מניו יורק למפלי הניאגרה וטורונטו באוטובוס

אז מסתבר שנסיעה בתחבורה ציבורית מניו יורק למפלי הניאגרה היא אפשרית לחלוטין! טיולון של יומיים מהתחנה המרכזית של ניו יורק סיטי לטורונטו שבקנדה, יום נוסף במפלי הניאגרה וחזרה לניו יורק.

תאריך הטיולAugust 2024
משך הטיוליומיים
עונה מומלצתאביב-קיץ-סתיו

מבוא

כחלק מטיול ארוך יותר בארצות הברית, ממש רצינו (צבי ודנה) לנסוע למפלי הניאגרה. חשבנו על כל מיני דרכים, אך לא רצינו לנהוג כל-כך הרבה, טיסה נראתה יקרה ומסורבלת ולא לחלוטין פתרה את הבעיה... לא מצאנו מידע בעברית על כך וגם כמעט ולא באנגלית, אף לאחר שיטוטים רבים באינטרנט הבנו שנסיעה למפלי הניאגרה באוטובוס היא אפשרית בהחלט! מקווים שאחרי סיפור הדרך הזה אנשים נוספים ישקלו זאת:)

קצת על תחבורה ציבורית בארה״ב

זה לא סוד שהתחבורה הציבורית בארצות הברית רחוקה מלהיות מושלמת. עם זאת, ניתן להגיע ללא מעט מקומות כך.
ישנן מספר חברות המפעילות קווי אוטובוס שונים, כמו peter pen, flixbus, coach usa ועוד ועוד. גוגל מפס לא תמיד מצליח לרכז את המידע בצורה הטובה ביותר ולחפש מידע אצל כל חברה בנפרד זה מעיק. אנחנו ממליצים על אתר busbud המרכז בצורה ממש טובה את כל החברות, השעות והמחירים. ניתן גם להזמין את הכרטיסים ישירות דרך האתר במקום מאתר החברה.
מחירי הנסיעות משתנים מחברה לחברה, מיום ליום ומשעה לשעה. שמענו אפילו שלפעמים המחיר עולה ככל שהנסיעה מתקרבת, ממש כמו בטיסות, אך אנחנו לא נתקלנו.
אנחנו הזמנו את הכרטיסים יום-יומיים לפני בשיא העונה והיה מקום פנוי. אציין כי ניתן להוסיף אפשרות ביטול תמורת כסף נוסף.
עוד אציין, כי בנסיעות ארוכות תמיד יש שירותים באוטובוס;)

ויזה לקנדה

נכון לכתיבת שורות אלו:
1. ישראלים לא צריכים ויזת תייר לקנדה.
2. תיירים המגיעים דרך הים והיבשה לא צריכים לשלם עבור אגרת ETA.
מומלץ להתעדכן לפני הנסיעה באתר ממשלת קנדה כדי לוודא שאכן כך.

הנסיעה מניו יורק לטורונטו

ישנן מספר חברות המפעילות קווי אוטובוס בין ניו יורק לטורונטו, הנסיעה אורכת כתשע שעות ועולה 70-90 דולר (שוב יש לוודא באתרים הרלוונטיים).
אנחנו בחרנו לנסוע באוטובוס לילה, בשביל לא לבזבז יום שלם על נסיעה ולהתחיל לטייל רק למחרת.
מרבית האוטובוסים הבינעירוניים בניו יורק יוצאים מתחנת port authority, מדובר בתחנה עצומה עם מאות רציפים, על כן כדאי להקדים ולהבין בדיוק מאיפה האוטובוס יוצא, או אם לוקחים אוטובוס בלילה כמונו לבדוק בבוקר כשעוד מואר ונעים יותר.
שימו לב שלנסיעה זו צריך לקחת דרכון והנהג בודק שאכן יש את כל הדברים הנדרשים בשביל לעבור את הגבול (למשל ויזה לקנדה אם יש לכם דרכון ממדינה שנדרשת לכך).
נסענו בחברת trailways הנהדרת, האוטובוס היה מרווח ונוח, היתה עצירה בכל שעתיים והנהג הידידותי הסביר לנו איך יתבצע מעבר הגבול אפילו נתן לנו המלצות מצוינות לטורונטו.
במעבר הגבול כל הנוסעים נדרשים להוריד את כל חפציהם מהאוטובוס, לעבור את ביקורת הדרכונים ולאחר מכן לחזור. לדברי הנהג, היה לנו מזל שכל האוטובוס עבר תוך עשר דקות שכן לפעמים רוצים לתחקר מישהו מסיבות כאלו ואחרות ואז כולם יכולים להתעכב בכמה שעות.

יום בטורונטו - בקצרה

הגענו לטורונטו בשעות הבוקר, אנחנו חשבנו שהיא ממש כיפית. העיר יחסית פרוסה ויש לנסוע ממקום למקום. על כן, בעצת הנהג קנינו חופשי יומי (התחבורה הציבורית בעיר מצוינת) והתחלנו לשוטט. ביקרנו בשוק איכרים, בטירת קאסה לומה, בתערוכת רכבות ובמוזיאון נעליים (מומלץ בחום!)

מטורונטו למפלי הניאגרה

מהתחנה המרכזית של טורונטו לקחנו אוטובוס של חברת megabus למפלים, הנסיעה עולה 20-30 דולר קנדי. מומלץ בחום להזמין מקומות מראש בשיא העונה, האוטובוס היה מלא במיוחד. הנסיעה יפה ואורכת בערך כשעה וחצי, האוטובוס שלנו עצר בשתי תחנות: התחנה המרכזית של האזור וממש ליד המפלים, כמובן שכדאי לרדת בתחנה האחרונה ולחסוך את ההליכה.

ממפלי הניאגרה לניו יורק

לאחר יום יפהפה במפלים וחצייה רגלית מהצד הקנדי לאמריקני, חזרנו באוטובוס של חברת flixbus לניו יורק. גם כאן בחרנו לנסוע באוטובוס הלילה כדי לחסוך בזמן ובמקום לינה.. הוא יוצא מהעיר הסמוכה למפלים בצד האמריקאי, Niagara falls, אין שם תחנת אוטובוס מסודרת, אבל המיקום שנמסר לנו בכרטיסים היה מדויק. ממליצים לבוא באור להבין איפה התחנה וגם להקדים קצת. האוטובוס של חברה זו לא עצר בתחנה המרכזית אלא ברחוב אחר בניו יורק, הנסיעה ארכה כתשע שעות.

• במעבר הגבול בין קנדה לארה״ב יש לשים ארבעה רבעים של דולר, יש במקום מכונה לפריטה של שטרות של דולר.
  • בצד הקנדי היו שני מקומות עיקריים שבהם מצאנו שירותים: במרכז הקניות הגדול מול מפל הפרסה ואחד נוסף מול הכניסה לרכבל. גם בצד האמריקאי מצאנו שירותים בקלות.