לכיפה בנ.צ. 42.7689158N, 43.5978967E
- 3/4 שעה מנוחה לאוכל וחידוש קרם הגנה כי אני אשכנזי למות
- שעתיים ו-20 דק' עד למטה עם עצירה אחת של 5-10 דק'
(סה"כ הלוך-חזור כ-7 שעות כולל עצירות)

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )