3 חודשים בואן במערב ארה"ב

מידע על תהליך קניית ואן בארה"ב וטיול של שלושה חודשים המשלב טבע ועירוניות.

תאריך הטיולApril 2022
משך הטיול3 חודשים
עונה מומלצתמשתנה בהתאם למדינה

רקע לטיול

בסוף שנת 2021 אני (ים) ודן יצאנו לטיול סוף תואר של תשעה חודשים במרכז אמריקה וארה"ב.
לארה"ב הגענו בתחילת חודש אפריל 2022, בטיסה ללאס וגאס שם פגשנו את ההורים שלי שבאו לשבועיים לטייל איתנו. השכרנו רכב ועשינו מסלול של שבוע שהתחיל בוגאס והסתיים בבולדר קולורדו, שם חגגנו פסח עם משפחה שגרה שם וגם קנינו ואן ושיפצנו אותו לבית (את הטיול הזה נספר בסיפור דרך נפרד שנקרא - טיול של שבעה ימים מלאס וגאס לקולורדו דרך אריזונה ויוטה).
רוב המסלולים שרצינו לעשות בקולרדו בחודשים אפריל- מאי עוד היו סגורים בגלל שלגים, מה שגרם לנו להחליט לעשות סוג של מסלול מעגלי ולחזור לכאן בסיום הטיול וגם למכור כאן את הרכב.
הסיפור שלנו יתחלק לשניים:
1. הסבר על ההתארגנות לואן לייף, קניית רכב והסיפור האישי שלנו בשיפוץ של אחד כזה.
2. טיול של שלושה חודשים בואן, לינה בנקודות בדרך, פארקים וערים.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Great Sand Dunes - Colorado

את היום הראשון שלנו לטיול התחלנו מבולדר קולרדו בנסיעה דרומה על כביש 285 המהמם (נסיעה יפיפה, פסגות מושלגים ונחלים). התכנון היה לישון בקרבת ה great sand dunes NP כדי לקום בבוקר ולטייל, חיפשנו חניון נעים שיתן לנו סיפתח טוב לשגרה החדשה שלנו ואכן מצאנו ב iOverLander חניון חינמי ממש נעים, מקומות מסודרים לכל רכב עם מרחק אחד מהשני ופרטיות, שולחנות פיקניק ורבע שעה נסיעה לפארק. החנינו את הרכב והתחלנו לבשל את ארוחת הערב הראשונה שלנו בואן, סיימנו להתלהב מכל דבר אפשרי בבית החדש שלנו שבנינו (סתם, רק התחלנו) והלכנו לישון.
בבוקר למחרת השתדלנו להגיע כמה שיותר מוקדם לפארק עצמו, ההליכה בדיונות כולה בשמש ישירה אז עדיף שלא לצאת בשעות החמות. עוד דבר שחשוב לבדוק לפני זו הרוח, אנחנו היינו ביום עם רוח חלשה יחסית אבל ברגעים בהם היא מתחזקת החול שעף על הגוף ממש לא נעים – כך או כך חשוב להביא משקפי שמש להגנה על העיניים ולשקול גם בגדים ארוכים.
בגדול אין ממש מסלול, בטח שלא מסומן – פשוט מגיעים לחניה הראשית ומתחילים לעלות במעלי הדיונות – מטפסים כמה שרוצים ואז חוזרים – מה שהופך את הטיול למאוד גמיש מבחינת זמנים. תחילת המסלול כרוכה בחציית פלג מים קטן, לפחות כשאנחנו היינו המים שזרמו היו רדודים אבל יכול להשתנות בהתאם לעונה.
הנוף מלמעלה מהמם, ואם עולים מספיק אפשר גם לראות את הדיונות ממשיכות עוד ועוד – מראה ממש מיוחד.
הרבה אנשים הביאו בורדים לגלישה על הדיונות (אפילו משהו מאולתר יעבוד), לא בדקנו אם אפשר להשכיר במקום אז אנחנו לא יודעים להמליץ, אבל נראת כמו חוויה כיפית בעיקר עם ילדים.

Taos - New Mexico

עיירת אמנים קטנה ומתוקה בניו מקסיקו. חנויות בוטיק, סמטאות קסומות בתי קפה וגלריות.
כל המבנים בעיירה עשויים בוץ ועץ, והעיירה מוכרת במיוחד בשל שכונת taos pueblo העתיקה שנשמרה כאלף שנים, ומשמשת היום כשכונת מגורים ותיירות.
לצערנו כשהגענו למקום התברר לנו שמאז תחילת הקורונה ועד היום השכונה נסגרה למבקרים, הכניסה לפואבלו היא כמו דרך שער קיבוץ עם שומר, ונכון להיום הכניסה היא לתושבים בלבד.
אומנם הפואבלו זה מה שמשך אותנו למקום אבל נהננו מאוד גם רק מההסתובבות בעיירה עצמה.
בלילה חנינו בוולמרט, ובמהלך היום כשהסתובבנו בעיר חנינו בחניה חינמית שנמצאת על הרחוב הראשי (יש שלט, לא תפספסו).

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Santa Fe - New Mexico

סנטה פה היא בירת מקסיקו סיטי ואחת הערים העתיקות בארה"ב. היא נחשבת לאחת מערי האומנות הגדולות בעולם בשל הגלריות והמוזיאונים הרבים שבה.
האדריכלות המקומית יפיפיה ומתמקדת בבניה בבוץ ועץ ויוצרת תחושה מרתקת של חזרה בזמן לצד מודרניזם. מספיק השיטוט ברחוב ובסמטאות בשביל להכנס לאווירה המיוחדת של המקום.

נקודות עניין בולטות:
Santa Fe Plaza - כיכר מרכזית עם חנויות ודוכנים.
Sena Plaza - שדרת חנויות בקרבת הפלזה, המשך של הכיכר.
Canyon Road - רחוב אמנים, הרבה גלריות ובתי קפה.
Santa Fe Railyard - סטייל מתחם התחנה, חנויות, דוכנים מסעדות. בימי שלישי ושבת מתקיים במקום שוק איכרים (Farmers Market) ויש הרבה דוכנים מקומיים של אוכל, צמחים, אומנות ועוד.

כמו שכבר אמרתי, סנטה פה מלאה תרבות ומוזיאונים.
אולי המוכר ביותר מבניהם הוא Georgia O'keeffe Museum שמציג אוסף ציורים של הציירת המפורסמת ג'ורג'יה שחיה רוב חייה בעיר ומזוהה מאוד איתה.
במוזיאון דורשים הזמנה מראש, אבל כיאה לטיול שלנו מאוד קשה לתכנן מראש ולכן פשוט הגעתי למוזיאון בתקווה שיהיו כרטיסים פנויים במקום ולמזלי כך היה. הגענו בבוקר והחלון הפנוי היה לקראת הצהריים, התבקשנו לשלם על הכניסה במקום (עלתה 20$ לאדם) ולחזור בשעה שאליה ההזמנה.
עוד מקום מאוד מיוחד, בעיקר לחובבי אדריכלות ועיצוב פנים זה הבית של ג'ורג'יה שממוקם מחוץ לסנטה פה (בערך 40 דקות נסיעה) ואליו יש סיורים מודרכים מדי יום עם כמות מצומצת של קהל, ובמקרה הזה באמת חייב להזמין מראש באתר אם רוצים להגיע.
מוזיאונים נוספים ששמעתי עליהם אבל לא ביקרתי בעצמי:
Mueseum of internation folk art
MoCNA

מבחינת לינה עם הואן בעיר - את הלילה הראשון העברנו בחניה של IHOP, ואת הלילה השני בחניה של Walmart (שימו לב שאם אתם עם קראוון ולא ואן כנראה שאסור להחנות שם, ממליצים לקרוא את השלט עם ההגעה).

Ah-shi-sle-pah Wilderness - New mexico

אחד המקומות היותר מיוחדים שביקרנו בהם! האזור לא מאוד מוכר בקרב מטיילים, שמענו עליו מבת דודה שלי שהמליצה לנו עליו ובאמת כשטיילנו שם היינו לגמרי לבד. לפי מה שקראנו צילמו שם את מלחמת הכוכבים, וזה באמת תואם את התחושה כאילו נוחתים בחלל.
גבעות וסלעים מגולפים במי שטפונות שעם הזמן והשנים יצרו צורות מיוחדות שמזכירות פטריות!
הגעה: בגוגל מפס לנווט ל Ah-Shi-Sle-Pah Wilderness trailhead , זה לא מוביל ממש עד לתחילת המסלול אז צריך להמשיך עם הכביש עוד כמה דקות עד שרואים שלט מימין (אם באים כמונו מכיוון מזרח) ושטח חניה שם מחנים את הרכב ומתחילים במסלול. שימו לב שמדובר בכביש עפר וחשוב לבדוק לפני שהוא לא בוצי או הוצף בגשמים ובאמת אפשר לעבור בו. כשאנחנו ביקרנו בתחילת חודש מאי הוא היה יבש לגמרי אבל עדיין לא הכביש הכי נוח לנסיעה מה שהכריח אותנו לנסוע לאט מאוד.
מנקודת החניה יש שביל ברור בו מתחילים ללכת ישר, עד שמגיעים לאזור של כל הפטריות! המסלול במפס מי אומר להקיף מסביב, לפעמים נצמדנו אליו ולפעמים ירדנו קצת פנימה, בכל מקרה ממליצים להוריד את המסלול לטלפון ולשים לב לכיוון ההליכה שלכם כי בסוף מסתובבים וחוזרים את כל הדרך חזרה ובשלב מסויים היא עלולה להיות מעט מבלבלת.
אנחנו התחלנו את המסלול לקראת אחה"צ, השמש הייתה לקראת שקיעה וצבעה את הסלעים בצבע וצל שעוד יותר הוסיפו לחוויה. סך כל המסלול לקח לנו קצת יותר משעתיים, וזה כלל הליכה וצילום, נראה לנו מספיק אבל לא כדאי להיות גבוליים מידי עם השקיעה והחזרה לחניון.
חזרנו לרכב שחיכה לנו בתחילת המסלול ונשארנו בחניון ללילה, ובבוקר התחלנו את הנסיעה לכיוון מזרח אל Blue Mesa.

Blue Mesa - Arizona

בלו מסה (שולחן כחול בספרדית) זה מסלול קצר בתוך Pertified Forest National Park.
לפארק יש שתי כניסות, צפונית ודרומית כאשר אנחנו הגענו מהצפונית אחרי שטיילנו ב Ah-shi-sle-pah וסיפרנו עליו בפרק נפרד.
נסיעה יפה עם נקודות תצפית לאורך הדרך (יכולים לנסוע מצפון לדרום כמונו או להפך) לנוף של קניון בשכבות וגוונים משתנים.
בהגעה לנקודה של הבלו מסה יש מעין נסיעה מעגלית שבסופה אפשר להחנות ולצאת למסלול קליל ומעגלי בין הגבעות. תוכלו לראות גם את מאובני העץ היחודיים למקום ופזורים בצד הדרך. היה יפיפה ואנחנו ממליצים בחום!

