תאריך הטיול | July 2018 |
---|---|
משך הטיול | 6 ימים |
עונה מומלצת | אביב או תחילת קיץ |
בחרנו לצאת בחופשה הקצרה שהיתה לנו לרכיבה על הדנובה על שביל שנקרא euro velo 6. זהו שביל לכל אורך הדנובה ואנחנו בחרנו במקטע שבין העיר פסאו בגרמניה בגבולה של אוסטריה ועד לוינה. זהו מסלול מתוייר ומוכר כאשר הוא לרוב נעשה על פני חמישה - שישה ימים. אנחנו בחרנו לנסות לעשותו בשלושה ימים.
מספר פרטים: הזמנו את האופניים והלינות מראש. זה עוזר אבל לא חובה. עלות שכירת אופניים בפסאו לשלושה ימים כ-39 יורו. עלות החזרת אופניים בוינה כ-35 יורו +10 יורו תשלום למלון שבו האופניים מאוחסנים.
שכרנו את האופניים כאן :
RENT A BIKE PASSAU
BAHNHOFSTRAßE 29
94032 PASSAU
www.fahrradverleih-bahnhof-pas...
אנחנו לקחנו את כל הציוד בתיקי צד, אפשר לברר עם חנות האופניים לגבי הקפצת הציוד מנקודה לנקודה כדי להקל על הדרך.
טסנו לוינה דרך מוסקבה בטיסה של אירופלוט למעט האוכל הבלי אכיל, טיסה מצויינת. הגעה לוינה בשעות הבוקר המאוחרות. לקחנו בשדה התעופה רכבת ישירות לפסאו מוינה. נסיעה של כשלוש שעות כולל החלפת רכבות בלינץ. אחרי ההגעה לפסאו בגרמניה בדקנו בחנות האופניים שההזמנה התקבלה והלכנו להתארגנות ליום המחרת. פסאו עיר קטנה ונחמדה ושווה טיול קצר בעיר
יום רכיבה ראשון מהעיר פסאו בגרמניה לעיר לינץ באוסטריה. מרחק רכיבה משוער של כ-110 קמ . מרבית הרכיבה היא בשבילי אופניים ייעודיים לאורך הדנובה עם נוף קסום והרבה מים וטבע, כמה עיירות קטנות בדרך ומעבורות קטנות שמאפשרות לחצות את הנהר מצד לצד. שביל הרכיבה נמצא לרוב משני צידי הדרך ובמרביתה אין צורך להשתמש בציוד ניווט כלשהו אבל מומלץ נייד עם GPS ותוכנה שיש עליה את המסלול- יש רבות כאלה כולל Trailze הישראלית. הרכיבה של היום הראשון החלה בשעה יחסית מאוחרת כי נאלצנו לחכות לשעת פתיחת חנות האופניים. ממליץ מאוד להתחיל לרכב מוקדם ככל שניתן. ההגעה ללינץ היתה משמחת, זו עיר קטנה ונחמדה שניתן לבלות בה ערב התאוששות בהנאה רבה.
היום הרכיבה השני הוא היום הקשה לרכיבה וידענו זאת מראש . מרחק רכיבה משוער של כ-120 קמ שלבסוף הגיע לקצת יותר מ-130 קמ. מרבית הרכיבה היא לאורך הדנובה כאשר בערך לאחר 40 קמ מגיעים למאוטהאוזן mauthauzen. העיר שבה היה מחנה כפיה והשמדה. ההגעה לשם לא פשוטה ודורשת טיפוס של כ-2 קמ בשיפוע לא קל שניתן לעשות ברכיבה או ברגל. אנחנו בחרנו לעלות לאתר (מופיע בשילוט mauthauzen memorial). בעבורנו זו היתה נקודת השיא וגם הנקודה הקשה ביותר בטיול. מומלץ אם כי מאוד לא קל. מי שמתכוון לעשות את הדרך הזו כמונו ביום אחד, מומלץ להתחיל מאוד מוקדם בכדי לסיים בשעה סבירה. ליד מאוטהוזן (מעבר לנהר) יש עיירה בשם enns, אשר מופיעה בתיאורי מסלול שהשתמשנו בהם. אנו הגענו אליה אבל לדעתנו ניתן לוותר עליה. הגענו לנקודת הלינה הבאה שלנו - עיירה בשם מלק - לאחר כ-10 שעות על האופניים. היה יום מאוד חם והרכיבה לא היתה פשוטה. מלק היא עיירה קטנה ונחמדה, שמעבר להיות תחנת מנוחה אין סיבה ממשית להגיע אליה.
יצאנו לדרך מוקדם בבוקר מתוך כוונה להגיע מוקדם לוינה. מרחק הרכיבה המתוכנן כ-110 קמ שלבסוף התברר כ-130 קמ כמעט. הרכיבה ממלק לוינה היתה מאוד מהנה אם כי לקראת הסוף כבר היתה עייפות החומר. נקודה חשובה לכל הרכיבה - חובה לקחת מים בכמות מספקת אבל לכל אורך הדרך יש מקומות שניתן לרכוש בהם מים ואוכל. יש מעט מאוד נקודות למילוי מים ומאוד מומלץ בכל נקודה כזו לעצור ולמלא את הבקבוקים או תיקי המים. אנחנו העדפנו לרכב עם בקבוקים ולא להעמיס על הגב תיקים. הגענו לוינה לאחר כ-8 שעות רכיבה. אחת היתרונות ברכיבה הזו היא האפשרות להחזיר את האופניים בוינה בהסדר מיוחד עם חברת האופניים. נקודת העניין המרכזית ברכיבה ליום זה מעבר לוינה היתה העיר דורנשטיין . עיר קטנה ותיירותית שניתן לעצור בה לשעה ולטעום מטעמי משמש שונים המאפיינים את עמק הוכאו בו רכבנו.
תגובות
התגובה שלך
יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?
בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם