דרכי מדבר בחצר האחורית של אוסטרליה- ״גרייט סנטרל רואד״

בסיפור הבא תוכלו לקרוא על הדרך החוצה ממערב אוסטרליה למזרחה וההפך. על החצר האחורית של אוסטרליה על ילידים ודרכי מדבר.

גם לאוסטרליה חשוב לקחת מכשיר לוויני של RescueOne

  • לחצן מצוקה למוקד החירום RescueOne
  • איסוף חינם מסניפי "למטייל" בכל הארץ
  • הודעות ללא הגבלה
  • יכולות ניווט מתקדמות
הזמינו מכשיר לטיול
תאריך הטיולNovember 2019
משך הטיול3 ימים
עונה מומלצתמאי-אוקטובר

מלברטון ליולרה

בדרך המדוברת, תמצאו מרחבים עצומים, שממה ומדבר(ששונה מהארץ..) סוסי פרא, גמלים, אמויים, דינגויים, שוורים גדולים, עשרות רבות של רכבים שלא שרדו את הדרך, אנשים קשוחים - רובם המוחלט ילידים (אבורג׳ינים) שחיים בחום ובריחוק אדיר. תמצאו אבק דרכים ודרכים עקלקלות, כוכבים מרהיבים, שעות ארוכות של נסיעה - מוזיקה טובה ופודקאסטים, ומי יודע? אולי תמצאו את עצמכם..