Subway Cave - Sedona

הגענו לפלגסטף ומשם נסענו על כביש 89 a לסדונה, דרך מהממת ביופיה וממש ממליצים לנסוע בה.
הגענו לסדונה והתכנון הראשוני שלנו היה לחפש טיול של יומיים עם לינה בשטח, ואחרי שהבנו שרוב הטיולים באזור קצרים וחיבור של כמה מסלולים הרגיש מאולץ החלטנו לעשות שני טיולי יום קלילים, אחד בנוף הסלעי של סדונה ובוקר לאחר מכן בנוף קצת שונה של יער וקניון.
המסלול הראשון שבחרנו לעשות נקרא subway cave, והוא נמצא מרחק של בערך רבע שעה דרום מערבה מהעיר עצמה. המסלול השני שעשינו נקרא West Fork Trail ונספר עליו בפרק הבא.
נאמר שאפשר ואפילו כדאי להעזר באפליקצית maps me ולנווט למערה, אבל ניתן כמה דגשים שנראו לנו חשובים.
מתחילים את המסלול בחניה של boynton canyon trail, כרטיס שהייה בפארק ליום שלם עולה 5$ לרכב וקונים אותו במכונה שנמצאת בחניה עצמה.
אנחנו התחלנו את ההליכה בשעה 17:00, במחשבה שהמסלול יקח בסביבות השעה וחצי הלוך חזור, אבל בסופו של דבר היינו גבוליים עם השקיעה וחזרנו לרכב ממש באור אחרון. אנחנו כן חושבים שבגלל המזג אוויר החם עדיף לצאת לקראת אחה"צ - פשוט צריך לתכנן קצת יותר טוב, לקחת בחשבון שהמסלול עצמו הוא 8 ק"מ ולהוסיף זמן עצירות והתפננות במערה.
על המסלול עצמו -
מתחילים ללכת במסלול של בוינטון במשך 3.4 ק"מ, הליכה מהממת בשיחים ועמק, שמסביב הרי מסלע גבוהים בצבע חמרה. אחרי 3.4 ק"מ מגיעים לנקודה שבה צריך לפנות ימינה ובעצם לצאת מהשביל של בוינטון. הרבה אנשים מפספסים אותה וממשיכים ישר מהסיבה שהפארק לא מכווין אליה ואין שילוט, מה שכן יש, זה עץ גדול משמאל, וכמה גזעי עץ שוכבים מימין - נשמע אקראי ביותר אבל זה המעבר ל subway (מפס מי עוזר להבין איפה הפניה).
משם הדרך למערה די ברורה, יחסית בתחילת הדרך יש גזע עץ שצריך לעבור מתחתיו (תמשיכו, לא טעיתם) בהגעה למערה עצמה יש טיפוס קצר עד למעלה. נקודה מהממת ומיוחדת שממנה חוזרים את כל הדרך חזרה עד הרכב.

West Fork Trail - Sedona

הכניסה למסלול היא בחניה שהכניסה אליה נמצאת על כביש 89a המפותל, בגדול ברגע שהחניה מתמלאת הם סוגרים את הכניסה לרכבים וצריך להחנות בהמשך הכביש לצד הדרך וללכת את כל הדרך חזרה - לא הכי נוח או בטיחותי. כל עוד תגיעו מוקדם כנראה שתבטיחו את הכניסה שלכם לחניון (עולה 11$), אנחנו לא הגענו מאוד מוקדם אבל היינו ישראלים מספיק בשביל לעמוד לצד הכניסה לחניון (למרות שיש שלט שאומר שאין אפשרות לעמוד בתור) ואחרי שהתפנו כמה חניות הם פתחו שוב את הכניסה לחניון והיינו הראשונים להכנס.
מסלול יפיפה בקניון, עובר לאורך כל הדרך בנהר שבתקופה שלנו גם זרם והיה ממש מרענן וכיפי לאורך כל הדרך! אנחנו עשינו את המסלול עם סנדלים ואנחנו ממש ממליצים, יכולנו לעבור במים בקלות ובלי להתלבט וזה ממש הוסיף לחוויה. ממליצים להביא בגד ים בתיק/עליכם, יש הרבה פינות חמודות בהן אפשר ממש להכנס למים ולהתפנן.
סה" מסלול קליל, כמעט 11 ק"מ הלוך-חזור.

Grand Canyon - 3 days backpacking (permit)

הגענו ביום רביעי למשרד backcountry office (כניסה דרומית לפארק) בשביל לנסות לקבל פרמיט ללינה בגרנד קניון. פרמיט זה בעצם אשרה לשהיית לילה בפארק (מקבלים מקום לאוהל, אבל הציוד הוא שלך). אפשר להזמין כרטיסים מראש, לפי מה שהבנו, תאריכים נפתחים באתר כל פעם חודש קדימה, אבל יש גם אופציה לקבלת כרטיסים ברגע האחרון (זה מה שאנחנו עשינו) הכל שאלה של גמישות בזמנים שלכם.
איך זה עובד - בגדול עדיף להגיע כמה ימים לפני התאריך בו תרצו לצאת לטראק, ואז תקבלו במשרד מספר בתור לקבלת הפרמיט. כל יום בשעה 08:00 מקריאים את המספרים ואומרים מי המספר שקיבל ולאיזה חניון לילה, ומי שלא קיבל פרמיט מקבל מספר חדש ומחכה לבוקר למחרת.
אנחנו הגענו ביום רביעי בשעה 13:00 (ממליצים להגיע קודם, המשרד נפתח בשעה 08:00) וקיבלנו את המספר 9. לכאורה נראה מספר די גבוה והבחורה במשרד סיפרה לנו שבאותו יום לא חילקו פרמיטים בכלל אז ציפינו שיקח כמה ימים עד שנקבל את הפרמיט.
חזרנו כאמור בוקר לאחר מכן בשעה 08:00 בדיוק להקראת המספרים, למזלנו חילקו הרבה פרמיטים באותו יום (בערך 12) ואפילו היו מספרים שלא נכחו במקום מה שגרם לתור להתקדם מאוד מהר.
הראשונים בתור זוכים לבחור את החניון שירצו (בהתאם לפניות שמופיעה במערכת), לפעמים גם מספר הלילות הפנויים מוגבל ולכן אם תרצו שני לילות ויהיה פנוי רק לילה אחד תוכלו לקבל מספר חדש ולהמתין שוב - כנל לגבי פניות בחניון שתרצו.
לשמחתנו הרבה קיבלנו פרמיט כבר באותו בוקר ואפילו לשני לילות! מה שכן, החניון bright angel כבר היה מלא, ולכן הבחור במשרדים של הפארק הציע לנו מסלול שיתאים ללינה בשני לילות בחניון indian garden, מסלול שעובר כמעט בכל הנקודות בהן היינו עוברים אם היינו ישנים בברייט אנג'ל רק שביום השני אנחנו יכולים להשאיר את האוהל וציוד נוסף במחנה ולטייל עם משקל קל על הגב.
הוא היה מקסים ועזר לנו לבנות את המסלול לפרטי פרטים ובחרנו להקשיב להצעה שלו.
שילמנו במקום 44$ (11$ לאדם ללילה נכון לאותו תאריך) והלכנו להתארגן לקראת היציאה ביום למחרת.

יום ראשון בטראק
South Kaibab Trailhead to Indian Garden Campground
התעוררנו בשעה 04:30 עם כל הציוד מוכן ליציאה (ישנו מחוץ לפארק והייתה לנו נסיעה של רבע שעה עד לשם) וכבר בשעה 05:00 התייצבנו מחוץ למשרד backcountry office לעליה על השאטל לתחילת המסלול.
את הרכב השארנו בחניון שצמוד למשרד (וידאנו שמותר להשאיר שם את האוטו ללילה, שימו לב שזו לא חניית יום בלבד).
השאטלים בבוקר יוצאים פעם בשעה, ככה שהכרחי לדייק ואפילו טיפה להקדים (יש כמה תחנות, תוודאו במשרד איזו תחנה רלוונטית עבורכם).
הטמפרטורות בתוך הקניון גבוהות מאלו שמחוצה לו, והשמש במהלך היום מאוד חזקה, ולכן ההמלצה היא להתחיל כמה שיותר מוקדם בבוקר כדי לא להכנס לשעות החמות, או לפחות לבלות ליד מקור מים.
בשעה 05:30 ירדנו מהשאטל בתחילת המסלול והתחלנו ללכת תוך כדי זריחה.
המקטע הראשון (7.2 ק"מ) כולו בירידה עד לנקודה שנקראת Tipoff ששם יש התפצלות לפי המשך המסלול.
אנחנו פנינו מערבה לכיוון Indian Garden, מקטע יחסית מישורי (7.2 ק"מ).
לאורך המסלול היו שתי נקודות עצירה מסודרות עם צל ושירותים, ואחרי הליכה וכמה הפסקות הגענו לקמפ שלנו בשעה 12:30.
הקמפ היה מאוד מסודר, היו בו שירותים וכל אוהל קיבל אזור משלו עם שולחן פיקניק, קופסאת מתכת גדולה לאכסנת אוכל (להגן על האוכל מפני מכרסמים) ומתקן לתליית התיקים. ככל שתגיעו מוקדם יותר תוכלו לבחור את המקום שלכם.
הקמנו את האוהל, סידרנו את הציוד שלנו ונחנו בעיקר. יש נחל שעובר ליד המחנה אבל כשאנחנו היינו הזרימה הייתה די חלשה והתאימה בעיקר רק כדי להרטיב רגליים.
בשעה 16:30 יצאנו לנקודת תצפית שבה הכנו ארוחת ערב ונשארנו לראות את השקיעה.
קצת חששנו לחזור בחושך ולכן יצאנו מאוד מוקדם (יצא שקצת מוקדם מידי) אז ממליצים לבדוק לפני את שעת שקיעת השמש ולחשב את זמני ההליכה שלכם.
ההליכה היא 2.5 ק"מ לכיוון במישור (5 ק"מ הלוך חזור) ובסופה מגיעים לנקודת תצפית מהממת על נהר קולורדו.
נשארנו שם כמעט עד שהשמש שקעה והתחלנו להתקדם חזרה לקמפ.
בדרך חזרה ראינו נחש לצד השביל אז חשוב לשים לב לצעדים שלכם.
אין שום תאורה במחנה (גם לא בשירותים, חשוב להביא פנסים), ולכן ברגע שיורד החושך כולם הולכים לישון.

יום שני
Indian Garden Campground to North Rim
המסלול בנוי ככה שבכל נקודה שתרצו אפשר להסתובב ולחזור.
אנחנו ידענו שנגיע בוודאות עד ל Bright Angle Campground ומשם נמשיך עד שנחליט להסתובב.
התחלנו את ההליכה בשעה 07:00 (יותר מאוחר מרוב האנשים במחנה).
המסלול היה יפיפה לאורך כל הדרך וממש עלה על הציפיות שלנו!
מתחילים ביציאה מהמחנה, המקטע ברובו בירידה עד להגעה ל Colorado River (שם התחנה במפה הוא River Resthouse) שם אפשר לעצור לצד הנהר ואפילו להכנס למים הקרים.
המשך הדרך משתנה בין עליה לירידה עד להגעה לגשר Silver Bridge שחוצה את נהר הקולורדו וקצת אחריו מגיעים ל Bright Angel.
בברייט אנג'ל זורם נחל רדוד ברובו עם מלא פינות מקסימות וירוקות להתפננות!
אחרי עצירה ארוכה לצד הנחל המשכנו עם המסלול צפונה לכיוון North Rim.
המסלול באותו יום היה הכי מגוון מבין כל הימים, הנוף בכל מקטע היה שונה במקצת ומיוחד ולכן גם אם אתם לא משיגים פרמיט ללינה בפארק אנחנו ממש ממליצים לנסות לשלב את המקטע הזה בטיול יום ארוך.
בהמשך המסלול הזרם בנחל התחזק ואפילו נכנסנו לטבילה במים (היה קפוא, בערך 6 מעלות) ושם כבר הסתובבנו חזרה לקמפ שלנו Indian Garden.
הדרך חזרה לקמפ הייתה מלווה בשמש חזקה ולכן השתדלנו לשתות הרבה ובכל הזדמנות בה הנחל עבר לידינו להרטיב את הפנים כדי להתרענן.
חזרנו לקמפ בשעה 15:30 אחרי הליכה יומית של 20 ק"מ.

יום שלישי
Indian Garden to Bright Angel Trailhead
קמנו באור ראשון והתחלנו את ההליכה כבר בשעה 06:00.
המקטע האחרון היה עליה של אלף מטר על גבי 7.2 ק"מ, והיו נקודות עצירה בערך כל שליש דרך.
בחרנו לצאת מוקדם כדי לא להכנס לשעות החמות שידענו שמאוד יקשו על העליה. לקח לנו שלוש וחצי שעות כולל עצירות הפסקה קצרות וכבר בשעה 09:30 הגענו לנקודת הסיום. בפארק מעריכים שהמקטע הזה לוקח בין 3-6 שעות אז קחו בערבון מוגבל.
מאושרים וגאים הלכנו למקלחות וכביסה ב Mather's Camp.
המקלחת עלתה 2.5 דולר לחמש דקות מים, ממליצים לקחת איתכם סכום כפול כי ברגע שעוברות חמש הדקות המים פשוט מפסיקים ובמידה ולא סיימתם להתקלח אתם עלולים להתקע.
הכביסה עלתה 2.5 דולר למכונה (לא כולל סבון ומרכך, לנו יש את שלנו וממליצים לקנות מראש בסופר כדי לחסוך עלויות) וחצי שעה מייבש עולה 1.25 דולר.
התלבטנו אם להשאר באזור ללילה נוסף ובסוף החלטנו שעדיף להתקדם לכיוון Zion NP כדי לחלק את הנסיעה בין הימים, ובחרנו להעביר את הלילה Page.
לא עשינו שם יותר מידי מלבד לתכנן את הימים שלנו קדימה בבית קפה חמוד בשם LP שזכרנו מהפעם הקודמת בה ביקרנו בעיר ושקיעה בתצפית על Lake Powell המהמם (באזור הזה טיילנו כבר חודש וחצי קודם לכן, כתבנו על כך בסיפור דרך נפרד - שבוע טיול מלאס וגאס לקולרדו דרך יוטה ואריזונה).

Joshua Tree National Park - California

נסענו מוגאס לפאלם ספרינגס ורצינו לחלק את הדרך עם עוד איזו עצירה נחמדה באמצע. המשפחה שלי בארה"ב מאוד אוהבת את הנופים של הפארק ולמרות שהוא לא מהפארקים המוכרים הם המליצו לנו ללכת.
הפארק נקרא כך בשל ריבוי עצי ג'ושוע הקיימים בשטחו. העץ קיבל את השם ג'ושוע מהמתיישבים שהגיעו לדרום קליפורניה במאה ה-19, ענפיו הפרושים לצדדים הזכירו להם זרועות אדם והם ראו בו את התגלמותו של יהושוע בן נון.
לילה קודם לכן ישנו מחוץ לפארק מכיוון וגאס לצד המון עצי ג'ושוע ונוף מדברי מהמם. הייתה סופת חול והשמיים היו עכורים אבל אמור להיות מקום מעולה לראות בו כוכבים.
פחות היינו במוד של טיול רגלי באותו יום אז בחרנו לעשות את הנסיעה בתוך הפארק עם עצירות בנקודות עניין. הגענו מהכניסה הצפון מזרחית ל Oasis Visitor Center שמסיבה לא ברורה היה סגור, אבל ממש בכניסה לפארק עם הרכב נתנו לנו מפה שהספיקה לנו בשביל להבין לאן ניסע.
אנחנו נסענו במסלול לכיוון מערב ל - Joshua Tree Visitors Center (שימו לב לפארק יש שלוש כניסות)
ופשוט עברנו בכל הנקודות עניין שצויינו במפה. נוף מדברי מאוד מיוחד ושונה ממשהו שאי פעם ראינו.