הגרייט סנטרל רואד היא דרך עפר מדברית שאורכה כ-1200 ק״מ והיא חוצה את המדבר האוסטרלי ממערב למזרח וההפך ונחשבת לדרך הקצרה ביותר מבחינת ק״מ. תחילתה במערב בעיירה Laverton וסופה במזרח בעיירת הנופש Yulara. הדרך ממשיכה משני צידיה בחלקים שמגיעים בצד אחד לפרת׳ ובצד שני לקיינס בסופם, אך חלקים אלה הם אינם חלקים רשמיים מהדרך. שמענו על הדרך עוד מהארץ, מבחור שיודע דבר - רועי סדן (הישראלי שחצה את העולם באופניים) והיינו די סגורים על כך שאנחנו רוצים לעשות אותה, אך עם הגעתנו לאוסטרליה הבנו שצריך להתארגן במיוחד ליציאתה ולהתאבזר בהתאם והתלבטנו על העניין אך לבסוף החלטנו לעשות אותה בכל זאת. ההיערכויות (שביצענו בעיירה קלגולרי בה אנחנו ממליצים להתארגן במידה ומגיעים מכיוון דרום או בניומן אם מגיעים מכיוון צפון) לפני היציאה לדרך כללו, מציאת שותפים על מנת למנוע היתקעות של רכב אחד במהלך הדרך או אם ישנו מקרה חירום, קניית גלגל ספייר נוסף (סה״כ שני גלגלי ספייר), הצטיידות בכמות מי שתייה גדולה לאדם (מעל 30 ליטר לאדם) לכל הדרך, אוכל למספר ימים ודלק בכמות מספיקה לנו יש 2 מיכלים מובנים שמספיקים בסה״כ למעל 1000 ק״מ כשבעיקרון יש תחנת תדלוק כל 325 ק״מ במרחק הגדול ביותר בין תחנה לתחנה אך צריך לקחת בחשבון שבמהלך הדרך מחיר הדלק עולה ועולה.
הגענו ביום שבת בצהריים לעיירה לברטון על מנת לישון בקראוון פארק היחיד בעיר (powered site- 35 דולר) ושם לבצע התארגנויות אחרונות, ולפגוש את הפרטנרים איתם קבענו. חברינו הוציאו לנו את שני הפרמיטים הדרושים לנסיעת הדרך, אחד של מדינת מערב אוסטרליה ואחד של מדינת הטריטוריה הצפונית, במרכז המידע בלברטון. חשוב לציין שהעונה המתאימה לעשיית הדרך מתחילה במאי ונגמרת באזור אוקטובר אך בעקבות לוחות זמנים של הטיול נאלצנו לעשות את הדרך בחודש נובמבר במזג אוויר יחסית חם 40c בערך לכאן ולכאן. ביום ראשון קמנו ולאחר שמילאנו את קצת הדלק (1.75 דולר לליטר בלברטון) שהיה חסר במיכל שלנו על מנת לצאת מלאים לחלוטין, יצאנו מלברטון לכיוון תחילת הדרך בשעה 8:20. הדרך ברובה היא דרך עפר רחבה מאוד ומלאה בקורגיישן (מהמורות צפופות שגורמות לרכב לרעוד במקרה הטוב ולהתפרק המקרה הרע) החלק הראשון של הדרך יחסית משובש עם הרבה קורגיישן ובמהלך 303 הק״מ עד רואד האוס הראשון Tjukayirla שנחשב גם הרואד האוס המבודד ביותר באוסטרליה, אותו מפעילים 3 אנשים וקיים בו דלק מסוג דיזל ו-unleaded. הרואד האוס פתוח בימי שני עד שישי בין 8:00-17:00 ובשבת וראשון בין 8:00-15:00. ברואדהאוס יש גם מעט אוכל לקנייה ומעט ציוד תיקון ואספקה לרכב. ברואד האוס ניתן למלא מים אך הם אינם מתאימים לשתייה אלא רק לשטיפת כלים ובישול. יש גם שירותים. רמת הקורגיישן עולה ויורדת, וניתן בחלק מהקטעים לנסוע במהירות של 60-80 קמ״ש ובחלק מהקטעים במהירות של 10-20 קמ״ש (תלוי סגנון נהיגה). באופן כללי מומלץ להוריד לחץ אוויר בצמיגים על מנת להקל את טלטול הרכב (ממליצים לנסוע עם קומפרסור), לכ-25psi. אנחנו התחלנו לנסוע והורדנו לאחר זמן קצר ממליצים להוריד כבר בתחילת הדרך משפר את הטלטול. הגענו לרואדהאוס לקראת 15:00 שתינו קולה קרה והמשכנו לכיוון paradise campground נסיעה של כ-90 ק״מ בדרך לא סלולה ברובה. הגענו קצת אחרי 17:00 התארגנו ללינה, הטמפרטורות ירדו עם רדת הלילה. לאחר שנכנסו כל אחד לרכבו/אוהלו, הגיעו דינגואים שחיפשו מזון שהשארנו, ממליצים להכניס את כל שאריות המזון כולל אשפה לתוך הרכבים למשך הלילה.
קמנו בבוקר מחום השמש באזור 6:00, התארגנו והכנו סנדוויצ׳ים למשך כל היום כדי לא לעצור בשעות החמות באמצע הדרך.