Palm Springs - California

איזה מקום! עיירה קטנה ותוססת, אדריכלות מודרנית מדברית (זרם באדריכלות המודרנית שצמח בפאלם ספרינגס) צמחיה מדברית יפיפיה ובאמת פשוט כל רחוב שעברנו בו היה מהפנט.
דאון טאון כיפי עם בתי קפה, מוזיקה חיה, מוזיאונים ועוד.
אני כותבת את זה אחרי שעשינו השבוע את כביש מס' 1, ובעיני שום מקום בדרך לא השתווה לאווירה והייחודיות של פאלם ספרינגס. נכון שלרוב האנשים זה קצת אוף ראוד, אבל אם אתם נוסעים מאל איי לוגאס או להפך אני יותר ממליצה לעבור שם.

אז מה עושים בפאלם ספרינגס:
כמו שכבר אמרתי, פשוט כיף להסתובב בדאון טאון. יש חניון חינמי ממש ליד הרחוב הראשי, אפשר לשבת בבתי קפה ומסעדות, לטייל ברחובות ולספוג מהאווירה של המקום. בגלל שהעיירה די קטנה וכמעט הכל קורה סביב הרחוב הראשי, מאוד קל להתמצא בה.
לחובבי העיצוב והאדריכלות יש אינסוף דברים שאפשר לראות, הן בסיורים מודרכים והן עצמאית (נסביר על זה בהמשך).
יש גם הרבה טיולי יום באזור, אנחנו לא עשינו אז לא יודעים להמליץ, אבל בטוחים שאם תרצו ידעו לעזור לכם ב visitor center.

אז באמת דבר ראשון שאנחנו ממליצים לעשות איך שמגיעים זה לעבור ב visitor center שנמצא ממש בכניסה לעיירה. שם תוכלו לקבל כל מידע שתרצו על המקום, המלצות ומפה.
ניתן לקנות ב5$ מפה של כל מבני האדריכלות הסמליים בעיר (גדולי האדרכילים צמחו בעיר הזו, ויש המון לראות). אם לא תרצו לשלם תוכלו להכנס לאתר אינטרנט של העיר ויש שם רשימה של כל המבנים עם כתובות, אפשר לבחור כמה נבחרים וללכת. בכל מקרה כמו שכבר אמרתי, תקבלו את הרושם גם מסתם ללכת ברחוב, הכל עניין של כמה זה מעניין אתכם.
במקרה ואתם ממש חובבי אדריכלות אדוקים, בעיר תוכלו למצוא גם סיורי פנים לבתים מובילים כמו לדוגמה Albert Frey - Cree House \ Frey House || , שהם שני בתים מדהימים של האדריכל המפורסם אלברט פריי, והסיור עולה בסביבות ה250$ - צריך ליצור איתם קשר ישירות דרך האתר על מנת לקבוע סיור מודרך, לא ניתן לראות את הבתים שלא דרך סיור מכיוון שהרחוב חסום והם בנויים על צלע ההר.

בעיר יש גם שלושה מוזיאונים מובילים:
Palm Springs Art Museum
Palm Springs Art Museum Architecture and Design Center
Palm Spring Air Museum

לעוד אירועי עיצוב בפאלם ספרינגס, חלקם בהנחות אפשר להתעדכן בעמוד של modernism week