החלק הראשון של היום מתחיל בקטע דרך סלול. הדרך במצב יחסית טוב עד וורברטון. מעט לפני וורברטון יש אנטנה סלולרית וקליטה של חברת טלסטרה. בוורברטון קומיוניטי של אבוריג׳ינים אליה אין אפשרות להיכנס ורואדהאוס שמאחוריו קראוון פארק ובתוכו מכולת קטנה בה אפשר למצוא כל מה שצריך. במקום דיזל ובנזין (2.34, 2.26 דולר בהתאמה) יש מקום לזרוק זבל, אין מקום למילוי מים אלא בתשלום. כשהגענו לקליטה השעון שלנו זז שעה וחצי קדימה ויצאנו מהרואד האוס בשעה 12:00 בצהריים.
הגענו לרואד האוס Warakurna ב-16:00, נחנו והתקלחנו (5 דולר לאדם למקלחת) כשעה. ברואד האוס יש מקום לזרוק זבל, מקום למלא מים, דלק (דיזל ובנזין), קראוון פארק, מכולת קטנה לציוד טכני ואוכל וגלריה לאומנות אבוריג׳ינית. בשעה 16:30 לאחר החלפת פנצ׳ר יצאנו שוב לדרך לכיוון הקמפגראונד Kaltukatjara campgrond Docker River נסיעה של כ-80 ק״מ, הדרך הייתה משובשת ולקחה לנו כשעה וחצי אפשר להגיד שזהו קטע הדרך המשובש ביותר שהיה לנו לאורך כל הדרך בדיעבד בבוקר שאחרי גילינו שישנו כמה קילומטרים לפני הקמפגראונד ב-rest area. נסענו בשעת הדמדומים והנוף היה מרהיב. בדרך חצו אותנו מספר לא קטן של גמלים.
בבוקר קמנו באזור 7:30, השעון בפלאפון היה מבולבל ולא ידע האם הוא במערב אוסטרליה או בטריטוריה הצפונית. היום התחיל בקטע סלול ולא סלול אך הדרך במצב יחסית טוב. הכביש עובר ליד הקהילה שנקראת Docker River בה יש רואד האוס ומקום למלא דלק אך לא נכנסנו וחלפנו על פני המקום והמשכנו הלאה בדרך. באזור 13:30 הגענו להרי Kata Tjuta קצת לפניהם מתחיל הכביש הסלול ולמעשה הדרך הלא סלולה של הגרייט סנטרל רואד מסתיימת, הרים מקסימים שהומלץ לנו עליהם אף יותר מהאולורוממפי המקומיים שתיפעלו את הרואד האוסים בהם עברנו בדרך. עשינו תצפית והתקרבנו עם הרכבים ממש עד ההרים עצמם. יש שני מסלולים שמאפשרים הליכה מסביב להרים או ביניהם, היה יחסית חם ולאחר התצפית החלטנו להמשיך לכיוון האולורו. נסיעה של עוד כרבע שעה הובילה אותנו לאולורו. ההר אכן יפה ומרשים כמו בתמונות. הסתובבנו קצת באזור (לא ניתן לטפס על ההר מאוקטובר 2019). השמורה בהם נמצאים הרי Kata Tjuta וה-Uluru היא שמורה בתשלום (25 דולר לאדם לשלושה ימים) וכך מצויין גם מצידה של הגרייט סנטרל רואד אך בכל הדרך שעברנו לא הייתה אופציה לשלם ולכן ניצלנו כבר את העובדה שאנחנו בתוך השמורה כדי לראות את כל מה שרצינו. המשכנו לעיירת הנופש Yulara העיירה מכילה בעיקר בתי נופש יוקרתיים ואטרקציות תיירותיות כמו טיסות וצניחות בשמי האולורו, טיולי גמלים וכו׳... מילאנו מעט דלק שיספיק לנו עד אליס ספרינגס (2.12 דולר לליטר דיזל) שם מחיר הדלק חוזר להיות סביר והלכנו למרכז המבקרים לברר על המשך טיולינו. מרכז המבקרים גדול וניתן להזמין בו כל אטרקציה שעולה על רוחיכם וגם לברר על אופציות הטיול בסביבה. בחור נחמד שעבד בויזיטור סנטר הסביר לנו על האופציות הזולות יותר של האזור מכיוון שלא היינו בטוחים שאנחנו מעוניינים לישון בקמפגראונד בעיירה עצמה. מילאנו מים בתחנת הדלק (לא היה כתוב אם לשתייה או לא) ולאחר המתנה של כמה שעות נסענו לראות את השקיעה מנקודה שנמצאת ליד Coach campground, ניתן להחנות את הרכב מהצד של הכביש או מהצד של הקמפגראונד עצמו. בנקודה התאספו לא מעט אנשים לצפות יחד איתנו בשקיעה. הנקודה לא מצריכה כניסה ותשלום לשמורה. לאחר שנהנינו מהשקיעה המשכנו לקמפסייט חינמי כ-25 ק״מ מזרחית ליולרה בו מותר לשהות 24 שעות. הקמפסייט נקרא Sandy Way rest area שמכיל מקום קטן למדורה, שולחנות פיקניק וטנק של מים שלא מתאימים לשתייה.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

טיפים

  • ממליצים מאוד להיערך בהתאם לדרך ולקחת את ההמלצות שהאוסטרלים נותנים ברצינות, מאמינים שזה לא מאוד נעים להיתקע באמצע הדרך ללא קליטה ולהמתין שרכב יעבור כדי לקבל עזרה

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )